Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?

Data: 2011-05-31 20:18:17
Autor: tHe mRuWa
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
Zdecydowałem się na którąś z tych dwóch opon, niestety ostateczny wybór jest już ponad moje siły :P

http://www.centrumrowerowe.pl/004892/Schwalbe-HURRICANE_26x2_00_Performance_drut/Produkt.aspx
http://www.centrumrowerowe.pl/007017/Maxxis-Crossmark_26x2_1_opona_MTB_drutowa_oplot_60tpi_mieszanka_70a_MX267_630g_/Produkt.aspx

Które lepiej się sprawdzą - interesuje mnie głównie, niski opór toczenia, gdyż sporo jeżdżę po mieście, więc asfalt itp.
ale również nie mogą przyprawiać mnie o frustrację w terenie tj. na szutrze i szczególnie na zapiaszczonych leśnych drogach, których sporo w mojej okolicy :(
Zachowanie w błocie jest mi obojętne, bo takie warunki zdarzają mi się baaardzo rzadko.
Odporność na przebicia/uszkodzenia czy tempo zużywania się z tego co czytałem to oba modele są dopracowane pod tym względem.

Chyba bardziej przychylam się do Crossmarka - dlatego też zastanawiam się czy by nie skusić się na wersję zwijaną? ;)
Tylko trochę drogo i naczytałem się że trudno założyć taką oponę, że "bije" itd.
I wydaje mi się że różnica w wadze nie jest duża, bo zaledwie po 80g na oponie, czyli raptem ok. 12%
http://www.centrumrowerowe.pl/05810075008/Maxxis-Crossmark_26X2_1_kevlar_70a_MX233_545g_/Produkt.aspx

Data: 2011-05-31 20:37:23
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
A czym się kierowałeś przy wyborze akurat tych dwóch. Są to dość różne opony. Jedna jest asfaltowa i raczej słaba w terenie, druga wygląda jak terenowa.

Jak opona ma duże poprzeczne klocki to na asfalcie zwykle wyje. Więc jak jeździsz głównie po asfalcie to raczej coś delikatniejszego.

Przyjemna opona w podobnej cenie to np. http://allegro.pl/geax-saguaro-opona-26-x-2-2-drut-mtb-kalisz-i1639366297.html na asfalcie jest w miarę cicha i ma trochę klocków na teren.

pozdr.
w.

Data: 2011-05-31 18:54:59
Autor: Flower of Scotland
Wojciech Waga aka wojek <na@drzewo.pl> napisał(a):

[...]

Bez jaj. Saguaro to opona tak samo w teren jak Crossmark. A 2,2 to może nawet i bardziej.

Hurricane to opona na asfalt, która da sobie radę w łatwym terenie, bez szaleństw wycieczka po szutrach.
Crossmarki  to już raczej opona terenowa, której uniwersalność sprawia, że dobrze radzi sobie i na asfaltach.

Jakbym większość czasu jeździł po mieście i czasem gdzieś w teren to zdecydowanie brałbym Hurricane

Data: 2011-05-31 21:19:42
Autor: tHe mRuWa

Użytkownik "Wojciech Waga aka wojek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:is3ch3$85f$1@news.vectranet.pl...

A czym się kierowałeś przy wyborze akurat tych dwóch. Są to dość różne opony. Jedna jest asfaltowa i raczej słaba w terenie, druga wygląda jak terenowa.

No niby tak, ale z opinii wynika że jest na prawdę uniwersalna.
Co prawda nie wiem ile w tym prawdy, a ile "samooszukiwania" się użytkowników :P

Data: 2011-05-31 20:53:57
Autor: szufla
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
http://www.centrumrowerowe.pl/004892/Schwalbe-HURRICANE_26x2_00_Performance_drut/Produkt.aspx

Mam te opony w tej wersji. Na asfalt znakomite, szutry i twarde lesne dukty bardzo dobra. Piach calkowicie odpada co widac po biezniku.
Wydaje mi sie dosc latwo przebijalna mieszanka (odczucie subiektywne). 2x ostatnio zlapalem gume centralnie w najgrubszym miejscu od szkla.

sz.

Data: 2011-05-31 22:44:20
Autor: Aeddin
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - kt�ra opona lepsza?
On Tuesday 31 of May 2011 20:53, szufla (@pl.rec.rowery) wrote:

[...]

Mam takie Hurricane'y, tylko już bez "diamentowego bieżnika" - na asfalt rewelacja, na twardej leśnej dróżce całkiem dobra. Tak jak pisze przedpiśca, na piachu całkowicie mi się nie sprawdzała, podobnie w błocie. Przełożyłem je więc do "sztywniaka" do wycieczek po asfalcie i twardych drogach.

PozdrĂłwka, --
Michał 'Aeddin' Ogiński

Data: 2011-05-31 21:28:25
Autor: tHe mRuWa
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
Data: 2011-05-31 12:40:22
Autor: tadek
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
On 31 Maj, 21:28, "tHe mRuWa" <ggrzes1WYT...@DUZEhotmail.LITERYcom>
wrote:
Jeszcze taka wpadła mi w okohttp://allegro.pl/nowa-opona-kenda-sbe-1-95-small-block-eight-kevlar-...

kup sobie Marathon XR Schwalbe i zapomnisz o klejeniu dętek na trasie

Data: 2011-05-31 22:20:37
Autor: Wojtas
W dniu 2011-05-31 20:18, tHe mRuWa pisze:

http://www.centrumrowerowe.pl/004892/Schwalbe-HURRICANE_26x2_00_Performance_drut/Produkt.aspx

Opona na wszystko, oprócz piachu i gór. Wbrew innym opiniom, używam tych opon także w ciężkim terenie - sprawdzają się bardzo dobrze. Oczywiście trzeba pamiętać na czym się jedzie i odpowiednio ostrożniej podchodzić do wyzwań.

--
Tęskno i nudno jest na tym naszym świecie, proszę państwa.

Data: 2011-05-31 23:37:20
Autor: rzymo
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
On 31 Maj, 20:18, "tHe mRuWa" <ggrzes1WYT...@DUZEhotmail.LITERYcom>
wrote:
(...)
[...]

Mój rower głównie miejski wygląda tak: http://img805.imageshack.us/img805/8186/rower1.jpg
;) Po pierwsze nie lubię wąskich opon, po drugie szerokie gumy to
możliwość jechania po piachu a nie w piachu ;), po trzecie duży balon
to amortyzacja nierówności wszelakich. Jest mi np. obojętne czy jadę
po kostce fazowanej czy nie, prędkość i komfort jazdy taki sam.
Odcinki nierówno położonego bruku czy wysokie krawężniki to także nie
problem... 'Odbicie' bieżników w nadwiślańskim piasku:
http://img703.imageshack.us/img703/247/rower3v.jpg .
Hurricane miałem  założone jeden raz - po pierwszym wyjeździe do lasu
zdjąłem. Nie mogłem przejechać przez piaszczyste "łaty" na ubitych
ścieżkach.

Data: 2011-06-02 10:34:25
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 31 May 2011 23:37:20 -0700, rzymo napisał(a):

'Odbicie' bieżników w nadwiślańskim piasku:
http://img703.imageshack.us/img703/247/rower3v.jpg
Ten piach jest mokry. Nie liczy się :P

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-06-02 04:59:44
Autor: rzymo
On 2 Cze, 10:34, Jaroslaw Berezowski <prezyd...@gov.pl> wrote:
Ten piach jest mokry. Nie liczy się :P

Jest mokry (jakieś 20cm od brzegu rzeki), ale dużo lepiej widać na nim
różnice między bieżnikami ;)

Data: 2011-06-01 02:57:49
Autor: bob
Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?
Odporność na przebicia/uszkodzenia (...) z tego co
czytałem to oba modele są dopracowane pod tym względem.

Moje doświadczenia z Crossmarkiem mówią coś innego - bardzo łatwo
łapie kapcie.
Co do toczenia się na sfalcie jest w miarę dobrze (jak na oponę
klockowaną).

Niemniej z tego co piszesz, to lepszym wyborem wydaje się hurricane.

Data: 2011-06-01 12:58:31
Autor: tHe mRuWa
Maxxis Aspen czy Maxxis Crossmark
Po zastanowieniu zdecydowałem się na firmę Maxxis i model
Aspen albo Crossmark.

A konkretniej mysle by na przod dac aspena, a tyl crossmarka - dobre zestawienie?

Data: 2011-06-01 05:08:02
Autor: Michał Kieś
Maxxis Aspen czy Maxxis Crossmark
On 1 Cze, 12:58, "tHe mRuWa" <ggrzes1WYT...@DUZEgmail.LITERYcom>
wrote:
Po zastanowieniu zdecydowałem się na firmę Maxxis i model
Aspen albo Crossmark.

A konkretniej mysle by na przod dac aspena, a tyl crossmarka - dobre
zestawienie?

Aspena nie znam, ale crossmark jest bardzo uniwersalny i dość odporny
na ścieranie. Ja sobie chwalę. W błocie nie jest to mistrzostwo
świata, ale za to na asfalcie nie wyje i ma niskie opory toczenia jak
na ogumienie do off road.

Schwalbe-HURRICANE czy Maxxis-Crossmark - która opona lepsza?