Data: 2015-07-11 00:07:46 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
CzeĹÄ,
MiaĹem ostatnio okazjÄ pojeĹşdziÄ na Schwalbe Marathon Plus i zastanawiam siÄ nad wstawieniem ich do swojego roweru (pospolity MTB - z koniecznoĹci uĹźywany prawie wyĹÄ cznie w mieĹcie). Plusy opony niezaprzeczalne. Przyjemnie siÄ toczy i podobno trzeba siÄ naprawdÄ postaraÄ, Ĺźeby zĹapaÄ gumÄ. To dla mnie waĹźne ze wzglÄdu na dojazdy do pracy. Trudno mi oceniÄ jazdÄ, bo niestety korzystaĹem z wynajÄtych miejskich "czoĹgĂłw". Niewiele to miaĹo wspĂłlnego z moim normalnym stylem jazdy. Powiem to wprost: przeraĹźa mnie jej masa: 1kg (26x1.75). W waĹźÄ cym ze 20kg mieszczuchu byĹo OK. Co bÄdzie w doĹÄ zwinnym MTB? W tej chwili jeĹźdĹźÄ na Kenda SBE marnujÄ c potencjaĹ tej opony. Nie mniej po nabiciu 3.5 bar toczy siÄ Ĺwietnie, a doĹÄ wysoki bieĹźnik teĹź chroni przed przebiciem. WaĹźy i kosztuje 2 razy mniej niĹź Marathon. Pytanie: czy warto? Jak sprawujÄ siÄ Marathony w miejskiej jeĹşdzie? Czy niĹźsze opory toczenia nadrobiÄ ogromnÄ masÄ, gdy zwalnia siÄ lub staje co 200m? :) DoĹwiadczenie z gĹadkimi oponami w MTB mam niewielkie. KiedyĹ jeĹşdziĹem 2 sezony na Kenda Kwest 26x1.5. PrzesiadaĹem siÄ z waĹźÄ cych 750g opon stricte terenowych i typowa prÄdkoĹÄ skoczyĹa mi o 5km/h. Nie mniej te opony wspominam bardzo Ĺşle. ĹataĹem dÄtki co 200km. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2015-07-11 03:36:11 | |
Autor: Ignac | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu piątek, 10 lipca 2015 23:05:17 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:
Cześć, Nie kupowałbym opon bez wkładki antyprzebiciowej, bo zanim je wyjeździsz, to zakupem kolejnych dętek dojedziesz do ceny opony z wkładką, a przyjemność łapania kapci bezcenna. Opona powinna mieć tpi min.60. Oto co bym Ci zaproponował: -http://allegro.pl/opona-rowerowa-26-x1-75-wkl-antyprzebiciowa-o032-i5255178401.html -http://rowertour.com/continental-tourride-28x1-6-puncture-protection-opona-drutowa.html Na Continentalach(z wkładką)tylko 28x622 jeżdżę osobiście, po mieście właśnie. -http://rowertour.com/schwalbe-marathon-performance-reflex-opona-drutowa-26-x-1-25.html Powyższa też wzbudza zaufanie i węższa od Conti. I na koniec propozycji, może jeszcze coś Cię zainteresuje: http://rowertour.com/category/czesci-rowerowe-opony-i-szytki-opony-26-uniwersalne-miejskie |
|
Data: 2015-07-11 14:14:41 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
On 2015-07-11 12:36, Ignac wrote:
-http://rowertour.com/continental-tourride-28x1-6-puncture-protection-opona-drutowa.html To jest jakaĹ opcja. Jak na 26x1.175 jest doĹÄ ciÄĹźka (800g), ale poza tym specyfikacja bez zastrzeĹźeĹ. Poczytam o niej trochÄ, dziÄki. Na Continentalach(z wkĹadkÄ )tylko 28x622 jeĹźdĹźÄ osobiĹcie, po mieĹcie wĹaĹnie. Odpada. WaĹźÄ 100 kg i mam doĹÄ szerokie obrÄcze. PoniĹźej 1.5" na pewno nie zejdÄ, a ze wzglÄdu na masÄ wolaĹbym coĹ miÄdzy 1.7" i 2". pozdrawiam, PK |
|
Data: 2015-07-11 06:34:57 | |
Autor: Ignac | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu sobota, 11 lipca 2015 13:12:11 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:
> -http://rowertour.com/continental-tourride-28x1-6-puncture-protection-opona-drutowa.html To jest jakaś opcja. Jak na 26x1.175 jest dość ciężka (800g), ale poza Pomimo że, ma dość agresywnie wyglądający bieżnik, to klocki nie są wyższe niż 2mm, a środkiem ma ciągły pasek gumy co czyni ją bezgłośną. Do każdej obręczy najwęższą oponę jaką można wsadzi to minimum 4 mm szerszą, bo wystająca opona (2 mm po bokach) poza obręcz dostatecznie zabezpiecza ją przed porysowaniem o przeszkody drogowe( np. krawężniki). Ja mam obręcz o szerokości 24mm, a opona ma 28 mm, od lat. |
|
Data: 2015-07-14 11:19:21 | |
Autor: ivo.andric | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
Piotr Kosewski wrote:
On 2015-07-11 12:36, Ignac wrote: Uzywam CST C-1313 http://www.cstpoland.pl/26/276.html i bardzo fajnie sie toczy. Na asfalcie jest naprawde cicha i szybka. Waga wg sporti.pl to 776g. Pompuje do ok 4,2. Przejechalem na niej 2,5kkm i latalem detke 1 raz (szklo). Bieznik podobny do tej wyzej a do tego polowa ceny. Jest tez wersja z wkladka antyprzebiciowa (ja mam zwykla 26x1,75). ivo |
|
Data: 2015-07-11 04:42:48 | |
Autor: rmikke | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu piątek, 10 lipca 2015 23:05:17 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:
Cześć, Ja dokładnie tak jeżdżę, góralem z tymi oponami. Moim zdaniem - sprawdza się, przez osiem lat przebiłem oponę dwa razy. Z tym, że po pierwszym razie zostały w tej miękkiej wkładce szczeliny, które potem przyszczypywały dętkę i parę dętek mi zdechło, zanim złapałem o co chodzi. A i po wyjaśnieniu sprawy jedną dętkę straciłem, bo wymyśliłem, że zakleję szczeliny silwertejpem i po sprawie. Szczelina wciągnęła taśmę i przyszczypała kolejną dętkę. W końcu zmieniłem oponę... Drugie przebicie miałem w ostatni wtorek, wstarej oponie, nie tej wymienianej. Nie wiem, czy nie będzie też przyszczypywać... Waga - cóż, jasne, rower w sumie o kilogram cięższy, ale po mieście nie ma to większego znaczenia. Szczególnie, jeśli nabijesz powietrza ile fabryka pozwala (5atm). Jak mi spada ciśnienie do 4atm, to już odczuwam, że się ciężej jedzie... A, i przy nabijaniu do 5atm warto zaopatrzyć się w dobre dętki, np. też Schwalbe, bo masówka, a nawet dętki Continental, potrafią dość szybko tracić ciśnienie. |
|
Data: 2015-07-11 15:32:59 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
On 2015-07-11 13:42, rmikke wrote:
Waga - cóş, jasne, rower w sumie o kilogram ciÄĹźszy, 1kg ekstra roweru mnie nie martwi. Bardziej niepokojÄ siÄ o moment obrotowy. :) Powiem tak: do turystyki, gdzie siÄ jedzie ze stabilnÄ prÄdkoĹciÄ dĹugie odcinki, raczej bym siÄ nie wahaĹ. Ale do miasta i to takiego jak Warszawa? Na jezdni ĹwiatĹa co chwilÄ, a DDRy fatalne. TrochÄ siÄ obawiam, Ĺźe nic nie zyskam na przejĹciu z opony uniwersalnej na miejskÄ . :/ A, i przy nabijaniu do 5atm warto zaopatrzyÄ siÄ w dobre dÄtki, Co do dÄtek, to od lat jeĹźdĹźÄ na zwykĹych Kenda (zawĂłr Presta). Do 4 atm trzymajÄ doskonale. Jak nie bÄdÄ sobie radziÄ z wyĹźszym ciĹnieniem, to oczywiĹcie nie bÄdÄ cudowaĹ i wymieniÄ. :) pozdrawiam, PK |
|
Data: 2015-07-13 10:36:32 | |
Autor: coaster | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu 2015-07-11 o 15:32, Piotr Kosewski pisze:
1kg ekstra roweru mnie nie martwi. Bardziej niepokojÄ siÄ Trollujesz Wasc. :-P -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-07-12 09:10:36 | |
Autor: PeJot | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu 2015-07-11 o 00:07, Piotr Kosewski pisze:
Cześć, A faktycznie często łapałeś gumę w tych warunkach ? Pytam, bo w rowerze dopracowym używam pospolitego badziewia 1.5/1.75 i jeszcze nigdy nie złapałem gumy. Na wszelakij słuczaj w pracy leży dętka, leży i leży...A może by tak spróbować patentu z dwiema dętkami w jednym kole ? W razie czego pompujesz drugą dętkę i jedziesz dalej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2015-07-12 12:56:11 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
On 2015-07-12 09:10, PeJot wrote:
A faktycznie czÄsto ĹapaĹeĹ gumÄ w tych warunkach ? Pytam, bo w rowerze Pewnie duĹźo zaleĹźy od okolicy. Jak juĹź wspomniaĹem - jeĹźdĹźÄ c na cienkich Kenda Kwest ĹapaĹem gumÄ co 200 km. I to byĹo w lepszych czasach: z kilkukrotnie mniejszÄ iloĹciÄ DDRĂłw w Warszawie, a to wĹaĹnie na nich jest najwiÄkszy problem. Poza tym kilka razy przebiĹem dÄtkÄ jadÄ Ä zbyt blisko krawÄdzi jezdni (tam zbiera siÄ najwiÄcej syfu). Na Ĺrodku jezdni jak dotÄ d nigdy. No i 2 razy wpadĹem dokĹadnie w tym samym miejscu: a peronie jednej ze stacji kolejowych (Warszawa Ursus PĹn. - dla zainteresowanych ;)). Ogromne iloĹci rozbitych butelek, ktĂłrych po zmroku zupeĹnie nie widaÄ (stacja nieoĹwietlona). Wczoraj jechaĹem nabrzeĹźem WisĹy w Warszawie, gdzie wyrosĹy teraz róşne bary i fastfoody. Sytuacja jak na zapuszczonym peronie albo i gorzej. Resztki po rozbitych butelkach leĹźÄ tak gÄsto, Ĺźe mieszajÄ siÄ kolory szkĹa... ZakĹadam, Ĺźe miasto sprzÄ ta tam dopiero po weekendzie, wiÄc przez 3 dni jest syf. Nie mam wielkiej ochoty na Ĺatanie dÄtek co kilka dni. ChÄtnie dopĹacÄ 50 zĹ do opony, jeĹli ma mi to zagwarantowaÄ taki komfort, jaki teraz mam dziÄki w miarÄ wysokim bloczkom. Ale prawie 500g wiÄcej na oponie to juĹź problem innego kalibru... ;) pozdrawiam, PK |
|
Data: 2015-07-13 10:46:25 | |
Autor: coaster | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu 2015-07-12 o 12:56, Piotr Kosewski pisze:
prawie 500g wiÄcej na oponie to juĹź problem innego kalibru... ;) Ponizej jednej setnej wagi "obiektu" to naprawde pomijalny problem. Taki, jak wypicie litrowej Coli w trakcie jazdy. ;-) -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-07-13 02:04:40 | |
Autor: tadeklodz | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu poniedziałek, 13 lipca 2015 10:46:28 UTC+2 użytkownik coaster napisał:
W dniu 2015-07-12 o 12:56, Piotr Kosewski pisze: jeżdżę nz zwykłych Marathonach po mieście i nie widzę problemu. Na wyjazdy poza miasto w drugim rowerze mam supreme i różnicę czuć ale w mieście główne kryterium to brak łapania kapci |
|
Data: 2015-07-13 22:55:40 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
On 2015-07-13 10:46, coaster wrote:
Ponizej jednej setnej wagi "obiektu" to naprawde pomijalny problem. To mam dla Ciebie niezĹe doĹwiadczenie - zdecydowanie prostsze niĹź analizowanie oporĂłw w rowerze. WĹóş kilogram obciÄ Ĺźenia do plecaka i pobiegaj. NastÄpnie przywiÄ Ĺź sobie kilogram do Ĺydki i teĹź pobiegaj. A po wszystkim opowiesz nam swoje wraĹźenia... pozdrawiam, PK |
|
Data: 2015-07-14 10:00:53 | |
Autor: coaster | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu 2015-07-13 o 22:55, Piotr Kosewski pisze:
On 2015-07-13 10:46, coaster wrote: Obciazanie biegacza nie jest porownywalne z obciazaniem cyklisty. A tym bardziej obciazenie kol roweru z obciazaniem lydek. Raczej powinienes w tej "logice" zaproponowac przywiazanie roweru do lydki... :-P Zrob takie doswiadczenie - wez pelna litrowa butelke Coli i wiez ja za pazucha na trasie 10 km a potem wypij i wiez ten litr/kilogram Coli w sobie z powrotem przez te 10 km. Gwarantuje Ci, ze zauwazysz roznice. ;-P -- ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League. +-@PoZdR@-+ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2015-07-14 10:19:22 | |
Autor: PeJot | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu 2015-07-12 o 12:56, Piotr Kosewski pisze:
Ale prawie 500g wiÄcej na oponie Fajne masz problemy :> -- P.Jankisz |
|
Data: 2015-07-15 00:38:23 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
On 2015-07-14 10:19, PeJot wrote:
Fajne masz problemy :> Wiem. :) I pamiÄtam, jak na tej grupie nie dominowali emeryci i dyskutowaliĹmy o przewagach X.0 nad XTR. Wtedy nikogo przejmowanie siÄ masÄ opon nie dziwiĹo .:] pozdrawiam, PK |
|
Data: 2015-07-15 08:57:41 | |
Autor: PeJot | |
Schwalbe Marathon Plus na miasto? | |
W dniu 2015-07-15 o 00:38, Piotr Kosewski pisze:
On 2015-07-14 10:19, PeJot wrote: No i dalej nie dziwi, tyle Ĺźe XTRy i X.0 racze nie widuje siÄ w rowerach miejskich. -- P.Jankisz |
|