Schwalbe Marathon Plus na miasto?

Data: 2015-07-11 04:42:48
Autor: rmikke
Schwalbe Marathon Plus na miasto?
W dniu pi±tek, 10 lipca 2015 23:05:17 UTC+2 użytkownik Piotr Kosewski napisał:
Cze¶ć,

Miałem ostatnio okazję pojeĽdzić na Schwalbe Marathon Plus
i zastanawiam się nad wstawieniem ich do swojego roweru
(pospolity MTB - z konieczno¶ci używany prawie wył±cznie
w mie¶cie).

Plusy opony niezaprzeczalne. Przyjemnie się toczy i podobno
trzeba się naprawdę postarać, żeby złapać gumę. To dla mnie
ważne ze względu na dojazdy do pracy.
Trudno mi ocenić jazdę, bo niestety korzystałem z wynajętych
miejskich "czołgów". Niewiele to miało wspólnego z moim normalnym
stylem jazdy.

Powiem to wprost: przeraża mnie jej masa: 1kg (26x1.75).
W waż±cym ze 20kg mieszczuchu było OK.
Co będzie w do¶ć zwinnym MTB?

Ja dokładnie tak jeżdżę, góralem z tymi oponami.
Moim zdaniem - sprawdza się, przez osiem lat przebiłem oponę dwa razy. Z tym, że po pierwszym razie zostały
w tej miękkiej wkładce szczeliny, które potem przyszczypywały dętkę i parę dętek mi zdechło,
zanim złapałem o co chodzi. A i po wyja¶nieniu
sprawy jedn± dętkę straciłem, bo wymy¶liłem,
że zakleję szczeliny silwertejpem i po sprawie.
Szczelina wci±gnęła ta¶mę i przyszczypała
kolejn± dętkę. W końcu zmieniłem oponę...

Drugie przebicie miałem w ostatni wtorek,
wstarej oponie, nie tej wymienianej. Nie wiem, czy nie będzie też przyszczypywać...

Waga - cóż, jasne, rower w sumie o kilogram cięższy,
ale po mie¶cie nie ma to większego znaczenia. Szczególnie,
je¶li nabijesz powietrza ile fabryka pozwala (5atm).
Jak mi spada ci¶nienie do 4atm, to już odczuwam,
że się ciężej jedzie... A, i przy nabijaniu do 5atm warto zaopatrzyć się w dobre dętki,
np. też Schwalbe, bo masówka, a nawet dętki Continental,
potrafi± do¶ć szybko tracić ci¶nienie.

Data: 2015-07-11 15:32:59
Autor: Piotr Kosewski
On 2015-07-11 13:42, rmikke wrote:
Waga - cóż, jasne, rower w sumie o kilogram cięższy,
ale po mieście nie ma to większego znaczenia. Szczególnie,
jeśli nabijesz powietrza ile fabryka pozwala (5atm).
Jak mi spada ciśnienie do 4atm, to już odczuwam,
że się ciężej jedzie...

1kg ekstra roweru mnie nie martwi. Bardziej niepokojÄ™ siÄ™
o moment obrotowy. :)
Powiem tak: do turystyki, gdzie się jedzie ze stabilną prędkością
długie odcinki, raczej bym się nie wahał. Ale do miasta i to takiego
jak Warszawa? Na jezdni światła co chwilę, a DDRy fatalne.
Trochę się obawiam, że nic nie zyskam na przejściu z opony uniwersalnej
na miejskÄ…. :/

A, i przy nabijaniu do 5atm warto zaopatrzyć się w dobre dętki,
np. też Schwalbe, bo masówka, a nawet dętki Continental,
potrafią dość szybko tracić ciśnienie.

Co do dętek, to od lat jeżdżę na zwykłych Kenda (zawór Presta). Do
4 atm trzymają doskonale. Jak nie będą sobie radzić z wyższym
ciśnieniem, to oczywiście nie będę cudował i wymienię. :)

pozdrawiam,
PK

Data: 2015-07-13 10:36:32
Autor: coaster
W dniu 2015-07-11 o 15:32, Piotr Kosewski pisze:
1kg ekstra roweru mnie nie martwi. Bardziej niepokojÄ™ siÄ™
o moment obrotowy. :)

Trollujesz Wasc. :-P

--
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Schwalbe Marathon Plus na miasto?