Schwalbe jak Continental - rozmiarówka z czapy

Data: 2018-03-29 00:42:55
Autor: Łukasz Kroczka
Schwalbe jak Continental - rozmiarówka z czapy
Postanowiłem się trzymać szerokości 1.6": (700)x40c, (622)-42 i po fabrycznych Schwalbe Smart Sam oraz kupionych na zimę Michelin Protek Cross, zamówiłem Schwalbe Silento.
Po wyjęciu z paczki odniosłem wrażenie, że sprzedawca pomylił rozmiar (szerokość), ale sprawdziłem wytłoczenia na boku i rozmiar zgodny z zamówieniem: 28x1.6.
No to trudno, po małych problemach z układaniem w okolicy wentyla (presta) przy, co ciekawe, nieco węższej dętce (na tył założyłem Michelin Airstop [Made in China], a na przód Continental Cross [Made in Serbia]), udało mi się je założyć i ułożyć, a po napompowaniu do 75 PSI suwmiarka pokazała 38 mm ~ 1.5", czyli minimum dla moich obręczy (Shimano MT35, 19 mm: 1.5"-2.25").
Nie jestem jakoś specjalnie zirytowany, na asfalcie powinny być szybsze przynajmniej o 0,7 km/h ;] jednak to po prostu "nie wygląda" przy masywnej ramie: golenie uginacza tylko milimetr węższe, a główka ramy na dole o całe 21 cm szersza...

Za: https://www.schwalbe.com/en/reifenmasse.html

**Why are tires often narrower than the stated tire size?**

In order to ensure that tires have sufficient frame clearance, tire manufacturers generally prefer to keep production closer to the lower end of the permitted tolerance (+/- 3 mm).

Carcass casing materials have become more and more sophisticated over time. That reduces the tire widening after the fitting.

Furthermore, inflation pressure also plays a major role. With maximum inflation pressure the tire becomes wider than with low pressure. And a recently fitted tire still widens over time. This can make a difference of 1 to 2 mm.

Czyli mają nas za debili? Wiadomo, że nie zamówiłbym opon 3-6 mm węższych od prześwitu, zwłaszcza do kół na osiach QR...

Schwalbe jak Continental - rozmiarówka z czapy