Schwalbe marathon XR - realna szerokość

Data: 2009-07-03 13:33:24
Autor: Tomasz Konik
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
Dzień dobry;-)
Pytanie mam do sakwiarzy i globtroterów ujeżdżających Schwalbe Marathony XR.
Niestety, chodzi mi o opony na koła 26'', ale pewnikiem ten parametr będzie
podobny dla 28'':
Jak jest z rzeczywistymi rozmiarami tego modelu? Na przykładzie Racing Ralphów
zauważyłem, że są zdecydowanie węższe od deklarowanych 2,1 (ca. = 1.95 Kendy).
Czy Schwalbe zawyża rozmiarówkę generalnie, czy też Marathony trzymają
deklarowany rozmiar? Gdyby M XR był dostępny jako 1.75, to by nie było tematu,
ale w tej okolicy można wybrać tylko między 1.6 a 2.0. I się wahom...;-) Nie
chce brać 2,0  bo ciężki już jak kloc, ale jeśli 1,6 jest zawyżony (mniejszy
czyli) to tez nie chcę.
Dzięki i pozdrawiam;-)
Konik

Data: 2009-07-03 13:43:55
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-03, Tomasz Konik wrote:
Dzień dobry;-)
[...]

Marathon XR 42-622 (czyli 28"x1.6") na obręczy 17-622 miał faktyczną
szerokość 41mm.

Jak chcesz 1.75", to nieśmiało polecam coś z Conti, w szczególności
TopContact. Na razie jeździ bez zarzutu. ;)

Data: 2009-07-03 15:47:41
Autor: Wojtek Paszkowski

"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh4s2os.2gkd.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

Jak chcesz 1.75", to nieśmiało polecam coś z Conti, w szczególności
TopContact. Na razie jeździ bez zarzutu. ;)

tylko Conti ma rozmiarówkę od Schwalbe zdecydownianie "mniejszą".
No i zastanawiająco niskie maksymalne dopuszczalne ciśnienie.

pozdr

Data: 2009-07-03 13:56:25
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-07-03, Wojtek Paszkowski wrote:

[...]

To prawda. Ale nominalne 47-622 miało na tej samej obręczy szerokość
44-45mm, czyli "ujdzie". ;)

Z ciśnieniem to nie wiem, czemu tak. Wydaje mi się, że wartość jest
raczej zachowawcza, nie sądzę, żeby cokolwiek się działo z oponą przy 5
barach (4 dopuszczalne). Ja tych 5 i tak nie potrzebuję. ;)

Data: 2009-07-03 16:00:38
Autor: Wojtek Paszkowski

"Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> wrote in message news:slrnh4s3g9.2gkd.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...

To prawda. Ale nominalne 47-622 miało na tej samej obręczy szerokość
44-45mm, czyli "ujdzie". ;)

mierzyć nie mierzyłem, ale w rowerze mam Conti Contact i Marathona, obydwie 26x1.75, i Schwalbe wygląda na zdecydowanie większą oponę

Z ciśnieniem to nie wiem, czemu tak. Wydaje mi się, że wartość jest
raczej zachowawcza, nie sądzę, żeby cokolwiek się działo z oponą przy 5
barach (4 dopuszczalne). Ja tych 5 i tak nie potrzebuję. ;)

Dla 26x1.75' jest tylko 3,5 atm. - a to już bardzo mało dla takiego niewielkiego rozmiaru, zwłaszcza na tylnym kole

pozdr

Data: 2009-07-03 17:28:18
Autor: Tomasz Konik
> [...]

mierzyć nie mierzyłem, ale w rowerze mam Conti Contact i Marathona, obydwie 26x1.75, i Schwalbe wygląda na zdecydowanie większą oponę

Czyli Conti znacznie bardziej zawyża rozmiarówkę niż Schwalbe. Dobrze wiedzieć.

To pozwolę sobie zapytać jeszcze w ten sposób:
miałem do tej pory w trekingu drutowe Conti Touring 1000 1.5x26. Generalnie
byłem z nich zadowolony - trwałe, przyczepne na ścieżkach, komfortowe, w miarę
ciche na asfalcie, no i tanie w Cykloturze były;-); jedynie w roztoczańskich
piachach dawały w kość. Jako że trzeba się jednak rozwijać, a od kobiet wiem,
że nic tak nie wkurza, jak to co jest nienaganne (nudne w sensie), to i
zacząłem szukać zmian. Na szybkie tury, gdzie nie da rady na szosie i trza coś
w sakwy zabrać, zainstalowałem Vredesteina S-Licks 1.35 na tył i IRC Smoothie
1.25 na przód (BTW: realnie tego samego rozmiaru są, a praktycznie takiego
samego jak Touringi 1000 1.5!). A na jakieś miksty - asfalt plus las - to
chciałem coś szerszego, a przy tym niezbyt ciężkiego. No i wyniuchałem
ostatecznie:
Schwalbe Marathon XR 1.6
Conti Contact XR ExtraLight 1.75
Schwalbe Marathon Extreme 2.0
Na Extremach to już pewnie po piachu by pojechał, ponoć przyczepne są na
mokrym, ale opinie o sprawowaniu się na czarnym - raz że mało, to i sprzeczne.
No i chyba do tego XR-a się skłaniam, choć gdyby miał te 47 mm to byłby super...
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-03 20:43:44
Autor: Wojtek Paszkowski
"Wojtek Paszkowski" <wo.pa@nawirtualnej.polsce> wrote in message news:h2l2ub$t4h$1news.wp.pl...

mierzyć nie mierzyłem, ale w rowerze mam Conti Contact i Marathona, obydwie 26x1.75, i Schwalbe wygląda na zdecydowanie większą oponę

hmmm, ludzkie oko to jednak zawodne jest. Z ciekawości użyłem suwmiarki i wyszło na to, że Contact i Marathon jednak są bardzo zbliżone. Chyba specyficzny bieżnik Contacta go tak "wyszczupla".

pozdr

Data: 2009-07-03 16:26:37
Autor: Tomasz Konik
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
Marathon XR 42-622 (czyli 28"x1.6") na obręczy 17-622 miał faktyczną
szerokość 41mm.

OK, czyli z grubsza trzyma wymiar.

Jak chcesz 1.75", to nieśmiało polecam coś z Conti, w szczególności
TopContact. Na razie jeździ bez zarzutu. ;)

Tak, brałem pod uwagę Contiego;-) Ale zwykłego Contacta 1.75 w wersji zwijanej
(570 g). Jako że używam wyłącznie Conti, Michelin i Schwalbe w rowerach (od
szosówki po mieszczuchy). Największy problem z Conti jest taki, że nie
występują ani w przyrodzie (SR) ani u RPP;-( Chciałbym się mylić. TopContact,
niestety, ciężki jest. Chciałbym uniknąć masy powyżej 600 g.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-05 13:27:30
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
marathon xr 26x2,35
grubosc od 46 do 52 mm

--
 o__,  -  Grzegorz Baltazar Kajdrowicz - www.rower.orbit.pl
 ,>_/-_-  "Możesz utracić wszystko, ale nikt nie zabierze ci tego,

Data: 2009-07-05 15:10:34
Autor: Artur
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
niedziela, 05 lip, Grzegorz Baltazar Kajdrowicz:
marathon xr 26x2,35
grubosc od 46 do 52 mm

Tej samej opony? :D

Swoją drogą nieźle oszukują producenci opon. Wiadomo - mniejszy realny rozmiar
- mniejsza waga i mniej materiału, a klient zna tylko deklarowany rozmiar.
Schwalbe, Continental mocno zaniżają, nie zaniża Michelin gdzie opona 2.0 ma
52.5mm.

Data: 2009-07-05 19:25:35
Autor: Tomasz Konik
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
> marathon xr 26x2,35
> grubosc od 46 do 52 mm

Tej samej opony? :D
 Baltazar zapewne podał najmniejszą szerokość gdzieś pomiędzy wypustami i
największą bieżnika. To być może...

[...]

Nie wiem, czy to oszustwo, ale sprawa jest.
Panaracer, Conti, Schwalbe - generalnie zawyżają. Michelin, Kenda, IRC -
trzymają wymiar. To nie przeszkadza, pod warunkiem, że się wie. No, i stąd
moje pytanie o XR.

Data: 2009-07-06 06:23:32
Autor: Grzegorz Baltazar Kajdrowicz
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
w odpowiedzi Tomasz Konik na post news:h2qunf$511$1inews.gazeta.pl
z N 05 lip 2009 21:25:35 pisze co nastepuje:
Baltazar zapewne podał najmniejszą szerokość gdzieś pomiędzy
wypustami i największą bieżnika. To być może...

mierzylem 2 rodzaje XR, starego bieznika i nowszego w sensie wzoru a nie zuzycia

Data: 2009-07-06 08:35:33
Autor: Tomasz Konik
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
mierzylem 2 rodzaje XR, starego bieznika i nowszego w sensie wzoru a nie zuzycia

Rozumiem. To jaka szerokość miał Twój nowy (rozumiem, że to aktualny XR), i
czy największa szerokość jest na bokach gumy, czy na na bieżniku?
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-03 15:05:04
Autor: chary
Tomasz Konik wrote:
[...]

Hej,

opona Schwalbe Marathon XR 26 x 1.75, zalozona i napompowana, w najszerszym miejscu ma ~ 41mm.

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"I eat anything as long as it is chocolate"

Data: 2009-07-03 16:29:58
Autor: Tomasz Konik
Schwalbe marathon XR - realna szerokość
opona Schwalbe Marathon XR 26 x 1.75, zalozona i napompowana, w najszerszym miejscu ma ~ 41mm.

Po zmierzonej wartości wnoszę, że jednak 1.6... Gdyby ta opona była rozmiarze
1,75 (zwijana) to bym reflektował.
Pzdr;-)
Konik

Data: 2009-07-04 14:49:16
Autor: chary
Tomasz Konik wrote:
[...]

Przyznam, ze nie do konca rozumiem to co napisales :-) Opona to 26 x 1.75 (47-559), a zmierzona wartosc faktycznie jest nizsza. To nie jest aktualny model. Kiedys byly one robione w rozmiarze 1.75. Kupilem ja pare miesiecy temu na ebayu, koles ja wozil jako zapasowa, wiec jest jak nowa ;)
Opona jest w rozmiarze 1.75 i jest zwijana, ale nie zamieram jej sprzedawac, z checia nabylbym druga
taka ;-)

--
pozdrawiam,
Marek Sosnowski

"We all pay for sex one way or another.
At least hookers are honest about the price"

Data: 2009-07-04 17:15:46
Autor: Tomasz Konik
> [...]

Opona jest w rozmiarze 1.75 i jest zwijana, ale nie zamieram jej
sprzedawac, z checia nabylbym druga taka ;-)

OK, rozumiem, napisałem, 1.6, bo aktualnie nie ma 1.75 (pomyślałem, że się
pomyliłeś, albo to nie był XR). A szkoda, choć rzeczywisty rozmiar tej 1.75 to
właśnie 1.6. Ja marzę o XR 1,75, z masą Extreme, a ceną zwykłego
Marathona;-))) BTW: znalazłem nawet fotki tego starego Marathona XR...
Pzdr
Konik

--

Schwalbe marathon XR - realna szerokość