Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   SciFi staje sie rzeczywistoscia

SciFi staje sie rzeczywistoscia

Data: 2013-04-13 20:53:54
Autor: TJ_Blues
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

http://youtu.be/REVbzhQjN54


cheers

Data: 2013-04-14 08:01:35
Autor: Marcin N
SciFi staje sie rzeczywistoscia
W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

http://youtu.be/REVbzhQjN54

O ile więcej paliwa zabiera takie lądowanie od klasycznego?
A może różnica jest mało istotna?


--
MN

Data: 2013-04-14 12:47:42
Autor: Bruno
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Dnia Sun, 14 Apr 2013 08:01:35 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

http://youtu.be/REVbzhQjN54

O ile więcej paliwa zabiera takie lądowanie od klasycznego?
A może różnica jest mało istotna?
Samolot zbudowano na zlecenie Korpusu Piechoty Morskiej i ma zastąpić
starzejące się Harriery. Zabiera mniej broni i ma mniejszy zasięg od wersji
A (lotnictwo) i C (marynarka), ale Marines zdecydowali że właśnie tego
potrzebują. Porównanie osiągów poszczególnych wersji znajdziesz tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-14 16:25:20
Autor: Marcin N
SciFi staje sie rzeczywistoscia
W dniu 2013-04-14 12:47, Bruno pisze:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 08:01:35 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

http://youtu.be/REVbzhQjN54

O ile więcej paliwa zabiera takie lądowanie od klasycznego?
A może różnica jest mało istotna?
Samolot zbudowano na zlecenie Korpusu Piechoty Morskiej i ma zastąpić
starzejące się Harriery. Zabiera mniej broni i ma mniejszy zasięg od wersji
A (lotnictwo) i C (marynarka), ale Marines zdecydowali że właśnie tego
potrzebują. Porównanie osiągów poszczególnych wersji znajdziesz tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry

Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć.

Co pokręciłem?

--
MN

Data: 2013-04-14 07:49:19
Autor: TJ_Blues
SciFi staje sie rzeczywistoscia
On Sunday, April 14, 2013 10:25:20 AM UTC-4, Marcin N wrote:
 
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry



Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć.



Co pokręciłem?


Ten samolocik to w zasadzie samolot krotkiego startowania i pionowego
ladowania. Czyli nic nie pokreciles. Zreszta Harriery rowniez nie startowaly
pionowo w konfiguracji o max masie startowej. Czesto gesto nawet normalne
sily powietrzne stosuja "dwustopniowe startowanie", czyli max uzbrojenia
i malo paliwa, tyle by doleciec do "latajacej stacji benzynowej".

cheers

Data: 2013-04-14 17:03:20
Autor: Bruno
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Dnia Sun, 14 Apr 2013 16:25:20 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-04-14 12:47, Bruno pisze:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 08:01:35 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

http://youtu.be/REVbzhQjN54

O ile więcej paliwa zabiera takie lądowanie od klasycznego?
A może różnica jest mało istotna?
Samolot zbudowano na zlecenie Korpusu Piechoty Morskiej i ma zastąpić
starzejące się Harriery. Zabiera mniej broni i ma mniejszy zasięg od wersji
A (lotnictwo) i C (marynarka), ale Marines zdecydowali że właśnie tego
potrzebują. Porównanie osiągów poszczególnych wersji znajdziesz tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry

Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć.

Co pokręciłem?
Poszukaj szczegółów konstrukcyjnych układu napędowego. Oprócz wentylatora
masz jeszcze odchylaną dyszę silnika (odpowiedzialna za "siadanie na ogniu"
z filmu) + dwie dysze pomocnicze (sterujące).

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-14 17:23:16
Autor: Bruno
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Dnia Sun, 14 Apr 2013 17:03:20 +0200, Bruno napisał(a):

Dnia Sun, 14 Apr 2013 16:25:20 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-04-14 12:47, Bruno pisze:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 08:01:35 +0200, Marcin N napisał(a):

W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

http://youtu.be/REVbzhQjN54

O ile więcej paliwa zabiera takie lądowanie od klasycznego?
A może różnica jest mało istotna?
Samolot zbudowano na zlecenie Korpusu Piechoty Morskiej i ma zastąpić
starzejące się Harriery. Zabiera mniej broni i ma mniejszy zasięg od wersji
A (lotnictwo) i C (marynarka), ale Marines zdecydowali że właśnie tego
potrzebują. Porównanie osiągów poszczególnych wersji znajdziesz tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry

Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć.

Co pokręciłem?
Poszukaj szczegółów konstrukcyjnych układu napędowego. Oprócz wentylatora
masz jeszcze odchylaną dyszę silnika (odpowiedzialna za "siadanie na ogniu"
z filmu) + dwie dysze pomocnicze (sterujące).
http://www.youtube.com/watch?v=ZD-J1KksHUQ
Na tym filmie zobaczysz dokładnie jak to działa.


--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-16 10:16:51
Autor: J.F
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkee87$7ie$1@news.task.gda.pl...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry

Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć.
Co pokręciłem?

Roznica zbyt duza aby to moglo wyladowac, wiec moze
a) laduje bez paliwa (bo watpie aby bez uzbrojenia) i wazy mniej niz 26t,
b) wentylator daje 8t, silnik 16t i dlatego lata pionowo ..

A swoja droga ... konstrukcja, paliwo dodatkowe - nie lepiej wiekszy lotniskowiec ?
Albo krotki kurs pilotazu u Rosjan - jak sie kobre robi przed ladowaniem ..

J.

Data: 2013-04-16 19:25:35
Autor: Bruno
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Dnia Tue, 16 Apr 2013 10:16:51 +0200, J.F napisał(a):

Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkee87$7ie$1@news.task.gda.pl...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry

Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć.
Co pokręciłem?

Roznica zbyt duza aby to moglo wyladowac, wiec moze
a) laduje bez paliwa (bo watpie aby bez uzbrojenia) i wazy mniej niz 26t,
b) wentylator daje 8t, silnik 16t i dlatego lata pionowo ..

A swoja droga ... konstrukcja, paliwo dodatkowe - nie lepiej wiekszy lotniskowiec ?
Albo krotki kurs pilotazu u Rosjan - jak sie kobre robi przed ladowaniem ..

J.
"http://www.airforce-technology.com/features/featurelockheed-martin-f35-pratt-whitney-engine-analysis"

"The system is capable of handling 18,000lbf of dry thrust through the
3BSM, 20,000lbf through the lift fan and a further 3,900lbf through both
roll posts, totalling 41,900lbs of thrust. The system, developed
purposefully for the F-35 programme, received the Collier Trophy for
achievements in aeronautics in 2001."

Czyli (po przeliczeniu jednostek) dysza silnika 9000kg, dysze boczne po ok.
1760 kg, wentylator 8100kg. W pełni załadowany pionowo nie wystartuje. W
takim przypadku stosuje się sztuczkę wypróbowaną na Harrierach: krótki
rozbieg.
Pionowy start F-35: http://www.youtube.com/watch?v=Xm7_PPE-8nk
Krótki rozbieg: http://www.youtube.com/watch?v=hc8VF9MQLp0

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-04-14 11:53:56
Autor: /dev/SU45
SciFi staje sie rzeczywistoscia

Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)

Ciekawe, ale jak dla mnie przyszłość to udronowienie tego wynalazku. Czy przewidziano możliwość latania bezpilotowego?

Zastanawia mnie czy tak skomplikowany samolot ma jakieś "backdoory" i gdyby kraj go posiadający stanął naprzeciw USA to czy samolot w ogóle by wystartował? Przy takim poziomie komplikacji to chyba nie do ogarnięcia?

Data: 2013-04-14 07:56:36
Autor: TJ_Blues
SciFi staje sie rzeczywistoscia
On Sunday, April 14, 2013 5:53:56 AM UTC-4, /dev/SU45 wrote:
> Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)



Ciekawe, ale jak dla mnie przyszłość to udronowienie tego wynalazku.. Czy przewidziano możliwość latania bezpilotowego?

Ten typ raczej nie zostanie "udroniony" :-) Ale z jego pokladu mozna
naprowadzac semiautonomiczne drony na cel. Mozna z niego "widziec" to
co widza drony.
Zastanawia mnie czy tak skomplikowany samolot ma jakieś "backdoory" i gdyby kraj go posiadający stanął naprzeciw USA to czy samolot w ogóle by wystartował? Przy takim poziomie komplikacji to chyba nie do ogarnięcia?

Trudno powiedziec. Od Amerykanow sie tego nie dowiesz:-) A wiadomo, ze
jankesi mieli / maja podobny problem z dronami. Sprawa wyszla na jaw
pare lat temu i chyba zakitowali dziury. Z tego co czytalem zestaw F-22, F-35 i cala reszta latajacej elektroniki
komunikuje sie ze soba mocno szyfrowanymi kanalami. cheers

Data: 2013-04-14 18:34:28
Autor: Dariusz K. Ładziak
SciFi staje sie rzeczywistoscia
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Sunday, April 14, 2013 5:53:56 AM UTC-4, /dev/SU45 wrote:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)



Ciekawe, ale jak dla mnie przyszłość to udronowienie tego wynalazku. Czy
przewidziano możliwość latania bezpilotowego?

Ten typ raczej nie zostanie "udroniony" :-) Ale z jego pokladu mozna
naprowadzac semiautonomiczne drony na cel. Mozna z niego "widziec" to
co widza drony.

Ale ewentualnego dużego drona bojowego LM planuje budować z dużym wykorzystaniem podzespołów F-35 - bo po prostu taniej i szybciej.

--
Darek

SciFi staje sie rzeczywistoscia

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona