Data: 2013-04-13 20:53:54 | |
Autor: TJ_Blues | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-)
http://youtu.be/REVbzhQjN54 cheers |
|
Data: 2013-04-14 08:01:35 | |
Autor: Marcin N | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-) O ile wiÄcej paliwa zabiera takie lÄ dowanie od klasycznego? A moĹźe róşnica jest maĹo istotna? -- MN |
|
Data: 2013-04-14 12:47:42 | |
Autor: Bruno | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 08:01:35 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 2013-04-14 05:53, TJ_Blues pisze:Samolot zbudowano na zlecenie Korpusu Piechoty Morskiej i ma zastąpić starzejące się Harriery. Zabiera mniej broni i ma mniejszy zasięg od wersji A (lotnictwo) i C (marynarka), ale Marines zdecydowali że właśnie tego potrzebują. Porównanie osiągów poszczególnych wersji znajdziesz tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-04-14 16:25:20 | |
Autor: Marcin N | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
W dniu 2013-04-14 12:47, Bruno pisze:
Dnia Sun, 14 Apr 2013 08:01:35 +0200, Marcin N napisał(a): Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć. Co pokręciłem? -- MN |
|
Data: 2013-04-14 07:49:19 | |
Autor: TJ_Blues | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
On Sunday, April 14, 2013 10:25:20 AM UTC-4, Marcin N wrote:
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry Ten samolocik to w zasadzie samolot krotkiego startowania i pionowego ladowania. Czyli nic nie pokreciles. Zreszta Harriery rowniez nie startowaly pionowo w konfiguracji o max masie startowej. Czesto gesto nawet normalne sily powietrzne stosuja "dwustopniowe startowanie", czyli max uzbrojenia i malo paliwa, tyle by doleciec do "latajacej stacji benzynowej". cheers |
|
Data: 2013-04-14 17:03:20 | |
Autor: Bruno | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 16:25:20 +0200, Marcin N napisał(a):
W dniu 2013-04-14 12:47, Bruno pisze:Poszukaj szczegółów konstrukcyjnych układu napędowego. Oprócz wentylatora masz jeszcze odchylaną dyszę silnika (odpowiedzialna za "siadanie na ogniu" z filmu) + dwie dysze pomocnicze (sterujące). -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-04-14 17:23:16 | |
Autor: Bruno | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Dnia Sun, 14 Apr 2013 17:03:20 +0200, Bruno napisał(a):
Dnia Sun, 14 Apr 2013 16:25:20 +0200, Marcin N napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=ZD-J1KksHUQ Na tym filmie zobaczysz dokładnie jak to działa. -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-04-16 10:16:51 | |
Autor: J.F | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkee87$7ie$1@news.task.gda.pl...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Martin_F-35_Lightning_II#Parametry Podają w linku, że maks. masa startowa to ponad 26 ton, a ciąg wentylatora w zaisie to ok 8 ton czyli nie daje szans zawisnąć. Roznica zbyt duza aby to moglo wyladowac, wiec moze a) laduje bez paliwa (bo watpie aby bez uzbrojenia) i wazy mniej niz 26t, b) wentylator daje 8t, silnik 16t i dlatego lata pionowo .. A swoja droga ... konstrukcja, paliwo dodatkowe - nie lepiej wiekszy lotniskowiec ? Albo krotki kurs pilotazu u Rosjan - jak sie kobre robi przed ladowaniem .. J. |
|
Data: 2013-04-16 19:25:35 | |
Autor: Bruno | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Dnia Tue, 16 Apr 2013 10:16:51 +0200, J.F napisał(a):
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kkee87$7ie$1@news.task.gda.pl..."http://www.airforce-technology.com/features/featurelockheed-martin-f35-pratt-whitney-engine-analysis" "The system is capable of handling 18,000lbf of dry thrust through the 3BSM, 20,000lbf through the lift fan and a further 3,900lbf through both roll posts, totalling 41,900lbs of thrust. The system, developed purposefully for the F-35 programme, received the Collier Trophy for achievements in aeronautics in 2001." Czyli (po przeliczeniu jednostek) dysza silnika 9000kg, dysze boczne po ok. 1760 kg, wentylator 8100kg. W pełni załadowany pionowo nie wystartuje. W takim przypadku stosuje się sztuczkę wypróbowaną na Harrierach: krótki rozbieg. Pionowy start F-35: http://www.youtube.com/watch?v=Xm7_PPE-8nk Krótki rozbieg: http://www.youtube.com/watch?v=hc8VF9MQLp0 -- Pozdrawiam! Bruno |
|
Data: 2013-04-14 11:53:56 | |
Autor: /dev/SU45 | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-) Ciekawe, ale jak dla mnie przyszĹoĹÄ to udronowienie tego wynalazku. Czy przewidziano moĹźliwoĹÄ latania bezpilotowego? Zastanawia mnie czy tak skomplikowany samolot ma jakieĹ "backdoory" i gdyby kraj go posiadajÄ cy stanÄ Ĺ naprzeciw USA to czy samolot w ogĂłle by wystartowaĹ? Przy takim poziomie komplikacji to chyba nie do ogarniÄcia? |
|
Data: 2013-04-14 07:56:36 | |
Autor: TJ_Blues | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
On Sunday, April 14, 2013 5:53:56 AM UTC-4, /dev/SU45 wrote:
> Pierwsze nocne ladowanie F-35B. Niby nie dziwi, ale wyglada ciekawie:-) Ten typ raczej nie zostanie "udroniony" :-) Ale z jego pokladu mozna naprowadzac semiautonomiczne drony na cel. Mozna z niego "widziec" to co widza drony. Zastanawia mnie czy tak skomplikowany samolot ma jakieś "backdoory" i gdyby kraj go posiadający stanął naprzeciw USA to czy samolot w ogóle by wystartował? Przy takim poziomie komplikacji to chyba nie do ogarnięcia? Trudno powiedziec. Od Amerykanow sie tego nie dowiesz:-) A wiadomo, ze jankesi mieli / maja podobny problem z dronami. Sprawa wyszla na jaw pare lat temu i chyba zakitowali dziury. Z tego co czytalem zestaw F-22, F-35 i cala reszta latajacej elektroniki komunikuje sie ze soba mocno szyfrowanymi kanalami. cheers |
|
Data: 2013-04-14 18:34:28 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
SciFi staje sie rzeczywistoscia | |
Użytkownik TJ_Blues napisał:
On Sunday, April 14, 2013 5:53:56 AM UTC-4, /dev/SU45 wrote: Ale ewentualnego dużego drona bojowego LM planuje budować z dużym wykorzystaniem podzespołów F-35 - bo po prostu taniej i szybciej. -- Darek |
|