Data: 2017-07-11 15:14:59 | |
Autor: pueblo | |
Ściąga na prawo | |
Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie ciężej kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgłosów nie zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok.
|
|
Data: 2017-07-11 15:28:13 | |
Autor: Pszemol | |
Ściąga na prawo | |
pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
Co może być nie tak, jeśli samochód ściąga na prawo i jednocześnie ciężej kręci się kierwonicą przy skręcie w lewo? Żadnych dziwnych odgłosów nie zanotowałem. Ciśnienie w oponach sprawdzone - ok. Klocek hamulcowy nie ociera o tarczę/bęben z prawej strony z przodu? Sprawdź czy się prawe koło nie nagrzewa bardziej niż lewe i czy nie słychać żadnego ocierania. A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik? Kiedy ostatnio sprawdzałeś geometrię zawieszenia? |
|
Data: 2017-07-11 17:19:14 | |
Autor: pueblo | |
Ściąga na prawo | |
Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w news:ok2qqc$ql8$1dont-email.me
napisałeś/aś: pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie wiem, spróbóję sprawdzić. A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię. Na okresowym przeglądzie technicznym? |
|
Data: 2017-07-11 17:36:17 | |
Autor: Pszemol | |
Ściąga na prawo | |
pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
Witaj Pszemol, 11 lip 2017 w news:ok2qqc$ql8$1dont-email.me To podjedź i sprawdź czy wszystkie kąty w normie. |
|
Data: 2017-07-17 11:28:06 | |
Autor: Jacek | |
ĹciÄ ga na prawo | |
W dniu 11.07.2017 o 19:36, Pszemol pisze:
Też tak miałem. Kąty i zbieżność były ok, a ściągało. W końcu zmierzyłem odległość między przednim, a tylnym kołem z jednej strony, i z drugiej i okazało się 12 mm różnicy. Koło było cofnięte od uderzenia w dziurę. Mój mechanior coś tam pomajstrował i koło poszło do przodu i ściągać przestało. Tak więc kąty, to nie wszystko. Jacek |
|
Data: 2017-07-17 07:22:44 | |
Autor: Pszemol | |
Ściąga na prawo | |
"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:okhvv7$ch0$1node1.news.atman.pl...
W dniu 11.07.2017 o 19:36, Pszemol pisze: Bo ustawia się całą geometrię a nie tylko kąty :-) |
|
Data: 2017-07-11 19:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Ściąga na prawo | |
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ...
A nie przywaliłeś gdzieś zawieszeniem w jakąś dziurę czy krawężnik?No, ktoś mógł wjechać w dziurę. Cholera wie, kiedy sprawdzano geometrię. Na okresowym przeglądzie technicznym? Na okresowym nikt ci geometrii sprawdzac nie bedzie. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest sprawienie, by ludzie wierzyli, że już ją znają." Frank Herbert |
|
Data: 2017-07-12 00:24:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ściąga na prawo | |
Dnia Tue, 11 Jul 2017 19:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Użytkownik pueblo nomail@nomail.pl ... Ale sprzęt mają, więc można podjechać i sobie zażyczyć usługę :) |
|
Data: 2017-07-12 13:27:30 | |
Autor: miumiu | |
Ściąga na prawo | |
Klocek raczej nie, nie słychać ocierania. Czy się nagrzewa bardziej - nie Podnies lewarkiem tą stronę w którą skręca i zobacz czy się koła obracają swobodnie czy z oporem. Jesli swobodnie to raczej wina zbieznosci. Pzdr |
|
Data: 2017-07-14 12:45:00 | |
Autor: pueblo | |
Ściąga na prawo | |
Witaj miumiu, 12 lip 2017 w news:ok5137$nsv$1node2.news.atman.pl
napisałeś/aś: To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe przednie koło ledwo się obraca, lewe przednie obraca się lepiej i słychać tarcie. Sprawdziłem jeszcze lewy tył - chyba obraca się luźniej niż przednie(bo to nie napędowe jak rozumiem) ale też słychać jakieś obcieranie. Nie znam się na samochodach i nie wiem z jakim luzem powinny się koła swobodnie obracać. Ciekawi mnie czy gość przy zmianie opon mógł coś spierdzielić |
|
Data: 2017-07-14 12:54:02 | |
Autor: pueblo | |
Ściąga na prawo | |
Witaj pueblo, 14 lip 2017 w
news:5968bccc$0$5146$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś: To nie moje auto, ale dzisiaj miałem okazję to zrobić. Prawe Oczywiście sprawdzałem to na luzie, żeby ktoś nie pomyślał, że na wbitym biegu. |
|
Data: 2017-07-14 14:30:17 | |
Autor: Pszemol | |
Ściąga na prawo | |
pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
Witaj miumiu, 12 lip 2017 w news:ok5137$nsv$1node2.news.atman.pl Nie. Trzeba sprawdzić czy ocierają hamulce czy są rozwalone łożyska. Jak nie masz doświadczenia to będzie ciężko, ale może uda Ci się skupić na jednym kole z przodu i skupić się na tym jak go słychać. Łożyska i luzy w nich sprawdzasz chytając za oponę dwoma rękami i próbując pokiwać kołem na boki (popchaj górę opony i pociągnij do siebie dół). Nie powinno być żadnych wyczuwalnych ręką luzów ani hałasów przy kręceniu. Potem zdejmij koło i spróbuj pokręcić kołem trzymając za tarczą hamulcową. Różnica hałasu z hamulców i łożysk jest wyraźna. Jak podejrzewasz zakleszczone klocki na tarczach to możesz też dużym płaskim śrubokrętem, dłutem spróbować po zdjęciu koła rozepchać klocki hamulcowe na boki (aby tłoczek w zacisku hamulcowym się schował) i przekonać się czy dalej słychać opory. Powinno się to kręcić wszystko bez większych oporów... |
|
Data: 2017-07-17 09:18:28 | |
Autor: pueblo | |
Ściąga na prawo | |
Witaj Pszemol, 14 lip 2017 w news:okakhp$it6$1dont-email.me
napisałeś/aś: pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:Dzięki za instrukcję. Pojechałem w sobotę do pierwszego lepszego mechaniora. Nie potrafiłem mu jednoznacznie powiedzieć, że coś huczy. Podniósł samochód i okazało się, że koło się kręci lepiej. Ściągnął koło i pooglądał hamulce. Podniósł jakąś gumę w zacisku? pokazał jakąs blaszkę i stwierdził, że trzeba regnerować zacisk, bo rdza i brud. Ja tam rdzy nie widziałem, troche brudne, ale bez przesady. Generalnie koleś nie próbował w żaden sposób wykluczyć łożyska. Daruję sobie tą regenerację, pojadę do innego - jak samochód będzie dostepny. Zaraz potem zrobiłem kawałek autostradą, żeby stwierdzić, że nadal ściąga jak ściągał. Co do huczenia, auto samo w sobie jest głośne, a ja jestem dziewicą samochodową i nie potrafię rozróżniać odgłosów jakie wydaje. Może coś tam lekko huczy z przodu. Szum opon potrafię odróżnić. Po powrocie jeszcze raz go podniosłem. No kręci się, ale nie wiem jak swobodnie powinno się kręcić takie koło. Dla porównania sprawdziłem lewe - podobnie. W obu kołach, jak "wyginam" koło nie czuć luzu, ale jak przekręcę w jedną i od razu w drugą stronę to słychać coś(lekkie stukanie-chrobotanie) Gdyby to był rower, to bym pomyślał, że łożyska się wyrobiły. Tylko, jak za pierwszym razem to sprawdzałem, to nic takiego nie słyszałem w żadnym z kół. Różnica jest taka, że wtedy auto stało przez noc nie jeżdżone, a teraz było świeżo po przejechaniu ~50km. Acha, mechanik (młody chłopak) powiedział mi że to normalne, że przy obracaniu koła słychac lekkie tarcie? Teraz czuję się, jakbym miał sam zdiagnozować usterkę i dopiero pojechać do mechanika, bo oni są gorsi niż lekarze. No, chyba że znajdę takiego, który sam zechce to rozkminić. |
|
Data: 2017-07-17 07:28:24 | |
Autor: Pszemol | |
Ściąga na prawo | |
"pueblo" <nomail@nomail.pl> wrote in message news:596c80e4$0$5141$65785112news.neostrada.pl...
Dzięki za instrukcję. Pojechałem w sobotę do pierwszego lepszego Bo może w czasie zdejmowania koła od razu uznał, że to nie łożysko. To się rzuca w oczy/uszy jak wiesz co masz słuchać. Ja bym wrócił do tego mechanika i pozwolił mu posprzątać hamulce. A ile tam jeszcze życia zostało na klockach? Może zamiast czyścić trzeba wyczyścić i założyć nowe klocki hamulcowe od razu? Zaraz potem zrobiłem kawałek autostradą, żeby stwierdzić, że nadal Czyli nadal ściąga? Co do huczenia, auto samo w sobie jest głośne, a ja Generalnie z kabiny słyszalny hałas jest w każdym aucie inny... Jedne są głośniejsze, inne cichsze. Na to składa się szum opon, szum zawieszenia, łożysk, hamulców (nie w czasie jazdy). Ja jechałem na wakacjach Fordem C-Max (hybryda) - o jeżu malusienki, nówka Ford - rocznik 2017 a głośniejszy od mojej 10 letniej Hondy!!! Może Ty przyzwyczajony do lepszego auta i oczekujesz cudów jakichś? Po powrocie jeszcze raz go podniosłem. No kręci się, ale nie wiem jak Hamulce mogą ciutkę ocierać zaraz jak je zrobisz, nowe, zwłaszcza tylne, gdzie masz okładziny hamulca ręcznego (bębnowego) to się je reguluje tak, aby "zaczęły" dotykać, czyli po naprawie będzie ciut ocierać. Ale auto od dawna jeżdzone, hamulce rozjeżdzone - nic nie powinno ocierać. Podniesione koło powinno sie obracać bez hałasu. |
|