Ściągnięcie ramienia korby z urwanym gwintem

Data: 2011-05-02 11:52:07
Autor: piecia aka dracorp
Ściągnięcie ramienia korby z urwanym gwintem
Witam
Mam korbę na kwadrat z urwanym gwintem, czyli standardowego ściągacza do korb nie mogę użyć. Jak najlepiej się zabrać aby ściągnąć ramię tej korby, najlepiej nie niszcząc suportu (może jeszcze da się do czegoś użyć). Ramię lewe do ściągnięcia, prawe z tarczami schodzi jeszcze normalnie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-02 11:54:43
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-05-02, piecia aka dracorp wrote:
Witam
[...]

Możesz spróbować podgrzać nad jakimś palnikiem - jeśli korba jest
aluminiowa.

Data: 2011-05-02 12:02:34
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 02 May 2011 11:54:43 +0000, Jan Srzednicki napisał(a):

Możesz spróbować podgrzać nad jakimś palnikiem - jeśli korba jest
aluminiowa.

Aluminiowa, ale co dalej? Niby się rozejdzie ale nie mam czym ją ściągnąć, ściągacz nie łapie, młotkiem to nawet nie ma gdzie uderzyć. Szkoda ramy.

Chyba będę musiał zrobić tak jak Kamil radzi. Zresztą i tak okazuje się, że muszę jechać po klucz do łożysk zewnętrznych.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-02 05:16:17
Autor: Rowerex
On 2 Maj, 13:02, piecia aka dracorp <imie.nazwi...@wp.eu> wrote:
> [...]

Aluminiowa, ale co dalej? Niby się rozejdzie ale nie mam czym ją
ściągnąć, ściągacz nie łapie, młotkiem to nawet nie ma gdzie uderzyć.

Korbę podgrzać palnikiem lub w gwint osi psiknąć zamrażaczem, lub
najlepiej jedno i drugie. Przy "po zimowym" zapieczeniu bez
wprowadzenia różnicy temperatur i skurczeniu lub rozszerzeniu jednego
z materiałów (korby lub osi) może być ciężko je rozłączyć..

Rower na bok, "powiesić go" na korbie (przyda się czyjaś pomoc) tzn,
korbę oprzeć na czymś drewnianym, np. pniu do rąbania drewna, niech
pomocnik przytrzyma rower by nie dotykał ziemi i stukać młotkiem w oś
przez jakiś stalowy pręt lub lekko wkręconą śrubę (korba niech się
opiera na drewnie).

Ew. kupić ściągacz do łożysk (kilkanaście pln) i dorobić sobie jakąś
obejmę, która złapie za korbę przy osi od strony suportu (ściągacze
miewają zwykle za szerokie chwytaki i nie wchodzą między korbę i
suport).

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-05-02 15:04:20
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości news:d94cc897-7d25-4741-afcd-

[...]
-- -- -

Próbowałem ściągacza i ten mało to dało. Najpierw trzeba mieć kawałek pręta tak aby zakryć oś w gnieździe korby. Później kwestia odpowiedniego ustawienia ściągacza a na końcu efekt. W moim przypadku mizerny. Trzeba zaznaczyć że ściągacza miewają różne ramiona oraz rostaw więc zapewne można było dobrać coś lepszego, ale jeżeli taki zabieg w serwisie nie kosztuje 80 PLN to według mnie nie warto się bawić przy tanich częściach.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-02 18:46:19
Autor: piecia aka dracorp
Ściągnięcie ramienia korby z urwanym gwintem
Skończyło się na przecięciu. Ostatnio coś mam pecha do lewych ramion korb. To już druga która mi się psuje.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-02 20:49:24
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2011.05.02.18.46.19dracorp.one.pl...
Skończyło się na przecięciu. Ostatnio coś mam pecha do lewych ramion
korb. To już druga która mi się psuje.

Sprawdź ściągacz, może jest gwint kiepski. Ja miałem takie akcje z dwie korbami shimano pod rząd i myślałem, że mnie krew zaleje. Od tego czasu mam truvativa i jest ok.

Data: 2011-05-02 13:57:36
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "piecia aka dracorp" <imie.nazwisko@wp.eu> napisał w wiadomości news:pan.2011.05.02.11.52.06dracorp.one.pl...
[...]

Serwis to najprostsze rozwiązanie. Nagwintują pod ściągacz serwisowy i zdejmą Ci to. Kiedyś próbowałem sam zwalczyć taki motyw i dostałem ataku kurficy co zaowocowało użyciem szlifierki kątowej.

Data: 2011-05-02 14:11:18
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Otóż właśnie ściągałem taką korbę diaksem. I to trudniejszą do podejścia, bo prawą. A lewą jest jak podejść, wychlastać gdzie trzeba i zejdzie bez śladu.

Seco

Data: 2011-05-02 15:01:10
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości

Otóż właśnie ściągałem taką korbę diaksem. I to trudniejszą do podejścia, bo prawą. A lewą jest jak podejść, wychlastać gdzie trzeba i zejdzie bez śladu.

Ja pochlastałem wszystko. Z dziką radością :>

Data: 2011-05-02 09:49:06
Autor: Jan Górski
Ściągnięcie ramienia korby z urwanym gwintem
On 2 Maj, 15:01, "kamil/Endurorider.pl" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz...@seco.maupa.tlen.pl> napisał w
wiadomości

> [...]

--
pozdrawiam kamilhttp://Endurorider.pl
23/04/2011 Rowerowy stojak serwisowy Velomann Bike Trim v 2500

Ja też tak zdjąłem korbę, ale chechłając piłką do metalu. Inna sprawa,
że polały się wtedy % i poszło jak złoto. Teamwork i polewanie wódki
na zmianę z chechłaniem piłką to coś co cementuje przyjaźń do grobowej
deski. samemu byba bym zrobił jak wspominają przedpiscy (serwis).

Data: 2011-05-02 16:10:35
Autor: Marcin J.
Ściągnięcie ramienia korby z urwanym gwintem
Ja ściągałem prawą na kwadrat. Podstawowym narzędziem był młotek. Podstawową funkcją młotka była emulacja łomu. OIDP rozpychałem go między mufą suportu a korbą, zmieniając punkty podparcia o jakieś 90 stopni co pewien czas. Przez dobrych kilka minut nic się nie działo ale miałem wrazenie, że idzie. Próbowałem też klasycznej funkcji młotka wspomaganej jakimś wybijakiem - bez rezultatu (chociaż kto wie). Po pewnym czasie puściło i już. Jak sądzę dużo zależy od dostępnego miejsca między mufą (miską) a korbą, materiałów (alu, stal) i tego, co chcemy odzyskać.

PS. Jakby ktoś potrzebował korb 152 mm (stal, kwadrat, bez jednego gwintu) - są do wzięcia w Poznaniu.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2011-05-02 18:10:30
Autor: PeJot
W dniu 2011-05-02 13:52, piecia aka dracorp pisze:
[...]

Metod jest kilka. Najprostsza ale trochę uciążliwa to zwykła piłka do metalu. Cięcie *prawie* po linii boków kwadratu. Z reguły wystarczają 2 głębokie cięcia. Nie ma się co obawiać o uszkodzenie ośki suportowej, piłka ześlizguje się po niej, szczególnie jeśli korba aluminiowa.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-04 15:40:49
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 2 May 2011 11:52:07 +0000 (UTC), piecia aka dracorp napisał(a):

[...]

W warsztatach elektrycznych i nie tylko miewają takie trójłapowe ściągacze
do ściągania łożysk tocznych z osi silników. Zanieś tam złoma albo pożycz
ściągacz pod zastaw i po problemie :)
--
Jacek

Data: 2011-05-04 16:07:52
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 04 May 2011 15:40:49 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

W warsztatach elektrycznych i nie tylko miewają takie trójłapowe
ściągacze do ściągania łożysk tocznych z osi silników. Zanieś tam złoma
albo pożycz ściągacz pod zastaw i po problemie :)

Dzięki za rady na przyszłość. Skończyło się na przecięciu korby bo i tak nie mieli w serwisie jak poprawić gwintu.
Zakupiłem nowy ściągacz, może będzie lepszy od starszego.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-05-04 18:39:30
Autor: kamil/Endurorider.pl
[...]

Przed wkręceniem BARDZO dokładnie wszystko wyczyść i upewnij się, że wkrecasz go _IDEALNIE_ równo w korbę. Jak dojdziesz do samego końca to dopiero zacznij ściągać ramie. Dobry ściągacz powienien mieć stoczoną krawędź tak aby było go łatwiej wkręcić.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Ściągnięcie ramienia korby z urwanym gwintem