Data: 2009-06-14 04:39:41 | |
Autor: budfox | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Mamy na rynku wylajtowane modele gumek w ofercie, takie ca 400G.
Ma je Schwalbe, Conti i nie wiem co jeszcze. Pytania: 1 czy można powiedzieć, że któraś z oponek o podobnym tpi, zetrze się szybciej? 2 słowem czy guma może być inna? Czy jeśli jest kevlar w składzie to on też jest w klockach? co sądzicie na ten temat a pytam bo chce kupić, i jak ma mi jedna guma przejechać 500km a inna 900km to wolę tą drugą, pomijawszy trakcje, co przy tych mikroskopijnych klockach i tak jest pewnie słaba pozdrower |
|
Data: 2009-06-14 08:22:30 | |
Autor: Rowerex | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
On 14 Cze, 03:39, budfox <bud...@poczta.onet.pl> wrote:
1 czy można powiedzieć, że któraś z oponek o podobnym Trudno, ale... 2 słowem czy guma może być inna? Nie tylko może, ale i jest (nie oglądasz F1? ;-). Niektóre firmy podają oznaczenia mieszanki gumy w oponach np.: 40a, 70a, itp - to chyba nie są nazwy handlowe jednej firmy, bo ZCP spotykałem je w oponach różnych firm. To się jakoś przekłada na twardość i ścieralność, nie wiem dokładnie jak, trzeba by pogooglać. Inne firmy operują własnymi nazwami "black-chili", "pierdu- pierdu" ;-), itp - z tego to już nic nie mozna się dowiedzieć. Zazwyczaj im lżejsza opona tym bardziej miękka mieszanka - ot marketing, wmówic klientowi, że to hiper przyczepne (może i deczko jest), jednocześnie nie dać mu żadnego wyboru w przypadku lekkich opon (twardsze mieszanki to zazwyczaj druciaki lub sporo cięższe wersje) i przez to szybko zmusić do kolejnego drogiego zakupu. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-06-14 09:37:18 | |
Autor: WS | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
On 14 Cze, 17:22, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
Niektóre firmy np. kolka do rolek maja zawsze oznaczenie twardosci, ale jakos "dziwnie" sie to porownuje miedzy roznymi producentami, choc metoda pomiaru niby jest... http://en.wikipedia.org/wiki/Durometer WS |
|
Data: 2009-06-14 13:02:39 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Panie budfox, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h11ntj$fmt$1news.onet.pl> przy ul.... Czy jeśli jest kevlar w składzie to on też jest w klockach? Jeżeli piszesz o oponach Schwalbe to, IMO, nie. Popatrz sobie na rysunek przekrojowy opon (vide, na przykład, <http://cyklotur.com/x_C_Sz2__T_Opona+MARATHON+EXTREME+SCHWALBE.html?PT=53143205&PZTA=8&HNT=T&PD=53010633&WSZDZ=T> aka http://ujeb.pl/marathonex/), wynika z niego, że kevlar jest takim po prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale mogę się mylić. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-06-14 13:34:43 | |
Autor: budfox | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Jeżeli piszesz o oponach Schwalbe to, IMO, nie. Popatrz sobie na rysunek Na logikę, pewnie tak jest |
|
Data: 2009-06-14 15:54:13 | |
Autor: kosik | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:slbzvoz51wlo$.dlgpedaluje.ile.moze... prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale Jak już to włókna kevlarowe lub aramidowe są stosowane zamiast drutu w krawędziach opony i mają za zadanie wzmacniać opone i trzymać ją w obręczy. Być może jakaś firma stosuje kevlar w oplocie opony ale podejrzewam, że w większości przypadków są to materiały o innych właściwościach. A co do bieżnika to jest to po prostu guma ale o różnym składzie - grunt to wyczuć kompromis między ścieralnością a przyczepnością (no bo co może dac włókno w klocku opony :) ) Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2009-06-14 18:19:24 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h12vdn$1sk$1news.onet.pl> przy ul.... Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:slbzvoz51wlo$.dlgpedaluje.ile.moze... Mhm... Rysunki poglądowe wskazują na funkcję antyprzebiciową (przynajmniej w głównej mierze). Poza tym, materiały tam zastosowane brzmią[1] dość pancernie, stąd ten wniosek o odpowiedzialności za nieprzebijanie. Ale kłócić się nie zamierzam. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. [1] przecie z kevlaru robi się kamizelki kuloodporne |
|
Data: 2009-06-14 09:37:43 | |
Autor: Rowerex | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
On 14 Cze, 17:19, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w Dobrze wnioskujesz. To jest jedna z bardziej pancernych opon zorientowana na nieprzebijalność, która w rozmiarze 700x35 waży 500g - wspominam o rozmiarze, bo niestety autor wątku go nie określił, więc póki co, dyskutujemy o oponie wrzuconej do wątku zupełnie przypadkowo :) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2009-06-14 19:00:54 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Panie Rowerex, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:b81bc543-2d11-4475-8d8f-ff463fd09797f19g2000yqo.googlegroups.com> przy ul.... To jest jedna z bardziej pancernych opon I na to liczyłem ja kupując ją. ;-) Wrzuciłem Marathona Extereme, bo na jego rysunku było wszystko wyraźnie widać. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2009-06-14 19:01:50 | |
Autor: kosik | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:js7r5gs7hdli.dlgpedaluje.ile.moze... Mhm... Rysunki poglądowe wskazują na funkcję antyprzebiciową (przynajmniej Rysunki poglądowe z linka, który zapodałeś pokazują jakieś włókno a nie włókno kevlarowe. Kevlar w opisach opon w większości przypadków dotyczy rantu opony, a być może jest czasem stosowany w innych celach. Pozdrawiam kosik |
|
Data: 2009-06-14 19:14:11 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :) | |
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h13adg$5qi$1news.onet.pl> przy ul.... Kevlar w opisach opon w większości przypadków dotyczy rantu opony, a być może jest czasem stosowany w innych celach. Dzięki za informacje! -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|