Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)

Data: 2009-06-14 04:39:41
Autor: budfox
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Mamy na rynku wylajtowane modele gumek w ofercie, takie ca 400G.

Ma je Schwalbe, Conti i nie wiem co jeszcze.

Pytania:

1 czy można powiedzieć, że któraś z oponek o podobnym tpi, zetrze się szybciej?

2 słowem czy guma może być inna? Czy jeśli jest kevlar w składzie to on też jest w klockach?

co sądzicie na ten temat
a pytam bo chce kupić, i jak ma mi jedna guma przejechać 500km a inna 900km to wolę tą drugą, pomijawszy trakcje, co przy tych mikroskopijnych klockach i tak jest pewnie słaba

pozdrower

Data: 2009-06-14 08:22:30
Autor: Rowerex
On 14 Cze, 03:39, budfox <bud...@poczta.onet.pl> wrote:

1 czy można powiedzieć, że któraś z oponek o podobnym
tpi, zetrze się szybciej?

Trudno, ale...

2 słowem czy guma może być inna?

Nie tylko może, ale i jest (nie oglądasz F1? ;-). Niektóre firmy
podają oznaczenia mieszanki gumy w oponach np.: 40a, 70a, itp - to
chyba nie są nazwy handlowe jednej firmy, bo ZCP spotykałem je w
oponach różnych firm. To się jakoś przekłada na twardość i
ścieralność, nie wiem dokładnie jak, trzeba by pogooglać.

Inne firmy operują własnymi nazwami "black-chili", "pierdu-
pierdu" ;-), itp - z tego to już nic nie mozna się dowiedzieć.

Zazwyczaj im lżejsza opona tym bardziej miękka mieszanka - ot
marketing, wmówic klientowi, że to hiper przyczepne (może i deczko
jest), jednocześnie nie dać mu żadnego wyboru w przypadku lekkich opon
(twardsze mieszanki to zazwyczaj druciaki lub sporo cięższe wersje) i
przez to szybko zmusić do kolejnego drogiego zakupu.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-14 09:37:18
Autor: WS
On 14 Cze, 17:22, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:
[...]

np. kolka do rolek maja zawsze oznaczenie twardosci, ale jakos
"dziwnie" sie to porownuje miedzy roznymi producentami, choc metoda
pomiaru niby jest...

http://en.wikipedia.org/wiki/Durometer

WS

Data: 2009-06-14 13:02:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie budfox, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h11ntj$fmt$1news.onet.pl> przy ul....

 Czy jeśli jest kevlar w składzie to on też jest w klockach?

Jeżeli piszesz o oponach Schwalbe to, IMO, nie. Popatrz sobie na rysunek
przekrojowy opon (vide, na przykład,
<http://cyklotur.com/x_C_Sz2__T_Opona+MARATHON+EXTREME+SCHWALBE.html?PT=53143205&PZTA=8&HNT=T&PD=53010633&WSZDZ=T>
aka http://ujeb.pl/marathonex/), wynika z niego, że kevlar jest takim po
prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
mogę się mylić.

Data: 2009-06-14 13:34:43
Autor: budfox
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

[...]

Na logikę, pewnie tak jest

Data: 2009-06-14 15:54:13
Autor: kosik

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:slbzvoz51wlo$.dlgpedaluje.ile.moze...
prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
mogę się mylić.

Jak już to włókna kevlarowe lub aramidowe są stosowane zamiast drutu w krawędziach opony i mają za zadanie wzmacniać opone i trzymać ją w obręczy. Być może jakaś firma stosuje kevlar w oplocie opony ale podejrzewam, że w większości przypadków są to materiały o innych właściwościach. A co do bieżnika to jest to po prostu guma ale o różnym składzie - grunt to wyczuć kompromis między ścieralnością a przyczepnością (no bo co może dac włókno w klocku opony :) )

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-14 18:19:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h12vdn$1sk$1news.onet.pl> przy ul....

[...]

Mhm... Rysunki poglądowe wskazują na funkcję antyprzebiciową (przynajmniej
w głównej mierze). Poza tym, materiały tam zastosowane brzmią[1] dość
pancernie, stąd ten wniosek o odpowiedzialności za nieprzebijanie. Ale
kłócić się nie zamierzam.

[1] przecie z kevlaru robi się kamizelki kuloodporne

Data: 2009-06-14 09:37:43
Autor: Rowerex
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
On 14 Cze, 17:19, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

w głównej mierze). Poza tym, materiały tam zastosowane brzmią[1] dość
pancernie, stąd ten wniosek o odpowiedzialności za nieprzebijanie. Ale

Dobrze wnioskujesz. To jest jedna z bardziej pancernych opon
zorientowana na nieprzebijalność, która w rozmiarze 700x35 waży 500g -
wspominam o rozmiarze, bo niestety autor wątku go nie określił, więc
póki co, dyskutujemy o oponie wrzuconej do wątku zupełnie
przypadkowo :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-14 19:00:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie Rowerex, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

To jest jedna z bardziej pancernych opon
zorientowana na nieprzebijalność,

I na to liczyłem ja kupując ją. ;-)
Wrzuciłem Marathona Extereme, bo na jego rysunku było wszystko wyraźnie
widać.

Data: 2009-06-14 19:01:50
Autor: kosik

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:js7r5gs7hdli.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Rysunki poglądowe z linka, który zapodałeś pokazują jakieś włókno a nie włókno kevlarowe. Kevlar w opisach opon w większości przypadków dotyczy rantu opony, a być może jest czasem stosowany w innych celach.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-14 19:14:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h13adg$5qi$1news.onet.pl> przy ul....

Kevlar w opisach opon w większości przypadków dotyczy rantu opony, a być może jest czasem stosowany w innych celach.

Dzięki za informacje!

Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)