Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)

Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)

Data: 2009-06-14 13:02:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie budfox, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h11ntj$fmt$1news.onet.pl> przy ul....

 Czy jeśli jest kevlar w składzie to on też jest w klockach?

Jeżeli piszesz o oponach Schwalbe to, IMO, nie. Popatrz sobie na rysunek
przekrojowy opon (vide, na przykład,
<http://cyklotur.com/x_C_Sz2__T_Opona+MARATHON+EXTREME+SCHWALBE.html?PT=53143205&PZTA=8&HNT=T&PD=53010633&WSZDZ=T>
aka http://ujeb.pl/marathonex/), wynika z niego, że kevlar jest takim po
prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
mogę się mylić.

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-06-14 13:34:43
Autor: budfox
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Marek 'marcus075' Karweta pisze:

Jeżeli piszesz o oponach Schwalbe to, IMO, nie. Popatrz sobie na rysunek
przekrojowy opon (vide, na przykład,
<http://cyklotur.com/x_C_Sz2__T_Opona+MARATHON+EXTREME+SCHWALBE.html?PT=53143205&PZTA=8&HNT=T&PD=53010633&WSZDZ=T>
aka http://ujeb.pl/marathonex/), wynika z niego, że kevlar jest takim po
prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
mogę się mylić.

Na logikę, pewnie tak jest

Data: 2009-06-14 15:54:13
Autor: kosik
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:slbzvoz51wlo$.dlgpedaluje.ile.moze...
prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
mogę się mylić.


Jak już to włókna kevlarowe lub aramidowe są stosowane zamiast drutu w krawędziach opony i mają za zadanie wzmacniać opone i trzymać ją w obręczy. Być może jakaś firma stosuje kevlar w oplocie opony ale podejrzewam, że w większości przypadków są to materiały o innych właściwościach. A co do bieżnika to jest to po prostu guma ale o różnym składzie - grunt to wyczuć kompromis między ścieralnością a przyczepnością (no bo co może dac włókno w klocku opony :) )

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-14 18:19:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h12vdn$1sk$1news.onet.pl> przy ul....

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:slbzvoz51wlo$.dlgpedaluje.ile.moze...
prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
mogę się mylić.

Jak już to włókna kevlarowe lub aramidowe są stosowane zamiast drutu w krawędziach opony i mają za zadanie wzmacniać opone i trzymać ją w obręczy.

Mhm... Rysunki poglądowe wskazują na funkcję antyprzebiciową (przynajmniej
w głównej mierze). Poza tym, materiały tam zastosowane brzmią[1] dość
pancernie, stąd ten wniosek o odpowiedzialności za nieprzebijanie. Ale
kłócić się nie zamierzam.

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

[1] przecie z kevlaru robi się kamizelki kuloodporne

Data: 2009-06-14 09:37:43
Autor: Rowerex
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
On 14 Cze, 17:19, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h12vdn$1sk$1news.onet.pl> przy ul....

> Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-sp...@gmail.com>
> napisał w wiadomościnews:slbzvoz51wlo$.dlgpedaluje.ile.moze...
>> prostu zabezpieczaczem przed _przebiciem_, a nie przed ścieraniem się. Ale
>> mogę się mylić.

> Jak już to włókna kevlarowe lub aramidowe są stosowane zamiast drutu w
> krawędziach opony i mają za zadanie wzmacniać opone i trzymać ją w obręczy.

Mhm... Rysunki poglądowe wskazują na funkcję antyprzebiciową (przynajmniej
w głównej mierze). Poza tym, materiały tam zastosowane brzmią[1] dość
pancernie, stąd ten wniosek o odpowiedzialności za nieprzebijanie. Ale
kłócić się nie zamierzam.

Dobrze wnioskujesz. To jest jedna z bardziej pancernych opon
zorientowana na nieprzebijalność, która w rozmiarze 700x35 waży 500g -
wspominam o rozmiarze, bo niestety autor wątku go nie określił, więc
póki co, dyskutujemy o oponie wrzuconej do wątku zupełnie
przypadkowo :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-06-14 19:00:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie Rowerex, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:b81bc543-2d11-4475-8d8f-ff463fd09797f19g2000yqo.googlegroups.com>
przy ul....

To jest jedna z bardziej pancernych opon
zorientowana na nieprzebijalność,

I na to liczyłem ja kupując ją. ;-)
Wrzuciłem Marathona Extereme, bo na jego rysunku było wszystko wyraźnie
widać.

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2009-06-14 19:01:50
Autor: kosik
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:js7r5gs7hdli.dlgpedaluje.ile.moze...
Mhm... Rysunki poglądowe wskazują na funkcję antyprzebiciową (przynajmniej
w głównej mierze). Poza tym, materiały tam zastosowane brzmią[1] dość
pancernie, stąd ten wniosek o odpowiedzialności za nieprzebijanie. Ale
kłócić się nie zamierzam.

Rysunki poglądowe z linka, który zapodałeś pokazują jakieś włókno a nie włókno kevlarowe. Kevlar w opisach opon w większości przypadków dotyczy rantu opony, a być może jest czasem stosowany w innych celach.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2009-06-14 19:14:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)
Panie kosik, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:h13adg$5qi$1news.onet.pl> przy ul....

Kevlar w opisach opon w większości przypadków dotyczy rantu opony, a być może jest czasem stosowany w innych celach.

Dzięki za informacje!

--
Pozdrowienia,                            | Próżnoś repliki się spodziewał
Marek 'marcus075' Karweta                | Nie dam ci prztyczka ani klapsa.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies cię j***ł,
Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | bo to mezalians byłby dla psa.

Scieralność GUM, gumek lekkich i drogich :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona