Ścieżka na Nowowiejskiej - wrażenia z jazdy (długie)

Data: 2011-08-17 13:44:40
Autor: Kosu
Ścieżka na Nowowiejskiej - wrażenia z jazdy (długie)
Jechałem wczoraj najgłupszą ścieżką w historii tego miasta. Niestety
jest gorzej niż myślałem. Gorzej niż to wygląda na filmie. Prawdę mówiąc
nie sądzę, aby dało się to zawalić bardziej.

Zacząłem od strony ronda na pl. Zbawiciela - tak jak na popularnym
filmie. Przez tory dochodzące z prawej przejechać musimy, a potem robi
się gęsto od metalu w nawierzchni. Rowerzyści będą pewnie chcieli
(instynktownie) unikać toru dochodzącego z lewej, więc na prostej
wylądują między prawą szyną, a krawężnikiem - na pasie o szerokości
~40cm, więc na modnej holenderce może być problem z powrotem na środek
torów/ścieżki.

Nie mniej wydaje się, że pokonywanie szyn pod zaproponowanymi kątami to
pryszcz, w porównaniu z samym wjazdem z jezdni na pl. Zbawiciela :/
Jedziemy prawym pasem ronda i nagle pojawia się zjazd na ścieżkę...
Skręt jest prawie pod kątem prostym i trzeba pokonać kilkucentymetrowy
krawężnik (a jakże). Jeśli ktoś w tym miejscu zaliczy glebę, to wyląduje
albo na jezdni albo na torach - wybór średnio ciekawy. Na szczęście
krawężnik nie jest pomalowany, ale kto wie...

Tyle wrażeń z zupełnie nowego kawałka.
Zachęcony odkryciem pojechałem dalej. Na skrzyżowaniu z Waryńskiego
trzeba zjechać w prawo (ścieżka w chodniku) i pokonać 2 przejazdy przy
przejściach dla pieszych oraz kilka zwrotów o 90*, bo trudno to nazwać
skrętem czy łukiem. Docieramy do ścieżki przy chodniku.
Przy dojeździe do pl. Politechniki zabrakło już na ten chodnik miejsca,
więc wszyscy walą ścieżką. Następnie trafiamy na objazd ronda, który
prowadzi nas na Noakowskiego. Mijamy stojący daleko z prawej, słabo
widoczny zakaz wjazdu i jedziemy jeszcze 10 metrów ścieżką. W tym
miejscu przejeżdżamy po skierowanym w naszą stronę P-23 (obok jezdni z
ruchem w przeciwnym kierunku). Nagle ścieżka lekko schodzi w kierunku
jezdni i znika (nie ma znaku C-13a). Rozwiązanie zdecydowanie godne
sąsiedniej ścieżki po torach.

Tyle wrażeń. Jazdy w/w ścieżką oczywiście nie polecam.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-17 11:48:43
Autor: Olgierd
Ścieżka
Dnia Wed, 17 Aug 2011 13:44:40 +0200, Kosu napisał(a):

Jechałem wczoraj najgłupszą ścieżką w historii tego miasta. Niestety
jest gorzej niż myślałem. Gorzej niż to wygląda na filmie. Prawdę mówiąc
nie sądzę, aby dało się to zawalić b

Ciesz się, bo u nas na Nowowiejskiej nie ma nawet żadnej śmieszki ;-) BTW z kontekstu wnoszę, że piszesz o stolicy. Uprasza się o niepomijanie tego detalu w opisie -- to grupa międzymiastowa ;-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-08-17 13:57:19
Autor: Kosu
On 2011-08-17 13:48, Olgierd wrote:
Ciesz się, bo u nas na Nowowiejskiej nie ma nawet żadnej śmieszki ;-)

To Wasza Nowowiejska jest lepsza. Skąd piszesz? Bo ja myślę właśnie nad
przeprowadzką :)

BTW z kontekstu wnoszę, że piszesz o stolicy. Uprasza się o niepomijanie tego detalu w opisie -- to grupa międzymiastowa ;-)

No przepraszam - zapomniałem tagu. Mam nadzieję, że ludzie spoza
Warszawy mi to wybaczą, tak jak ja wybaczam im, że nie mają kiboli legii
i prostestĂłw pod Sejmem :P

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-17 12:06:16
Autor: Olgierd
Ścieżka
Dnia Wed, 17 Aug 2011 13:57:19 +0200, Kosu napisał(a):

Ciesz się, bo u nas na Nowowiejskiej nie ma nawet żadnej śmieszki ;-)

To Wasza Nowowiejska jest lepsza. Skąd piszesz? Bo ja myślę właśnie nad
przeprowadzką

Za to są wyboiste chodniki i krzywy bruk ;-) Wrocław -- do usług :)

[...]

Ja za to dziś rano miałem bombę po pracą i 3 godziny przerwy z tym związanej :)

Data: 2011-08-17 14:05:13
Autor: Lagod
W dniu 2011-08-17 13:57, Kosu pisze:
No przepraszam - zapomniałem tagu. Mam nadzieję, że ludzie spoza
Warszawy mi to wybaczą,

Przywyknąwszy... (powstrzymam się od bardziej złośliwego komentarza)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-08-17 17:33:53
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Kosu napisał:
No przepraszam - zapomniałem tagu. Mam nadzieję, że ludzie spoza
Warszawy mi to wybaczą, [...]

Nie na darmo Warszawa to DC (Default City) ;-)

Data: 2011-08-18 02:15:34
Autor: Rowerex
On 17 Sie, 13:48, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
> [...]

> nie sądzę, aby dało się to zawalić b

Ciesz się, bo u nas na Nowowiejskiej nie ma nawet żadnej śmieszki ;-)

A u mnie to nawet ulicy Nowowiejskiej nie ma ;-)
Za to znaków B9 jak mrówków...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-08-18 10:06:48
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 17 Aug 2011 11:48:43 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Kłamiesz, jest 10 metrów koło skrzyżowania z Żeromskiego :D

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-08-18 10:10:39
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 18 Aug 2011 10:06:48 +0200, Marek 'Qrczak' Potocki napisał(a):

[...]

Sam kłamię, chodziło o skrzyżowanie z Prusa (przy Żeromskiego śladu nie ma)
i jeszcze jest o ile pamiętam kawałek od Jedności Narodowej do Wygodnej
(nawet ze 100 metrów będzie). ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-08-18 08:32:09
Autor: Olgierd
Ścieżka
Dnia Thu, 18 Aug 2011 10:10:39 +0200, Marek 'Qrczak' Potocki napisał(a):

Ciesz się, bo u nas na Nowowiejskiej nie ma nawet żadnej śmieszki ;-)

Kłamiesz, jest 10 metrów koło skrzyżowania z Żeromskiego :D

Sam kłamię, chodziło o skrzyżowanie z Prusa

Tam przy parczku?
jeszcze jest o ile pamiętam kawałek od Jedności Narodowej do
Wygodnej (nawet ze 100 metrów będzie).

To się chyba muszę przejechać tą Nowowiejską kiedyś. Może nawet dziś se wrócę do domu tamtędy.

Data: 2011-08-18 11:36:53
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Thu, 18 Aug 2011 08:32:09 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Tak, zrobili taki szczątkowy przejazd przez Nowowiejską i czerwona kostka
wychodzi bodaj w alejkę parkową i w stronę Wyszyńskiego kawalątek, do pasów
http://maps.google.com/?ll=51.119775,17.056792&spn=0.000304,0.000719&t=h&z=21&vpsrc=6
pod drzewami widać różową kostkę.

jeszcze jest o ile pamiętam kawałek od Jedności Narodowej do
Wygodnej (nawet ze 100 metrów będzie).

To się chyba muszę przejechać tą Nowowiejską kiedyś. Może nawet dziś se wrócę do domu tamtędy.

http://maps.google.com/?ll=51.124344,17.046272&spn=0.000608,0.001438&t=h&z=20&vpsrc=6

Tum masz powiększenie, bo łatwo to przeoczyć ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-08-18 13:18:11
Autor: Ryszard Mikke
Marek 'Qrczak' Potocki <brak@maila.pl> napisał(a):

Sam kłamię, chodziło o skrzyżowanie z Prusa (przy Żeromskiego śladu nie ma)

No, w kazdym razie tego, co scenariusz do Janka Muzykanta napisal.

BP,NMSP
--
rmikke

Data: 2011-08-18 11:02:42
Autor: Adampio
W dniu 2011-08-17 13:48, Olgierd pisze:
z kontekstu wnoszę, że piszesz o stolicy.
No to przecieĹź oczywiste bo Warszawa = Default City ;-)

Adampio

Data: 2011-08-17 13:49:57
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Kosu napisał:
 Jazdy w/w ścieżką oczywiście nie polecam.

Ja bym raczej polecał jazdę tą ścieżką projektantowi.

Data: 2011-08-17 22:17:51
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2011-08-17 13:44, Kosu pisze:

[...]

Ona tam nie znika, tylko kończy lub się zaczyna wielkim krawężnikiem. Dalej może ją budować ZTP, bo to jest zarządca ulicy Noakowskiego, tylko że się do tego chyba nie pali.

http://photo.bikestats.eu/zdjecie,209035,ciekawy-poczatek-ddr.html

Krzysztof

Data: 2011-08-18 09:33:18
Autor: Kosu
On 2011-08-17 22:17, Krzysztof Olszak wrote:
Ona tam nie znika, tylko kończy lub się zaczyna wielkim krawężnikiem.
Dalej może ją budować ZTP, bo to jest zarządca ulicy Noakowskiego, tylko
że się do tego chyba nie pali.

No to jak się nie pali, to niech postawią jakiś cholerny znak, bo
naprawdę ta ścieżka wyprowadza rowerzystę na jezdnię pod prąd. Zresztą
już wysłałem maila na zachętę.

pozdrawiam,
PK

Data: 2011-08-18 17:25:29
Autor: Krzysztof Olszak
W dniu 2011-08-18 09:33, Kosu pisze:

No to jak się nie pali, to niech postawią jakiś cholerny znak,

Ale jak na razie to jeszcze w kilku miejscach znaków brakuje.

bo
naprawdę ta ścieżka wyprowadza rowerzystę na jezdnię pod prąd. Zresztą
już wysłałem maila na zachętę.

Ja tam będę zadowolony jeśli cały ten twór wokół placu Politechniki będzie droga dla pieszych z dopuszczonym ruchem rowerów.
Bo wówczas nie będzie żadnych kolizji z obowiązującym prawem.

Krzysztof

Data: 2011-08-17 22:52:50
Autor: granat
[...]

film jest tu:
http://www.youtube.com/watch?v=MdiJvhNBU9A

Ścieżka na Nowowiejskiej - wrażenia z jazdy (długie)