Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Data: 2009-04-29 09:55:29
Autor: pianagol[LUB]
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
Użytkownik " wkondrat" <wkondrat.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt8vk6$i89$1inews.gazeta.pl...

myślę o betonowych
profilach mających w poprzecznym przekroju kształt bardzo łagodnej sinusoidy.
Dla jednośladowego roweru coś takiego byłoby dość wygodną nawierzchnią (na
skrzyżowaniach, oczywiście musiałoby być płaskie), zaś piesi wykręcający sobie
nogi w kostkach lub chodzący z jedną nogą wyżej dość szybko przyswajaliby
sobie przeznaczenie drogi i wędrowali na normalny chodnik.

A mógłbyś narysować, bo jakoś nie wyobrażam sobie nawierzchni sinusoidalnej wygodnej dla roweru, na której pieszy jednocześnie wykręcałby sobie nogi w kostkach...

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-04-29 08:03:59
Autor: wkondrat
pianagol[LUB] <pranagal@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

A mógłbyś narysować, bo jakoś nie wyobrażam sobie nawierzchni sinusoidalnej wygodnej dla roweru, na której pieszy jednocześnie wykręcałby sobie nogi w kostkach...

Jeśli potrafisz sobie wyobrazić ten ASCII art jako płaską sinusoidę, to mniej
więcej o to chodzi. \_____/-- -- -\_____/

Taka baaaardzo płaska i rozciągnięta litera W. Rower jedzie w "rowie", choć
jest na tyle płasko, że może dowolną stroną. Dla pieszego to mało wygodne, bo
z jednej strony ma zawsze wyżej.

--
Pozdrówka
wkondrat

Data: 2009-04-29 10:24:45
Autor: Paweł Suwiński
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
Dnia śro, 29 kwi 2009 tako rzecze  wkondrat:

[...]

Coś podobnego funkcjonuje przy prawidłowo zaprojektowanym ciągu pieszo
rowerowym [1]. Tzn. między jednym i drugim jest uskok, który "budzi"
pieszego jak ten się zapomni i za bardzo zboczy.  [1] http://www.tvp.pl/styl-zycia/serwisy/podroze/niezla-jazda/wideo/odc44

Jednak  kombinowanie takie  jak sugerujesz  jest kosztowne,  zmniejsza
wygodę poruszania  się rowerem no  i generalnie zbędne.  Dobry projekt
sam  w sobie  minimalizuje  problem pieszych  na  ścieżkach. Gorzej  z
rolkarzami, co z nimi sam nie  wiem. Niektóre, ale lamy jeżdżą od boku
do boku  i zbytnio się nie  oglądają (patrz ścieżka nadmorska  Sopot -
Gdańsk).

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-04-29 11:41:50
Autor: zly
Dnia Wed, 29 Apr 2009 10:24:45 +0200, Paweł Suwiński napisał(a):

Coś podobnego funkcjonuje przy prawidłowo zaprojektowanym ciągu pieszo
rowerowym [1]. Tzn. między jednym i drugim jest uskok, który "budzi"
pieszego jak ten się zapomni i za bardzo zboczy.

pomijajac fakt, ze imo ciag pieszo rowerowy to jeden ciag bez rozdzialu na
strony (znak podzielony poziomo) to taki uskok jeszcze bardziej skutecznie
budzi rowerzyste kiedy jest ciemno i go nie widac, a na dokladke np mija
sie z jadacym z naprzeciwka

--
marcin

Data: 2009-04-29 06:28:31
Autor: Piotr Potulski
On 29 Kwi, 11:41, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
> [...]

> pieszego jak ten się zapomni i za bardzo zboczy.

pomijajac fakt, ze imo ciag pieszo rowerowy to jeden ciag bez rozdzialu na

O ile wiem to nie zależnie od tego czy kreska jest pionowa, czy
pozioma, to niestety oznacza ciąg rowerowo pieszy - w przypadku
podziału pionowego z oznaczeniem stron po których powinni się poruszać
piesi i rowerzyści.
Piotrpo

Data: 2009-04-30 07:46:41
Autor: zly
Dnia Wed, 29 Apr 2009 06:28:31 -0700 (PDT), Piotr Potulski napisał(a):

[...]

formalnie masz racje :) Ale z grubsza wyglada to tak, ze sa to polaczenia
znakow. I w mojej interpretacji znaki z kreska pionowa oznaczaja
odpowiednio po obu stronach  kreski oddzielnie droge dla rowerow i
oddzielnie droge dla pieszych. Natomiast znak  z kreska pozioma to wlasnie
taki ciag gdzie moga poruszac sie wszyscy

--
marcin

Data: 2009-04-29 10:28:22
Autor: Ludek Vasta
  wkondrat wrote:
Jeśli potrafisz sobie wyobrazić ten ASCII art jako płaską sinusoidę, to mniej
więcej o to chodzi. \_____/-- -- -\_____/

Taka baaaardzo płaska i rozciągnięta litera W. Rower jedzie w "rowie", choć

Czyli takie koleiny, gdzie podczas deszczu bedzie gromadzila sie lub plynela woda?

Ludek

Data: 2009-04-29 08:33:59
Autor: wkondrat
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
  wkondrat wrote:
> [...]
> więcej o to chodzi. > > \_____/-- -- -\_____/

Czyli takie koleiny, gdzie podczas deszczu bedzie gromadzila sie lub plynela woda?

Eeee... Odwodnienie dróg stosowali już starożytni Rzymianie. Fakt, że nasi
drogowcy chyba jeszcze nie do końca opanowali tę technikę.

wkondrat

--

Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych