Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Data: 2009-04-29 15:32:40
Autor: smiechu
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Użytkownik " wkondrat" <wkondrat.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt8vk6$i89$1inews.gazeta.pl...
Cześć.
Czysto teoretycznie rozważam sobie koncepcję ścieżki rowerowej, przyjaznej dla
rowerów, ale zniechęcającej pieszych do używania jej w charakterze chodnika.

Jedyna metoda: ddr ma być dłuższa od chodnika. Tzn jeżeli mamy dotrzeć od a do b to chodnikiem powinno być bliżej niż po ddr, bo pieszy pójdzie
Z tego powodu ddr przy miłosza w białymstoku jest skazana na pieszych bo wygląda tak (uwaga rysuję):

               c    d         do przystanku MPK ->
               c    d
              c      d
      c              d
  c                  d
c                    d
c                    d
c                    d
c                    d
c                    d
c                    d
c                    d
   c                 d
         c          d
                   cd
                     d    c
                      d          c     do supermarketu ->

Każdy głupi widzi, że pieszy wychodząc ze sklepu pójdzie po ddr w kierunku przystanku bo ma bliżej. Tylko proyektant się nie domyślił.
BTW kiedyś, za czasów tabliczek "szanuj zieleń" mówiono, że te wydeptane w trawnikach ścieżki do drogi dla osłów. Ja twierdziłem, i twierdzę, że nie "dla" lecz "przez osłów" - projektantów. tutaj podobnie.
Pozdr
smiechu

Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych