Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Data: 2009-04-30 01:37:41
Autor: RN
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
On Wed, 29 Apr 2009 07:29:10 +0000 (UTC) wkondrat
<wkondrat.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[cut]

Jakieś kontrpropozycje?

Obniżyć poziom DDR do poziomu jezdni... W przypadku asfaltu mogłoby się to
sprowadzać po prostu do poszerzenia jezdni i wydzielenia pasa dla rowerów.

Pzdr,
--
RN ==================================================
Like a rock, like a planet, like a fucking atom bomb!
================================================== BR

Data: 2009-04-30 01:51:38
Autor: Niewe
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
RN pisze:

Obniżyć poziom DDR do poziomu jezdni... W przypadku asfaltu mogłoby się to
sprowadzać po prostu do poszerzenia jezdni i wydzielenia pasa dla rowerów.


To jest mniód na moje uszy. Ja po prostu mam awersję na inne typy "ścieżek"

Data: 2009-04-30 08:04:54
Autor: Paweł Ubysz
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Użytkownik "RN" <nierad@wp.pl> napisał w wiadomości news:1nlcfwhzapeyh.1unwthoy3l7fe.dlg40tude.net...
On Wed, 29 Apr 2009 07:29:10 +0000 (UTC) wkondrat
<wkondrat.SKASUJ@gazeta.pl> wrote:

[cut]

Jakieś kontrpropozycje?

Obniżyć poziom DDR do poziomu jezdni... W przypadku asfaltu mogłoby się to
sprowadzać po prostu do poszerzenia jezdni i wydzielenia pasa dla rowerów.


Nie da sie zrobic ze wzgledu na koszty. Taki wydzielony pas dla rowerów musi trzymac parametry drogi bo inaczej jak byleco na nim zaparkuje ( awaryjnie) to juz nie bedzie pasem drogi tylko pasem dziur. A DDR to na byleczym i bylejak sie kładzie i kosztuje w zwiazku z tym kilkanascie razy mniej. Do tego koszty związane z wyłączeniem drogi z ruchu na czas przebudowy. A tak w ogóle to usprawnienie ruchu rowerów nie jest priorytetem dla naszych włodarzy - i to w ta strone nalezy atakować od najnizszego szczebla  władzy.

Data: 2009-04-30 09:04:36
Autor: Wojtek Paszkowski
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

"Paweł Ubysz" <puby@WYWALwp.pl> wrote in message news:gtbf22$av3$1inews.gazeta.pl...

A DDR to na byleczym i bylejak sie kładzie i kosztuje w zwiazku z tym kilkanascie razy mniej.

i w chwilę potem wygląda tak ;)

http://picasaweb.google.com/wpaszk/RoadToHel#5151009424927043442

Żeby nie lać wody na młyn misjonarzom polbrukowych ddr, z kostką jest jeszcze gorzej:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/RoadToHel#5317978377984112674

Na dodatek, o ile asfalt szybko wymieniono (zresztą strasznie niechlujnie), to kostka sie powoli zmienia w jedno wielkie klepisko. Swoją drogą, jeszcze się nie spotkałem z remontem nawierzchni polbrukowej (ktoś zna takie przykłady?).
Najgorsze, że ani inwestorzy, ani wykonawcy nie potrafią wyciągnąć najmniejszych wniosków z własnego partactwa - najnowszy odcinek w/w szlaku (oczywiście kostkowy) już po niespełna roku się rozpada w identyczny sposób...

pozdr

Data: 2009-04-30 09:19:17
Autor: Marcin Hyła
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
Wojtek Paszkowski wrote:

A DDR to na byleczym i bylejak sie kładzie i kosztuje w zwiazku z tym kilkanascie razy mniej.

i w chwilę potem wygląda tak ;)

http://picasaweb.google.com/wpaszk/RoadToHel#5151009424927043442

Bez przesady - budowana autostrada A4 Wieliczka - Szarów też tak ma (a jest w budowie!). To błąd inżynierski, źle wykonana podbudowa albo problemy z nośnością/osiadaniem gruntów.

http://images8.fotosik.pl/15/3ac6a0202d5209c9.jpg
http://images8.fotosik.pl/15/a97253688d54567e.jpg - jak widać już naprawiają :-)

Żeby nie lać wody na młyn misjonarzom polbrukowych ddr, z kostką jest jeszcze gorzej:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/RoadToHel#5317978377984112674

Jest gorzej, bo kostka rozwala się niezależnie od jakości wykonanej podbudowy. Bo jest przepuszczalna i szybciej ulega erozji, rozwalając przy okazji podbudowę.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-30 09:29:25
Autor: Wojtek Paszkowski
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
"Marcin Hyła" <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> wrote in message news:gtbjdo$10s$1inews.gazeta.pl...

 To błąd inżynierski, źle wykonana podbudowa albo
problemy z nośnością/osiadaniem gruntów.

może majster dom budował i trzeba było trochę kruszywa wygospodarować? Albo na czymś przyoszczędzić, aby koszty niefakturowane pokryć?

Najgorsze, że przy poprawce chyba zapomnieli o użyciu walca - bo powierznia nowego asfaltu przypomina taflę jeziora przy co najmniej 2 st. Beauforta ;)

Jest gorzej, bo kostka rozwala się niezależnie od jakości wykonanej podbudowy. Bo jest przepuszczalna i szybciej ulega erozji, rozwalając przy okazji podbudowę.

niefazowana kostka w Gdańsku jakoś się jeszcze trzyma. Ciekawe, jak się spiszą polbrukowe garby na nowej asfaltowej autostradzie nadmorskiej.

pozdr

Data: 2009-04-30 09:52:33
Autor: Marcin Hyła
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
Wojtek Paszkowski wrote:

To błąd inżynierski, źle wykonana podbudowa albo
problemy z nośnością/osiadaniem gruntów.

może majster dom budował i trzeba było trochę kruszywa wygospodarować? Albo na czymś przyoszczędzić, aby koszty niefakturowane pokryć?

Ja raczej obstawiam problemy z gruntami - lotne piaski itp. o niskiej nośności. To jest przecież ścieżka wzdłuż zatoki puckiej - 20 metrów od morza, poniżej jezdni drogi wojewódzkiej. Źle zrobiono odwodnienie korony drogi wojewódzkiej i wszystko spływa na ścieżkę a raczej _pod_ nią i jest to, co jest.

Najgorsze, że przy poprawce chyba zapomnieli o użyciu walca - bo powierznia nowego asfaltu przypomina taflę jeziora przy co najmniej 2 st. Beauforta ;)

Albo robili to w zimie i asfalt zastygł na mrozie zanim walec zdążył się rozpędzić :-)

niefazowana kostka w Gdańsku jakoś się jeszcze trzyma. Ciekawe, jak się spiszą polbrukowe garby na nowej asfaltowej autostradzie nadmorskiej.

Garby są OIDP robione inaczej, niż odcinki dróg - to jest kostka kładziona na beton. Ale nie dam sobie głowy uciąć.

Za to w KRK trasa tyniecka została opóźniona ze względu na to, że istniało podejrzenie że w zimie grunt nie osiądzie wystarczająco dobrze i będzie pękał (a tam były potężne prace ziemne, wielki nasyp trzeba było zrobić). Zdaje się, że jednak już wylewają asfalt i będzie tak samo dobry, jak przy ul. Mirowskiej na drugim brzegu Wisły.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-04-30 12:24:58
Autor: Gotfryd Smolik news
Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych
On Thu, 30 Apr 2009, Paweł Ubysz wrote:

Użytkownik "RN" <nierad@wp.pl> napisał

Obniżyć poziom DDR do poziomu jezdni... W przypadku asfaltu mogłoby się to
sprowadzać po prostu do poszerzenia jezdni i wydzielenia pasa dla rowerów.


Nie da sie zrobic ze wzgledu na koszty. Taki wydzielony pas dla rowerów musi trzymac parametry drogi bo inaczej jak byleco na nim zaparkuje ( awaryjnie) to juz nie bedzie pasem drogi tylko pasem dziur.

  Niestety tego problemu nie ominiesz również w przypadku "typowej" DDR.
  Poczytaj sobie w archiwum wątki dotyczące np. wjazdu karetek.
  Jeśli istnieje fizyczna możliwość jazdy samochodem po tym czymś, co ma
jakoby być przeznaczone dla rowerów, to jedynie kwestią czasu jest
czy "służby" będą po tym jechały - i mówię o zupełnie legalnym oraz
"zdroworozsądkowo dopuszczalnym" skorzystaniu ze ścieżki przez
pojazdy uprzywilejowane, zaś możemy do tego się umówić iż korzystanie
z tychże DDR *wbrew* prawu będzie w praktyce miało miejsce.
  Zarówno przez "szarych kierowców" jak i "służby" - mało było postów
o tym, że na śmieszce jechał radiowóz albo straż (taka czy inna)?
  Ba, AFAIK było również zdjęcie z oznakowanym miejscem postojowym
dla samochodu dużyrnego :P


A DDR to na byleczym i bylejak sie kładzie i kosztuje w zwiazku
z tym kilkanascie razy mniej.

  Z czegoś takiego to lepiej niech zrezygnują.
  No chyba że komuś zależy aby OGRANICZYĆ ruch rowerowy i sprowadzić
go do roli "wycieczkowego".

A tak w ogóle to usprawnienie ruchu rowerów nie jest priorytetem dla naszych włodarzy

  I tu sie zgadzamy.
  Ale trzeba przyznać, że są również spore różnice regionalne.
  Mnie zaskoczyło, jak wjechawszy do centrów sąsiednich miast stwierdziłem
że po ulicy (wyłączonej z ruchu) nie wolno tam jechać rowerem...

pzdr, Gotfryd

Ścieżka nieprzyjazna dla pieszych

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona