[3M]Ścieżka przez klif

Data: 2009-03-13 22:10:07
Autor: Marcin Hyła
[3M]Ścieżka przez klif
BoDro wrote:

http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/973075.html

tak, to prawda - przejazd/przepych krawędzią Klifu to była jedna z
piękniejszych tras, jakie przejechałem w ostatnich latach. A jeśli będzie
tam ścieżka z prawdziwego zdarzenia, to tylko pozazdrościć...

Nie znam szczegółów, ale wypowiedź pana dr Wołka to na niezły cytat się nadaje:

"Zdaniem Marcina Wołka, rowerzystom nie będzie przeszkadzał fakt, iż ścieżka na klifie będzie trudniejsza do pokonania niż te w mieście. - Ukształtowanie terenu wzgórz morenowych jest niestety takie, że osoby o słabszej kondycji będą musiały zejść z roweru i podejść pod pagórki piechotą - mówi Wołek. - Zrekompensują im to jednak wspaniałe widoki."

Idę o zakład, że będzie dokładnie _odwrotnie_ niż mu się wydaje.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-03-13 23:06:11
Autor: BoDro
[3M]Ścieżka przez klif
"Marcin Hyła" napisał:

Nie znam szczegółów...

ja także, ale mimo wszystko nawet konieczność podepchania bicykla na
niektórych odcinkach warta jest "grzechu" ( bo te plany można traktować
tylko w kontekście rekreacji, a nie użytku ). Jest jedno bardzo trudne
miejsce, o którym w artykule się wspomina ( jar na wysokości Szpitala
Morskiego ). To chyba tu planują kładkę.

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-03-13 23:13:23
Autor: Marcin Hyła
[3M]Ścieżka przez klif
BoDro wrote:

ja także, ale mimo wszystko nawet konieczność podepchania bicykla na
niektórych odcinkach warta jest "grzechu" ( bo te plany można traktować
tylko w kontekście rekreacji, a nie użytku ).

Pewnie tak, zwłaszcza jeśli nawierzchnia ma być żwirowa a tak jest w txt. Szybka piłka z GDA od ekipy jest taka, że absolutnie musi być droga rowerowa wzdłuż al. Zwycięstwa. O której mowa w txt "niedasię". Jechałem tamtędy kiedyś i droga rowerowa jest absolutnie konieczna - te górki od strony morza są spore.

Jest jedno bardzo trudne
miejsce, o którym w artykule się wspomina ( jar na wysokości Szpitala
Morskiego ). To chyba tu planują kładkę.

Gdynia to będzie w ogóle miasto kładek rowerowych. ZTCW łącznie za jakieś zgrubsza 40 milionów złotych (wzdłuż estakady Kwiatkowskiego też ma być).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-03-16 04:02:53
Autor: Piotr Potulski
Ścieżka przez klif
On 13 Mar, 23:13, Marcin Hyła <ci...@rowery.org.pl.niespamuj.pl>
wrote:
BoDro wrote:
> [...]

Gdynia to będzie w ogóle miasto kładek rowerowych. ZTCW łącznie za
jakieś zgrubsza 40 milionów złotych (wzdłuż estakady Kwiatkowskiego też

Czy gdzieś można zobaczyć projekt tej ścieżki, bo jak na razie to
wydaje się mocno kontrowersyjna - akurat szczytem klifu można sobie
spokojnie przejechać również teraz i to chyba wygodniej niż po
żwirowej ścieżce.
Natomiast jeśli chodzi o kładkę na Kwiatkowsiego, to czekam z
niecierpliwością, bo to jest miejsce, gdzie kompletnie nie ma się jak
przedostać - na samej estakadzie zakaz, dołem trzeba robić duże
objazdy niestety.
Piotrpo

Data: 2009-03-16 13:07:32
Autor: Marek Witbrot
Ścieżka przez klif
Piotr Potulski pisze:

[...]

To jest największa głupota z ostatnich lat- niestety. Żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi: między ulicami Hutniczą a Wiśniewskiego jest odcinek estakady, na którym nie ma nawet połączenia dla ruchu pieszego. Dodam, że na całej Estakadzie jest oczywiście zakaz jazdy rowerem. Najśmieszniejsze, że onegdaj było tam przejście- zniknęło w trakcie remontu.

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-16 07:21:13
Autor: Piotr Potulski
Ścieżka przez klif

Data: 2009-03-16 19:01:02
Autor: Marek Witbrot
Ścieżka przez klif
Piotr Potulski pisze:

Dokładnie rzecz ujmując chodzi o odcinek pomiędzy Hutniczą a
Wiśniewskiego - Wcześniej i dalej można sobie poradzić jadąc asfaltem.

Tak? Na Estakadzie gdzieś wolno jeździć rowerem? Mieszkam tuż przy niej i dałbym sobie głowę obciąć, że jednak nie :P

 mały konkurs - najdź najkrótszą drogę :)
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.539236,18.496342&spn=0.011627,0.027637&z=15

A można rower chwilami nieść? Jeśli tak, to najkrótsza trasa to:
- Start: skrzyżowanie Morska - Estakada
- jedziemy (jak kto lubi) do wysokości stacji SKM Gdynia Stocznia
- przenosimy rower nad torami (idąc kładką)
- jedziemy Wiśniewskiego, do miejsca, gdzie spotyka się ona z Estakadą

Dystans: 4,3 km
Dystans po Estakadzie: 1,0 km

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-16 23:49:28
Autor: Wojtek Paszkowski
Ścieżka przez klif

"Marek Witbrot" <mwitbrot@xxx.poczta.onet.pl> wrote in message news:gpm44v$i28$1news.onet.pl...

Tak? Na Estakadzie gdzieś wolno jeździć rowerem? Mieszkam tuż przy niej i dałbym sobie głowę obciąć, że jednak nie :P

Troska o głowę widać Ci obca. W/g faktycznego oznakowania, o ile się nie zmieniło ostatnio - od strony Obłuża nic nie stoi na przeszkodzie.

[...]

skoro i tak 1km jazdy po Estakadzie, to po co to kółko przez Stocznię?

pozdr

Data: 2009-03-21 08:21:47
Autor: Marek Witbrot
Ścieżka przez klif
Wojtek Paszkowski pisze:

Dystans: 4,3 km
Dystans po Estakadzie: 1,0 km

skoro i tak 1km jazdy po Estakadzie, to po co to kółko przez Stocznię?

Po to, bo po Estakadzie nie wolno jeździć rowerem. Na odcinku między Hutniczą a Wiśniewskiego nie można nawet przedostać się pieszo.
Więc samochodem- 1,0 km, rowerem/pieszo- 4,3 km.

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-17 07:09:42
Autor: Piotr Potulski
Ścieżka przez klif
On 16 Mar, 19:01, Marek Witbrot <mwitb...@xxx.poczta.onet.pl> wrote:
Piotr Potulski pisze:

> [...]

- przenosimy rower nad torami (idąc kładką)
- jedziemy Wiśniewskiego, do miejsca, gdzie spotyka się ona z Estakadą

Do hutniczej można sobie dojechać pod estakadą jakimiś dróżkami od
stacji Gdynia Grabówek - od Wiśniewskiego można śmignąć chyba
Kontenerową o ile pamiętam nazwę, a twoje rozwiązanie jest faktycznie
optymalne (pomijając przełaj przez tory)

Data: 2009-03-17 15:50:20
Autor: Wojtek Paszkowski
Ścieżka przez klif
"Piotr Potulski" <piotrpo@gmail.com> wrote in message

Do hutniczej można sobie dojechać pod estakadą jakimiś dróżkami od
stacji Gdynia Grabówek

O, to przy SKM Grabówek jest jakieś publicznie dostępne przejście przez
tory? Bo np. przy SKM Leszczynki to niby tunel jest , ale wychodzi na
wagonownię - więc dostępny jest tylko dla "wybranych", a normalny człowiek
może zaliczyć mandat (pewnie SOK skrupulatnie tam czatuje gdy trzeba
poprawić statystyki). To chyba bardziej kuriozalne i upierdliwe niż brak
ścieżki nad Estakadą między Hutniczą a Wiśniewskiego - w okolicy Radmoru
jest mnóstwo zakładów pracy, ale dojeżdżający SKMką muszą nadkładać jakiś
kilkunastokrotnie dłuższy dystans cofając się od Leszczynek aż do Estakady,
aby przedostać się przez tory na Hutniczą.

pozdr

Data: 2009-03-18 00:43:19
Autor: Piotr Potulski
Ścieżka przez klif
On 17 Mar, 15:50, "Wojtek Paszkowski" <wo...@nawirtualnej.polsce>
wrote:
"Piotr Potulski" <piot...@gmail.com> wrote in message

> [...]

kilkunastokrotnie dłuższy dystans cofając się od Leszczynek aż do Estakady,
aby przedostać się przez tory na Hutniczą.

Pod SKM Grabówek można (było?) przejść jeszcze jakiś rok temu, trafia
się tam na jakieś kompletne zadupie - rowerem można dojechać do
Hutniczej (bo dojechałem) na piechotę nie wiem - nie pamiętam czy były
tam chodniki. W każdym razie te okolice są bardzo upierdliwe dla
pieszych i rowerów.
Piotrpo

Data: 2009-03-21 08:26:47
Autor: Marek Witbrot
Ścieżka przez klif
Piotr Potulski pisze:

[...]

Te upierdliwe okolice nazywają się Osada Kolejowa i wyobraź sobie, że ludzie tam mieszkają :P

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-21 08:25:48
Autor: Marek Witbrot
Ścieżka przez klif
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Ba! Niedaleko stacji Grabówek są dwa przejścia podziemne. Jedno dokładnie na stacji- można przejść. Drugie w okolicy Opec na ul. Opata Hackiego- bardzo szybka droga na Hutniczą.

Co do Leszczynek to chyba kiedyś tamtędy przechodziłem, ale dokładnie już nie pamiętam, jak to było.

Tyle, że Hutnicza niewiele daje, bo nią można jechać jedynie w kierunku Chyloni, a tam jest już wygodny przejazd przez tory.

--
Marek Witbrot

www.playmobile.pl/marula

Data: 2009-03-16 13:57:20
Autor: Artur
Ścieżka przez klif
poniedziałek, 16 mar, Marek Witbrot:
[...]

Podobne głupoty z mostem wantowym w Gdańsku-Przeróbce (przy wlocie siódemki do
miasta). Jest tam zakaz jazdy rowerem a także ruchu pieszych. Żeby znaleźć się
pod drugiej stronie mostu bez jego użycia trzeba zrobić jakieś 3-4km. Co
ciekawe z powodu likwidacji szkoły okazało się że jednak ruch pieszych jednak
by się przydał bo dzieci z Rudników mają chodzić do szkoły na Przeróbce... No
i mają budować dodatkową kładkę... Widać u nas uznaje się ruch samochodowy za
jedyną "cywilizowaną" formę, nowe drogi to też mają być "autostrady w
mieście", ale Europa widzi to już zupełnie inaczej...

Data: 2009-03-16 23:55:06
Autor: Wojtek Paszkowski
Ścieżka przez klif
"Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> wrote in message news:gplls0$nkp$1news.task.gda.pl...

Podobne głupoty z mostem wantowym w Gdańsku-Przeróbce (przy wlocie siódemki do
miasta). Jest tam zakaz jazdy rowerem a także ruchu pieszych.

z cyklu "jak to robią inni", estakada portowa w Koprze:

http://picasaweb.google.com/wpaszk/TakaTamSobieWycieczkaNadMorze#5262683079108430434

Proporcje jakby ciut odmienne niż w Trójmieście.

Koper to coprawda niewielkie miasteczko, ale port ma całkiem niezłe obroty - np. kontenerów przerabia oidp więcej niż obydwa terminale gdańskie razem wzięte.

pozdr

[3M]Ścieżka przez klif