Sciezka rowerowa

Data: 2011-05-31 13:19:57
Autor: ukasz Jamroz
Sciezka rowerowa
Witam, mam kilka pytan odnosnie sciezek rowerowych. W upalne dni na
sciezce miedzy Gdanskiem Brzeznem a Sopotem panuje istny kociol, a
jego glownymi sprawcami sa rolkarze. Czy maja oni prawo poruszac sie
po sciezce dla rowerow? Jesli tak to czy jest to w jakis sposob
unormowane? Czy rolkarz jadacy "od lewa do prawa" i powodujacy
zagrozenie jest nietykalny? Co w sytuacji gdy podczas jego
wyprzedzania dojdzie do kolizji, kto jest winien?

Dodam ze w Sopocie sa specjalne trasy wlasnie dla rolkarzy na ktore
nie wolno wjezdzac rowerom.

Przy okazji jeszcze jedna rzecz - jak wyglada sprawa pokrycia szkod?
Coraz czesciej nie sa to rowery komunijne, tylko drogi sprzet, czyli
przy kolizji szkody moga byc dosc znaczne. Czy w ogole i w jaki sposob
jest to egzekwowane?

Data: 2011-05-31 22:30:55
Autor: Liwiusz
Sciezka rowerowa
W dniu 2011-05-31 22:19, Łukasz Jamroz pisze:
[...]

Nie mają.

Przy okazji jeszcze jedna rzecz - jak wyglada sprawa pokrycia szkod?

Tak samo, jakby Cię sąsiad zalał.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 22:57:42
Autor: Robert Tomasik
Sciezka rowerowa
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:is3j61$9vp$1news.onet.pl...
[...]

Przy czym warto zwrócić uwagę, że z tymi rolkarzami, to podobnie, jak z pieszym na drodze. Niby nie ma prawa tam go być, ale to nie oznacza, że należy go rozjeżdżać, jak już się znajdzie. A zatem oczywiście rolkarz będzie ponosił winę za kolizję, o ile z okoliczności nie wynika, że rowerzysta mógł z łatwością dostrzec zagrożenie i zastosować zasadę ograniczonego zaufania.

Data: 2011-05-31 23:11:12
Autor: wwwd
Sciezka rowerowa
Oczywiście rowerzyści zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami.

Data: 2011-06-01 09:05:23
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Sciezka rowerowa
W dniu 31.05.2011 23:11, wwwd pisze:
Oczywiście rowerzyści zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami.

Nie wiem skąd wysnułeś taki wniosek oraz jaki to ma związek z omawianym
problemem. Możesz wyjaśnić?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-01 09:12:36
Autor: Maddy
Sciezka rowerowa
W dniu 31.05.2011 23:11, wwwd pisze:
Oczywiście rowerzyści zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami.

Nie wiem skąd wysnułeś taki wniosek oraz jaki to ma związek z omawianym
problemem. Możesz wyjaśnić?

To jest tradycyjny argument nie do zbicia "auwasmurzynówbiją".

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-06-01 09:04:17
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Sciezka rowerowa
W dniu 31.05.2011 22:19, Łukasz Jamroz pisze:
[...]

Nie. Są to osoby piesze i mają poruszać się na takich zasadach, jak piesi.

Jesli tak to czy jest to w jakis sposob
unormowane? Czy rolkarz jadacy "od lewa do prawa" i powodujacy
zagrozenie jest nietykalny? Co w sytuacji gdy podczas jego
wyprzedzania dojdzie do kolizji, kto jest winien?

A to ciężko powiedzieć, bo w końcu go widziałeś wcześniej i mogłeś
zachować ograniczenie zaufania (Art. 4 PoRD (o ile dobrze pamiętam numer))

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-01 01:00:12
Autor: ukasz Jamroz
Sciezka rowerowa
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. W zasadzie nie musialem pytac,
wystarczylo poczekac kilka godzin:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wypadek-na-sciezce-rowerowej-Rolkarz-zawsze-winny-n48495.html

Data: 2011-06-01 09:18:38
Autor: to
Sciezka rowerowa
begin Łukasz Jamroz
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. W zasadzie nie musialem pytac,
wystarczylo poczekac kilka godzin:

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Wypadek-na-sciezce-rowerowej-
Rolkarz-zawsze-winny-n48495.html

Przesłanie tego artykułu jest fałszywe: "Wypadek na ścieżce rowerowej. Rolkarz zawsze winny".

Sciezka rowerowa