Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sciezki rowerowe

Sciezki rowerowe

Data: 2011-08-22 10:27:48
Autor: Myjk
Sciezki rowerowe
Mon, 22 Aug 2011 09:29:23 +0200, J.F
Chociaz .. moze to i genialny pomysl ?

Wg mnie nie jest gorszy niĹź inne. Na torowisku dla roweru jest zdecydowanie
bezpieczniej niż na jezdni, gdzie rowery są omijane przez samochody
non-stop. Natomiast pozostaje kwestia prędkości, bo o ile na tym odcinku
przy Pl. Zbawiciela wszystko dzieje się powoli, tak nie wyobrażam sobie
żeby rowery jeździły po torowisku np. Al. Jerozolimskich.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-22 10:40:50
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sciezki rowerowe
Użytkownik Myjk napisał:
Wg mnie nie jest gorszy niż inne. Na torowisku dla roweru jest zdecydowanie
bezpieczniej niż na jezdni, gdzie rowery są omijane przez samochody
non-stop.

Z drugiej strony, motorniczym może być Cavallino albo RoMan ;-), a tramwajem nie wyprzedzi roweru już na pewno, chyba że ten zjedzie z torowiska. Co się zaś tyczy samego torowiska - opony rowerowe są często na tyle wąskie, że mogą wpaść w szyny, a nawet jeśli nie, to przy przejeżdżaniu pod ostrym kątem i tak można wpaść w poślizg. To jest bezpieczne?

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-22 10:58:57
Autor: Myjk
Sciezki rowerowe
Mon, 22 Aug 2011 10:40:50 +0200, Bartłomiej Zieliński
opony rowerowe są często na tyle wąskie, że mogą wpaść w szyny, a nawet jeśli nie, to przy przejeżdżaniu pod ostrym kątem i tak można wpaść w poślizg. To jest bezpieczne?

Z drugiej strony pod krawężnik też trzeba umieć podjeżdżać, a jadąc
równolegle do niego też można się nieźle "poślizgnąć", etc. o dziurach i
pozapadanych studzienkach na jezdni nie wspomnę. ergo, jest tak jak
powiedział inżynier ruchu -- jeśli tak podchodzić do sprawy, to najlepiej w
ogóle nie wychodzić z domu.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-22 11:13:28
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sciezki rowerowe
Użytkownik Myjk napisał:
Z drugiej strony pod krawężnik też trzeba umieć podjeżdżać, a jadąc
równolegle do niego też można się nieźle "poślizgnąć",

Tak, tylko że krawężnik nie jest taki śliski jak szyna, a poza tym
widocznie oddziela różne fragmenty drogi.

jeśli tak podchodzić do sprawy, to najlepiej w ogóle nie wychodzić z
domu.

A może raczej: jak już coś robić, to tak, żeby nadawało się do użytku, i jeśli ma podnieść bezpieczeństwo ruchu, niech podniesie.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-22 11:49:28
Autor: Myjk
Sciezki rowerowe
Mon, 22 Aug 2011 11:13:28 +0200, Bartłomiej Zieliński
Z drugiej strony pod krawężnik też trzeba umieć podjeżdżać, a jadąc
równolegle do niego też można się nieźle "poślizgnąć",
Tak, tylko że krawężnik nie jest taki śliski jak szyna,

Za to jest "ostry" i może zdecydowanie więcej kuku zrobić jak na niego
wpaść niż szyna zatopoiona w asfalcie. Tymczasem popatrz na film --
redaktor (wątpię aby na codzień śmigał rowerem :P) jedną ręką kierując
rowerem, bo w drugiej ręce trzyma mikrofon, jakoś sobie z przejazdem
poradził. Dlaczego inni patrzący pod koła i trzymający prawidłowo
kierownicę mają sobie nie poradzić?

a poza tym widocznie oddziela róşne fragmenty drogi.

Najczęsciej dzieli jezdnię od chodnika/zieleni, i to nie znaczy że nie da
się na niego przypadkowo wjechać.
 
A moĹźe raczej: jak juĹź coś robić, to tak, Ĺźeby nadawało się do uĹźytku, i  jeśli ma podnieść bezpieczeństwo ruchu, niech podniesie.

Wg mnie mimo wszystko podnosi: tramwajów jest mniej, są większe i lepiej
widoczne, wolnije jeżdżą, nie mogą wyprzedzać :P etc. Ale ja to truskawki z
cukrem...

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-22 14:35:53
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sciezki rowerowe
Użytkownik Myjk napisał:
Tymczasem popatrz na film -- redaktor (wątpię aby na codzień śmigał
rowerem :P) jedną ręką kierując rowerem, bo w drugiej ręce trzyma
mikrofon, jakoś sobie z przejazdem poradził.

Może jechał powoli?

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-23 08:40:25
Autor: Myjk
Sciezki rowerowe
Mon, 22 Aug 2011 14:35:53 +0200, Bartłomiej Zieliński
Może jechał powoli?

Wolniej, nie znaczy bezpieczniej. :P Tak czy siak jedną ręką kierował, do
tego wlepiając swe modre oczęta w kamerę nie patrząc gdzie jedzie. Chwilę
później kamerzysta przejeżdżał na rowerze z cokolwiek cięższą kamerą na
ramieniu -- też jakoś przetrwał. Bez przesady.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-23 09:19:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sciezki rowerowe
Użytkownik Myjk napisał:
Wolniej, nie znaczy bezpieczniej.

Ale przy mniejszej prędkości masz więcej czasu na korektę toru jazdy, zahamowanie itp. I mniejsza szansa na poślizg.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-22 11:21:25
Autor: Jarek Andrzejewski
Sciezki rowerowe
On Mon, 22 Aug 2011 10:58:57 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Mon, 22 Aug 2011 10:40:50 +0200, Bartłomiej Zieliński
opony rowerowe są często na tyle wąskie, że mogą wpaść w szyny, a nawet jeśli nie, to przy przejeżdżaniu pod ostrym kątem i tak można wpaść w poślizg. To jest bezpieczne?

Z drugiej strony pod krawężnik też trzeba umieć podjeżdżać, a jadąc
równolegle do niego też można się nieźle "poślizgnąć", etc. o dziurach i

tylko, że krawężnik pokonuje się rzadko, a zazwyczaj można z jezdni
bezpiecznie zjechać w ogóle nie mając z nim styczności.
A jeśli ścieżka będzie na torowisku, to nie da się uniknąć przejazdu
przez szyny.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-22 11:53:18
Autor: Myjk
Sciezki rowerowe
Mon, 22 Aug 2011 11:21:25 +0200, Jarek Andrzejewski
tylko, że krawężnik pokonuje się rzadko, a zazwyczaj można z jezdni
bezpiecznie zjechać w ogóle nie mając z nim styczności.

Może i się pokonuje rzadko, ale pare razy widziałem jak pacjent na rowerze
zahaczył o krawężnik (jadąc równolegle, mijając auta z prawej) i miło wtedy
nie było.

A jeśli ścieżka będzie na torowisku, to nie da się uniknąć przejazdu
przez szyny.

Co, tak jak w przypadku sąsiadowania z krawężnikiem, nie musi automatycznie
oznaczać kraksy. ergo, wypadki się zdarzają, ale zakładanie z góry, że na
torowisku będzie ich więcej niż na jezdni jest lekką przesadą.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-22 12:37:02
Autor: elmer radi radisson
Sciezki rowerowe
On 2011-08-22 11:53, Myjk wrote:

Co, tak jak w przypadku sąsiadowania z krawężnikiem, nie musi automatycznie
oznaczać kraksy. ergo, wypadki się zdarzają, ale zakładanie z góry, że na
torowisku będzie ich więcej niż na jezdni jest lekką przesadą.

Ale podnosi ryzyko, bo przejezdzanie przez os szyny bedzie wystepowalo
bardzo czesto. A takowe nawet w przypadku rownoleglego przecinania
samochodem potrafi byc zdradliwe, to co dopiero na jednosladzie.

Torowisko z jezdnia jest tez raczej trudno porownywac z tego wzgledu
niz sklad tramwaju potrafi wazyc 30-40 ton i miec droge hamowania
kilkukrotnie dluzsza od samochodu. W tymze tramwaju jest wielu pasazerow
ktorzy przy takich naglych sytuacjach beda narazeni na obrazenia. Nie
mowiac o samym rowerzyscie, w przypadku wywrotki ktorego zapewne
bedzie podniesienie wagonu dzwigiem aby sie go dalo wyciagnac.. mysle,
ze przecietny rowerzysta z dwojga zlego woli chyba byc potracony czyms
co ma bryle do tego przystosowana i ewentualnie przeleciec gora, niz
trafic na torach pod spod.

Jak nic, motorniczowie musza byc zachwyceni czytajac o takich
pomyslach. Musza uwazac na samochody, pieszych, to teraz jeszcze
dojdzie Wyscig Pokoju na szynach.



--

memento lorem ipsum

Data: 2011-08-22 11:21:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sciezki rowerowe
Hello Bartłomiej,

Monday, August 22, 2011, 10:40:50 AM, you wrote:

Wg mnie nie jest gorszy niż inne. Na torowisku dla roweru jest zdecydowanie
bezpieczniej niż na jezdni, gdzie rowery są omijane przez samochody
non-stop.
Z drugiej strony, motorniczym może być Cavallino albo RoMan ;-), a
tramwajem nie wyprzedzi roweru już na pewno, chyba że ten zjedzie z torowiska.

Wyprzedzi - górą ;>

Co się zaś tyczy samego torowiska - opony rowerowe są często
na tyle wąskie, że mogą wpaść w szyny, a nawet jeśli nie, to przy przejeżdżaniu pod ostrym kątem i tak można wpaść w poślizg. To jest bezpieczne?

Kwa nmać! Jakoś przy wciskaniu się pomiędzy krawężnik a samochody nic
wam nie przeszkadza. Podobnie jak przy szaleńczym przeskakiwaniu z
jezdni na chodnik i odwrotnie pod dowolnym kątem.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-22 12:39:05
Autor: Jarek Andrzejewski
Sciezki rowerowe
On Mon, 22 Aug 2011 11:21:04 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl> wrote:

Kwa nmać! Jakoś przy wciskaniu się pomiędzy krawężnik a samochody nic
wam nie przeszkadza. Podobnie jak przy szaleńczym przeskakiwaniu z
jezdni na chodnik i odwrotnie pod dowolnym kątem.

Nie wiem co oczami wyobraźni widzi Bartłomiej, ale ja widzę siebie,
statecznie popylającego na miejskim rowerku z wąskimi kołami i
obserwującego z uwagą przebieg szyn przed sobą zamiast "/.../ Mazowsze
moje. Płasko, daleko/.../" (aka sytuację na drodze) :-)

Roman, miej na uwadze, że niewciskający się i
nie-przeskakujący-szaleńczo też jeżdżą na rowerach.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-22 12:55:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sciezki rowerowe
Hello Jarek,

Monday, August 22, 2011, 12:39:05 PM, you wrote:

[...]

Roman, miej na uwadze, że niewciskający się i
nie-przeskakujący-szaleńczo też jeżdżą na rowerach.

W coraz mniej znaczącej mniejszości, niestety :(

Na szczęście ostatnia zmiana przepisów ma szanse spowodować poprawę
tej sytuacji - na zasadzie czystego darwinizmu.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-23 08:40:18
Autor: Myjk
Sciezki rowerowe
Mon, 22 Aug 2011 12:39:05 +0200, Jarek Andrzejewski
ale ja widzę siebie,
statecznie popylającego na miejskim rowerku z wąskimi kołami i
obserwującego z uwagą przebieg szyn przed sobą

No to teraz z ręką na sercu, więcej uwagi i umiejętności wymagać będzie
przejechanie przez szynę niż przez dziurę, studzienkę, krawężnik czy
koleinę? Wg mnie wkład jest identyczny, a prawdopodobieństwo gleby
identyczne. Z tym, że IMHO łatwiej w takiej sytuacji być potrąfonym przez
samochód/ciężarówkę/autobus niż przez tramwaj.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-08-23 09:41:47
Autor: Jarek Andrzejewski
Sciezki rowerowe
On Tue, 23 Aug 2011 08:40:18 +0200, Myjk <myjkel@nospam.op.pl> wrote:

Mon, 22 Aug 2011 12:39:05 +0200, Jarek Andrzejewski
ale ja widzę siebie,
statecznie popylającego na miejskim rowerku z wąskimi kołami i
obserwującego z uwagą przebieg szyn przed sobą

No to teraz z ręką na sercu, więcej uwagi i umiejętności wymagać będzie
przejechanie przez szynę niż przez dziurę, studzienkę, krawężnik czy
koleinę? Wg mnie wkład jest identyczny, a prawdopodobieństwo gleby

IMHO więcej.
Dziurę studzienkę, krawężnik na drodze dostrzegę z większej
odległości, a szynę muszę ciągle "kontrolować". Ale może rzeczywiście
nie będzie to aż takie złe, w końcu tory w Warszawie są szersze niż
np. w Łodzi.

Data: 2011-08-22 14:34:20
Autor: Bartłomiej Zieliński
Sciezki rowerowe
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Wyprzedzi - górą ;>

A ma skrzydła?

Kwa nmać! Jakoś przy wciskaniu się pomiędzy krawężnik a samochody nic
wam nie przeszkadza.

Między krawężnikiem a samochodem zwykle jest duużo więcej miejsca niż wynosi szerokość szyny. I nie zawsze jest ślisko - chyba że akurat zdarzy się pokrywa studzienki kanalizacyjnej itp.

--
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
* Bartłomiej Zieliński            http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/  *
* Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl                         gg:970831  *
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2011-08-22 14:59:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sciezki rowerowe
Hello Bartłomiej,

Monday, August 22, 2011, 2:34:20 PM, you wrote:

Wyprzedzi - górą ;>
A ma skrzydła?

A po co? Rowerzyści chudzi zazwyczaj są - jakoś się pod spodem
zmieszczą ;P

Kwa nmać! Jakoś przy wciskaniu się pomiędzy krawężnik a samochody nic
wam nie przeszkadza.
Między krawężnikiem a samochodem zwykle jest duużo więcej miejsca niż
wynosi szerokość szyny. I nie zawsze jest ślisko - chyba że akurat zdarzy się pokrywa studzienki kanalizacyjnej itp.

A reszta już niewygodna? Przypomnę:

Podobnie jak przy szaleńczym przeskakiwaniu z jezdni na chodnik i
odwrotnie pod dowolnym kątem.


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-22 15:29:13
Autor: Axel
Sciezki rowerowe
"Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote in message
news:j2ticc$5s3$2polsl.pl...

Kwa nmać! Jakoś przy wciskaniu się pomiędzy krawężnik a samochody nic
wam nie przeszkadza.
Między krawężnikiem a samochodem zwykle jest duużo więcej miejsca niż wynosi szerokość szyny. I nie zawsze jest ślisko - chyba że akurat zdarzy się pokrywa studzienki kanalizacyjnej itp.

Jak to? Przeciez zawsze przy krawezniku sa olbrzymie dziury, dlatego pedalarz musi jechac srodkiem pasa (pisze pedalarz, bo rowerzysta tak sie nie zachowuje).

--
Axel

Data: 2011-08-22 15:33:26
Autor: Cavallino
Sciezki rowerowe
Użytkownik "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości news:j2tllm$rg5$1inews.gazeta.pl...
"Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> wrote in message
news:

Między krawężnikiem a samochodem zwykle jest duużo więcej miejsca niż wynosi szerokość szyny. I nie zawsze jest ślisko - chyba że akurat zdarzy się pokrywa studzienki kanalizacyjnej itp.

Jak to? Przeciez zawsze przy krawezniku sa olbrzymie dziury, dlatego pedalarz musi jechac srodkiem pasa (pisze pedalarz, bo rowerzysta tak sie nie zachowuje).

Jak chce kogoś wyprzedzić/ominąć z prawej, to od razu dziury mu automagicznie znikają.

Data: 2011-08-22 15:44:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
Sciezki rowerowe
Hello Axel,

Monday, August 22, 2011, 3:29:13 PM, you wrote:

Kwa nmać! Jakoś przy wciskaniu się pomiędzy krawężnik a samochody nic
wam nie przeszkadza.
Między krawężnikiem a samochodem zwykle jest duużo więcej miejsca niż wynosi szerokość szyny. I nie zawsze jest ślisko - chyba że akurat zdarzy się pokrywa studzienki kanalizacyjnej itp.
Jak to? Przeciez zawsze przy krawezniku sa olbrzymie dziury, dlatego
pedalarz musi jechac srodkiem pasa (pisze pedalarz, bo rowerzysta tak sie
nie zachowuje).

Ale te straszne dziury magicznie znikają tuż przed skrzyżowaniem, gdy
trzeba się wpieprzyć na sam początek - akurat obok tego, który skręca
w prawo. I potem pretensje do świata całego...


--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2011-08-22 19:29:16
Autor: Shrek
Sciezki rowerowe
On 2011-08-22 10:40, Bartłomiej Zieliński wrote:

 Co się zaś tyczy samego torowiska - opony rowerowe są często
na tyle wąskie, że mogą wpaść w szyny, a nawet jeśli nie, to przy
przejeżdżaniu pod ostrym kątem i tak można wpaść w poślizg. To jest
bezpieczne?

Góralem z oponami 1,95 z moich doiadczeń - tak. Krosem lub mieszczuchem niekoniecznie, na szytkach raczej pewna gleba - choć szytkowcy to raczej doświadczone kozaki i tak prosto zabić się  raczej nie dadzą;)

Shrek

Sciezki rowerowe

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona