Data: 2015-07-06 00:14:00 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura | |
Dnia Sat, 4 Jul 2015 12:30:04 +0200, Mieszczuch napisał(a):
Jestem pewien, że gdy ludzie wreszcie zrozumieją, że nie ma nic No właśnie. Zdrowe to jest browara walnąć przed telewizorem, a nie jakieś bieganie czy inne rowery - tylko zadyszkę można złapać, a to na pewno niezdrowe ;) A mimo to często można zobaczyć To fakt - też nie bardzo rozumiem po co wydaje się niemałe pieniądze na drogi dla rowerów w miejscach gdzie są zupełnie niepotrzebne, a mam na myśli centra miast, gdzie rowery bez problemu mogą jeździć po jezdni, a wydzielony pas (czy to z ruchliwej jezdni czy ruchliwego chodnika) dla stosunkowo niewielkiej ilości rowerzystów to marnowanie miejsca. Drogi dla rowerów przydałyby się tam gdzie jest ruch przelotowy przez miasto, gdzie samochody jeżdżą szybciej i gdzie mieszanie szybszego ruchu samochodów z powolnym ruchem rowerów jest uciążliwe i niebezpieczne. |
|
Data: 2015-07-06 18:18:39 | |
Autor: Tomek | |
Ścieżki rowerowe w centrach miast to bzdura | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:pucp0ft7m72i.12m115uil28yf.dlg40tude.net... Dnia Sat, 4 Jul 2015 12:30:04 +0200, Mieszczuch napisał(a): Zwężenie jezdni nie ma takiego znaczenia, jak zwężenie skrzyżowań. One powodują że przepustowość jest ograniczona. Weźmy w W-wie Al. Niepodległosci. Została zwężona, ale na skrzyżowaniach są pasy do skrętów. Na Marynarskiej w W-wie jadąc na wschód to lewy pas jest zablokowany przez skręcających w lewo na Postępu. Czy usunięcie przewężenia na Powstańców Ślaskich zmniejszyło korki na Dźwigowej/Połczyńskiej? Symbolicznie. Powodem jest Dźwigowa i zwężenie z 3 pasów na skrzyżowaniu do jednego pasa. Obwodnice i skrzyżowania to miejsca newralgiczne, a nie wydzielenie miejsca dla rowerów. Co dałyby na Świętokrzyskiej 3 pasy, skoro Tamką jest po 1 pasie i nie da rady poszerzyć bez wyburzeń. T. |
|