[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieskiego na rondo ONZ

Data: 2010-10-06 12:07:42
Autor: Mav2007
[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieskiego na rondo ONZ
Jak dojechać z Sobieskiego na rondo ONZ? Codzienny dojazd do pracy i powrót wieczorem.
Jade wzdłuż Sobieskiego, przy Spacerowej skręcam w kierunku Pulawskiej. A dalej?

Trasy samochodem i autobusami mam juz przećwiczone - teraz chce próbować rowerem, więc wszystkie rady mile widziane. Czyżby jedyną sensowną drogą była Waryńskiego => Marszałkowska => Świętokrzyska ?

Data: 2010-10-06 07:16:50
Autor: kaczor1
On 6 Paź, 14:07, " Mav2007" <krzysztofbo...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
[...]

Sobieskiego prosto,
Belwederską prosto pod górkę,
Ujazdowskimi prosto (cały czas DDR) aż do Placu Trzech Krzyży.
Do Nowego Światu i do Świętokrzyskiej już ulicą.

Data: 2010-10-06 17:23:38
Autor: Michal Grzechowiak
W dniu 2010-10-06 16:16, kaczor1 pisze:
> Sobieskiego prosto,
> Belwederską prosto pod górkę,
> Ujazdowskimi prosto (cały czas DDR) aż do Placu Trzech Krzyży.
> Do Nowego Światu i do Świętokrzyskiej już ulicą.

W drugą stronę (bo Emilii Plater jest częściowo jednokierunkowa) całkiem przyjemnie będzie Świętokrzyską, Emilii Plater, Noakowskiego, Polną, Waryńskiego, Goworka, Spacerową.

Pozdr.
Michał

Data: 2010-10-06 22:39:54
Autor: Maverick
Michal Grzechowiak pisze:

W drugą stronę (bo Emilii Plater jest częściowo jednokierunkowa) całkiem przyjemnie będzie Świętokrzyską, Emilii Plater, Noakowskiego, Polną, Waryńskiego, Goworka, Spacerową.

A korek przy Centralnym na E.P. to jak objechac?

Dzis przez Marszałkowska wracalem i bylo ok -  ale to 19 byla.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-10-06 23:24:42
Autor: Jan Kowalski
Maverick wrote:

[...]

A po co się pchałeś Emilii Plater? Nie masz obok Alei Jerozolimskich i nie możesz nimi dojechać do JPII? I dalej nią do Ronda ONZ?
Albo brakuje Ci asertywności :]

Data: 2010-10-07 17:08:50
Autor: Ryszard Mikke
Maverick <nie_powiem@gazeta.pl> napisał(a):
Michal Grzechowiak pisze:

> [...]

A korek przy Centralnym na E.P. to jak objechac?

Dzis przez Marszałkowska wracalem i bylo ok -  ale to 19 byla.

Jak BARDZO zakorkowane, to niestety chodnikuję aż do wyjazdu spod Centralnego.

Właśnie otworzyli pasy dla rowerów na Emilii w obie strony, ale jeszcze nie
miałem okazji sprawdzić w korku.

rmikke

Data: 2010-10-06 17:57:15
Autor: Rafał Wawrzycki
[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieskiego na rondo ONZ
Dnia 06 paź 2010 w liście [news:i8hoqe$lq3$1inews.gazeta.pl]  Mav2007 [krzysztofbober@WYTNIJ.gazeta.pl] napisał(a):

Jade wzdłuż Sobieskiego

Tak się wetnę w wątek, ale właśnie po wschodniej stronie Sobieskiego od Chełmskiej rozebrali stary kostkowy koszmarek i robią najwyraźniej coś nowego. Na razie nie widzę palet z nową kostką, więc miejmy nadzieję, że będzie tam leżał asfalt.

--
Pozdrawiam,
Rafał W.

Sprzedam rowerowy szpej podróżniczy: http://tiny.pl/hxqkl

http://picasaweb.google.com/warszawski.wycinak
http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2010-10-06 18:17:46
Autor: Titus Atomicus
[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieski ego na rondo ONZ
In article <Xns9E09B6A3EFE2Arwawrzyckiwppl@127.0.0.1>,
 Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

> [...]

Tak się wetnę w wątek, ale właśnie po wschodniej stronie Sobieskiego od Chełmskiej rozebrali stary kostkowy koszmarek i robią najwyraźniej coś nowego. Na razie nie widzę palet z nową kostką, więc miejmy nadzieję, że będzie tam leżał asfalt.

Ojej, to moze wreszce cos zrobia ze stoiskami kolo tego przystanku. I jakos oddziela sciezke od przystanku. Czy oni wiedza co tam sie dzieje???

TA

Data: 2010-10-06 18:26:52
Autor: Rafał Wawrzycki
[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieskiego na rondo ONZ
Dnia 06 paź 2010 w liście
[news:Titus_Atomicus-A15551.18174606102010news.onet.pl] [Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world] napisał(a):
Ojej, to moze wreszce cos zrobia ze stoiskami kolo tego
przystanku. I jakos oddziela sciezke od przystanku. Czy oni wiedza
co tam sie dzieje???

Strona o której piszesz to zachodnia, czyli vis-a-vis.

Data: 2010-10-06 21:52:19
Autor: Jan Kowalski
 Mav2007 wrote:

[...]

Nie rozumiem pytania. Skoro tarsy autobusem i samochodem masz przećwiczone to w czym masz problem? Skoro wiesz jak jedzie samochód i autobus, to czemu nie pojedziesz tak samo, tymi samymi drogami? Czy musisz jechać po śmieszynkach rowerowych?

Sobieskiego -> Spacerowa* -> Plac Unii Lubelskiej(?), koło Supersamu dawnego do batorego -> Niepodległości -> prosto do Ronda ONZ. * lżejszy podjazd od Belwederskiej

Data: 2010-10-06 22:41:47
Autor: Maverick
Jan Kowalski pisze:
 Mav2007 wrote:

[...]

Poniewaz byc moze istnieje lepsza/szybsza/wygodniejsza/ladniejsza [itp] trasa - wiec pytam sie praktykow.

Data: 2010-10-06 22:44:23
Autor: Maverick
Jan Kowalski pisze:

Sobieskiego -> Spacerowa* -> Plac Unii Lubelskiej(?), koło Supersamu dawnego do batorego -> Niepodległości -> prosto do Ronda ONZ. * lżejszy podjazd od Belwederskiej

A pytanie co do trasy:
1. kolo SuperSamu rozkopane - zostala waska sciezka na ~80 cm (dwa rowery sie raczej nie mina jadac - dzis testowane). Czy od strony wschodniej (np Grycana) jest ścieżka? OIDP nie.
2. " Niepodległości -> prosto do Ronda ONZ. "
Jak przejechac na druga strone alei? Górą? czy przeprowadzic rower po schodach?

Data: 2010-10-06 23:31:58
Autor: Jan Kowalski
Maverick wrote:

[...]

"
Jakie są minimalne wymagania dla ścieżek rowerowych?

Ścieżka rowerowa musi być oznakowana znakami pionowymi (C-13) i poziomymi (N-21). Minimalna szerokość ścieżki jednokierunkowej to 1,5m, zaś dwukierunkowej: 2 m. Minimalna szerokość ścieżki jednokierunkowej z dopuszczonym ruchem pieszym to 2,5 m. Przepisy dopuszczają tworzenie ciągów pieszo-rowerowych o innych szerokościach, jeśli sytuacja w danym miejscu to uzasadnia

Przejazdy na ścieżkach dla rowerów powinny mieć zniwelowane krawężniki do maksimum 1 cm.

Podstawa prawna: [1], art. 2 ust. 4, Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne z dnia 2. stycznia 1999 r. (Dz. U. z 1999 r., poz. 430), § 47-48.
"

I to wszystko. Jeśli śmieszka uniemożliwia kontynuowanie jazdy po niej, jest za wąska - przestaje pełnić swoją rolę. I wykorzystywanie jej w tym celu  IMHO jest nielegalne ;)

2. " Niepodległości -> prosto do Ronda ONZ. "
Jak przejechac na druga strone alei? Górą? czy przeprowadzic rower po
schodach?

Nie rozumiem. Poważnie. Wjeżdżasz na Niepodległości i zasuwasz buspasem (po to on jest) do Trasy łazienkowskiej a potem prosto do Ronda ONZ via JPII :)
Możesz też śmieszynką do TŁ i górą po jezdni dalej od TŁ do Nowowiejskiej i do końca.
Co do jakichkolwiek schodów - nie uznaję śmieszek zawierających tego typu "ułatwienia" "zalegalizowane" przez Dorotę Safjan przy okazji Ronda Zesłańców Syberyjskich ("jesteście młodzi możecie przenieść rower te 5m").

Data: 2010-10-06 23:41:21
Autor: Rafał Wawrzycki
[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieskiego na rondo ONZ
Dnia 06 paź 2010 w liście
[news:4caceacf$0$21006$65785112news.neostrada.pl] Jan Kowalski
[kowalski.jan@z.polski.pl] napisał(a):
Nie rozumiem. Poważnie. Wjeżdżasz na Niepodległości i zasuwasz
buspasem (po to on jest) do Trasy łazienkowskiej

Niestety nie u nas, panie, nie u nas.

Data: 2010-10-07 07:42:19
Autor: Rafał Wawrzycki
[WAWa] Ścieżki rowerowe z Sobieskiego na rondo ONZ
Dnia 07 paź 2010 w liście [news:4cacfdce$0$21003$65785112news.neostrada.pl] Jan Kowalski [kowalski.jan@z.polski.pl] napisał(a):

A dlaczego nie?

Napisałeś, że buspas jest do jeżdżenia po nim rowerem. W Polsce (z małymi wyjątkami) niestety nie jest. Piszę o aspekcie prawnym. Sam jeżdżę na codzień.

Data: 2010-10-07 17:12:04
Autor: Ryszard Mikke
Jan Kowalski pisze:

> [...]
2. " Niepodległości -> prosto do Ronda ONZ. "
Jak przejechac na druga strone alei? Górą? czy przeprowadzic rower po schodach?

Ja jeżdżę górą (i.e. wiaduktem), ale to troche ruska ruletka, kierowcy się nie
spodziewają i lecą.

Ale można normalnie, przez rondo.

Po schodach? Alepoco?

rmikke

Data: 2010-10-07 17:06:25
Autor: Ryszard Mikke
?

Trasy samochodem i autobusami mam juz przećwiczone - teraz chce próbować rowerem, więc wszystkie rady mile widziane. Czyżby jedyną sensowną drogą była Waryńskiego => Marszałkowska => Świętokrzyska ?

Ja tam jadę Goworka-Jazdy Polskiej-wzdłuż Trasy, od
północy-Chałubińskiego-Jana Pawła.

W przeciwnym kierunku: Emilii Plater-Noakowskiego-Polna-Waryńskiego-Spacerowa.

rmikke

Data: 2010-10-07 17:16:38
Autor: Ryszard Mikke
Ryszard Mikke <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
 Mav2007 <krzysztofbober@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > Jak dojechać z Sobieskiego na rondo ONZ? > > Codzienny dojazd do pracy i powrót wieczorem.
> [...]
> ?
 > Waryńskiego => Marszałkowska => Świętokrzyska ?

Ja tam jadę Goworka-Jazdy Polskiej-wzdłuż Trasy, od

Tfu, żadna Goworka, dobrze że na plan spojrzałem.

Spacerową prosto do placu Unii, dalej Polną do Ronda Jazdy Polskiej,
dalej jak wyzej.