Ściskanie sprężyn

Data: 2011-10-10 22:08:15
Autor: venioo
Ściskanie sprężyn
Taki sciagacz powinien dac rade (oczywiscie po 2szt. na sprezyne), o ile nie ma to wytrzymac np. 2 lata "pod chmurka". Ale - czy te pare cm Cie tak na prawde zbawi???

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-10-10 22:18:28
Autor: Marcin Jan
Ściskanie sprężyn
W dniu 11-10-10 22:08, venioo pisze:
Taki sciagacz powinien dac rade (oczywiscie po 2szt. na sprezyne), o ile
nie ma to wytrzymac np. 2 lata "pod chmurka". Ale - czy te pare cm Cie
tak na prawde zbawi???

no właśnie, da się tak ścisnąć aby te dwa kołnierze (górne i dolne) się zeszły (lub prawie)?

Data: 2011-10-10 22:39:45
Autor: venioo
Ściskanie sprężyn
W dniu 2011-10-10 22:18, Marcin Jan pisze:
[...]

moim zdaniem da sie, ale nie tymi sciagaczami. poza tym zmieni sie charakterystyka gdy tak scisniete bedziesz przechowywal dluzszy czas (ale to tylko moje luzne gdybanie, dobraze jakby to ktos z praktykow ocenil)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-10-10 22:39:38
Autor: Massai
Ściskanie sprężyn
venioo wrote:

> [...]
charakterystyka gdy tak scisniete bedziesz przechowywal dluzszy czas
(ale to tylko moje luzne gdybanie, dobraze jakby to ktos z praktykow

To raczej zły pomysł.
Sprężyny, szczególnie stare, potrafią "siąść" już po dobie - miałem
taką sytuację po zaparkowaniu samochodu (fakt, prawie pełnoletniego)
jednym kołem na wysokim krawężniku.

Pod dłuższym czasie takie mocno ściśnięte nawet jeśli się rozprężą, to
mogą na pierwszym wyboju popękać.

Nikt nie powie dokładnie ile wytrzymają, bo tu wchodzą takie szczegóły
związane ze składem stopu stali (sprężystość to oddziaływania
międzyatomowe), że za diabła nie da się tego policzyć. Ale generalnie -
żaden materiał nie odkształca się czysto sprężyście, podobnie jak żaden
nie odkształca się czysto plastycznie. Plastelina też wykazuje pewną
sprężystość.

Ale tak czy inaczej, jeśli planujesz przechowywanie przyczepy przez
zimę, to skończy się to raczej nieciekawie. Już lepiej ścisnąć,
wprowadzić, odkręcić koła, postawić na niskim klocku, i zdjąć ściągacze
- jeśli to wystarczy, tzn. ten "uzysk" z części promienia koła sprawi
że się zmieści.

Może najprościej będzie zaprosić paru kolegów żeby wsiedli do środka;-)

--
Pozdro
Massai

Ściskanie sprężyn