Seagate Freeagent X treme 2TB - nadmier ne grzanie się dysk u

Data: 2009-09-05 19:40:28
Autor: Tomasz Jasiński
Seagate Freeagent X treme 2TB - nadmier ne grzanie się dysk u
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 05 Sep 2009 11:54:45 +0200  doszła do mnie wiadomość  <h7tcgm$r0m$1@opal.icpnet.pl>  od Patryk Włos <patryk.wlos@invalid.peel>  :

Pytanie jest takie: słyszałem, że narzędzia do tego dysku (które działają tylko na Windows XP) potrafią kontrolować czas, po jakim on się "wyłącza". Właśnie, o co chodzi z tym wyłączaniem i czy można je jakoś z poziomu Linuxa kontrolować?

hdparm.

Pytanie drugie, bardziej ogólne: jakie macie metody na "dobre traktowanie" dysków zewnętrznych? Chodzi mi właśnie o to, aby się nie przegrzewały, bo to jest jedną z najczęstszych przyczyn ich awarii. Można im np. coś przestawić, aby wolniej działały?

Kupić model z aktywnym chłodzeniem.

I tak szybkość tego akurat dysku przekracza kilkakrotnie szybkość wąskiego gardła w zastosowaniu, do którego go kupiłem, więc mi na niej zupełnie nie zależy. Zależy mi natomiast na bezpieczeństwie danych.

raid.

Patryk

--
Tomasz Jasiński
Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

Data: 2009-09-05 20:19:22
Autor: Patryk Włos
[...]

A jakich parametrów użyć? Bo jest tam "disable Seagate auto-powersaving mode", ale to nie o to mi chodzi.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-09-05 20:49:26
Autor: Tomasz Jasiński
Seagate Freeagent X treme 2TB - nadmier ne grzanie się dysk u
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 05 Sep 2009 20:19:22 +0200  doszła do mnie wiadomość  <h7ua2s$1u5d$1@opal.icpnet.pl>  od Patryk Włos <patryk.wlos@invalid.peel>  :

http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to_make_use_of_Harddisk_Power_Management_features