Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...

Data: 2010-08-10 00:01:02
Autor: adresss
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
Czesc,

tak sie przymierzam do wymiany paska rozrzadu, tak dla swietego
spokoju, bo nie wiem tak naprawde kiedy byl zmieniany.

W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).
Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
napinacza przy okazji paska?

Jakie paski stosuje Seat (oryginalnie), a jakie rynek niezalezny?

oraz

zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-10 00:08:00
Autor: Grzegorz Prędki
W dniu 2010-08-10 00:01, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Sadzimy, ze to jest standard.

[...]

Cisnienia. Masz pewnie za malo oleju.

Data: 2010-08-10 00:56:53
Autor: Olek
On 2010-08-10 00:01, adresss@poczta.pl wrote:

W ASO Seata prawie spadlem z fotela, jak pan wyliczal co trzeba i ile
kosztuje (ca 1000 zl naliczyl - nie pamieta, ale gdzies mam zapisane).

1000 zł w sumie za czę¶ci i wymianę? to chyba niedużo, chociaż nie wiem ile kosztuje komplet u Ciebie...

Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
napinacza przy okazji paska?

powinno się cały komplet i termostat do tego je¶li masz go "pod" rozrz±dem....

Jakie paski stosuje Seat (oryginalnie), a jakie rynek niezalezny?

dobre paski robi Gates, Contitech, rolki napinacze SKF, INA, pompy wody s± różne opinie - ja mam Rouville, termostat Wahler... na pierwszy montaż pewnie też id± ww.

zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

może po prostu sprawdĽ poziom oleju w silniku, bo  masz go zapewne bardzo mało...

Czy kontrolka to tylko cisnienie czy takze lepkosc oleju?

mam nadzieję, że sam nie będziesz wymieniał tego paska...

Data: 2010-08-10 00:57:52
Autor: Tomasz Pyra
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Komplet pasków do silnika 1.4 16V (nie powiedziałeś jaki masz silnik - wybrałem pierwszy z brzegu z paskiem) Contitech (Continental) to 115zł.
Zestaw czterech rolek (dwie zwrotne, dwie napinające) SKF to 562zł
Pompa wody SKF 202zł.

W sumie 879zł za same części (detaliczne ceny Intercars). Więc jeżeli 1000zł z robocizną to nie wydaje się drogo.

No chyba ĹĽe masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.

Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu
chlodzenia), napinacz....Co sadzicie o wymianie pompy wodnej,
napinacza przy okazji paska?

Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
To znowu nie sÄ… jakieĹ› bardzo zuĹĽywajÄ…ce siÄ™ elementy.
Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie, to myślę że spokojnie możesz zaryzykować.

zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.

Poziom oleju masz prawidłowy?
Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzieś na bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju.
Pomijając kręcenie jakiś ciasnych bączków, do takiej sytuacji nigdy nie powinno dojść przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i nieuszkodzonej misce olejowej.

Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy oleju (mierząc ciśnienie oleju).

Data: 2010-08-10 13:49:49
Autor: adresss
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...

No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.

jest to 1.6

[...]

To znowu nie s± jakie¶ bardzo zużywaj±ce się elementy.
Na wszelki wypadek sprawdĽ czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie, to my¶lę że spokojnie możesz zaryzykować.

nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego
temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.

zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych
rondach/slimakach na autostradach/serpentynach w gorach. Poza tymi
przypadkami nie zapala sie wogole. Czy to cos powaznego?

Tak, to co¶ bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika.

Poziom oleju masz prawidłowy?

jest troche za duzy nawet

Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzie¶ na bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju.
Pomijaj±c kręcenie jaki¶ ciasnych b±czków, do takiej sytuacji nigdy nie powinno doj¶ć przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i nieuszkodzonej misce olejowej.

Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy oleju (mierz±c ci¶nienie oleju).

czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
komputerze auta bedzie widac?

--
ThinkXtra

Data: 2010-08-10 14:59:10
Autor: AL
adresss@poczta.pl pisze:

[...]

:-D
czy dzisiaj jest piatek?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-08-10 15:19:07
Autor: lleeoo
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...
W dniu 2010-08-10 13:49, adresss@poczta.pl pisze:

Zazwyczaj siÄ™ wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki
i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje.
To znowu nie sÄ… jakieĹ› bardzo zuĹĽywajÄ…ce siÄ™ elementy.
Na wszelki wypadek sprawdĹş czy ten silnik jest kolizyjny i jeĹĽeli nie,
> [...]

>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nie mam pytań :-D

Data: 2010-08-10 19:32:49
Autor: Tomasz Pyra
adresss@poczta.pl pisze:
No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek.
Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO nie wydaje się już wtedy atrakcyjne.

jest to 1.6

No to do 1.6 wymiana napędu za 1000zł to dużo.
Komplet dobrych czę¶ci kosztuje 460zł, a drugie tyle za wymianę to dużo.

[...]

Kolizyjno¶ć silnika to jego cecha konstrukcyjna, nie zwi±zana z tym po kim go odziedziczyłe¶ :)
Krótki rzut oka w google i internetowi znawcy mówi± że będzie kolizyjny.

[...]

No jest to więc bardzo niepokoj±cy objaw.

czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w
komputerze auta bedzie widac?

Na komputerze nie będzie nic widać.
Najpierw należy podł±czyć manometr zamiast czujnika i sprawdzić czy miganie kontrolki spowodowane jest faktycznym spadkiem ci¶nienia oleju czy awari± czujnika.

Potem to już szukanie przyczyny - pewnie smok ci±gnie powietrze (np. po wgnieceniu miski olejowej).
Trzeba zdj±ć miskę olejow± i zobaczyć co się tam dzieje.

Jak nie smok, to trzeba szukać dalej - lista potencjalnych przyczyn takiego problemu jest do¶ć długa.

Nie radzę Ci bagatelizować tego problemu - lampka zapala się już przy ci¶nieniu znacznie niższym niż prawidłowe. Jeżdż±c Ľle smarowanym silnikiem ryzykujesz jego zniszczenie.
Na t± chwilę to jest poważniejszy problem niż wymiana paska - ale oczywi¶cie jak już robisz, to warto wszystko na raz.

Jeżeli chodzi o wybór warsztatu, to ogólnie zasada jest taka że powinien być tam kto¶ kumaty. A w ASO tak samo różnie z tym bywa jak i w innych warsztatach. Przewaga ASO będzie taka, że jeżeli to jaka¶ przypadło¶ć modelu, to w ASO będ± wiedzieć o co chodzi. W niezależnym warsztacie niekoniecznie.

Data: 2010-08-10 15:21:08
Autor: krzysiek82
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Zawsze powinno wymieniać się kompletny rozrząd wraz z pompą wody jeśli takowa napędzana jest paskiem rozrządu, czy 1000zł to sporo ciężko powiedzieć bo nie napisałeś nawet o jakim silniku mowa.

--
krzysiek82

Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ...