Data: 2010-08-10 00:57:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ... | |
adresss@poczta.pl pisze:
Czesc, Komplet pasków do silnika 1.4 16V (nie powiedziałeś jaki masz silnik - wybrałem pierwszy z brzegu z paskiem) Contitech (Continental) to 115zł. Zestaw czterech rolek (dwie zwrotne, dwie napinające) SKF to 562zł Pompa wody SKF 202zł. W sumie 879zł za same części (detaliczne ceny Intercars). Więc jeżeli 1000zł z robocizną to nie wydaje się drogo. No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek. Wtedy pasek 35zł, rolka 190zł, pompa 206zł i 1000zł zaoferowane w ASO nie wydaje się już wtedy atrakcyjne. Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu Zazwyczaj się wymienia, ale z drugiej strony wielu ludzi wymienia rolki i pompę co drugi raz i nic złego się nie dzieje. To znowu nie są jakieś bardzo zużywające się elementy. Na wszelki wypadek sprawdź czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie, to myślę że spokojnie możesz zaryzykować. zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych Tak, to coś bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika. Poziom oleju masz prawidłowy? Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzieś na bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju. Pomijając kręcenie jakiś ciasnych bączków, do takiej sytuacji nigdy nie powinno dojść przy prawidłowym poziomie oleju (choćby minimalnym) i nieuszkodzonej misce olejowej. Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy oleju (mierząc ciśnienie oleju). |
|
Data: 2010-08-10 13:49:49 | |
Autor: adresss | |
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ... | |
No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek. jest to 1.6 Razem z paskiem chce wymieniac takze pompe wodna (od obiegu nie jest kolizyjny, bo to zmarlym tesciu! Zbyt duzo nie wiem na jego temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow. zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszych jest troche za duzy nawet Bo to by oznaczało że na zakręcie olej odpływa Ci spod smoka gdzie¶ na bok i powoduje zapowietrzenie pompy oleju. Jeżeli mimo tego że poziom jest prawidłowy, a miska olejowa nie jest wgnieciona, nadal się to dzieje, trzeba sprawdzić stan smoka i pompy oleju (mierz±c ci¶nienie oleju). czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w komputerze auta bedzie widac? -- ThinkXtra |
|
Data: 2010-08-10 14:59:10 | |
Autor: AL | |
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ... | |
adresss@poczta.pl pisze:
Na wszelki wypadek sprawdĽ czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie, to my¶lę że spokojnie możesz zaryzykować. :-D czy dzisiaj jest piatek? -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2010-08-10 15:19:07 | |
Autor: lleeoo | |
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ... | |
W dniu 2010-08-10 13:49, adresss@poczta.pl pisze:
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ temat. Moze poszukam jakis faktur z warsztatow.^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Nie mam pytań :-D .... |
|
Data: 2010-08-10 19:32:49 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Seat Cordoba 2002 - pasek rozrzadku i ... | |
adresss@poczta.pl pisze:
No chyba że masz 1.6 i tam jest jeden pasek. No to do 1.6 wymiana napędu za 1000zł to dużo. Komplet dobrych czę¶ci kosztuje 460zł, a drugie tyle za wymianę to dużo. Na wszelki wypadek sprawdĽ czy ten silnik jest kolizyjny i jeżeli nie, to my¶lę że spokojnie możesz zaryzykować. Kolizyjno¶ć silnika to jego cecha konstrukcyjna, nie zwi±zana z tym po kim go odziedziczyłe¶ :) Krótki rzut oka w google i internetowi znawcy mówi± że będzie kolizyjny. zapala mi sie kontrolka oleju (czasami) jak jade po wiekszychTak, to co¶ bardzo poważnego i może spowodować zniszczenie silnika. No jest to więc bardzo niepokoj±cy objaw. czyli jednym slowem "jakis" warsztat, czy lepiej jednak ASO. Cos w Na komputerze nie będzie nic widać. Najpierw należy podł±czyć manometr zamiast czujnika i sprawdzić czy miganie kontrolki spowodowane jest faktycznym spadkiem ci¶nienia oleju czy awari± czujnika. Potem to już szukanie przyczyny - pewnie smok ci±gnie powietrze (np. po wgnieceniu miski olejowej). Trzeba zdj±ć miskę olejow± i zobaczyć co się tam dzieje. Jak nie smok, to trzeba szukać dalej - lista potencjalnych przyczyn takiego problemu jest do¶ć długa. Nie radzę Ci bagatelizować tego problemu - lampka zapala się już przy ci¶nieniu znacznie niższym niż prawidłowe. Jeżdż±c Ľle smarowanym silnikiem ryzykujesz jego zniszczenie. Na t± chwilę to jest poważniejszy problem niż wymiana paska - ale oczywi¶cie jak już robisz, to warto wszystko na raz. Jeżeli chodzi o wybór warsztatu, to ogólnie zasada jest taka że powinien być tam kto¶ kumaty. A w ASO tak samo różnie z tym bywa jak i w innych warsztatach. Przewaga ASO będzie taka, że jeżeli to jaka¶ przypadło¶ć modelu, to w ASO będ± wiedzieć o co chodzi. W niezależnym warsztacie niekoniecznie. |