Data: 2016-11-03 20:06:39 | |
Autor: Tata | |
Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik | |
Kilka lat temu, immobilizer fabryczny często uniemożliwiał uruchomienie silnika, który po kilku obrotach gasł. Lampka kontrolna kluczyka migała zamiast zgasnąć, transponder w kluczyku był badany i był sprawny. Samochód z kwietnia 1999 roku, z początków produkcji i według opinii elektronika samochodowego był to błąd fabryczny. Elektronik samochodowy, wg Jego słów, odłączył przewód danych, nawet przelutował układ scalony procesora na nowy, i problem zniknął. To odłączenie to w celu uniemożliwienia "grzebania" przez innych. Roczna gwarancja na wykonaną pracę minęła 2 lata temu.
Mam jednak inny problem, bo komputery diagnostyczne nie wykrywają elektroniki samochodu, tak jakby jej nie było, nie "widzą" pojazdu. Co Grupowicze radzą zrobić: 1) Kupić używany komputer sterownik i czy będzie właściwie działał? 2) Poprosić innego elektronika samochodowego o dokonanie zmian w dotychczasowym komputerze sterowniku, np. wgranie nowego oprogramowania, wlutowanie innego procesora, ponowne podłączenie przewodu danych? 3) Inne propozycje i jakie. Chciałbym, żeby komputery diagnostyczne "widziały" moje Toledo. Niedawno mechanik samochodowy usunął błędy, posługując się wskaźnikami na desce rozdzielczej, nie wiem czy to możliwe i jak to zrobił. Nadmieniam, że z elektroniką samochodu nie mam problemu i wszystko działa prawidłowo. Z poważaniem MJ |
|
Data: 2016-11-04 18:33:20 | |
Autor: Szumek | |
Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik | |
poprosić tamtego elektronika o przywrócenie komunikacji
|
|