Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik

Data: 2016-11-03 20:06:39
Autor: Tata
Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik
Kilka lat temu, immobilizer fabryczny często uniemożliwiał uruchomienie silnika, który po kilku obrotach gasł. Lampka kontrolna kluczyka migała zamiast zgasnąć, transponder w kluczyku był badany i był sprawny. Samochód z kwietnia 1999 roku, z początków produkcji i według opinii elektronika samochodowego był to błąd fabryczny. Elektronik samochodowy, wg Jego słów, odłączył przewód danych, nawet przelutował układ scalony procesora na nowy, i problem zniknął. To odłączenie to w celu uniemożliwienia "grzebania" przez innych. Roczna gwarancja na wykonaną pracę minęła 2 lata temu.
Mam jednak inny problem, bo komputery diagnostyczne nie wykrywają elektroniki samochodu, tak jakby jej nie było, nie "widzą" pojazdu.
Co Grupowicze radzą zrobić:
1) Kupić używany komputer sterownik i czy będzie właściwie działał?
2) Poprosić innego elektronika samochodowego o dokonanie zmian w dotychczasowym komputerze sterowniku, np. wgranie nowego oprogramowania, wlutowanie innego procesora, ponowne podłączenie przewodu danych?
3) Inne propozycje i jakie.
Chciałbym, żeby komputery diagnostyczne "widziały" moje Toledo. Niedawno mechanik samochodowy usunął błędy, posługując się wskaźnikami na desce rozdzielczej, nie wiem czy to możliwe i jak to zrobił. Nadmieniam, że z elektroniką samochodu nie mam problemu i wszystko działa prawidłowo.

Z poważaniem
MJ

Data: 2016-11-04 18:33:20
Autor: Szumek
Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik
poprosić tamtego elektronika o przywrócenie komunikacji

Seat Toledo II, 1,9 TDI AHF komputer sterownik