Sedan czy kombi?

Data: 2010-09-14 21:19:52
Autor: Jacek
Sedan czy kombi?
Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6oaq0$r1s$1node2.news.atman.pl...
Witam, ostatnio kolega wszedł ze mną w dyskusje, iż w gruncie nie widzi potrzeby po co właściwie produkuje się sedany. Mniejsza o to, że innych aut niż kombi nie miał i może jakieś ma upodobanie, aczkolwiek doszliśmy do wniosku, że z praktycznego punktu widzenia (poza innym gustem co do estetyki) kombi ma więcej zalet od sedana przy zachowaniu podobnej trakcji czy spalania. Dla mnie osobiście, to tylko brać małe albo kombi jak trzeba coś większego.

jak musze przewieźć coś wiekszego, to mam chowany hak i wypożyczalnie przyczepek na stacji benzynowej, tudzież profesjonalną wypożyczalnie z całym przekrojem przyczep po drugiej stronie miasta czynną 24h. Wykorzystuje ją 1-2 razy do roku, lub gdy ktoś bliski jest w potrzebie. Na wakacje w razie potrzeby wypożyczam bagażnik dachowy, gdyż nie mam garażu, ani potrzeby magazynować go przez 50 tygodni w roku. Do codziennej jazdy sedan z bagażnikiem 500l w supełności mi wystarczy. I moje auto akurat ładniej wygląda jako sedan niż kombi :)

Jacek
Opel Vectra B Sport LPG

Data: 2010-09-14 20:31:39
Autor: Waldek Godel
Sedan czy kombi?
Dnia Tue, 14 Sep 2010 21:19:52 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

Twoje auto jest akurat klinicznym przykładem jak można spierdolić kombi -
pojemność bagażnika sedana to 500 litrów, pojemność bagażnika kombi to 460
litrów. Wstyd mnożony przez żenadę.
Inna rzecz, że te 500 litrów u ciebie, to pod warunkiem, że się szmaty w
reklamówkach wozi. Bądź chojrak i włóż tam kilka komputerów w kartonach...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-14 21:46:03
Autor: Jacek
Sedan czy kombi?
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:13130szbyhfma.dlglepper.institute.com...
[...]

bardzo przeszkadzają wsporniki tylnej klapy, beznadziejnie wbijają sie w bagaż :( W omegach są już proste i zabudowane.
Innych eksperymentów na ładunku nie robie, wózek gondola wchodzi na płasko po zdjęciu kółek i jest miejsce na skrzynke z narzędziami/chemią.

Jacek

Data: 2010-09-14 20:51:27
Autor: Waldek Godel
Sedan czy kombi?
Dnia Tue, 14 Sep 2010 21:46:03 +0200, Jacek napisał(a):

[...]

To teraz sobie wyobraź, że w normalnym aucie do bagażnika wchodzi wózek
dziecięcy z kółkami, duzy rozłożony koszyk z kółkami
(http://i.ebayimg.com/12/!B2R6dRgBmk~$(KGrHqJ,!h4E)qmPM3MuBMh3Ei!tQg~~0_12.JPG)
duża skrzynka z narzędziami i jeszcze zostaje pomiędzy tym wszystkim na
tyle szczelin, żeby kilka reklamówek z zakupami poupychać

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-09-15 10:17:58
Autor: komar
Sedan czy kombi?
W dniu 2010-09-14 21:51, Waldek Godel pisze:
[...]

To teraz sobie wyobraĹş, Ĺźe w normalnym aucie do bagaĹźnika wchodzi wĂłzek
[...]

a w "jeszcze normalniejszym" aucie wchodzi 60 palet euro, wózek, lampka z tesco i jeszcze można sobie między tym pochodzić.

Data: 2010-09-15 11:33:53
Autor: Filip KK
Sedan czy kombi?
W dniu 2010-09-15 10:17, komar pisze:

a w "jeszcze normalniejszym" aucie wchodzi 60 palet euro, wĂłzek, lampka
z tesco i jeszcze można sobie między tym pochodzić.

Ten wózek widłowy? Tylko nie pitol, że roweru nie zmieścisz.. Bo nigdy w to nie uwierzę!

Data: 2010-09-15 13:59:35
Autor: komar
Sedan czy kombi?
W dniu 2010-09-15 11:33, Filip KK pisze:
[...]

rower to wszystko ciągnie

Data: 2010-09-15 14:58:16
Autor: Axel
Sedan czy kombi?
"komar" <komar@125.cc> wrote in message news:i6pvk1$2or$1inews.gazeta.pl...

To teraz sobie wyobraz, ze w normalnym aucie do bagaznika wchodzi wózek
dzieciecy z kólkami, duzy rozlozony koszyk z kólkami
(http://i.ebayimg.com/12/!B2R6dRgBmk~$(KGrHqJ,!h4E)qmPM3MuBMh3Ei!tQg~~0_1
2.JPG) duza skrzynka z narzedziami i jeszcze zostaje pomiedzy tym
wszystkim na tyle szczelin, zeby kilka reklamówek z zakupami poupychac
a w "jeszcze normalniejszym" aucie wchodzi 60 palet euro, wózek, lampka
z tesco i jeszcze  mozna sobie miedzy tym pochodzic.

Zbudowanym wewnatrz prostokata bedacego obrysem sedana? Bo jesli nie, to nie rozmawiamy rowniez o samolotach...

--
Axel

Data: 2010-09-17 08:11:47
Autor: komar
Sedan czy kombi?
W dniu 2010-09-15 14:58, Axel pisze:
"komar"<komar@125.cc>  wrote in message news:i6pvk1$2or$1inews.gazeta.pl...

To teraz sobie wyobraz, ze w normalnym aucie do bagaznika wchodzi w�zek
dzieciecy z k�lkami, duzy rozlozony koszyk z k�lkami
(http://i.ebayimg.com/12/!B2R6dRgBmk~$(KGrHqJ,!h4E)qmPM3MuBMh3Ei!tQg~~0_1
2.JPG) duza skrzynka z narzedziami i jeszcze zostaje pomiedzy tym
wszystkim na tyle szczelin, zeby kilka reklam�wek z zakupami poupychac
a w "jeszcze normalniejszym" aucie wchodzi 60 palet euro, w�zek, lampka
z tesco i jeszcze  mozna sobie miedzy tym pochodzic.

Zbudowanym wewnatrz prostokata bedacego obrysem sedana? Bo jesli nie, to nie
rozmawiamy rowniez o samolotach...

bardziej podchodzi pod "kombi" ;)

Data: 2010-09-14 21:48:46
Autor: bratPit
Sedan czy kombi?

Opel Vectra B

Twoje auto jest akurat klinicznym przykładem jak można spierdolić kombi -
pojemność bagażnika sedana to 500 litrów, pojemność bagażnika kombi to 460
litrów. Wstyd mnożony przez żenadę.

bo jakiś "mądry" narobił w V-B kombi schowków pod podłogą/wykładziną bagażnika jakby to ktoś kiedyś wykorzystywał...

brat

Data: 2010-09-14 22:12:14
Autor: Jacek
Sedan czy kombi?
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:i6ojiv$5ls$1inews.gazeta.pl...
Opel Vectra B

[...]

Głupia sprawa z pojemnościami bagażników
- sedan: 500/790
- HB: 480/1180
- kombi: 460/1490

Czyli sedan najatrakcyjniejszy w codziennym użytkowaniu :)

Jacek

Data: 2010-09-15 07:10:25
Autor: to
Sedan czy kombi?
begin Jacek
Głupia sprawa z pojemnościami bagażników - sedan: 500/790
- HB: 480/1180
- kombi: 460/1490

Czyli sedan najatrakcyjniejszy w codziennym uĹźytkowaniu :)

W codziennym użytkowaniu 460l to aż nadto, a jak trzeba coś przewieźć to kombi możesz zapakować po dach, a nie tylko do szyby/rolety do której podawana jest ta pojemność. Także takie porównania są lekko bez sensu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-09-15 14:53:14
Autor: Axel
Sedan czy kombi?
"to" <to@abc.xyz> wrote in message

Glupia sprawa z pojemnosciami bagazników - sedan: 500/790
- HB: 480/1180
- kombi: 460/1490
Czyli sedan najatrakcyjniejszy w codziennym uzytkowaniu :)
W codziennym uzytkowaniu 460l to az nadto, a jak trzeba cos przewiezc to
kombi mozesz zapakowac po dach, a nie tylko do szyby/rolety do której
podawana jest ta pojemnosc. Takze takie porównania sa lekko bez sensu.

Nie sa bez sensu, i Opel tez wyciagnal z tego wnioski projektujac Vectre C - sprawdz tam pojemnosci bagaznika wersji sedan i kombi.

--
Axel

Data: 2010-09-16 07:23:37
Autor: slaweks
Sedan czy kombi?
On 14 Wrz, 22:12, "Jacek" <sto...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_s...@op.pl> napisał w wiadomościnews:i6ojiv$5ls$1inews.gazeta.pl...

> [...]
> bagażnika jakby to ktoś kiedyś wykorzystywał...

Głupia sprawa z pojemnościami bagażników

Pytanie jak liczą pojemność bagażnika w wersji kombi. Większość liczy
do rolety. Mając kratke można załądować trochę więcej.

Sedan czy kombi?