Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów

Data: 2020-02-29 16:54:36
Autor: boukun
Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów
Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów, ludzie zaczepiają mnie na ulicy

- Od początku wszyscy sędziowie, którzy zaangażowali się w walkę o praworządność, mieli świadomość tego, że przyjdzie nam kiedyś za to zapłacić - mówi sędzia Sądu Okręgowego w Warszawie Igor Tuleya w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej". Prokuratura Krajowa domaga się uchylenia immunitetu sędziemu.

Wniosek Prokuratury Krajowej ma rozpoznać 20 marca nieuznawana przez Sąd Najwyższy Izba Dyscyplinarna. Tuleya miałby usłyszeć zarzuty ws. śledztwa dotyczącego obrad w Sali Kolumnowej Sejmu z 16 grudnia 2016 roku. W grudniu 2017 roku skład Sądu Okręgowego w Warszawie, któremu przewodniczył sędzia Tuleya, uchylił decyzję prokuratury o umorzeniu śledztwa. Sędzia zezwolił wówczas mediom na rejestrację ustnego uzasadnienia postanowienia sądu.

Zdaniem śledczych, sędzia "zezwolił przedstawicielom środków masowego przekazu na utrwalanie obrazu i dźwięku podczas posiedzenia Sądu Okręgowego w Warszawie (...) oraz ogłoszenia postanowienia w tej sprawie i jego ustnych motywów, w wyniku czego ujawnił osobom nieuprawnionym, bez wymaganego przepisami prawa zezwolenia osoby uprawnionej, wiadomości z postępowania przygotowawczego Prokuratury Okręgowej w Warszawie (...), które to informacje zyskał w związku z wykonywaniem czynności służbowych, czym działał na szkodę interesu publicznego".

W "Gazecie Wyborczej" Tuleya odnosi się do zarzutów, ale również do nagonki ze strony rządowych instytucji i prawicowych mediów.

- Jeśli zostanę zawieszony w obowiązkach, jak sędzia Paweł Juszczyszyn, nie będę w stanie wywiązać się ze wszystkich zobowiązań finansowych. Ale to tez nie jest zaskoczeniem, bo liczę się z tym od paru lat. (...) Nie kupuję nowego garnituru. Nie inwestuje też w mieszkanie, na które zresztą mam kredyt w złotych - mówi Tuleya.

- I jest pan gotów pójść siedzieć?

- Od początku wszyscy sędziowie, którzy zaangażowali się w walkę o praworządność, mieli świadomość tego, że przyjdzie nam kiedyś za to zapłacić (...) Dzisiaj sytuacja jest ewidentna. Sędziowie są już ścigani dyscyplinarnie za wydawane orzeczenia, lada moment zaczną zapadać wyroki skazujące - uważa sędzia Tuleya.

Jak wyznał, nie zamierza pojawiać się 20 marca przed Izbą Dyscyplinarną w Sądzie Najwyższym. Według TSUE i uchwały Sądu Najwyższego, Izba nie jest sądem, a osoby, które tam zasiadają nie są sędziami. - 20 marca mam ważniejsze sprawy. Mój udział nie jest obowiązkowy, a i tak mogą znieść mi immunitet, zawiesić w orzekaniu, obciąć zarobki - powiedział Tuleya.

Opowiedział również o agresji i fali hejtu, jakie go spotykają, w związku z jego postawą. - Dawniej to była "kur..." rzucona pod nosem w moim kierunku na ulicy. Teraz zaczynają mnie zaczepiać. Ale nie zamierzam zmieniać swojego trybu życia. Wciąż jeżdżę autobusami i tramwajami (...) To prokuratura często ośmiela hejterów. Mnie zaatakowała za postawienie pytania prejudycjalnego, w wyniku którego rzekomi pokrzywdzeni będą dłużej czekać na wyroki. To ewidentne kłamstwo. Ale fake news poszedł i ludzie reagują na mnie z agresją - opowiada Tuleya.

- Spotkałem się ze studentami koła konstytucyjnego na UW. Rozmawiałem ze studentem II roku prawa, Mateuszem. To była bardzo poruszająca rozmowa. Przyznał, że bardzo chciałby być sędzią. Ale nie chciałby być w sytuacji, że wydałby wyrok zgodnie z prawem i sumieniem i za ten wyrok byłby ścigany przez rzeczników dyscyplinarnych - mówi Igor Tuleya.

https://wiadomosci.wp.pl/sedzia-igor-tuleya-prokuratura-osmiela-hejterow-ludzie-zaczepiaja-mnie-na-ulicy-6483800705042049a

Pola
6 godzin temu

Sąd powinien być neutralny politycznie wtedy jest niezawistny. A co do popełniania przestępstw przez sędziów powinno być karane i zakaz wykonywania zawodu. Nie może sądzić ktoś kto np ukradł. Ustawa jest uczciwa. Sędziowie to też ludzie i też mogą popełnić przewinienie i jak każdy muszą za nie odpowiadać, wtedy skupia się na tym aby wyroki były sprawiedliwe a nie żeby się podobały politycznie w niektórych przypadkach.

profesor historii UW
4 godziny temu

do młodych czytelników: poczytajcie czym przed '89 rokiem zajmowała się Służba Bezpieczeństwa i Milicja Obywatelska, teraz sobie uświadomcie, że z tych służb wywodzą się rodzice Igora Tujeyi. Pomyślcie teraz nad mentalnością i wartościami w jakich się wychowywał i jakie sobą reprezentuje "z domu".

Data: 2020-02-29 17:21:39
Autor: Runt
W dniu 2020-02-29 o 16:54, boukun pisze:
Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów, ludzie zaczepiają mnie na ulicy

I ma rację.

--
Runt
"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-02-29 13:34:08
Autor: mrbluesky.pl
Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów
Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów, ludzie zaczepiają mnie na ulicy

I ma[jom] rację ;P
W demokracji kazdy moze o kazdym POwiedziec co o nim mysli ;P
Gwarantuje to KONSTYTUCYJNA wolnosc slowa na strazy korej
stojom niezawisle [jeszcze na galeziach] sondy [miedzyplanetarne jesli je wystrzelic w KOsmos]  ;P

Data: 2020-02-29 17:27:46
Autor: boukun
Użytkownik "Runt"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów, ludzie zaczepiają mnie na ulicy

I ma rację.

Runt

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Brak kultury ludzkiej to jest jedna sprawa. Ale jak ktoś ładnie ujął w komentarzu, Sąd powinien być neutralny politycznie wtedy jest niezawisły.
A wiadomo, kim byli jego rodzice i ...
Pomyślcie teraz nad mentalnością i wartościami w jakich się wychowywał i jakie sobą reprezentuje "z domu".

boukun

Data: 2020-02-29 17:38:31
Autor: Runt
W dniu 2020-02-29 o 17:27, boukun pisze:
[...]

no kim?

Pomyślcie teraz nad mentalnością i wartościami w jakich się wychowywał i jakie sobą reprezentuje "z domu".

no jakie?

Data: 2020-02-29 18:23:35
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Komuna rządzi w sądach i to trzeba zmienić. Komuna uchwaliła tez ostatnią konstytucję.

boukun

Data: 2020-03-01 07:47:50
Autor: Runt
W dniu 2020-02-29 o 18:23, boukun pisze:
[...]

No to zmien iaj. Zacznij od Stacha Piotrowicza.
  >Komuna uchwaliła tez
ostatnią konstytucję.

Tzn kto uchwalił?

Data: 2020-03-01 07:54:00
Autor: boukun
> [...]

I ma rację.

Komuna rządzi w sądach i to trzeba zmienić.

No to zmien iaj. Zacznij od Stacha Piotrowicza.
ostatnią konstytucję.

Tzn kto uchwalił?

Runt
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Żydokomuna od Stolzmana.

boukun

Data: 2020-03-01 08:12:53
Autor: Runt
W dniu 2020-03-01 o 07:54, boukun pisze:
> [...]

I ma rację.

Komuna rządzi w sądach i to trzeba zmienić.

No to zmien iaj. Zacznij od Stacha Piotrowicza.
ostatnią konstytucję.

Tzn kto uchwalił?

Runt
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Żydokomuna od Stolzmana.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Konstytucja_Rzeczypospolitej_Polskiej

"1 sierpnia 1992 nastąpiło uchwalenie przez polski parlament ,,małej konstytucji", a 17 października tego roku podpisał ją Prezydent RP Lech Wałęsa."

"Prace nad brzmieniem nowej polskiej konstytucji zakończyły się na początku 1997 roku.

2 kwietnia 1997 roku, po długotrwałej dyskusji, została ona przyjęta przez Zgromadzenie Narodowe (451 głosów za, 40 przeciw, 6 wstrzymujących się), które uwzględniło większość poprawek prezydenta[2].

25 maja 1997 odbyło się referendum, w którym społeczeństwo większością 53,45% głosów opowiedziało się za przyjęciem Konstytucji. Frekwencja w referendum wyniosła 42,86%[3].

16 lipca 1997 roku Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Aleksander Kwaśniewski podpisał tekst Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i zarządził jej opublikowanie w Dzienniku Ustaw.

16 lipca 1997 roku ukazał się Dziennik Ustaw Nr 78 z tekstem Konstytucji. "

Kwach podpisał. Głosowałeś w referendum za przyjęciem?

Jedziemy dalej

"8 września 2006 Sejm uchwalił ustawę o zmianie art. 55 Konstytucji, wprowadzającą możliwość ekstradycji obywatela polskiego na wniosek innego państwa lub sądowego organu międzynarodowego w związku z popełnieniem za granicą czynu, który stanowi przestępstwo zarówno za granicą, jak i w Polsce, jeżeli ekstradycję taką dopuszcza ratyfikowana umowa międzynarodowa lub ustawa wykonująca akt prawa stanowionego przez instytucję międzynarodową, której Polska jest członkiem. Nowelizacja umożliwiła dokonywanie ekstradycji między innymi na podstawie europejskiego nakazu aresztowania.

W głosowaniu wzięło udział 421 posłów, za głosowało 344, przeciw 48, wstrzymało się 29, nie głosowało 39 posłów[4][5]. Tekst ustawy został przekazany następnie do Senatu, który 14 września 2006 - na podstawie art. 235 ust. 2 in fine konstytucji - uchwalił ustawę w brzmieniu uchwalonym przez Sejm[6].

6 listopada 2006 Prezydent RP Lech Kaczyński podpisał nowelę."

"7 maja 2009 Sejm VI kadencji uchwalił ustawę o zmianie art. 99 Konstytucji (dodano ust. 3), dotyczącą rozszerzenia przesłanek biernego prawa wyborczego."

"Ustawa została 1 lipca 2009 uchwalona przez Senat[11], a następnie podpisana 9 lipca 2009 przez Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego."

Chcesz cos powiedzieć? ;-)))

Data: 2020-03-01 14:16:16
Autor: boukun
[...]

Nie, nie głosowałem! A co otumaniony naród może wiedzieć, za czym głosuje? Do dzisiaj większość nie zdaje sobie z tego sprawy, że żydokomuna zmieniła nam system i uchwaliła swoją konstytucję.

boukun

Sędzia Igor Tuleya: prokuratura ośmiela hejterów