Sędzia wymyśla słowa

Data: 2020-09-24 11:45:17
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
anna <anna.skrzeszowska@gmail.com> wrote:

Rozprawa nie była nagrywana przez sąd, chociaż być powinna.

Pytanie poboczne -- czy można samemu nagrywać rozprawę, np. aplikacją do nagrywania w telefonie, i później użyć tego nagrania podczas apelacji?

--
W przydrożnym rowie siedzi jeż i je śniadanie. Przykicał zajączek.
- Co jesz?

Data: 2020-09-24 14:40:38
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Pytanie poboczne (może nie mieć związku z odpowiedzią, a może mieć): czy o nagrywaniu przez stronę był uprzedzony sąd?
Dla celów apelacji sporządziłbym transkrypcję nagrania, bo nikomu się nie chce słuchać i uwalą bo im się nie będzie chciało słuchać ;-)

-- -- -

Data: 2020-09-24 13:48:11
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

Pytanie poboczne (może nie mieć związku z odpowiedzią, a może mieć): czy o nagrywaniu przez stronę był uprzedzony sąd?

Myślę, że jakby był, to by kazał wyp...ć :P

Dla celów apelacji sporządziłbym transkrypcję nagrania, bo nikomu się nie chce słuchać i uwalą bo im się nie będzie chciało słuchać ;-)

To na pewno. Tylko pytanie czy się człowiek nie naraża wtedy na jakieś konsekwencje karne.

--
Leci gołąbek i śpiewa:
- It's my life...

Data: 2020-09-24 18:41:59
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Od jakiegoś czasu nie, ale na różnych można trafić.

-- -- -
Myślę, że jakby był, to by kazał wyp...ć :P

Data: 2020-09-24 17:08:48
Autor: Shrek
Sędzia wymyśla słowa
W dniu 24.09.2020 o 14:40, ąćęłńóśźż pisze:
Pytanie poboczne (może nie mieć związku z odpowiedzią, a może mieć): czy o nagrywaniu przez stronę był uprzedzony sąd?

A co za różnica - zakładam, że rozprawa nie utajniona? To co legalnie widzisz i słyszysz możesz legalnie nagrywać. Co najwyżej nie możesz upubliczniać, jednak pozwew ciężko traktować jako upublicznienie.

Dla celów apelacji sporządziłbym transkrypcję nagrania, bo nikomu się nie chce słuchać i uwalą bo im się nie będzie chciało słuchać ;-)

A to inna sprawa.

--
Shrek

Data: 2020-09-24 18:43:59
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Na pl (bo jako powiadamiający/świadek "słabą pamięć mam") spytali i zaprotokołowali model urządzenia nagrywającego ;-)

-- -- -
To co legalnie widzisz i słyszysz możesz legalnie nagrywać.

Data: 2020-09-24 18:57:25
Autor: Shrek
Sędzia wymyśla słowa
W dniu 24.09.2020 o 18:43, ąćęłńóśźż pisze:
Na pl (bo jako powiadamiający/świadek "słabą pamięć mam") spytali i zaprotokołowali model urządzenia nagrywającego ;-)

Tobie wolno nagrywać im wolno pytać. Chyba wolno? Bo w sumie rownie dobrze mogli zapytać o kolor bielizny. Pytać wolno, ale czy muszisz odpowiadać?

PS - co znaczy "na pl"?

--
Shrek

Data: 2020-09-24 19:45:09
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Coś poważniejszego niż na SM :-)
A poza tym miałem interes, żeby przychylnie przyjęli uprzejme zgłoszenie, a dziewczynie było całkiem ładnie w mundurze i kajdankach ;-)

-- -- -
co znaczy "na pl"?

Data: 2020-09-24 20:32:09
Autor: Shrek
Sędzia wymyśla słowa
W dniu 24.09.2020 o 19:45, ąćęłńóśźż pisze:
Coś poważniejszego niż na SM :-)
A poza tym miałem interes, żeby przychylnie przyjęli uprzejme zgłoszenie, a dziewczynie było całkiem ładnie w mundurze i kajdankach ;-)

Ja już zawsze nagrywam wszelkie kontakty z policją, sądami i ogólnie pojętym "państwem". Jest to w zasadzie jedyny powód dla którego mam dwa telefony. Służbowy nie potrafi nagrywać, bo google do spółki z samsungiem zepsuło androida. Wiem, że niby paranoja, ale już się nauczyłem - raz dyspozytor ze 112 kazał mi jechać z osobą z ewidentnym podejrzeniem udaru (w zasadzie to z pewnością) własnym środkiem lokomocji na sor, innym razem dyspozytorka kazała znosić osobę z rozwalonym kolanem po schodach i samochodem dalej tłumacząc, że to "mój pacjent" i mam obowiązek mu pomóc. Co ciekawe, po tym jak ją zapakowali w końcu w gips, to w szpitalu powiedzieli, że ma czekać na karetkę która ją odwiezie i nie ma mowy, żebym ją odebrał ot tak samochodem ze względu na możliwość "uszkodzeń wtórnych". Z policją... szkoda gadać.

--
Shrek

Data: 2020-09-24 20:36:56
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Wpływa głównie na samopoczucie ;-)
Choć może z raz faktycznie się przydało.
Inna sprawa jak to segregować i po czasie szukać - jeśli nagranie nie zawiera w sobie nr tel. rozmówcy (względnie nazwy rozmówcy z książki).

-- -- -
Ja już zawsze nagrywam wszelkie kontakty z policją, sądami i ogólnie pojętym "państwem".

Data: 2020-09-24 20:49:23
Autor: Shrek
Sędzia wymyśla słowa
W dniu 24.09.2020 o 20:36, ąćęłńóśźż pisze:
Wpływa głównie na samopoczucie ;-)
Choć może z raz faktycznie się przydało.
Inna sprawa jak to segregować i po czasie szukać - jeśli nagranie nie zawiera w sobie nr tel. rozmówcy (względnie nazwy rozmówcy z książki).

Na bieżąco najlepiej. Przecież wszystkich rozmów nie nagrywasz. A co do skuteczności... Jeden policjant już mi mówił, że "póki co nie ma wytycznych od komendanta" żeby dupę ruszyć, to po przesłaniu rozmowy z opisem do komendanta wytyczne dostał i żalił się, że musiał kwity w związku z tym pisać. Nawet się pofatygował żeby dowód w postaci filmiku osobiście odebrać. Zobaczymy co dalej... Nawet jak mu gówno zrobią, to może dojdzie do wniosku, że łatwiej dupę ruszyć niż potem kwity z wyjaśnieniami pisać.

Btw - wie ktoś czy na samsungu A40 da się w jakikowiek sposób nagrywać - lineage na ten model nie ma...

--
Shrek

Data: 2020-09-25 10:04:46
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
Shrek <1@wp.pl> wrote:

Na bieżąco najlepiej. Przecież wszystkich rozmów nie nagrywasz.

Ja nagrywam wszystkie, ale nie wszystkie zapisuję. Co jakiś czas wywalam te, które nie są oznaczone do zostawienia.

--
Sanitariusze wiozą karetką pacjenta.
- Dokąd jedziemy? - pyta pacjent.

Data: 2020-09-25 10:03:51
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

Inna sprawa jak to segregować i po czasie szukać - jeśli nagranie nie zawiera w sobie nr tel. rozmówcy (względnie nazwy rozmówcy z książki).

I tu jest problem -- w starszych Androidach zawiera. Ja mam właśnie takiego.

--
Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
rzedzie:

Data: 2020-09-25 15:46:20
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Zależy od modelu, były takie co nie zawiera (i to chyba większość).
Znaleźć dziś słuchawkę z nagrywaniem to sztuka.
A z automatycznym (bez przyciskologii) to sztuka do kwadratu.
W sytuacji dużego zdenerwowania zapomnisz włączyć, a wtedy najbardziej potrzebne.

-- -- -
w starszych Androidach zawiera.

Data: 2020-09-25 17:45:57
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

Zależy od modelu, były takie co nie zawiera (i to chyba większość).

Hmm, inaczej, zawierać nie zawiera, ale można zainstalować.

W sytuacji dużego zdenerwowania zapomnisz włączyć, a wtedy najbardziej potrzebne.

Dlatego ma nagrywać wszystko, i potem kasujesz większość, albo sama się kasuje, jak nie zapiszesz po iluś dniach. ACR da się tak skonfigurować.

--
Wpada zajączek do sklepu i mówi poproszę pól kilo szynki.
Sprzedawca zwarzył, zapakował i dal zajączkowi.

Data: 2020-09-25 22:19:49
Autor: Shrek
Sędzia wymyśla słowa
W dniu 25.09.2020 o 19:45, Queequeg pisze:
ąćęłńóśźż <a@e.pl> wrote:

Zależy od modelu, były takie co nie zawiera (i to chyba większość).

Hmm, inaczej, zawierać nie zawiera, ale można zainstalować.

Problem w tym, że zwykle nie działa.

[...]

ACR nie działa na większości nowych androidów.

--
Shrek

Data: 2020-09-25 10:03:09
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
Shrek <1@wp.pl> wrote:

Wiem, że niby paranoja, ale już się nauczyłem

To nie jest paranoja tylko zdrowy rozsądek. Ja nagrywam każdą sytuację, gdy przebywam z obcą kobietą sam na sam (np. w windzie). Dźwięk wystarczy. W dzisiejszych czasach to już nie paranoja, a rozsądek.

--
Co myśli kura uciekająca przed kogutem?
"Zrobię jeszcze trzy okrążenia dookoła kurnika żeby nie pomyślał ze

Data: 2020-09-25 10:06:04
Autor: Queequeg
Sędzia wymyśla słowa
Shrek <1@wp.pl> wrote:

A co za różnica - zakładam, że rozprawa nie utajniona? To co legalnie widzisz i słyszysz możesz legalnie nagrywać.

Nie wiem, czy ta zasada dotyczy także tego, co się dzieje na sali sądowej. Dlatego pytam.

--
Na podwórku rozmawiają 2 koguty:
- Czy ty z ta kura to chodzisz na poważnie czy tylko dla jaj?

Data: 2020-09-25 15:49:23
Autor: ąćęłńóśźż
Sędzia wymyśla słowa
Coś jak z podpisywaniem odpisów.
Niby nie trzeba (orzecznictwo SN i NSA), a co jakiś czas kasta przy_ebie komuś, że trzeba było.
Z sędziami jak z kierowcami, najgorsi tacy co już chwilę posądzili i wydaje im się, że pozjadali rozumy.

-- -- -
Nie wiem, czy ta zasada dotyczy także tego, co się dzieje na sali sądowej.

Data: 2020-09-25 22:20:47
Autor: Shrek
Sędzia wymyśla słowa
W dniu 25.09.2020 o 12:06, Queequeg pisze:
Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

A niby czemu nie?

--
Shrek