Segment A dla faceta

Data: 2018-10-21 17:21:19
Autor: Mateusz Viste
Segment A dla faceta
On Sun, 21 Oct 2018 19:06:28 +0200, Bok wrote:
Czy jest jakiś samochód z segmentu A który można by powiedzieć pasuje
dla faceta?

Lada Niva 4x4.

Mateusz

Data: 2018-10-21 22:03:14
Autor: m4rkiz
Segment A dla faceta
On 2018-10-21 19:21, Mateusz Viste wrote:
On Sun, 21 Oct 2018 19:06:28 +0200, Bok wrote:
Czy jest jakiś samochód z segmentu A który można by powiedzieć pasuje
dla faceta?

Lada Niva 4x4.

teoretycznie

w praktyce to piecioletnia niva wyglada jak 20 letnie auto niemieckie czy japonskie

pisze calkiem powaznie, kiedys mnie naszlo zeby jakies male 4x4 kupic i niv obejrzalem chyba z osiem, kazdej dalbym 3-4 razy wiecej lat niz miala, wszechobecna korozja, luzy, zuzycie

jedyny plus tego auta to smiesznie tanie czesci

Data: 2018-10-21 21:29:41
Autor: Mateusz Viste
Segment A dla faceta
On Sun, 21 Oct 2018 22:03:14 +0200, m4rkiz wrote:
teoretycznie

w praktyce to piecioletnia niva wyglada jak 20 letnie auto niemieckie
czy japonskie

Pytanie brzmiało "mały samochód dla faceta". Nic nie było o tym że ma nie rdzewieć.

Swoją drogą z tą rdzą w Nivie to trochę przesada - moja 20 letnia Niva jakoś przeżarta na wylot nie jest. Fakt, tu i ówdzie da się znaleźć punkty rdzy ale to w każdym aucie jest.

pisze calkiem powaznie, kiedys mnie naszlo zeby jakies male 4x4 kupic i
niv obejrzalem chyba z osiem, kazdej dalbym 3-4 razy wiecej lat niz
miala, wszechobecna korozja, luzy, zuzycie

Nivę z reguły kupuje się żeby jeździć w ekstremalnych warunkach. Przy czym często o samochód nie dbając ("bo tani, bo ruski, to i po co"). I to głównie dlatego te auta starzeją się szybciej.

"THAT is how you treat a LADA!" :)
https://www.youtube.com/watch?v=t5GR88WF9dw

Ja z moją Nivą nie mam żadnych problemów, wystarczy trochę dbać. Wymieniam olej w mostach co 15 kkm, olej w skrzyni co 10 kkm, wymiana świec i kabli co 20 kkm, smarowanie układu kierowniczego i napędu co 10 kkm, konserwacja podwozia co 2 lata... Proste sprawy. A ??????? (tak się nazywa) odwdzięcza mi się gotowością zawsze i wszędzie oraz pełną niezawodnością (a lekko nie ma).

Części zamienne są bardzo tanie i wszystko można zrobić samemu - wystarczy zestaw kluczy nasadowych, 2 klucze płaskie 13 i 17 oraz młotek.

Mateusz

Data: 2018-10-22 00:47:05
Autor: nadir
Segment A dla faceta
Jakie spalanie ma ta Twoja NIVA?
Powiedzmy w mieście i na utwardzonej drodze, bo w terenie to zdaję sobie sprawę, że może "trochę" wyżłopać paliwa.

Data: 2018-10-22 03:18:07
Autor: Mateusz Viste
Segment A dla faceta
On Mon, 22 Oct 2018 00:47:05 +0200, nadir wrote:
Jakie spalanie ma ta Twoja NIVA?
Powiedzmy w mieście i na utwardzonej drodze, bo w terenie to zdaję sobie
sprawę, że może "trochę" wyżłopać paliwa.

W mieście to nie wiem bo rzadko bywam. W mieszanej konfiguracji las/pole 50% i trasa 50% wychodzi nie tak dużo, bo nawet nie 15l/100.

Mateusz

Data: 2018-10-22 05:50:05
Autor: Bok
Segment A dla faceta
[...]

aha czyli nowy suzuki jimny będzie OK

Data: 2018-10-22 04:08:16
Autor: Mateusz Viste
Segment A dla faceta
On Mon, 22 Oct 2018 05:50:05 +0200, Bok wrote:
[...]

Jako samochód dla starszej pani lub miejskiego pantoflarza będzie w sam raz. Ale przecież o samochód dla faceta pytałeś.

Mateusz

Data: 2018-10-22 07:20:34
Autor: Shrek
Segment A dla faceta
[...]