Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Segment B z automatem

Segment B z automatem

Data: 2010-09-08 09:44:25
Autor: Agent
Segment B z automatem
Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik 2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy coś poza koncernem VAG znajdę?
P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak mało skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

Data: 2010-09-08 05:05:07
Autor: Alex81
Segment B z automatem
On 8 Wrz, 09:44, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy
coś poza koncernem VAG znajdę?
P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak mało
skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

Suzuki Splash lub Swift.

--
pzdr
Alex

Data: 2010-09-08 23:28:45
Autor: Michal
Segment B z automatem
On 8 Wrz, 09:44, "Agent" <wprzyjem...@onet.ue> wrote:
Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy
coś poza koncernem VAG znajdę?

a wlasnie w vagu i wsrod DSG szukaj....
nie ma nic lepszego.

M

Data: 2010-09-09 09:22:20
Autor: Robson
Segment B z automatem
a wlasnie w vagu i wsrod DSG szukaj....

szuka przeciez automatu a nie DSG.

R

Data: 2010-09-09 01:27:57
Autor: Bruneros
Segment B z automatem
szuka przeciez automatu a nie DSG.

a co to za roznica poza malym drobnym szczegolem ze DSG jest lepsze ?

Data: 2010-09-09 14:11:30
Autor: Robson
Segment B z automatem

a co to za roznica poza malym drobnym szczegolem ze DSG jest lepsze
?

W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
szybciej. Innych zalet nie widze.

R

Data: 2010-09-09 07:08:08
Autor: Bruneros
Segment B z automatem
W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
szybciej. Innych zalet nie widze.

ano w takim ze w DSG jest normalne sprzeglo cierne w starszych
wersjach "mokre" w tych nowszych "suche"
a nie hydrokintyczne na ktorym jest najwieksza strata momentu
obrotowego przy ruszaniu a co za tym idzie przepał paliwa
i stad automat tradycyjny pali więcej niz manual. no i by jakos takie
auto jechało silnik w miare mocny musi byc.
ze o lockupach ktore spinaj ana sztywno sprzeglo dopiero od jakiejs
tam predkosci nie wspomne.

przy DSG przeniesienie napędu jest jak w manualu, a reszta jak w
automacie poza tym jedziesz na D jak w automacie lub S (odcina 6-7
bieg, wyzej kreci)
i mozesz sobie machac biegami wajcha +/- lub lopatkami przy
kierownicy. o predkosci zmiany biegow wiesz, ale to nie ma az takiego
znaczenia.
ale jak popatrzysz na deklarowane przez producenta spalanie to auta z
DSG pala mniej niz manual.... no i wsadzaja to do aut z malymi
silniczkami (np 1.2 TSI)

jezdze tylko autmatem, mialem juz rozne auta z roznymi skrzyniami (min
CVT tez).
i z DSG jezdzilem praktycznie w kazdej konfiguracji silnikowej i
mocowej auta z obecnej ofert VAG
(TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...

M

Data: 2010-09-10 09:49:36
Autor: Robson
Segment B z automatem
W dniu 2010-09-09 16:08, Bruneros pisze:
W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
szybciej. Innych zalet nie widze.

ano w takim ze w DSG jest normalne sprzeglo cierne w starszych
wersjach "mokre" w tych nowszych "suche"
a nie hydrokintyczne na ktorym jest najwieksza strata momentu
I to juz wskazuje, ze to nie jest automat w wydaniu klasycznym, tak jak nie jest i cvt, manual automated czy pseduo-automaciki ze sprzeglami elektromagnetycznymi i inne tego typu wynazlazki.
Cytujac pierwsza wiadomosc w watku: "Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym". Watkotworca szuka klasycznego automatu, dsg nim nie jest.

obrotowego przy ruszaniu a co za tym idzie przepał paliwa
i stad automat tradycyjny pali więcej niz manual. no i by jakos takie
auto jechało silnik w miare mocny musi byc.
ze o lockupach ktore spinaj ana sztywno sprzeglo dopiero od jakiejs
tam predkosci nie wspomne.
Nie wspominaj, bo slyszales, ze dzwonia, ale nie wiesz dokladnie gdzie. Obecnie nie predkosc sie liczy, tylko temperatura i styl jazdy, przy spokojnym przyspieszaniu wiele automatow zapina lockup juz na 2 biegu.


(TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...

Nie wierze ci, jezdzilem DSG i nie chce wiecej. Mam klasyczne amerykanskie autko z duzym silnikiem i jest mi z tym dobrze ;)

R

Data: 2010-09-10 12:09:06
Autor: Adam
Segment B z automatem
W dniu 2010-09-09 16:08, Bruneros pisze:
W ktorym momencie jest lepsze? Mnie nie jara, ze przelaczy bieg 0,2
szybciej. Innych zalet nie widze.
u brachu, niezła kompromitacja na wstępie...

Cytujac pierwsza wiadomosc w watku: "Szukam auta do miasta segmentu B z
automatem ale prawdziwym". Watkotworca szuka klasycznego automatu, dsg
nim nie jest.
jak byś dalej doczytał i zrozumiał to wątkotwórca spotykał automaciki w których można wciskać sprzęgło ale nie trzeba, takie pół-automaty, i mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana to nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał

Byłem na jeździe testowej Mercedesem z G-tronikiem i muszę powiedzieć że to bardzo dobra skrzynia automatyczna, ale do DSG to po prostu nie da się jej jakością jazdy porównać, to po prostu kres osiągów skrzyń jednosprzęgłowych

R

Data: 2010-09-10 12:20:10
Autor: Robson
Segment B z automatem
mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana to
nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał
Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?

R

Data: 2010-09-10 12:43:23
Autor: Massai
Segment B z automatem
Robson wrote:

> mimo że nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia
> zautomatyzowana to nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG
> odrzucał
Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?

Fabia, Polo?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-10 19:55:00
Autor: Michal
Segment B z automatem
Fabia, Polo?

i ibiza i leon i golf i yeti a w audi nowe A1, A3, tylko tam to nazywa sie S-tronic

ciekawe, ze to DSG to taki szit, tylko ze jakos
prawie kazdy producent (no poza GM) prowadzi badania i wprowadza
jakas skrzynie dwusprzeglowa, jednoczesnie rezygnujac z hyrokinetycznych
rozwiazan...

Data: 2010-09-10 21:05:08
Autor: Jaroslaw Berezowski
Segment B z automatem
Dnia Fri, 10 Sep 2010 12:43:23 +0000, Massai napisał(a):

Robson wrote:

> mimo Ĺźe nominalnie DSG to nie automat tylko skrzynia zautomatyzowana
> to nie wydaje się aby wątkotwórca akurat DSG odrzucał
Tak z ciekawosci, ktory z samochodow segmentu B ma DSG?

Fabia, Polo?
Niestety Fabii nie oferuja z dieslem i DSG :(
Poza tym ciekawostka, spalanie w specyfikacje z DSG wieksze od manuala i to wyraznie, inni producenci dla takich zautomatyzowanych skrzyn deklaruja podobne lub mniejsze.


--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-09-10 19:22:37
Autor: Piotr Wasil
Segment B z automatem
Robson <robson@z.pl> napisał(a):

(TDI , TSI, 1,2 1,4 1,8 2,0 FSI 3,6) i uwierz, pomiedzy DSG a
klasycznym automatem jest przepaść na korzysc DSG...

Nie wierze ci, jezdzilem DSG i nie chce wiecej.

Ja tez nie widze nic specjalnego w DSG, a jezdzilem juz paroma
automatami...

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-09-08 07:50:58
Autor: Massai
Segment B z automatem
Agent wrote:

Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z
siłownikiem. Czy coś poza koncernem VAG znajdę?  P.S. Tak mnie naszło
przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak mało skoro z racji
wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.

Bo automat to dodatkowe 6-8k pln. W przypadku samochodu za 100k pln to
nie jest duży wzrost ceny, ale gdy autko kosztuje 35k pln - 8k to już
duży procent.

W dodatku jednak zżera trochę momentu i przy małych silniczkach w
mniemaniu producentów ma to znaczenie.

Sam dla żony szukam dokładnie tego samego...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-08 10:47:36
Autor: Marcin Luty
Segment B z automatem


Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i67esp$jgi$1@news.onet.pl...
Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik 2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem. Czy coś poza koncernem VAG znajdę?

Na pewno Corsa poprzedniej generacji. Jezdzilem taka w Bristolu. Mul jak cholera ale przynajmniej odpada zmiana biegow niewlasciwa reka :-)

--
ml

Data: 2010-09-08 11:03:21
Autor: Robson
Segment B z automatem
Na pewno Corsa poprzedniej generacji. Jezdzilem taka w Bristolu. Mul jak
cholera ale przynajmniej odpada zmiana biegow niewlasciwa reka :-)

CVT

Data: 2010-09-08 10:52:54
Autor: Robson
Segment B z automatem
W dniu 2010-09-08 09:44, Agent pisze:
Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem.
Czy coś poza koncernem VAG znajdę?
P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak
mało skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.


chevrolet aveo, mini cooper (nowszy, model 2002-2007 ma cvt), toyota yaris, golf, a3, ibiza.

R

Data: 2010-09-08 11:03:45
Autor: Agent
Segment B z automatem

Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:i67it7$uta$1news.onet.pl...
W dniu 2010-09-08 09:44, Agent pisze:
Szukam auta do miasta segmentu B z automatem ale prawdziwym, rocznik
2006-2008 Wszystko co znajduję to tylko ręczna skrzynia z siłownikiem.
Czy coś poza koncernem VAG znajdę?
P.S. Tak mnie naszło przemyślenie czemu tych aut (z automatem) jest tak
mało skoro z racji wymiarów i osiągów są to auta typowo miejskie.


chevrolet aveo, mini cooper (nowszy, model 2002-2007 ma cvt), toyota yaris, golf, a3, ibiza.

CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

Data: 2010-09-08 11:43:35
Autor: Tomasz Finke
Segment B z automatem
W dniu 2010-09-08 11:03, Agent pisze:

CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

Starsze miały klasyczną, czterobiegową, w nowszych pojawiło się
rozwiązanie o nazwie MMT i było zwykłą skrzynią sterowaną silniczkami
elektrycznymi.  Coraz mniej aut ma "prawdziwe" automaty, producenci
muszą szukać sposobów na zmiejszenie emisji CO2.

T.

Data: 2010-09-08 12:22:18
Autor: Robson
Segment B z automatem
W dniu 2010-09-08 11:43, Tomasz Finke pisze:
W dniu 2010-09-08 11:03, Agent pisze:

CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

Starsze miały klasyczną, czterobiegową, w nowszych pojawiło się
rozwiązanie o nazwie MMT i było zwykłą skrzynią sterowaną silniczkami
elektrycznymi. Coraz mniej aut ma "prawdziwe" automaty, producenci
muszą szukać sposobów na zmiejszenie emisji CO2.

No i tu jest ciekawostka. Gdy szukalem dla zony takiego autka spotykalem sie z roznymi skrzyniami. Gdy ma wybierak jak tutaj, to prawie na pewno jest to "klasyczny" automat; http://allegro.pl/toyota-yaris-1-3-automat-klima-i1214215720.html
Natomiast gdy ma jak tutaj:
http://otomoto.pl/toyota-yaris-automat-C13643037.html
to jest to albo CVT albo manual zautomatyzowany za pomoca silownikow. Ostateczna weryfikacja zawsze byla po podniesieniu maski :).

R

Data: 2010-09-08 12:17:20
Autor: Robson
Segment B z automatem
CVT odpada, a Yaris ma klasyka czy tylko zautomatyzowaną?

wymienilem bez CVT.

R

Segment B z automatem

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona