Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku

Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku

Data: 2011-12-16 08:04:11
Autor: majer
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam
M

Data: 2011-12-16 13:16:39
Autor: Wycior
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie

Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt?
Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów. Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

--
Pozdrawiam, Wycior

Data: 2011-12-16 17:29:47
Autor: Cezary Daniluk
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
W dniu 2011-12-16 13:16, Wycior pisze:

Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt?
Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym
osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów.
Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma
odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura
ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz
zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym
uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory.

Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś takiego jak ssanie NIE MA !!

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-16 22:34:59
Autor: Wycior
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś takiego jak ssanie NIE MA !!

Racja, przepraszam.

Źle doczytałem... Miałem na myśli silnik Cinquecento 899ccm. Silnik SC wyróżnia układ zasilania, tj. wtrysk jednopunktowy. W moim dawnym CC 900 tak owe ssanie (w obu wersjach gaźnikowych) występuje :)

--
Pozdrawiam, Wycior

Data: 2011-12-19 07:12:37
Autor: majer
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na
dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez
zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik
dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z
Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie.

pozdrawiam
M

I jeszcze jedna byc moze istotna sprawa - problem w odpaleniem wystepuje
tylko chwile po zgasnieciu silnika. Gdy odczekamy np. minute to znowu
pali bez problemu. Czyli sam goracy silnik nie jest tu problemem.

M

Data: 2011-12-19 15:16:50
Autor: g-jaro
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
majer <adresu@nie.ma> napisał(a):
Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.

MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem zniknął jak ręką odjął.

Pozdr
g-jaro

--


Data: 2011-12-19 16:22:22
Autor: Grejon
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
W dniu 2011-12-19 16:16,  g-jaro pisze:
majer<adresu@nie.ma>  napisał(a):

Witam

Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.

MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
zniknął jak ręką odjął.

Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej tezie...

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-20 09:25:02
Autor:
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2011-12-19 16:16,  g-jaro pisze:
> majer<adresu@nie.ma>  napisał(a):
>
>> Witam
>>
>> Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza
>> kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl.
>
> MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie
> rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy
> wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i
> wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem
> zniknął jak ręką odjął.

Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej tezie...


Z całym szacunkiem:
FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku"

MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM silniku jest uszkodzony rozrusznik"

Gdzie sprzeczność ?

Pozdrawiam,
g-jaro

--


Data: 2011-12-20 10:32:58
Autor: Grejon
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
W dniu 2011-12-20 10:25, jarekg_2.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Z całym szacunkiem:
FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku"

MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM
silniku jest uszkodzony rozrusznik"

Gdzie sprzeczność ?

O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl."

Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest przyczyną problemów.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2011-12-20 10:22:05
Autor: g-jaro
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
> Gdzie sprzeczność ?

O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl."

Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest przyczyną problemów.

Nic z tego nie wynika. Mój też kręcił i na ciepło i na zimno - o dziwo jak na diesla na zimno lepiej. Co nie przeszkadzało w tym, że luz na tulejach powodował, że na ciepło kręcił jakoś inaczej (w sensie - dla mnie nieodczuwalnie inaczej ale silnika uruchomic nie mógł). W początkowej fazie tej usterki po prostu nie łapał przez kilka kręceń, a po kilku miesiącach doszło do tego, że w czasie kręcenia całą furą aż podrzucało, a silnik nie zapalał. Po 20-30 minutowym studzeniu łapał od strzału. Na pierwszy rzut oka wydawało sie więc, ze problem nie jest w rozruszniku... a był.

Pozdrawiam,
g-jaro

--


Data: 2017-09-10 21:47:59
Autor: adambrzostek5
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku
Witam mam identyczny problem z moim seicento,co u ciebie sprawiło że nie chciał odpalić?

Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona