Data: 2011-12-16 08:04:11 | |
Autor: majer | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Witam
Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl. Gdy jest zimny to pali "na dotyk". Powymienialem kable, swiece i niestety nie pomoglo. Cewka tez zostala sprawdzona. Nigdy nie mam problemow w czasie jazdy ze silnik dusi sie czy nierowno pracuje - na moj sluch chodzi idealnie. Czy ktos z Was ma moze jakies podejrzenia co to moze byc? Bede wdzieczny za sugestie. pozdrawiam M |
|
Data: 2011-12-16 13:16:39 | |
Autor: Wycior | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Mam czesty problem z odpalaniem na cieplym silniku - 9 na 10 razy musza Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt? Problemy tego typu wynikają z utraty kompresji w silniku spowodowanym osłabieniem szczelności na skutek rozszerzalności cieplnej elementów. Proponuję obadać powstawanie ubytków oleju i kolor spalin. Jeżeli ich nie ma odpadają pierścienie tłokowe (spalanie oleju + rozszczelnienie). Temperatura ma największy wpływ na układ zaworowy. Prawdopodobnie tam tkwi szczegół. Luz zaworowy w tym motorze redukowany jest hydraulicznie, zatem posądzałbym uszczelniacze zaworowe, bądź same zawory. -- Pozdrawiam, Wycior |
|
Data: 2011-12-16 17:29:47 | |
Autor: Cezary Daniluk | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
W dniu 2011-12-16 13:16, Wycior pisze:
Uruchomienie "ssania" daje jakiś efekt? Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś takiego jak ssanie NIE MA !! Pozdrawiam ! |
|
Data: 2011-12-16 22:34:59 | |
Autor: Wycior | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Kolega wie że w 899ccm SC jest luz hydraulicznie regulowany na zaworach, a nie wie takiej oczywistości że jest to wtrysk jednopunktowy, więc czegoś takiego jak ssanie NIE MA !! Racja, przepraszam. Źle doczytałem... Miałem na myśli silnik Cinquecento 899ccm. Silnik SC wyróżnia układ zasilania, tj. wtrysk jednopunktowy. W moim dawnym CC 900 tak owe ssanie (w obu wersjach gaźnikowych) występuje :) -- Pozdrawiam, Wycior |
|
Data: 2011-12-19 07:12:37 | |
Autor: majer | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Witam I jeszcze jedna byc moze istotna sprawa - problem w odpaleniem wystepuje tylko chwile po zgasnieciu silnika. Gdy odczekamy np. minute to znowu pali bez problemu. Czyli sam goracy silnik nie jest tu problemem. M |
|
Data: 2011-12-19 15:16:50 | |
Autor: g-jaro | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
majer <adresu@nie.ma> napisał(a):
Witam MOze rozrusznik ? MIalem tak z dieslem v Avensisie. W końcowej fazie rozgrzany silnik po wyłączeniu musiał odstać i ze 20 minut. Jak mi 2 razy wykręcil taki numer na stacji benzynowej to w te pędy poczytałem i wylądowałem u elektryka. Wymiana tulei i ogólne czyszczenie i problem zniknął jak ręką odjął. Pozdr g-jaro -- |
|
Data: 2011-12-19 16:22:22 | |
Autor: Grejon | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
W dniu 2011-12-19 16:16, g-jaro pisze:
majer<adresu@nie.ma> napisał(a): Z całym szacunkiem, ale odpowiadasz na fragment, który przeczy twojej tezie... -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi |
|
Data: 2011-12-20 09:25:02 | |
Autor: | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2011-12-19 16:16, g-jaro pisze: Z całym szacunkiem: FRAGMENT - "Mam czesty problem z odpalaniem na CIEPŁYM silniku" MOJA TEZA - " byc może przyczyna problemów z odpalaniem na ROZGRZANYM silniku jest uszkodzony rozrusznik" Gdzie sprzeczność ? Pozdrawiam, g-jaro -- |
|
Data: 2011-12-20 10:32:58 | |
Autor: Grejon | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
W dniu 2011-12-20 10:25, jarekg_2.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
Z całym szacunkiem: O tu - "9 na 10 razy musza kilkakrotnie "krecic" aby silnik zaskoczyl." Z tego zdania wynika, że rozrusznik jest sprawny, więc nie jest przyczyną problemów. -- Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:gzesiu@jabber.wp.pl Green Trafic 140 dCi |
|
Data: 2011-12-20 10:22:05 | |
Autor: g-jaro | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
> Gdzie sprzeczność ? Nic z tego nie wynika. Mój też kręcił i na ciepło i na zimno - o dziwo jak na diesla na zimno lepiej. Co nie przeszkadzało w tym, że luz na tulejach powodował, że na ciepło kręcił jakoś inaczej (w sensie - dla mnie nieodczuwalnie inaczej ale silnika uruchomic nie mógł). W początkowej fazie tej usterki po prostu nie łapał przez kilka kręceń, a po kilku miesiącach doszło do tego, że w czasie kręcenia całą furą aż podrzucało, a silnik nie zapalał. Po 20-30 minutowym studzeniu łapał od strzału. Na pierwszy rzut oka wydawało sie więc, ze problem nie jest w rozruszniku... a był. Pozdrawiam, g-jaro -- |
|
Data: 2017-09-10 21:47:59 | |
Autor: adambrzostek5 | |
Seicento 900 - problem z odpalaniem na cieplym silniku | |
Witam mam identyczny problem z moim seicento,co u ciebie sprawiło że nie chciał odpalić?
|
|