Seicento - dziwne zachowanie elektryki

Data: 2010-09-10 07:10:00
Autor: majer
Seicento - dziwne zachowanie elektryki
Witam
Na ...samochody.fiat nikt nie odpowiada wiec sprobuje tutaj.

Mam troche dziwny problem w Seicento 900 - rocznik 98.
Czasami zdarza sie ze po wlaczniu silnika cos sie dzieje z pradem -
wlaczone sa swiatla mijania a swiaca jako pozycyjne, nie dziala
elektryczne opuszcznie/podnoszenie szyb. Radio dziala. Dzieje sie tak
rzadko ale jednak. Elektryk nie pomogl bo stwierdzil ze jak problem jest
niepowtarzalny to nie wie czego szukac. Moze ktos z Was mial podobny
problem?

Data: 2010-09-09 22:43:54
Autor: MarMarK
On 10 Wrz, 07:10, majer <adr...@nie.ma> wrote:

Czasami zdarza sie ze po wlaczniu silnika cos sie dzieje z pradem -
wlaczone sa swiatla mijania a swiaca jako pozycyjne, nie dziala
elektryczne opuszcznie/podnoszenie szyb. Radio dziala.

Co prawda nie taki, ale miałem podobny problem w Punto.

Czy radio działa u ciebie tyko przy włączonym zapłonie czy zawsze?
Czy razem z wyłączeniem świateł mijania gaśnie też podświetlenie
deski?

Bo to wygląda, jakby się auto samo przełączało w tryb wyłączonego
zapłonu, czyli brak świateł mijania, brak podnoszenia szyb itp. Co
prawda w seju światła pozycyjne włącza się mechanicznie, kluczykiem,
ale pewnie steruje tym jakaś elektronika. Obstawiam jakiś poluzowany
konektor przy kierownicy/w desce/przy skrzynce z bezpiecznikami.

Pozdrawiam
MK

Data: 2010-09-10 07:54:19
Autor: majer
MarMarK pisze:
[...]

Radio dziala zawsze, co do podswietlenia deski to nie jestem pewny czy
gasnie - zwroce na to uwage przy nastepnej "awarii"

Data: 2010-09-10 09:54:26
Autor: yabba
Użytkownik "majer" <adresu@nie.ma> napisał w wiadomości news:i6cej8$aeu$1inews.gazeta.pl...
[...]

W takich dziwny przypadkach z elektryką, pierwszym podejrzanym jest brak dobrego połączenia z masą w którymś miejscu obwodu.
Uszkodzenie jest niebezpieczne, ponieważ grozi pożarem - prąd może płynąć przez przypadkowe połączenie metalowych części, które będzie się nagrzewać.
Sprawdź czy kabel minusowy od akumulatora jest dobrze połączony z karoserią i z blokiem silnika oraz połączenie masy pod deską rozdzielczą - powinien tam być punkt, do którego są podłączone wszystkie kable "-" zasilanych urządzeń (radio, wskaźniki, podświetlenie deski itp.).

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2010-09-13 09:40:48
Autor: Filip KK
W dniu 2010-09-10 09:54, yabba pisze:

W takich dziwny przypadkach z elektryką, pierwszym podejrzanym jest brak
dobrego połączenia z XXXX w którymś miejscu obwodu.

Nawet o tym nie krzycz tu głośno, bo Cię 80% ludności pms wyśmieje...

Uszkodzenie jest niebezpieczne, ponieważ grozi pożarem - prąd może
płynąć przez przypadkowe połączenie metalowych części, które będzie się
nagrzewać.

Prawda, nie każdy sobie zdaję z tego sprawę.

Resztę usunąłem, co by nie zdążyli przeczytać drugi raz i Cie wyśmiać.

Data: 2010-09-10 13:37:21
Autor: radekp@konto.pl
Seicento - dziwne zachowanie elektryki
Fri, 10 Sep 2010 07:10:00 +0200, w <i6cej8$aeu$1@inews.gazeta.pl>, majer
<adresu@nie.ma> napisał(-a):

Czasami zdarza sie ze po wlaczniu silnika cos sie dzieje z pradem -
wlaczone sa swiatla mijania a swiaca jako pozycyjne, nie dziala
elektryczne opuszcznie/podnoszenie szyb. Radio dziala.

A Seicento ma wyłączanie świateł i podnoszenia szyb na _rozruchu_?
Bo jeżeli tak, to pewnie nie kontaktuje coś w stacyjce.
A przed włączeniem silnika światła świecą (i szyby działają) a przestają
dopiero po odpaleniu silnika?

Data: 2010-09-10 14:58:20
Autor: majer
[...]

Swiatla zapalaja sie po przekreceniu kluczyka w pozycje "wyjsciowa"
(przed wlaczeniem silnika) - po wyjeciu kluczyka swiatla gasna mimo ze
przelacznik swiatel jest wlaczony (to we fiatach jest jak najbardziej
ok). Tak samo z szybami - mozna zamykac i otwierac jak kluczyk jest w
stacyjce w polozeniu jak to okreslilem "wyjsciowym". Po zapaleniu
silnika swiatla swieca jako pozycyjne a szyby nie dzialaja (jesli
oczywiscie wystapi problem ktory opisalem). Najgorsze jest to ze jak cos
probuje zdiagnozowac to nie moge uzyskac tego efektu ale raz na kilka
dni takie cos u mnie wystepuje ale przewaznie jestem gdzies w miescie w
tym czasie i nie mam mozliwosci dokladnego sprawdzenia co jest grane.

Data: 2010-09-10 19:19:47
Autor: radekp@konto.pl
Seicento - dziwne zachowanie elektryki
Fri, 10 Sep 2010 14:58:20 +0200, w <i6da1d$d3q$1@inews.gazeta.pl>, majer
<adresu@nie.ma> napisał(-a):

[...]

Ale ja się pytam czy na _rozruchu_ światła działają, a nie czy na _zapłonie_
(to samo pytanie dotyczy szyb).
Czy jak rozrusznik kręci silnikiem to światła wyłączają się (tak ma na przykład
Alfa Romeo)?

Data: 2010-09-13 07:05:16
Autor: majer
[...]

Tak - jak rozrusznik kreci to na ten moment swiatla sie wylaczaja.

pozdrawiam

Data: 2010-09-13 09:46:52
Autor: Filip KK
W dniu 2010-09-13 07:05, majer pisze:

Tak - jak rozrusznik kreci to na ten moment swiatla sie wylaczaja.

Podstawowe pytanie. Sprawdziłeś w tej sytuacji jakie jest napięcie na kostce, którą się wpina w żarówkę?

Data: 2010-09-13 09:24:15
Autor: LEPEK
W dniu 2010-09-10 14:58, majer pisze:

po wyjeciu kluczyka swiatla gasna mimo ze
przelacznik swiatel jest wlaczony (to we fiatach jest jak najbardziej
ok).

To jest jak najbardziej OK.
W dodatku można to zmienić tak, żeby się światła nie wyłączały, jak ktoś nie chce: w stacyjce obok dziurki na kluczyk jest taki przycisk, który się wciska (nie pamiętam dokładnie - chyba przy przekręcaniu kluczyka w stacyjce). Może coś z tym szwankuje?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm