Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym

Data: 2009-04-03 10:00:42
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym
Gabriel'Varius' pisze:
" Na autostradach i drogach ekspresowych będzie można jeĽdzić szybciej o 10 km/h. Na pozostałych drogach i w miastach prędko¶ć pozostanie bez zmian.
Nawet 140 km/h będzie można jechać autostrad±. W przypadku drogi ekspresowej dwujezdniowej - 120 km/h, a na drodze ekspresowej jednojezdniowej - 110 km/h...

...Sejm odrzucił jednak propozycję Senatu, aby kierowców karano już za minimalne przekroczenie prędko¶ci. Senatorowie chcieli, aby już za jazdę szybsz± o 5 km/h od dozwolonej groziła kara w wysoko¶ci 50 zł. Tym samym w nowelizacji ustawy pozostał zapis dopuszczaj±cy większ± tolerancję dla błędów urz±dzeń pomiarowych. Dlatego za przekroczenie prędko¶ci w obszarze zabudowanym o 10-20 km/godz. kara wyniesie 200 zł. Jeżeli prędko¶ć okaże się szybsza o 21-30 km/godz., kierowca zapłaci 300 zł. Gdy natomiast przekroczenie będzie wyższe niż 50 km/godz., mandat sięgnie 700 zł.
Poza obszarem zabudowanym przekroczenie prędko¶ci o 10-20 km/godz. będzie z kolei kosztowało 150 zł. Maksymalna kara - przy jeĽdzie przekraczaj±cej 50 km/godz. dopuszczaln± prędko¶ć - wyniesie już 600 zł.
Najniższe mandaty będ± na drogach ekspresowych i autostradach. Za jazdę przekraczaj±c± o 10-20 km/godz. kara wyniesie 100 zł, natomiast 500 zł za jazdę z prędko¶ci± ponad 50 km/godz. od wskazanej na znakach...

W sumie podwyższenie dopuszczalnej prędko¶ci i mniejsze manday tam gdzie można poszaleć jest OK :-)

Martwi mnie tylko brak rozróżnienia pomiędzy obszarami zabudowanymi.
50 km/h więcej na dwupasmowej ulicy w DC, CKMK itd jest czyms innym, niż jazda setk± przez miejscowo¶ć.

O ile w miejscowo¶ciach jadę wolno dla bezpieczeństwa, to jednak w mie¶cie czasem mi się nie chce wlec 50 po szerokiej ulicy. Ale chyba te
700 mnie do tego zachęci ;->

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka.

Data: 2009-04-03 11:54:02
Autor: ::[TOOMAS]::
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

[...]

Zgadzam się, ale kary za przekroczenia pow. 50km /h w obszarze zabudowanym powinny być wyższe i powinni zatrzymywać prawo jazdy no i oczywi¶ci odrazu z 15 pkt.

Data: 2009-04-03 12:03:14
Autor: Cavallino
Użytkownik "::[TOOMAS]::" <toomas@no_spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Zgadzam się, ale kary za przekroczenia pow. 50km /h w obszarze zabudowanym powinny być wyższe i powinni zatrzymywać prawo jazdy no i oczywi¶ci odrazu z 15 pkt.

A ja bez kozery powiem pińćset.

Data: 2009-04-03 13:50:22
Autor: pluton
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym

z 15 pkt.

A ja bez kozery powiem pińćset.

i zabic mu psa.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-04-03 21:27:43
Autor: lleksem
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym

i zabic mu psa.

A jak hoduje kaczki???

Tomek

Data: 2009-04-03 22:09:36
Autor: Tomasz Nowicki
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym
Dnia Fri, 3 Apr 2009 13:50:22 +0200, pluton napisał(a):

z 15 pkt.

A ja bez kozery powiem pińćset.

i zabic mu psa.

A co je¶li to pies Pluto?

T.

Data: 2009-04-03 18:54:23
Autor: neelix
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gr4mu0$acj$1news.onet.pl...
[...]

Tyle to wynosi POparcie dla reżimu.
neelix

Data: 2009-04-03 17:17:52
Autor: masti
Dnia Fri, 03 Apr 2009 18:54:23 +0200, neelix napisał(a):

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości news:gr4mu0$acj$1news.onet.pl...
Użytkownik "::[TOOMAS]::" <toomas@no_spam.pl> napisał w wiadomości

Zgadzam siÄ™, ale kary za przekroczenia pow. 50km /h w obszarze
zabudowanym powinny być wyższe i powinni zatrzymywać prawo jazdy no i
oczywiści odrazu z 15 pkt.

A ja bez kozery powiem pińćset.

Tyle to wynosi POparcie dla reĹĽimu.

reżimu światłowstrętów?
To nie psp ciemnoto

--
mst <at> gazeta <.> pl
Jeep Grand Cheeroke 4.0L, Ford Mondeo 1,8

Data: 2009-04-03 19:11:56
Autor: elmer radi radisson
::[TOOMAS]:: wrote:

Zgadzam się, ale kary za przekroczenia pow. 50km /h w obszarze zabudowanym powinny być wyższe i powinni zatrzymywać prawo jazdy no i oczywi¶ci odrazu z 15 pkt.

Swiete slowa. Oczywiscie jednoczesnie powinno stawiac sie jak
najwiecej nowych obszarow zabudowanych, bo to podkresla fakt, jak
dostatni i zurbanizowany jest nasz kraj.

--

na wiadomosci sportowe zaprasza producent naturalnej wody 'BRZOZOWA'

Data: 2009-04-03 19:53:05
Autor: Robert Rędziak
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym
On Fri, 03 Apr 2009 11:54:02 +0200, ::[TOOMAS]::
<toomas@no_spam.pl> wrote:

Zgadzam się, ale kary za przekroczenia pow. 50km /h w obszarze zabudowanym powinny być wyższe i powinni zatrzymywać prawo jazdy no i oczywi¶ci odrazu z 15 pkt.

 Masz rację. Jakie¶ 2950PLN/65.3pkt powinno wystarczyć.

 r.
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com
zmien kreseczkę na kropeczkę:              http://forum-subaru.pl

Data: 2009-04-03 21:29:56
Autor: Pa_blo
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym

Użytkownik "::[TOOMAS]::" <toomas@no_spam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gr4mfi$7ri$1atlantis.news.neostrada.pl...

Zgadzam się, ale kary za przekroczenia pow. 50km /h w obszarze zabudowanym powinny być wyższe i powinni zatrzymywać prawo jazdy no i oczywi¶ci odrazu z 15 pkt.

Eee no co Ty !?
Chcesz zeby wszystkim motocyklistom zabrali prawko?

Picasso

Data: 2009-04-03 22:10:36
Autor: Tomasz Nowicki
Dnia Fri, 3 Apr 2009 21:29:56 +0200, Pa_blo napisał(a):

Eee no co Ty !?
Chcesz zeby wszystkim motocyklistom zabrali prawko?

Przecież oni się przy 50 poprzewracaj± - za mała siła żyroskopowa na kołach
:)

T.

Data: 2009-04-04 00:03:31
Autor: Pa_blo
Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisał w wiadomo¶ci news:1eorec3380s20$.pmcl1fj2wrwa$.dlg40tude.net...

No nie pomyslalem...
Jak mus, to mus...

Picasso

Data: 2009-04-03 22:18:10
Autor: masti
Dnia Sat, 04 Apr 2009 00:03:31 +0200, Pa_blo napisał(a):

UÂżytkownik "Tomasz Nowicki" <tipsybrown@spamhole.com> napisaÂł w
wiadomo¶ci news:1eorec3380s20$.pmcl1fj2wrwa$.dlg40tude.net...

Eee no co Ty !?
Chcesz zeby wszystkim motocyklistom zabrali prawko?

Przecie¿ oni siê przy 50 poprzewracaj± - za ma³a si³a ¿yroskopowa na
koÂłach
:)

No nie pomyslalem...
Jak mus, to mus...

powiedzieli Ci co nigdy na 2 kołach nie jeździli :)

Data: 2009-04-03 19:23:55
Autor: monowalker
[OT] Re: Sejm przyjal nowelizacje ustawy - Prawo o ruchu drogowym
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
O ile w miejscowościach jadę wolno dla bezpieczeństwa, to jednak w mieście czasem mi się nie chce wlec 50 po szerokiej ulicy. Ale chyba te
700 mnie do tego zachęci ;->

Miejscowość to jakieś politycznie poprawne określenie wsi? ;)

Za SJP:
miejscowość «miasto, wieś lub osada»

;)

--

[...]