Sekciarz, gdzieś ty się nie mył? Skończyła się twoja samowola!

Data: 2011-06-21 18:38:41
Autor: Przemysław W
Sekciarz, gdzieś ty się nie mył? Skończyła się twoja samowola!
Ojciec Tadeusz Rydzyk skarży się europosłom w Brukseli, że jest dyskryminowany przez polski rząd. - Nie wiem, gdzie ja żyję, bo w czasach komunizmu nie mieliśmy takich problemów jak teraz. To jest totalitaryzm, ja nie żartuję - mówił redemptorysta, który był gościem seminarium poświęconym energii odnawialnej i geotermalnej zorganizowanego przez PiS.
Seminarium pod nazwą "Klimat, energia odnawialna, rozwój. Nowa geo-energia" zostało zorganizowane we wtorek w Brukseli przez europosłów PiS z frakcji Europejskich Konserwatystów i Reformatorów (ECR) Marka Gróbarczyka i Tomasza Porębę. Goście, o. Tadeusz Rydzyk i o. Jan Król mieli okazję zaprezentować na niej projekt powstających w Toruniu term.

Oprócz prezentacji, ojciec Rydzyk miał okazję poskarżyć się zgromadzonym na seminarium europosłom na dyskryminację ze strony polskiego rządu.

"Jesteśmy wykluczani, to jest totalitaryzm"

"To jest dowód na dyskryminację"

- Nie wiem, gdzie ja żyję, bo w czasach komunizmu nie mieliśmy takich problemów jak teraz. Jesteśmy dyskryminowani. Jesteśmy wykluczani, to jest totalitaryzm - powiedział, zaznaczając, że "nie żartuje". Dodał, że gdy rząd przyszedł do władzy, zabrał mu dwie rzeczy: po pierwsze orkiestrę wojskową, czego nie dopuścili się nawet komuniści. Po drugie, odebrano mu dotację przyznaną przez Unię Europejską na rozwój Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. - Był nakaz, by coś na nas znaleźć. To jest dowód na dyskryminację - zauważył.

Nielegalna zbiórka Rydzyka

Rydzyk zbierał nielegalnie. Wyrok podtrzymany

W czasie rządów PiS Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przyznał fundacji ojca Rydzyka "Lux Veritatis" 27 mln zł na dokonanie odwietrów, które pozwoliłyby na wykorzystanie wód termalnych do ogrzewania Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu. Po upadku rządu Jarosława Kaczyńskiego NFOŚ, ze względu na liczne uchybienia we wniosku, wypowiedział fundacji umowę.

Komitet świeckich współpracowników o. Rydzyka wystąpił wówczas do MSWiA o zgodę na przeprowadzenie publicznej zbiórki pieniędzy, której celem miało być m.in. sfinansowanie inwestycji geotermalnej. Resort nie wyraził jednak zgody - wskazując, że pieniądze miały być przeznaczone także na inne cele i rozliczenie zbiórki byłoby niemożliwe. Rydzyk zbiórkę jednak przeprowadził (na antenie Radia Maryja), za co został przez sąd ukarany grzywną w wysokości 3,5 tys. zł. Redemptorysta wniósł apelację, kilka dni temu sąd II instancji podtrzymał jednak wyrok. Orzeczenie jest prawomocne, o kasację może wnieść tylko Prokurator Generalny lub Rzecznik Praw Obywatelskich.

http://www.tvn24.pl/-1,1707743,0,1,rydzyk-skarzy-sie-w-brukseli-to-jest-totalitaryzm-- ja-nie-zartuje,wiadomosc.html

Przemek

--

"Szczególnie "masz błoto na twarzy, ty wielka hańbo" i "masz krew na twarzy
ty wielka hańbo" ryczące z głośników podczas gdy prezes plącze się pomiędzy

Wydaje się, że Kaczyński mógłby zniszczyć Platformę tylko w jeden jedyny sposób: wstępując do niej."

Data: 2011-06-21 21:14:31
Autor: Marek Czaplicki
Sekciarz, gdzieś ty się nie mył? Skończyła się twoja samowola!
 pisze w wiadomości itqhej$d3k$1@inews.gazeta.pl na pl.soc.polityka w dniu wtorek 21 czerwiec 2011 18:38:

[...]

W czasach komuny też chciał prowadzić odwierty?

Sekciarz, gdzieś ty się nie mył? Skończyła się twoja samowola!