Sekciarz przed sąd!

Data: 2010-10-13 21:43:51
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Sekciarz przed sąd!
Toruńska policja wystąpiła wczoraj do sądu o ukaranie grzywną m.in. o. Tadeusza Rydzyka za prowadzenie nielegalnej zbiórki publicznej pieniędzy na TV Trwam, uczelnię i geotermię
Skierowaliśmy wniosek o ukaranie dyrektora Radia Maryja i innych osób do wydziału karnego Sądu Rejonowego w Toruniu, który zajmuje się sprawami o wykroczenia. Sąd podejmie decyzje - mówi podinsp. Wioletta Dąbrowska z biura prasowego komendy w Toruniu. Oprócz o. Rydzyka policja wymienia we wniosku innego redemptorystę o. Piotra Andrukiewicza. Obu grozi grzywna.

Zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia wykroczenia złożył Rafał Maszkowski, informatyk i badacz Radia Maryja, który monitoruje program stacji. Według niego od maja do listopada 2009 r. dyrektor radia zbierał bez zezwolenia ofiary na odwierty geotermalne prowadzone przez fundację Lux Veritatis, TV Trwam i niepubliczną Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu (założoną przez o. Rydzyka). Chodzi o złamanie art. 56 kodeksu wykroczeń.

Policji przekazał nagrania ośmiu komunikatów z apelem o datki, które były emitowane przez rozgłośnię. Przykład: "Dzięki pomocy rozumiejących te kwestie ludzi istnieje jedyne katolickie, polskie i światowe Radio Maryja, rozwija się Telewizja Trwam, istnieje >Nasz Dziennik <, uczelnia kształcąca młodych. (...) Zwracamy się do wszystkich słuchaczy Radia Maryja i telewidzów Telewizji Trwam. Od każdego z was zależy, czy to wszystko będzie istniało. (...) Jeśli słuchasz, to zrozumiesz konieczność odpowiedzialności za te dzieła i będziesz systematycznie pomagał". Następnie kobiecy głos podaje numery konta bankowego Radia Maryja.

O. Piotr Andrukiewicz mówił: - Drodzy państwo, oprócz podawanego przez nas często konta dla mieszkańców Kanady istnieje jeszcze drugie konto, tak zwany >fundusz stypendialny < z dwoma podkontami: >Telewizja Trwam < i >geotermia <. Ofiarodawca pisze na czeku: >fundusz stypendialny, konto numer 93-225 < z dopiskiem bądź >Telewizja Trwam <, bądź >geotermia <, zależnie od tego, który z celów chce wesprzeć. (...) Bóg zapłać.".

Postępowanie prowadził komisariat Toruń-Śródmieście. W poniedziałek policjanci dostali pisemne wyjaśnienia o. Rydzyka. - Są objęte tajemnicą postępowania. Nie oceniamy treści wyjaśnień, zrobi to sąd - mówi podinsp. Dąbrowska.

Zbiórki publiczne na terenie całego kraju można prowadzić tylko za zgodą Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zgodnie z przepisami ich cel musi być godny poparcia, np. religijny, oświatowy, zdrowotny. Organizacja, jeśli dostanie zgodę, w miesiąc po zakończeniu akcji musi rozliczyć się co do złotówki ze zbiórki. Jej wynik musi być ogłoszony w ogólnopolskiej prasie lub na stronie internetowej, by ofiarodawcy mogli je poznać.

W połowie września 2008 r. wniosek o pozwolenie na ogólnopolską akcję zbierania pieniędzy złożył w MSWiA stworzony przez świeckich współpracowników o. Rydzyka "Komitet do przeprowadzenia zbiórki publicznej dla sfinansowania otworu geotermalnego Toruń TG-1". Resort w grudniu 2008 r. odmówił, bo m.in. zebrane pieniądze zostałyby przeznaczone na prowadzenie przez przedsiębiorcę - fundację Lux Veritatis - działalności gospodarczej, a taki cel "nie może zostać zaakceptowany jako godny poparcia ze stanowiska interesu publicznego". We wniosku wskazano kilka alternatywnych celów zbiórki: odwiert do poszukiwania wód termalnych, budowę kościoła lub inne cele religijne fundacji.

Sam szef Radia Maryja pod koniec września mówił o działaniach policji: - Tu jest próba uderzenia nas od strony finansowej.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8508013,Policja_chce_kary_dla_ojca_Rydzyka.html#ixzz12GmllIDK

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potknąć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

"Działalność karłów moralnych nie jest warta publicznej uwagi.
Władysław Bartoszewski"

Data: 2010-10-14 08:42:24
Autor: Zahir
Sekciarz przed sąd!

Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i9525m$sce$1inews.gazeta.pl...
Toruńska policja wystąpiła wczoraj do sądu o ukaranie grzywną m.in. o. Tadeusza Rydzyka za prowadzenie nielegalnej zbiórki publicznej pieniędzy na TV Trwam, uczelnię i geotermię

Ależ się O kropka Rydzyk wystraszył! Ile wyniesie ta grzywna, 500 zł? Mohery w niedziele zrobią zrzutkę i po temacie. Ta wogóle co do tego ma policja? Zbierał do czapki na chodnikach? Zwykła sciema i tyle! Temu O kropka trzeba przetrzepać skórę porządnie! Kto to zrobi? Oczywiście tylko lewica!

--

Zahir

Data: 2010-10-14 08:53:16
Autor: kochamspamWYTNIJTO
a niby z jakiej racji...
Toruńska policja wystąpiła wczoraj do sądu o ukaranie grzywną m.in. o. Tadeusza Rydzyka za prowadzenie nielegalnej zbiórki publicznej pieniędzy na TV Trwam, uczelnię i geotermię
[...]

A niby z jakiej racji nie wolno w Polsce zbierać pieniędzy ba takie cele?
Jest to jaskrawe naruszenie wolności.
I czy aby ten zakaz jest zgodny z konstytucją?

Nie tylko o.Rydzyk powinien mieć możność zbierania pieniędzy na swój "biznes", lecz i każdy przedsiębiorca. Kto chce - daje, jego wola. Co państwu do tego.

Jasne że muszą być pewne wyjątki. Np zbiórka na zorganizowanie rewolucji komunistycznej.

Data: 2010-10-14 09:04:44
Autor: Jarek nie obronił kżyża
a niby z jakiej racji...
Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał

[...]

Na publczną zbiórkę musi byc zezwolenie. Tak stanowią przepisy. Jednym z warunków uzyskania takiego zezwolenia jest rozliczenie się z poprzedniej zbiórki, czego Rydzyk oczywiście nie zrobił. Zamiast bełkotac o naruszeniu wolności i niekonstytucyjności zapoznaj się z przepisami, które regulują te sprawy.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-14 09:19:51
Autor: kochamspamWYTNIJTO
a niby z jakiej racji...
> [...]

Na publczną zbiórkę musi byc zezwolenie. Tak stanowią przepisy. Jednym z warunków uzyskania takiego zezwolenia jest rozliczenie się z poprzedniej zbiórki, czego Rydzyk oczywiście nie zrobił. Zamiast bełkotac o naruszeniu wolności i niekonstytucyjności zapoznaj się z przepisami, które regulują te sprawy.

No to czego od razu o tym nie napisałeś!?
Konieczność rozliczenia wydaje się słuszna, ale nadmierne reglamentowanie zezwoleń JEST bez wątpienia naruszeniem wolności.

Ciekawy jestem, czy od zebranych pieniędzy płaci się podatek?
Zapewne tak, a przecież jest to zdzierstwem, bowiem darowane kwoty zostały już wcześniej opodatkowane.
Ilustracja:
A darowuje B 10 tysięcy złotych - podatek.
B darowuje C to co mu z tego pozostało - i znowu podatek.
itd
Ile zostanie z tego po 10-tej darowiźnie?

Data: 2010-10-14 09:36:09
Autor: Jarek nie obronił kżyża
a niby z jakiej racji...

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał

No to czego od razu o tym nie napisałeś!?

Myślałem, że zabierając głos w tej sprawie masz elementarne pojęcie.

Przeczytaj:

http://www.gazetapodatnika.pl/artykuly/jak_zorganizowac_zbiorke_publiczna-a_980.htm

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-14 09:46:40
Autor: kochamspamWYTNIJTO
idiotyzm!

> [...]

> B darowuje C to co mu z tego pozostało - i znowu podatek.
> itd
> Ile zostanie z tego po 10-tej darowiźnie?

Zajrzałem. Kompletny idiotyzm. I faktycznie naruszenie wolności.

Nic dziwnego, że po spłodzeniu takich zarządzeń, potrzeba w Polsce 550 tysięcy urzędników.
NB zapomniano o żebrakach. Też powinni podlegać szczegółowemu detalicznemu zarządzeniu - na 20 stron.

Data: 2010-10-14 10:06:41
Autor: cyc
a niby z jakiej racji...

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6a48.000000f2.4cb6a8dcnewsgate.onet.pl...

[...]

Moze masz racje , moze kazden powinien miec prawo dozierania pieniedzy na dowolny cel bez  zezwolenia urzednikow .
Poki co jednak , w Polsce prawo nie przewiduje takiej dowolnosci i nikt nie moze je lamac nawet jesli cel szczytny .
Dotyczy to w takim samym stopniu mnie , Ciebie i Rydzyka !.
Wystarczajaco duzo w Polsce jest anarchii w poczynaniach tych , co to wszystko i lepiej wiedza a ktorzy bronia np. "krzyza" w tym rydzykowa armia..
Czas polozyc kres szerzacemu sie bezprawiu w wykonaniu tych , ktorzy stawiaja sie ponad prawem . Rydzyk jest jednym z nich !.
Kara grzywny dla Rydzyka jest kpina  bo zasluguje na lata wiezienia .

cyc

Sekciarz przed sąd!