Sekundnikow nie bedzie

Data: 2016-03-15 13:16:58
Autor: J.F.
Sekundnikow nie bedzie
Rzady sie zmieniaja, a urzednicy pozostaja

http://www.gazetawroclawska.pl/motofakty/a/koniec-sekundnikow-na-skrzyzowaniach-ministerstwo-sa-nielegalne,9737435/

"Czy z 29 wroc³awskich skrzy¿owañ bêd± musia³y znikn±æ tak chwalone przez kierowców sekundniki odmierzaj±ce czas do zmiany ¶wiate³? Wszystko na to wskazuje. Ministerstwo infrastruktury twierdzi bowiem, ¿e s± nielegalne.

Obowi±zuj±ce przepisy nie dopuszczaj± stosowania przedmiotowych urz±dzeñ w sygnalizacji ¶wietlnej na drogach - napisa³ wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Co ciekawe, minister powo³uje siê na analizy przeprowadzone w 2010 roku jeszcze przez swoich poprzedników z Platformy Obywatelskiej. Ministerstwo mia³o wtedy analizowaæ, jak sprawdzaj± siê sekundniki w dziewiêciu europejskich krajach. - Z przeprowadzonej analizy wynika, i¿ instalowanie liczników czasu przy sygnalizatorach ¶wietlnych nie wp³ywa na poprawê bezpieczeñstwa oraz efektywno¶ci ruchu drogowego - stwierdza "

Na poprawe bezpieczenstwa moze i nie wplywa, ale czy to powod, aby ich zabraniac ?
Fakt, ze we wroclawskim wydaniu konczylo mi sie to przekroczeniem 100km/h, ale to zarzadu drog a nie sekundnikow :-)

A moze by tak do Trybunalu ? :-)

J.

Data: 2016-03-15 14:26:17
Autor: Adam
Sekundnikow nie bedzie
W dniu 2016-03-15 o 13:16, J.F. pisze:
[...]

Tak to jest, jak jakie¶ debile z rz±du bior± siê za co¶, o czym nie maj± pojêcia.
Dlaczego analiz nie robi± choæby jakie¶ uczelnie?

A mo¿e dla mato³ków wystarczy zmiana nazewnictwa - inna terminologia i ju¿ nie bêdzie to "urz±dzenie w sygnalizacji ¶wietlnej"  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-03-15 14:59:54
Autor: J.F.
Sekundnikow nie bedzie
U¿ytkownik "Adam"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:nc92hm$bee$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

A jestes pewien, ze nie robia ?
IMO - to sie urzedniki wycwanily, i analizy zamawiaja.
Albo u znajomych, moga byc z uczelni, albo w przetargu.

A mo¿e dla mato³ków wystarczy zmiana nazewnictwa - inna terminologia i ju¿ nie bêdzie to "urz±dzenie w sygnalizacji ¶wietlnej"  ;)

Wojna z ministerstwem ? Na 3 lata przed wyborami ?
To nie jest dobry pomysl :-)

J.

Data: 2016-03-15 15:42:35
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Tue, 15 Mar 2016 14:26:17 +0100, w <nc92hm$bee$1@usenet.news.interia.pl>, Adam
<a.g@poczta.onet.pl> napisa³(-a):

A mo¿e dla mato³ków wystarczy zmiana nazewnictwa - inna terminologia i ju¿ nie bêdzie to "urz±dzenie w sygnalizacji ¶wietlnej"  ;)

Bo to teraz jest "znak informacyjny".

A zreszt± to jest prywatne zdanie nieudolnego ministra, którego nikt nie
wydrukuje :)

Data: 2016-03-15 15:49:21
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Tue, 15 Mar 2016 15:42:35 +0100, w
<to7geb9dmu1uuj1qlp52fb4653hmgnnlcg@4ax.com>, "radekp@konto.pl"
<radekp@konto.pl> napisa³(-a):

A zreszt± to jest prywatne zdanie nieudolnego ministra, którego nikt nie
wydrukuje :)

Zreszt± minister wie co robi, bo ma najwy¿sze kwalifikacje wg standardów PiS:

"W 2009 i 2015 utraci³ prawo jazdy w zwi±zku z przekroczeniem liczby punktów za
wykroczenia drogowe"

Data: 2016-03-15 17:59:07
Autor: Jacek Maciejewski
Sekundnikow nie bedzie
Dnia Tue, 15 Mar 2016 15:49:21 +0100, radekp@konto.pl napisa³(a):

[...]

LOL, niez³a puenta :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2016-03-15 19:03:06
Autor: J.F.
Sekundnikow nie bedzie
U¿ytkownik "Jacek Maciejewski"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Przynajmniej wiadomo ze wie jak sie po kraju jezdzi.
No i chyba zna przepisy, skoro niedawno zdawal  :-)

P.S. od pewnego czasu obowiazuja nowe przepisy odnosnie punktow, autorstwa PO, teraz juz nie tak latwo utracic ... i odzyskac :-)

J.

Data: 2016-03-16 21:06:58
Autor: janusz_k
Sekundnikow nie bedzie
[...]

Powinien ju¿ na sta³e straciæ prawko.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2016-03-15 15:28:57
Autor: Artur Miller
Sekundnikow nie bedzie
[...]

a czy dopuszczalne jest stosowanie animowanych ludzików LEDowych na znaku D-6? Albo wy¶wietlanie znaków w niew³a¶ciwych kolorach? Np. znak ograniczenia prêdko¶ci w formie bia³ej liczby na czarnym tle w czerwonym okrêgu?

a.

Data: 2016-03-15 18:51:42
Autor: Tom N
Sekundnikow nie bedzie
Artur Miller w <news:nc968o$ish$1usenet.news.interia.pl>:

a czy dopuszczalne [...] wy¶wietlanie znaków [...] w formie bia³ej liczby na czarnym tle w czerwonym okrêgu?

Tak. Skoro pytasz to albo nie masz PJ albo jutro rano nie bedziesz mia³ ;P

--
'Tom N'

Data: 2016-03-15 19:20:45
Autor: Artur Miller
Sekundnikow nie bedzie
W dniu 2016-03-15 o 18:51, (Tom N) pisze:
[...]

bêdê mia³, siê nie martw :)
jak± d³ugo¶æ ma mieæ bia³a czê¶æ linii przerywanej? :) nie wiesz? ;) to nie masz PJ ;)

a ³a¿±ce ludziki po znaku s± ok?

a.

Data: 2016-03-15 18:34:34
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Sekundnikow nie bedzie

Powitanko,

A moze by tak do Trybunalu ? :-)

Jesli napiszesz, ze te sekundniki beda dotyczyly TK, to za 2 tyg. masz wyrok, w przeciwnym przypadku 3 lata;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2016-03-15 22:39:18
Autor: Tomasz Pyra
Sekundnikow nie bedzie
Dnia Tue, 15 Mar 2016 13:16:58 +0100, J.F. napisa³(a):

[...]

Jakby kto¶ chcia³ przestudiowaæ ca³e 1.5 strony, to ca³a opinia jest tutaj:
http://www.klir.pl/pliki/2014-12-09_Stan_KLIR_odliczn_czasu.pdf

Zamontowali na jednym skrzy¿owaniu w Grudzi±dzu licznik i stwierdzili ¿e
pogorszy³y siê _wszystkie_ wska¼niki bezpieczeñstwa.
Czyli opracowanie bardzo "rzetelne".
Jak to mówi powiedzenie "jak widzê takiego in¿yniera, to a¿ bojê siê pój¶æ
do lekarza" :)

Data: 2016-03-15 21:59:47
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Tomasz Pyra wrote:

Dnia Tue, 15 Mar 2016 13:16:58 +0100, J.F. napisał(a):

Rzady sie zmieniaja, a urzednicy pozostaja

http://www.gazetawroclawska.pl/motofakty/a/koniec-sekundnikow-na-skrzyzowaniach-ministerstwo-sa-nielegalne,9737435/

"Czy z 29 wrocławskich skrzyżowań będą musiały zniknąć tak chwalone przez kierowców sekundniki odmierzające czas do zmiany świateł? Wszystko na to wskazuje. Ministerstwo infrastruktury twierdzi bowiem, że są nielegalne.

Obowiązujące przepisy nie dopuszczają stosowania przedmiotowych urządzeń w sygnalizacji świetlnej na drogach - napisał wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. Co ciekawe, minister powołuje się na analizy przeprowadzone w 2010 roku jeszcze przez swoich poprzedników z Platformy Obywatelskiej. Ministerstwo miało wtedy analizować, jak sprawdzają się sekundniki w dziewięciu europejskich krajach. - Z przeprowadzonej analizy wynika, iż instalowanie liczników czasu przy sygnalizatorach świetlnych nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz efektywności ruchu drogowego - stwierdza "

Na poprawe bezpieczenstwa moze i nie wplywa, ale czy to powod, aby ich zabraniac ?
Fakt, ze we wroclawskim wydaniu konczylo mi sie to przekroczeniem 100km/h, ale to zarzadu drog a nie sekundnikow :-)

Jakby ktoś chciał przestudiować całe 1.5 strony, to cała opinia jest tutaj:
http://www.klir.pl/pliki/2014-12-09_Stan_KLIR_odliczn_czasu.pdf

Zamontowali na jednym skrzyżowaniu w Grudziądzu licznik i stwierdzili że
pogorszyły się _wszystkie_ wskaźniki bezpieczeństwa.
Czyli opracowanie bardzo "rzetelne".
Jak to mówi powiedzenie "jak widzę takiego inżyniera, to aż boję się pójść
do lekarza" :)

mam tak samo jak słyszę o kieowcach, którzy potrzebują sekundników by
się oderwać od klikania w telefonie
To jest nic nie dający gadżet, który kosztuje kupę kasy

Data: 2016-03-16 00:11:37
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Sekundnikow nie bedzie
Powitanko,

mam tak samo jak słyszę o kieowcach, którzy potrzebują sekundników by
się oderwać od klikania w telefonie

Jak beda zajeci sekundnikiem, to moze nie beda klikac;-)
Ja bym to troche zmodyfikowal: po pojawieniu sie -1 na wyswietlaczu, katapulta wyrzuca pojazd na pobocze. Nie ruszysz, sorry;-)

To jest nic nie dający gadżet, który kosztuje kupę kasy

Chyba zartujesz. Poczatkujacy elektronik amator Ci takie cos zlozy na TTLach w jeden wieczor.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-03-15 23:17:56
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Pawel "O'Pajak" wrote:

Powitanko,

[...]

z homologacją, gwarancją i takimi tam pierdołami?

Data: 2016-03-17 11:11:03
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Sekundnikow nie bedzie
Powitanko,

z homologacją, gwarancją i takimi tam pierdołami?

Jaka chcesz homologacje na cos nielegalnego (w/g najszybszego ministra)?
Co do gwarancji, to nie ma najmniejszego problemu. Jak ja cos robie, to daje dozywotnia i jeszcze sie nie zdarzyło, zebym musial poprawiac cos po sobie. Hellou, to jest prosty licznik zliczajacy w dol o dokladnosci pewnie +/- 0.5s (bo i po co wiecej) zapewne z generatorem na 2 tranzystorach. W wersji de lux mozna PWMem regulowac jasnosc, zeby w nocy nie oslepialo.
Mowimy o DODATKOWYM urzadzeniu, ktorego nawet awaria nie ma zadnego wplywu na bezpieczenstwo. Tak jak znak informacyjny, ze Radio Maryja jest na ilestam MHz FM.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-03-17 17:44:38
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Pawel "O'Pajak" wrote:

[...]

podaj cenę. całego urządzenia z montażem w obudowie do prac na zewnatrz.

Mowimy o DODATKOWYM urzadzeniu, ktorego nawet awaria nie ma zadnego wplywu na bezpieczenstwo. Tak jak znak informacyjny, ze Radio Maryja jest na ilestam MHz FM.

dyskutanci tutaj twierdzą, że ma bo oni bez tego nie potrafia jeździć

Data: 2016-03-18 01:57:34
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Sekundnikow nie bedzie
Powitanko,

podaj cenę. całego urządzenia z montażem w obudowie do prac na zewnatrz.

A ile szt. i na kiedy chcesz zamowic?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-03-18 07:36:57
Autor: Bolkowik
Sekundniki ... zamówienie.
U¿ytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

podaj cenê. ca³ego urz±dzenia z monta¿em w obudowie do prac na zewnatrz.

A ile szt. i na kiedy chcesz zamowic?

Pawel Chorzempa

Dwie sztuki na wczoraj, z zamontowaniem i uruchomieniem
na skrzy¿owaniu w pobli¿u mojego miejsca zamieszkania w Pcimiu Dolnym.
Do tego gwarancja na 10 lat.

Data: 2016-03-16 11:10:38
Autor: ww
Sekundnikow nie bedzie
W dniu 2016-03-15 o 22:59, masti pisze:
Tomasz Pyra wrote:

[...]

Niektórzy mają lepsze rzeczy do roboty niż gapić się 2 minuty w czerwone światło. Te liczniki to genialny wynalazek.

Data: 2016-03-16 14:33:01
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie

Tomasz Pyra wrote:

[...]

a co takiego robisz w samochodzie zamiast zwracać uwagę na ruch drogowy?

Te liczniki to genialny wynalazek.

Data: 2016-03-16 21:29:15
Autor: re
Sekundnikow nie bedzie

Użytkownik "masti"

[...]

-- -
Parzę kawę by wywróżyć z fusów kiedy się światło zmieni.

Data: 2016-03-16 23:03:18
Autor: Kolonet
Sekundnikow nie bedzie, a co z kaw± ?
U¿ytkownik "re" <re@re.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci

U¿ytkownik "masti"

mam tak samo jak s³yszê o kieowcach, którzy potrzebuj± sekundników by
siê oderwaæ od klikania w telefonie
To jest nic nie daj±cy gad¿et, który kosztuje kupê kasy

Niektórzy maj± lepsze rzeczy do roboty ni¿ gapiæ siê 2 minuty w czerwone
¶wiat³o.

a co takiego robisz w samochodzie zamiast zwracaæ uwagê na ruch drogowy?
==========
Parzê kawê by wywró¿yæ z fusów kiedy siê ¶wiat³o zmieni.

A czêstujesz t± kaw± tych co za tob± stoj± ?

Data: 2016-03-17 11:13:33
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Sekundnikow nie bedzie, a co z kawÄ… ?
Powitanko,

A czêstujesz t± kaw± tych co za tob± stoj± ?

To juz wiem dlaczego te c'py tak wolno ruszaja spod swiatel - nie tylko re parzy kawe;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2016-03-17 18:26:32
Autor: re
Sekundnikow nie bedzie, a co z kaw± ?

U¿ytkownik "Kolonet"

[...]

Tak, .. i sobie razem wró¿ymy :-)

Data: 2016-03-17 08:25:49
Autor: ww
Sekundnikow nie bedzie
W dniu 2016-03-16 o 15:33, masti pisze:
ww wrote:
[...]

A ty zawsze 100% czasu poświęcasz na obserwowanie ruchu ? A nawet jeśli to ruch składa się z czegoś więcej niż tylko ten sygnalizator i na większości skrzyżowań jest na co zwracać uwagę. Poza tym fajnie by było wiedzieć, że za sekundę zmiana więc mogę powoli zwolnić ręczny i wrzucać bieg.

Data: 2016-03-17 09:08:04
Autor: J.F.
Sekundnikow nie bedzie
Użytkownik "ww"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ncdm01$m4n$1@dont-email.me...
[...]

I wtedy bezpieczenstwo cierpi :-)

Ale zeby tego nie bylo - to u nas sie wylaczaja cyferki na 3 s przed zielonym.
W sam, aby bieg wrzucic i reczny spuszczac :-)

J.

Data: 2016-03-17 17:43:22
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie

ww wrote:
[...]

tak. zdecydowanie zwieksza szanse przeżycia.

[...]

patrz światło czerwone+żółte

Data: 2016-03-17 18:54:51
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 17.03.2016 18:43, masti wrote:

A ty zawsze 100% czasu poświęcasz na obserwowanie ruchu ?

tak. zdecydowanie zwieksza szanse przeżycia.

Pierdolisz:)

A na laski przechodzące przed maską nie zerkasz? Toś pedał:P

A jakby ci drugi pałac kultury wybududowali to byś zauważył? No to kłamiesz - bo skoro w 100% lampisz się na drogę, to którym procentem byś to dostrzegł.

A radia nie dotykasz, a klimy?

Ogólnie ja się w samochodzie na światłach golę i nie widzę w tym nic strasznego. No ale mi już dwa razy w dupę wjechali jak stałem na czerwonym - widać za mało się na drogę patrzyłem;)

[...]

Idealnie to na czerwonym plus żółtym to powinno się już ruszać.

Tak czy inaczej - zwykle na lewoskrętach bezkolizyjnych wygląda to tak, że zielone - trzy sekundy nic, przez następne 10 sekund z 5, na zółtym 5 i na wczesnym czerwonym 4.

Shrek

Data: 2016-03-17 17:59:02
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Shrek wrote:

Tak czy inaczej - zwykle na lewoskrętach bezkolizyjnych wygląda to tak, że zielone - trzy sekundy nic, przez następne 10 sekund z 5, na zółtym 5 i na wczesnym czerwonym 4.

i myślisz, że jak nie patrzą na światła to będą patrzeć na odliczanie?

Data: 2016-03-17 21:35:51
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 17.03.2016 18:59, masti wrote:

[...]

Tak myślę. Jak będzie napisane 20 sekund, to znaczy, że można na 15 sekund zająć się szukaniem ulubionej piosenki, oglądaniem okoliczności przyrody, czy rzuceniem oka na nawigację. I wiadomo, ze na piętnaście sekun, a potem trzeba się tradycyjnie lampić w światła.

Shrek.

Data: 2016-03-17 20:40:07
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Shrek wrote:

[...]

bo przecież kazdy wie ile to jest 5, 9 czy 13 sekund.
pomijam już to, że na skrzyżowaniach przez które jeżdżę często to wiem
kiedy zmienią się światła zanim się zmienią. a na tych gdzie jeżdżę
rzadko zupełnie mi to nie jest potrzebne

Data: 2016-03-18 06:30:50
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 17.03.2016 21:40, masti wrote:

[...]

Czyli zakładasz, że nie każdy wie ile to 5 sekund (kurwa, czy my jesteśmy jakimś narodem debili???) ale każdy wie, kiedy się zmienią światła?

Shrek

Data: 2016-03-18 10:29:42
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Shrek wrote:

[...]

jak na nie patrzy to wie kiedy się zmienią. Hint: żółte

Data: 2016-03-20 19:08:05
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 18.03.2016 11:29, masti wrote:

Czyli zakładasz, że nie każdy wie ile to 5 sekund (kurwa, czy my
jesteśmy jakimś narodem debili???) ale każdy wie, kiedy się zmienią światła?

jak na nie patrzy to wie kiedy siÄ™ zmieniÄ….
Hint: żółte

Ale jakbym wiedział wcześniej, to jest to wygodne. Tak samo jak klima automatyczna czy zmywarka. Prawda?

Shrek.

Data: 2016-03-20 19:02:12
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Shrek wrote:

[...]

autostrada do każdej wsi też jest wygodna, prawda?

Data: 2016-03-20 21:12:17
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 20.03.2016 20:02, masti wrote:

Ale jakbym wiedział wcześniej, to jest to wygodne. Tak samo jak klima
automatyczna czy zmywarka. Prawda?

autostrada do każdej wsi też jest wygodna, prawda?

Raczej nie. Podejrzewam, że ci co im autostrada przez wieś przechodzi mają raczej o niej nienalpepsze zdanie. Natomiast nie słyszałem, żeby ktoś twierdził, że lepszy od zmywarki jest zlew, od klimatronika gałka.

Nie chcesz/nie potrzebujesz - ok - twój wybór. Pozwól, że skoro większość ma odmienne zdanie, to nie będziesz im swojego siłą narzucał.

Shrek.

Data: 2016-03-20 20:52:34
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Shrek wrote:

[...]

a ja narzucam siłą? A Ty jesteś wiekszością?

Data: 2016-03-20 22:17:49
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 20.03.2016 21:52, masti wrote:

Nie chcesz/nie potrzebujesz - ok - twój wybór. Pozwól, że skoro
większość ma odmienne zdanie, to nie będziesz im swojego siłą narzucał.

a ja narzucam siłą? A Ty jesteś wiekszością?

Na to wychodzi.

Link był podany.

Shrek.

Data: 2016-03-16 16:08:33
Autor: J.F.
Sekundnikow nie bedzie
Użytkownik "masti"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:nca0kj$lgj$1@dont-email.me...
[...]

Nie rozumiesz - te sekundniki juz sa. Teraz to kupe kasy bedzie kosztowal ich demontaz :-)

A sa bardzo dobre, bo wiesz czy mozesz spojrzec w telefon, czy lepiej nie.

J.

Data: 2016-03-16 15:24:36
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
J.F. wrote:

[...]

akurat w tym przypadku. Ale jest wiele miejsc, ktre dopiero siÄ™ do tego
przymierzajÄ….

A sa bardzo dobre, bo wiesz czy mozesz spojrzec w telefon, czy lepiej nie.

naprawdę potrzebujesz sekundnika by wiedzieć jak masz się zachowywać na
drodze? A odliczania do nadjeżdżającej karetki też potrzebujesz?

Data: 2016-03-17 09:48:00
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Wed, 16 Mar 2016 15:24:36 -0000 (UTC), w <ncbtrk$q3h$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisa³(-a):

> A sa bardzo dobre, bo wiesz czy mozesz spojrzec w telefon, czy lepiej > nie.

naprawdê potrzebujesz sekundnika by wiedzieæ jak masz siê zachowywaæ na
drodze?

Oczywi¶cie. Widzê, ¿e jest "10s do zielonego" to jadê tak, aby przejechaæ bez
zatrzymywania.
Tak samo jak widzê z 200m, ¿e mam "5s do czerwonego" to sobie wrzucam na luz.

Data: 2016-03-17 17:42:37
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie

<gone@to.hell> napisał(-a):

> A sa bardzo dobre, bo wiesz czy mozesz spojrzec w telefon, czy lepiej > nie.

naprawdę potrzebujesz sekundnika by wiedzieć jak masz się zachowywać na
drodze?

Oczywiście. Widzę, że jest "10s do zielonego" to jadę tak, aby przejechać bez
zatrzymywania.
Tak samo jak widzę z 200m, że mam "5s do czerwonego" to sobie wrzucam na luz.

a zauważyłeś, że jest coś takiego jak swiatło żółte? czy jeszcze ten
wynalazek do niektórych rejonów nie dotarł?

Data: 2016-03-18 10:26:34
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Thu, 17 Mar 2016 17:42:37 -0000 (UTC), w <nceqad$1kn$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisa³(-a):

> Oczywi¶cie. Widzê, ¿e jest "10s do zielonego" to jadê tak, aby przejechaæ bez
> zatrzymywania.
> Tak samo jak widzê z 200m, ¿e mam "5s do czerwonego" to sobie wrzucam na luz.

a zauwa¿y³e¶, ¿e jest co¶ takiego jak swiat³o ¿ó³te? czy jeszcze ten
wynalazek do niektórych rejonów nie dotar³?

I w jaki sposób te ¿ó³te na 100-200 przed skrzy¿owaniem mówi mi, ¿e zd±¿ê i
gdzie takie cudowne ¿ó³te mogê poobserwowaæ? Najwyra¼niej taki wynalazek
jeszcze do nas nie dotar³.

Data: 2016-03-18 10:29:12
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie

<gone@to.hell> napisał(-a):

> [...]

a zauważyłeś, że jest coś takiego jak swiatło żółte? czy jeszcze ten
wynalazek do niektórych rejonów nie dotarł?

I w jaki sposób te żółte na 100-200 przed skrzyżowaniem mówi mi, że zdążę i
gdzie takie cudowne żółte mogę poobserwować? Najwyraźniej taki wynalazek
jeszcze do nas nie dotarł.

na każdym sygnalizatorze. masz w ogóle prawko?

Data: 2016-03-18 11:42:07
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Fri, 18 Mar 2016 10:29:12 -0000 (UTC), w <ncgl9o$r50$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisa³(-a):

> I w jaki sposób te ¿ó³te na 100-200 przed skrzy¿owaniem mówi mi, ¿e zd±¿ê i
> gdzie takie cudowne ¿ó³te mogê poobserwowaæ? Najwyra¼niej taki wynalazek
> jeszcze do nas nie dotar³.

na ka¿dym sygnalizatorze. masz w ogóle prawko?

Ale pali siê zielone. Gdzie jest to ¿ó³te ¶wiat³o, które mi powie czy mam daæ
ju¿ na luz?

Data: 2016-03-18 11:46:38
Autor: Bolkowik
Sekundnikow ... ¯ó³te.
U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]

gdzie takie cudowne ¿ó³te mogê poobserwowaæ? Najwyra¼niej taki wynalazek

Jednak powinien byæ obowi±zkowy egzamin z przepisów dla kazdego kierowcy
raz na 5 lat.
¦wiat³o ¿ó³te nie jest po to ¿eby mówiæ czy zd±¿ysz.
¦iwat³o ¿ó³te oznacza zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba ¿e .....

Data: 2016-03-17 16:07:07
Autor: Marek
Sekundnikow nie bedzie
On Wed, 16 Mar 2016 15:24:36 -0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
naprawdę potrzebujesz sekundnika by wiedzieć jak masz się
zachowywać na
drodze? A odliczania do nadjeżdżającej karetki też potrzebujesz?

Przecież one są głównie po to by zgasić silnik, dla tych co nie mają start-stop

--
Marek

Data: 2016-03-16 16:39:22
Autor: T.
Sekundnikow nie bedzie
W dniu 2016-03-16 o 16:08, J.F. pisze:
[...]

A po co - nałożyć czarny worek i już. Jak z radarami zrobili... :-)
T.

Data: 2016-03-16 21:26:44
Autor: re
Sekundnikow nie bedzie

Użytkownik "masti"

[...]

To jest taki sam "gadżet" co kolorowe światła. Możesz sobie twierdzić, że nic nie dają i kosztują kupę kasy, ale wystarczy je wyłączyć na jakimś dużym skrzyżowaniu by zobaczyć ile dają.

Data: 2016-03-16 23:02:35
Autor: Kolonet
Sekundnikow nie bedzie
U¿ytkownik "re" <re@re.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci

To jest taki sam "gad¿et" co kolorowe ¶wiat³a. Mo¿esz sobie twierdziæ, ¿e
nic nie daj± i kosztuj± kupê kasy, ale wystarczy je wy³±czyæ na jakim¶
du¿ym skrzy¿owaniu by zobaczyæ ile daj±.

Wolalbym ronda turbinowe bez ¶wiate³ zamiast skrzy¿owania
z ¶wiat³ami.

Data: 2016-03-17 09:51:24
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Wed, 16 Mar 2016 21:26:44 +0100, w <nccfhr$ue4$1@mx1.internetia.pl>, "re"
<re@re.invalid> napisa³(-a):

mam tak samo jak s³yszê o kieowcach, którzy potrzebuj± sekundników by
siê oderwaæ od klikania w telefonie
To jest nic nie daj±cy gad¿et, który kosztuje kupê kasy

Wy w ogóle widzieli¶cie te sekundniki czy dopiero od ministra dowiedzieli¶cie,
¿e co¶ takiego istnieje?

Zreszt± wystarczy spojrzeæ na wyniki sondy:
http://www.gazetawroclawska.pl/motofakty/a/koniec-sekundnikow-na-skrzyzowaniach-ministerstwo-sa-nielegalne,9737435/#sondaPodglad

Czy sekundniki powinny pozostaæ na wroc³awskich skrzy¿owaniach?
- Tak, to ¶wietne u³atwienie dla kierowców - 99% g³osów
- Nie, to tylko utrudnia jazdê samochodem - 1% g³osów

Data: 2016-03-17 17:41:32
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie

<re@re.invalid> napisał(-a):

mam tak samo jak słyszę o kieowcach, którzy potrzebują sekundników by
się oderwać od klikania w telefonie
To jest nic nie dający gadżet, który kosztuje kupę kasy

Wy w ogóle widzieliście te sekundniki czy dopiero od ministra dowiedzieliście,
że coś takiego istnieje?

Zresztą wystarczy spojrzeć na wyniki sondy:

a to ich wyglÄ…d wziÄ…Å‚eÅ› z sondy?

http://www.gazetawroclawska.pl/motofakty/a/koniec-sekundnikow-na-skrzyzowaniach-ministerstwo-sa-nielegalne,9737435/#sondaPodglad

Czy sekundniki powinny pozostać na wrocławskich skrzyżowaniach?
- Tak, to świetne ułatwienie dla kierowców - 99% głosów
- Nie, to tylko utrudnia jazdę samochodem - 1% głosów

Czy chcesz być piękny, młody, zdrowy i bogaty?
- Tak - 99%
- Nie - 1%

Data: 2016-03-17 18:59:55
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 17.03.2016 18:41, masti wrote:

[...]

bez demagogii. Liczniki są przydatne i tyle. Bez nich też da się żyć, ale po co dorabiać teorię że łatwiej?

Shrek.

Data: 2016-03-17 19:01:12
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie
Shrek wrote:

[...]

a gdzie mówię, że łatwiej? Mówię tylko, że są zbędnym gadżetem

Data: 2016-03-17 21:41:12
Autor: Shrek
Sekundnikow nie bedzie
On 17.03.2016 20:01, masti wrote:
Shrek wrote:

[...]

Tak jak automatyczna klima? Dla jednych zbedna, dla drugich konieczna, dla większości przydatna. A już napewno nie powoduje niebezpieczeństwa:P

Shrek.

Data: 2016-03-18 10:28:06
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Thu, 17 Mar 2016 21:41:12 +0100, w <ncf4p8$c5c$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
<1@wp.pl> napisa³(-a):

A ju¿ napewno nie powoduje niebezpieczeñstwa:P

W Grudzi±dzu 2 osoby przeziêbi³y siê. Wiêc niebezpieczna :P.

Data: 2016-03-18 10:27:22
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Thu, 17 Mar 2016 17:41:32 -0000 (UTC), w <nceq8c$1c0$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisa³(-a):

radekp@konto.pl wrote:

> [...]
> ¿e co¶ takiego istnieje?
>
> Zreszt± wystarczy spojrzeæ na wyniki sondy:

a to ich wygl±d wzi±³e¶ z sondy?

Ponawiam -- masz w mie¶cie w ogóle takie sekundniki?

Data: 2016-03-18 10:28:40
Autor: masti
Sekundnikow nie bedzie

<gone@to.hell> napisał(-a):

radekp@konto.pl wrote:

> Wy w ogóle widzieliście te sekundniki czy dopiero od ministra dowiedzieliście,
> że coś takiego istnieje?
>
> Zresztą wystarczy spojrzeć na wyniki sondy:

a to ich wyglÄ…d wziÄ…Å‚eÅ› z sondy?

Ponawiam -- masz w mieście w ogóle takie sekundniki?

a jesli nie mam to czy to oznacza, że ich nie widziałem?

Data: 2016-03-18 11:42:24
Autor: radekp@konto.pl
Sekundnikow nie bedzie
Fri, 18 Mar 2016 10:28:40 -0000 (UTC), w <ncgl8o$r10$1@dont-email.me>, masti
<gone@to.hell> napisa³(-a):

> Ponawiam -- masz w mie¶cie w ogóle takie sekundniki?

a jesli nie mam to czy to oznacza, ¿e ich nie widzia³em?

No tak, to wszystko wyja¶nia.

Data: 2016-03-17 08:00:30
Autor: twistedme
Sekundnikow nie bedzie
W dniu 2016-03-15 o 13:16, J.F. pisze:
Rzady sie zmieniaja, a urzednicy pozostaja

t³umacz± o co filmie o co im chodzi:

http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/eksperci-krytykuja-sekundniki-na-skrzyzowaniach,627986.html

Dla mnie genialna sprawa przede wszystkim z jednego powodu, jak doje¿d¿am do ¶wiate³ na czerwonym i widzê 3 sek. to zwalniam, ¿eby siê dotoczyæ ju¿ na zielone. Pewnie wiele osób robi te¿ w drug± stronê, jak widzi, ¿e za sekundê bêdzie czerwone, to jedzie, ¿eby zd±¿yæ. No ale po to jest jaki¶ offset, ¿eby takie sytuacje nie powodowa³y zagro¿enia.

Powo³uj± siê na przypadek Grudzi±dza, gdzie wzros³a znacznie liczba kierowców wje¿d¿aj±cych na czerwonym (tzw. mocno pomarañczowym:)), ale czy wzros³a liczba kolizji tego ju¿ nie podali...

Sekundnikow nie bedzie