Sekundy w WIN XP

Data: 2011-02-14 09:19:42
Autor: 4CX250
Sekundy w WIN XP
Ale jaja.
Dopiero dzisiaj zauważyłem że sekundnik w zegarze w WIN XP co piąta sekunde zatrzymuje się na dłużej.
Znaczy się że któreś inne muszą trwać krócej :)

Marek

Data: 2011-02-14 09:45:14
Autor: ikov
Sekundy w WIN XP
W dniu 2011-02-14 09:19, 4CX250 pisze:
Ale jaja.
Dopiero dzisiaj zauważyłem że sekundnik w zegarze w WIN XP co piąta
sekunde zatrzymuje się na dłużej.
Znaczy się że któreś inne muszą trwać krócej :)

Kwarc w zegarku pewnie ukruszył się w tamtym miejscu i elektrony muszę zwolnić przed wyrwą w czasie.

Data: 2011-02-14 12:22:09
Autor: akanid
Sekundy w WIN XP
W dniu 2011-02-14 09:19, 4CX250 pisze:
Dopiero dzisiaj zauważyłem że sekundnik w zegarze w WIN XP co piąta
sekunde zatrzymuje się na dłużej.

musisz kupić nową kartę graficzną stara ma za małą moc aby poprawnie to wyświetlić i gubi klatki.

akanid

Data: 2011-02-14 13:49:47
Autor: Desoft
Sekundy w WIN XP
Ale jaja.
Dopiero dzisiaj zauważyłem że sekundnik w zegarze w WIN XP co piąta sekunde zatrzymuje się na dłużej.
Znaczy się że któreś inne muszą trwać krócej :)

Wynika to z przekładania liczb binarnych na dziesiętne i podziału binarnego.
Przerwanie zegarowe jest wywoływane co ~55ms - wtedy właśnie uaktualniany jest zegar - więc jakbyś nie liczył nie da się tego wpisać na "okrągło".

--
Desoft

Data: 2011-02-15 09:05:37
Autor: Marcin N
Sekundy w WIN XP

Użytkownik "Desoft" <NICK@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ijb8e1$nf3$1@news.onet.pl...
[...]

Brzmi to dość bzdurnie. Przecież nikt nie zauważyłby przesunięcia rzędu 5 setnych sekundy.
Sam też nieraz widziałem, jak sekundy przeskakują z dobrym półsekundowym przesunięciem i później nadganiają.
Przypuszczam, że zegar ma tak niski priorytet, że łatwo go opóźnić.

Data: 2011-02-15 09:54:41
Autor: 4CX250
Sekundy w WIN XP
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:ijdc3t$qaa$1news.onet.pl...

[...]

Dokładnie. Microsoft mógłby sobie darować ten sekundnik.

Marek

Data: 2011-02-15 11:39:16
Autor: Desoft
Sekundy w WIN XP
[...]

Dlaczego 0,05sek?
1 hour = 3600 sec have 65536 ticks =: ca. 54.932 msec per tick
1/54.932 msec =: 18.20444 Hz tick rate.
18.20444 Hz * 65536{timer chip} =: 1.193 MHz

Zaokrąglenia tak wyglądają. Czasami (co 4 lata) rok potrafi być o cały dzień dłuższy.

Przypuszczam, że zegar ma tak niski priorytet, że łatwo go opóźnić.

To też swoje dokłada.

--
Desoft

Data: 2011-02-16 11:39:14
Autor: Radosław Sokół
Sekundy w WIN XP
W dniu 14.02.2011 09:19, 4CX250 pisze:
Dopiero dzisiaj zauważyłem że sekundnik w zegarze w WIN XP co piąta sekunde zatrzymuje się na dłużej.
Znaczy się że któreś inne muszą trwać krócej :)

Błąd zaokrągleń związany z rzadkim odświeżaniem (pewnie raz
na pół sekundy lub raz na sekundę). A w ogóle to NTG i usta-
wiam FUT na pl.comp.os.ms-windows.winnt. Ta grupa nie zajmuje
się "okienkami".

Sekundy w WIN XP