Selektywne światła zabronione ?

Data: 2013-02-05 19:44:08
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Selektywne światła zabronione ?
Czyżbym 4 lata pod lodem przeleżał ?

Trafiłem na coś takiego: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090750639

A tam:

strona 11, "§ 2. Dopuszcza się wyposażenie pojazdu w światła
drogowe, mijania lub pozycyjne przednie o barwie
˝żółtej selektywnej do dnia 31 grudnia 2009 r."

Że co ? Że poważnie nie można sobie w przeciwmgielne walnąć żółtych żarówek ? No bez jaj ... może w zamian powinno być światło barwy czarnej w czarne kropki ?

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-02-05 23:12:40
Autor: J.F.
Dnia Tue, 05 Feb 2013 19:44:08 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
[...]

A gdzie tam widzisz przeciwmglowe ? tabelka, strona 8, poz 16.

J.

Data: 2013-02-05 23:30:54
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2013-02-05 23:12, J.F. pisze:

A gdzie tam widzisz przeciwmglowe ?
tabelka, strona 8, poz 16.

No nigdzie ... z rozmachu napisałem. Ale nie bardzo kumam czemu zabroniono tychże, a ZENONY z ALLEGRO królują ...

Data: 2013-02-06 00:44:03
Autor: J.F.
Dnia Tue, 05 Feb 2013 23:30:54 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
[...]

Bo zenony sa biale, a biale jest piekne :-P

J.

Data: 2013-02-06 09:35:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2013-02-06 00:44, J.F. pisze:
[...]

Zenony najczęściej są niebieskie. Bo dresiarstwo nie założy zenonów 4300k, tylko jakieś chore 6000 czy 8000k. Po zmroku, w deszczu to wygląda jak ufokupa.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-02-06 10:43:45
Autor: J.F
Selektywne światła zabronione ?
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w

6000K sa biale, a 4300K zolte :-P

J.

Data: 2013-02-06 11:23:17
Autor: szufla
Selektywne światła zabronione ?
6000K sa biale, a 4300K zolte :-P

To halogeny sa jakie ?:)
http://www.polpit.pl/sklep/xenony1.jpg

sz.

Data: 2013-02-06 14:17:22
Autor: J.F
Użytkownik "szufla"  napisał w wiadomości grup
6000K sa biale, a 4300K zolte :-P
To halogeny sa jakie ?:)
http://www.polpit.pl/sklep/xenony1.jpg

Swiatlo sloneczne ma tak miedzy 5700 a 6000K i jest biale.

Wszystko co ponizej to jest zolte (lub czerwone).

A na monitorze ... a monitor i aparat jak skonfigurowany ?

Nawiasem mowiac 4300K to tez jakis z niebieskawa banka ... wolfram tyle nie wytrzymuje.

J.

Data: 2013-02-06 23:56:45
Autor:
J.F wrote:

Swiatlo sloneczne ma tak miedzy 5700 a 6000K i jest biale.

To zaleĹźy od pory dnia i pogody.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-02-07 08:48:11
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 6 Feb 2013, t? wrote:

J.F wrote:

Swiatlo sloneczne ma tak miedzy 5700 a 6000K i jest biale.

  Zdecydowanie tak.
  IMO akceptowanie tzw. "ciepłego" światła, o niskiej temperaturze
barwowej, jest wyłącznie kwestią przyzwyczajenia.
  Ja tam wolę mieć jasno i światło >5000K
  Pomijam przypadek kiedy wskazane byłoby świecenie na czerwono
z uzasadnionych przyczyn (mgła).

To zależy od pory dnia i pogody.

  Od pory dnia i pogody zależy co dociera do powierzchni Ziemi,
a nie jakie jest światło słoneczne :)
  I dobrze by było pamiętać, że w warunkach bezchmurnych
w okolicy południa mamy niemal "oryginalne" światło od
Słońca, jakieś 80% oświetlenia, za to pozostałe ~20%
"od nieba" jest naprawdę mocno niebieskie.
  Oczywiście to ta część światła która brakuje z rana i wieczora.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-07 15:48:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 5 Feb 2013, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

Czyżbym 4 lata pod lodem przeleżał ?

  Mhm.

[...]

  Tak przy okazji.
  Najlepsze było to "żółte selektywne".
  W rozporządzeniu był wpis o bodaj 589.3 nm (tak, 4 cyfry
znaczące!), niejako "przepisany" z widma sodu (ergo, światło
lampy sodowej niskoprężnej).
  Bardzo udany pomysł prawodawczy :>

pzdr, Gotfryd

Selektywne światła zabronione ?