Senator Rulewski opuszcza klub PO

Data: 2019-04-11 15:13:31
Autor: u2
Senator Rulewski opuszcza klub PO
https://wpolityce.pl/polityka/442134-senator-rulewski-opuszcza-klub-po-nie-moge-wspierac-ke

Senator Rulewski opuszcza klub PO: "Ja takiej koalicji wspierać nie mogę". Powód? "Funkcjonariusze PZPR" i "elementy lewicowe"

opublikowano: 6 godzin temu ? aktualizacja: 6 godzin temu

Nie mogę kontynuować misji w klubie parlamentarnym PO. Wychodzę dziś z klubu parlamentarnego. Ja takiej Koalicji Europejskiej wspierać nie mogę - powiedział w ,,Graffiti" Polsat News senator Jan Rulewski.

Senator PO wyznał w Polsat News, że lista Koalicji Europejskiej w jego okręgu jest dla niego ,,zasadniczym wyzwaniem". Stwierdził również, że jest KE to  krok polityczny dla tych wszystkich, którzy chcą zwycięstwa nad PiS.

     Komuna wydała na mnie wyrok. Ja takiej koalicji wspierać nie mogę. To nie jest tylko koalicja ad hoc, na wybory. To jest koalicja prawicowa i są w niej właśnie elementy lewicowe, które mi przeszkadzają, dlatego, że one nie są oparte na wartościach, tylko są oparte na życiu dziś i teraz

-- podkreślił.

     Ci funkcjonariusze PZPR przemycają do Koalicji Europejskiej wartości, których kiedyś wytrwale bronili. Platforma za daleko się posunęła, wpisując na swoje czołowe listy funkcjonariuszy tamtego państwa

-- powiedział ostro.

Jego zdaniem, trzeba oddać inicjatywę młodszemu pokoleniu, które ,,ma doświadczenia wyniesione z gospodarki rynkowej, z funkcjonowania demokracji, z otwartości Polski".

Rulewski urodził się w 1944 r. w Bydgoszczy. Jak wskazano na stronie Senatu, jest on wieloletnim działaczem związkowym, członkiem NSZZ ,,Solidarność". W okresie 1974-80 pełnił funkcję przewodniczącego Rady Zakładowej Związków Zawodowych Metalurgów w Zakładach Rowerowych w Bydgoszczy, w latach 1980-81 i 1990 r. - przewodniczącego Regionu Bydgoskiego NSZZ ,,Solidarność", a w okresie 1991-92 - wiceprzewodniczącego Komisji Krajowej tego związku. W stanie wojennym internowano go za działalność opozycyjną.

W Sejmie I, II i III kadencji był członkiem Komisji Polityki Społecznej. W Sejmie III kadencji pełnił funkcję zastępcy przewodniczącego Komisji Rodziny. Od 2007 r. jest członkiem Rady Ochrony Pracy przy Sejmie, w której zasiadał także w latach 1994-2002.

W Senacie VII kadencji był zastępcą przewodniczącego Komisji Rodziny i Polityki Społecznej i członkiem Komisji Nauki, Edukacji i Sportu oraz Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji. W Senacie VIII kadencji był zastępcą przewodniczącego Komisji Praw Człowieka, Praworządności i Petycji oraz członkiem Komisji Rodziny, Polityki Senioralnej i Społecznej.

kpc/Polsat News/PAP

--
George Orwell :

Senator Rulewski opuszcza klub PO