Sens leasingu komputera - pytanie

Data: 2011-03-11 06:00:13
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
Witam,

Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.
Wydaje mi się, że to dosyć dużo, bo byle jaki kredyt gotówkowy w banku
oprocentowany jest w okolicach 14-16%, o ile się nie mylę? Mógłby ktoś
oświecić? :>

Pzdr.
L.

Data: 2011-03-11 15:08:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-03-11 15:00, Lisciasty pisze:
[...]

Są kredyty i kredyty. Kredyt bankowy na ponad 30% to też nie jest nic dziwnego.

--
Liwiusz

Data: 2011-03-11 15:22:34
Autor: Aha
[...]

Sensu to nie ma zadnego, wartosc komputera w ciagu roku spada o 50%.

Data: 2011-03-11 22:20:55
Autor: Lisciasty
On 11 Mar, 15:22, Aha <tys...@smiedzimulem.com> wrote:
Sensu to nie ma zadnego, wartosc komputera w ciagu roku spada o 50%.

Podobnie jak z samochodem, a picie browara to w ogóle bezsens, 100%
strat w ciągu 1 dnia
Papierosy i gazety to też czysta strata a mimo to ludzie kupują ;)

L.

Data: 2011-03-11 15:27:37
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

 Z wykupem czy bez?

Wydaje mi się, że to dosyć dużo, bo byle jaki kredyt gotówkowy w banku
oprocentowany jest w okolicach 14-16%, o ile się nie mylę? Mógłby ktoś
oświecić? :>

 Sprawdź RRSO, to się mocno zdziwisz. Np. EB reklamuje kredyt "zetnij sam
ratę", wielkimi literami oprocentowanie "już od 9%", a na dole drobnym
druczkiem "RRSO 36.6%". Koszt kredytu to nie tylko odsetki, ale też
prowizja, ubezpieczenia i inne opłaty dodatkowe.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-11 20:10:31
Autor: zlotowinfo
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:10nee8jrh94z6$.roluiujwzw24.dlg40tude.net...
[...]

krótko mowiac bankowcy wszedzie klamia

Data: 2011-03-11 22:22:48
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
On 11 Mar, 15:27, Borys Pogoreło <bo...@pl.edu.leszno> wrote:
Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty napisa (a):
 Z wykupem czy bez?

Z wykupem.

 Sprawd RRSO, to si mocno zdziwisz. Np. EB reklamuje kredyt "zetnij sam
rat ", wielkimi literami oprocentowanie "ju od 9%", a na dole drobnym
druczkiem "RRSO 36.6%". Koszt kredytu to nie tylko odsetki, ale te
prowizja, ubezpieczenia i inne op aty dodatkowe.

Czyli wychodzi, że RRSO w leasingu na poziomie 23% to nie taka
tragedia?

Pzdr.
L.

Data: 2011-03-12 12:45:44
Autor: Krzysztof Halasa
Sens leasingu komputera - pytanie
Lisciasty <lisciasty@post.pl> writes:

Czyli wychodzi, Ĺźe RRSO w leasingu na poziomie 23% to nie taka
tragedia?

To tragedia taka sama jak w przypadku podobnych kredytow konsumenckich.
Te ostatnie opieraja sie chyba glownie na tym, ze ludzie nie rozumieja
ich prawdziwego oprocentowania (mysla, ze jest typowo o ok. polowe
mniejsze, bo licza koszt vs sume kredytu - w przypadku "prowizji" skala
oszustwa moze byc jeszcze wieksza).

Leasing ma jakis sens np. w przypadku firmowych samochodow, gdy mozemy
wiecej odliczyc. W przypadku komputera amortyzowanego w calosci (i to
krocej niz samochod) takie oprocentowanie jest calkowicie pozbawione
sensu ekonomicznego.

No chyba ze masz normalny kredyt obrotowy na poziomie 23% (jak dla mnie
- bardzo drogo, ale co ja tam wiem) i zwrot z tego rzedu 60% i wiecej
(to nic nadzwyczajnego).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2011-03-12 15:25:23
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:22:48 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

Czyli wychodzi, że RRSO w leasingu na poziomie 23% to nie taka
tragedia?

 Kwota zapewne nieduża, choć ryzyko dla leasingodawcy też mniejsze...

 Poszukaj mimo wszystko finansowania z banku. Ostatnio w radiu tłuką
reklamę jakiejś pożyczki z RRSO w okolicach 10% (cięzko mi uwierzyć) -
tylko nie pamiętam czy to był Polbank czy Idea Bank.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-03-11 21:51:26
Autor: Jarek Andrzejewski
Sens leasingu komputera - pytanie
On Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty
<lisciasty@post.pl> wrote:

Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

Za pół roku kupisz za 80% :-)
Po prostu poczekaj.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-11 22:23:33
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
On 11 Mar, 21:51, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:
Za p roku kupisz za 80% :-)
Po prostu poczekaj.

Akurat potrzebuję do pracy a poprzedni chińczyk się skończył, toteż
szukam na teraz :>

L.

Data: 2011-03-12 08:49:53
Autor: Aha
W dniu 2011-03-12 07:23, Lisciasty pisze:
[...]

A allegro zdechło?

Dylemat masz zajebisty czy wydac 5000zl czy 2 na komputer ktory za rok bedzie wart 1000zl jak nie mniej.

Data: 2011-03-12 01:02:06
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
On 12 Mar, 08:49, Aha <tys...@smiedzimulem.com> wrote:
A allegro zdech o?

Dylemat masz zajebisty czy wydac 5000zl czy 2 na komputer ktory za rok
bedzie wart 1000zl jak nie mniej.

Do tej pory pracowałem albo na używkach albo na taniźnie, z różnym
skutkiem, najczęściej niezbyt pozytywnym. Teraz chcę spróbować nówki z
5-letnią gwarancją, nie obchodzi mnie czy za rok to będzie warte 1000
zł czy 100 zł, ma działać :>

L.

Data: 2011-03-12 13:03:30
Autor: Aha
W dniu 2011-03-12 10:02, Lisciasty pisze:
[...]

Pochwal sie co wybrales ?

Data: 2011-03-12 08:41:34
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
On 12 Mar, 13:03, Aha <tys...@smiedzimulem.com> wrote:
Pochwal sie co wybrales ?

Śliniłem się na fujitsu E780 z dodatkową gwarancją lub lenovo T510i,
ale chyba będę musiał spuścić nieco z tonu i kupić coś tańszego albo
poczekać i kupić za gotówkę. Cały czas w zasadzie szukam, do tej pory
doświadczenie z lapkami mam takimi do 2 tys. za nowy ;)
Tak, musi być laptop, blaszak w ciągu najbliższych kilku lat odpada.

Pzdr.
L.

Data: 2011-03-12 15:46:55
Autor: scream
[...]

Jak to policzyłeś?
Uwzględniłeś odliczenie vatu?
Uwzględniłeś ujmowanie faktur w kosztach i przez to mniejszy CIT (niewiele,
ale jednak)?

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2011-03-12 08:38:08
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
On 12 Mar, 15:46, scream <n...@podam.pl> wrote:
Jak to policzy e ?
Uwzgl dni e odliczenie vatu?
Uwzgl dni e ujmowanie faktur w kosztach i przez to mniejszy CIT (niewiele,
ale jednak)?

Liczyłem całkowity koszt z haraczem początkowym "za opracowanie",
ubezpieczeniem i wykupem. Wiem że odchodzi vat i koszty ale to samo
mam przy zakupie gotówkowym, więc tutaj nie ma żadnej przewagi
leasingu. Szybszej amortyzacji też nie biorę jako plus bo przy takiej
kwocie to dużo nie daje.

Pzdr.
L.

Data: 2011-03-13 00:35:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sens leasingu komputera - pytanie

"Lisciasty" 3c281712-a013-4ffd-be12-164168b2a702@m7g2000vbq.googlegroups.com

: dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

Czasami można płacąc kartą kredytową -- rozłożyć
płatność na korzystne raty.

Data: 2011-03-13 19:30:06
Autor: FIODOR
Sens leasingu komputera - pytanie
Czasami można płacąc kartą kredytową -- rozłożyć
płatność na korzystne raty.

osz gosciu cos z sensem i na temat :) wiosna ....

Data: 2011-03-15 01:46:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sens leasingu komputera - pytanie

"FIODOR" 4d7d0d2d$0$2488$65785112@news.neostrada.pl

Czasami można płacąc kartą kredytową -- rozłożyć
płatność na korzystne raty.

osz gosciu cos z sensem i na temat :) wiosna ....

Z sensem? To chyba tylko PLONK....

Data: 2011-03-18 22:47:36
Autor: FIODOR
Sens leasingu komputera - pytanie
bo wiesz ... zawsze tak pierdzielisz ze az rece opadaja a tu cos na temat .... wiec sie zdziwilem ;-)

Data: 2011-03-15 03:57:23
Autor: Lisciasty
Sens leasingu komputera - pytanie
Dziękuję wszystkim za porady, daję sobie spokój z leasingiem, zakup
będzie ze środków własnych + kilkanaście drobnych pożyczek wyłudzonych
po rodzinie ;) Problem logistyczny i trochę czasu zejdzie ale pozbywam
się przykrych procentów ;)

Pzdr.
L.

Data: 2011-03-15 16:13:17
Autor: Jarek Andrzejewski
Sens leasingu komputera - pytanie
On Tue, 15 Mar 2011 03:57:23 -0700 (PDT), Lisciasty
<lisciasty@post.pl> wrote:

[...]

no, jeszcze jeden wyedukowany. Plusik w niebie :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-26 12:04:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Sens leasingu komputera - pytanie

"Lisciasty" edb071bc-565d-4361-87c4-48b5a869716d@x8g2000prh.googlegroups.com

[...]

Teraz komputer kosztuje mniej niż ubranie.
Real miał hint cenowy -- po odrzuceniu podatków i po uwzględnieniu
3% keszbeku z Mille (debetówką) komputer kosztuje 200 złotych. :)
Wkrótce będzie tańszy od masła do bułek...

Sens leasingu komputera - pytanie