Sens paypass?

Data: 2010-05-12 06:43:11
Autor: scream
Sens paypass?
Może mi kto¶ wyja¶nić?

Wczoraj byłem w Empiku i go¶ć przede mn± płacił przez PayPass. Z tym, że od
momentu kiedy na terminalu pojawiło się "zbliż kartę" do momentu aż
transakcja została autoryzowana i zacz±ł się drukować paragon minęło
zdecydowanie więcej czasu niż potem gdy ja płaciłem moim MC z chipem. Facet
i tak musiał wyj±ć kartę z portfela bo inaczej terminal jej "nie widział".
Moim zdaniem taki PayPass to zero wygody i zwyczajny mało użyteczny bajer;
albo po drodze był jaki¶ problem i normalnie wszystko trwa o wiele krócej,
a tamten klient miał zwyczajnego pecha.

--
best regards, scream Samobójcy s± arystokracj± w¶ród umarłych.

Data: 2010-05-12 07:01:42
Autor: xbartx
Sens paypass?
Dnia Wed, 12 May 2010 06:43:11 +0200, scream napisał(a):

Może mi ktoś wyjaśnić?

Akurat w empiku płacę zawsze za przekrój. Całość idzie szybko i sprawnie a obsługa wie o co chodzi jak się poprosi o płatność przez PyP. U mnie dla Polbank era trwa to szybko no i niczego nie muszę podpisywać. Poza tym tak sobie kartę umieściłem w portfelu, że nie muszę jej wyciągać (fakt, że ja tam prawie nic nie mam prócz karty kredytowej i czasami debetowej, bo pieniądze dalej trzymam po kieszeniach). Tutaj mała dygresja. Raz mi się zdarzyło, że karta została rozdzielona bodajże dowodem osobistym i jakaś kartą debetową i już nie chciała działać.

Żeby jednak nie było tak kolorowo, ale to chyba normalne, że czasami zdarzają się jakieś nieprzewidziane awarię. Nie dalej jak wczoraj płaciłem właśnie za przekrój. Pierwsze przyłożenie i coś tam nie poszło, po drugim przyłożeniu zawiesiła się kasa i za cholerę nie chciała się odwiesić. Po kilku minutach reset kasy i wyprawa Pani gdzieś na górę aby zobaczyć czy transakcja poszła czy nie. Po powrocie Pani próbowała włączyć czytnik PyP ale już nie reagował i zapłaciłem normalną kartą - straciłem jak nic 15 min, no ale takie życie.

Generalnie, jak się to bardziej upowszechni, będzie to wygodna technologia ułatwiająca życie. Teraz jest na razie, przynajmniej u nas, w powijakach, o czym chociażby świadczą schowane czytnik PyP w empiku (na początku były eksponowane, ale chyba nikt nie korzysta, więc schowali bo przeszkadza, a ja portfel zawsze tam i tak wcisnę hłe hłe), który regularnie odwiedzam.

--
xbartx

Data: 2010-05-12 09:04:28
Autor: RobertS
Sens paypass?

[...]

fajnie, gdyby ta technologia dzialala np. przy bramkach na autostradzie albo w automatach, ale do tego pewnie jeszcze daleko

mam mini PP z Polbanku i jesczze sie trafiajÄ… zdziwienia "a jak to dziala z tym telefonem?"...

RobertS

Data: 2010-05-12 00:28:57
Autor: Krzysiek
Sens paypass?
On 12 Maj, 09:04, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:

fajnie, gdyby ta technologia dzialala np. przy bramkach na autostradzie
albo w automatach, ale do tego pewnie jeszcze daleko
W przypadku bramek przy autostradach powinny po prostu działać
automaty przyjmuj±ce kartę bez podawania PIN..

Data: 2010-05-12 01:33:43
Autor: Marcin K.
Sens paypass?
On 12 Maj, 09:28, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
> [...]
W przypadku bramek przy autostradach powinny po prostu działać
automaty przyjmuj±ce kartę bez podawania PIN..

Za to karta PayPass "dziala" na bramkach wejsciowych do stolecznego
metra. Dziala w ten sposob ze "gryzie" sie z karta miejska na ktorej
kodowany jest bilet i wyswietlacz krzyczy "tylko jedna karte prosze".
Z tego glownie powodu szybko pozbylem sie PP gdzy nie mialem ochoty
nosic dwoch portfeli albo wyjmowac codziennie karty z portfela.

Data: 2010-05-12 10:56:32
Autor: RobertS
Sens paypass?

W przypadku bramek przy autostradach powinny po prostu działać
automaty przyjmuj±ce kartę bez podawania PIN..

PIN podac trzeba, ale przy kartach na podpis nie jest on wymagany...interesujace

RobertS

Data: 2010-05-12 23:29:38
Autor: Michal
Sens paypass?
RobertS pisze:

W przypadku bramek przy autostradach powinny po prostu działać
automaty przyjmuj±ce kartę bez podawania PIN..

PIN podac trzeba, ale przy kartach na podpis nie jest on wymagany...interesujace

To chyba zależy od tego, która autostrada (mowa o PL) :) A4- brak wymaganego czegokolwiek, A1, A2 - PINpad do ręki i klepiemy.

Michał

Data: 2010-05-13 00:03:59
Autor: Rafał
Sens paypass?
W dniu 10-05-12 23:29, Michal pisze:
To chyba zależy od tego, która autostrada (mowa o PL) :) A4- brak
wymaganego czegokolwiek, A1, A2 - PINpad do ręki i klepiemy.

A z tyłu tr±bi±, bo zanim dostaniesz pinpad to trwa to już 2 razy dłużej niż gotówk±.

--
Raf

Data: 2010-05-12 07:12:42
Autor: xbartx
Sens paypass?
Dnia Wed, 12 May 2010 09:04:28 +0200, RobertS napisał(a):

mam mini PP z Polbanku i jesczze sie trafiajÄ… zdziwienia "a jak to
dziala z tym telefonem?"...

Dziwisz się? Bo ja nie. Ludzie są przyzwyczajeni, że karta to karta a ten PyP Polbank-era to ewenement i jeszcze jak się go do telefonu przyklei to już w ogóle abstrakcja jak na aktualne warunki. Breloczek do kluczy albo kostka Rubika robiły by taką samą furorę i zdziwienie ;)

--
xbartx

Data: 2010-05-12 09:27:28
Autor: RobertS
Sens paypass?

[...]

chip na karcie na początku też konsternację wywoływał...generalnie przeraża min. wiedza
i wyszkolenie akceptantĂłw, ktĂłrzy (w wielu przypadkach) czekajÄ… aĹĽ im PP   dam do rÄ™ki i pojawia siÄ™ taka maĹ‚a konsternacja

RobertS

Data: 2010-05-12 08:05:25
Autor: RobertS
Sens paypass?
scream pisze:
[...]

najwięcej czasu zajmuje zwykle wytłumaczenie obsłudze, że chce się płacić PP, a jak się trafi na człowieka, który technologii nie zna to już masakra

w każdym razie mam i korzystam chociaż czasem trzeba się przygotować, że operacja potrwa dłużej niż standardowa transakcja kartowa...

RobertS

Data: 2010-05-11 23:17:11
Autor: krzysztofsf
Sens paypass?
On 12 Maj, 08:05, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

w każdym razie mam i korzystam chociaż czasem trzeba się przygotować, że
operacja potrwa dłużej niż standardowa transakcja kartowa...

Ja nie mam i nie chce takiej karty.
Do czasu, az nie bede mogl ustawic wlasnych limitow na wysokosc
pojedynczej transakcji i ilosc transakcji dziennie, nie jestem
zainteresowany taka karta.

50 zl pojedynczej transakcji to jak dla mnie za duzo, na karte ktora w
zalozeniu miala sluzyc do szybkiego zakupu gazety, biletu czy paczki
papierosow.

Data: 2010-05-12 08:39:39
Autor: RobertS
Sens paypass?

50 zl pojedynczej transakcji to jak dla mnie za duzo, na karte ktora w
zalozeniu miala sluzyc do szybkiego zakupu gazety, biletu czy paczki
papierosow.

słowo "szybka" troche tutaj nie pasuje...;-/

PP to ci±gle taka ciekawostka
RobertS

Data: 2010-05-12 08:35:03
Autor: witek
Sens paypass?
scream wrote:
[...]

Przypadek

Facet
i tak musiał wyj±ć kartę z portfela bo inaczej terminal jej "nie widział".

A co wolałbys, żeby twoj± kartę dało się przeczytać z portfela w kieszeni twoich spodni?
Taki jeste¶ chętny na zapłacenie czyich¶ zakupów?

Moim zdaniem taki PayPass to zero wygody i zwyczajny mało użyteczny bajer;

wiekoszo¶ć dodatków do kart to bajery

Data: 2010-05-12 09:39:07
Autor: plusz
Sens paypass?
On 11 Maj, 21:43, scream <n...@podam.pl> wrote:

[...]

nie oceniaj na podstawie jednej sytuacji - w polsce to nowo¶ć, ale i
tak w McDonalds, Cofee Heaven i kilku żabkach nie ma problemu

ale pojedĽ do USA, to zobaczysz dlaczego wprowadza się PayPass i jak
to działa
tutaj i tak w 90% sklepów sam przeci±gasz kartę przez terminal i na
terminalu skł±dasz podpis lub po przeci±gnięciu karty nic więcej nie
jest wymagane

wprowadzenie paypass skraca t± operację o kolejne kilka sekund. po
przyłożeniu karty drukuje się potwierdzenie, a pan/pani w kasie
zaczyna obsługę kolejnej osoby
czekam na moment kiedy potwierdzenia z karty będ± mailem przychodziły
na iPhone po transakcji.

BTW. PayPassem nie można płacić w Apple Store, bo tam do płatno¶ci
używaj± iPhonów i maj± specjaln± obudowę do iPhona na której
przeci±gaj± kartę. Po chwili spod jednego ze stołów wychodzi
potwierdzenie wykonania transakcji - wszystko oczywi¶cie
bezprzewodowo. Nie wiem czy w Polsce to też tak działa, ale pewnie
Urz±d Skarbowy miałby problem ze zdefiniowaniem gdzie jest kasa
fiskalna :)

--
plusz
kalkulatorlokat.pl