Sens płacenia karta przez internet?

Data: 2010-07-18 12:59:09
Autor: Sakujami
Sens płacenia karta przez internet?
Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam. A jeśli chodzi o kartę to mam inofmrację ile kosztuje towar, podaję numer karty a nie wiem ile mi w rzeczywistości z niej zejdzie. Poza tym gdy już podam swój numer i będzie znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?

Data: 2010-07-18 09:55:21
Autor: witek
Sakujami wrote:
Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam.

Widziales jakies linie lotnicze, hotel które akceptują PayPal?

A jeśli chodzi o kartę to mam inofmrację ile kosztuje towar, podaję numer karty a nie wiem ile mi w rzeczywistości z niej zejdzie.

Jeśli karta w tej samej walucie co towar to zejdzie tyle ile zaakceptowałeś.
Jeśli w innej to coś koło tego co zaakceptowałeś z dokładnością do różnicy w kursie wymiany z dziś i rozliczenia transakcji, czyli zwykle za 2-3 dni.

Poza tym gdy już podam swój numer i będzie znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?
moze. od tego sluzy reklamacja w banku.
dlatego uzywanie karty debetowej i blokowanie wlasnej kasy to pomylka.
Wyrob sobie kredytowke.

Data: 2010-07-18 08:12:50
Autor: BK
On 18 Lip, 16:55, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Sakujami wrote:
> [...]

moze. od tego sluzy reklamacja w banku.
dlatego uzywanie karty debetowej i blokowanie wlasnej kasy to pomylka.

+ ew. bonusy z karty: punkty, cashback'i, mile, czajniki etc.

Data: 2010-07-18 08:31:49
Autor: MK
On 18 Lip, 17:12, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

+ ew. bonusy z karty: punkty, cashback'i, mile, czajniki etc.

+ dodatkowa prowizja ;)

Ostatnio chcialem dokonac zakupu elektroniki za ok 2000pln. Nagminnie
w sklepach internetowych dodaja prowizje. W jednych dorzucaja do
kocztow dostawy (przelew 79, karta 119 - Agito.pl), w innych pisza
wprost o prowizji (2% - electroworld.pl). Okazalo sie, ze po
podliczeniu wszystkich kosztow drogi Vobis.pl 2098, a tanie Agito.pl
2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).

MK

Data: 2010-07-18 21:45:19
Autor: WAM
On Sun, 18 Jul 2010 08:31:49 -0700 (PDT), MK <macka@interia.pl> wrote:

2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).
Nigdy w zyciu nic z Vobisu nie kupie :) Mialem okazje ogladac ich
komputery w uzytkowaniu.  Masakra.

WAM

Data: 2010-07-19 01:10:25
Autor: BK
On 18 Lip, 17:31, MK <ma...@interia.pl> wrote:
> [...]

2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).

A mi sie nie zdarzylo placic eksptra prowizji za KK. Co wiecej
zauwazylem juz znizki za ta platnosc - np. przy OC za samochod.

Data: 2010-07-19 07:35:00
Autor: xbartx
Dnia Sun, 18 Jul 2010 08:31:49 -0700, MK napisał(a):

[...]

No często tak jest, że mimo iż w sklepie internetowym jest taniej, ale jak doliczyć prowizję i koszty transportu, to wychodzi, że można się przejść do sklepu typu właśnie Vobis, Empik, EuroRtvAgd etc. Czasami warto poszukać firmy/osoby na allegro w swoich okolicach, aby móc odebrać osobiście, też może wyjść sporo taniej.

--
xbartx

Data: 2010-07-19 10:05:24
Autor: ikarek
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i20v74$1f5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja robię jeszcze inaczej: używam wydruków cen ze sklepów
internetowych do negocjowania ceny w zwykłym sklepie.
Przeważnie to działa, choć oczywiście dotyczy raczej droższych
zakupów. Np. piec do ogrzewania domu kupiłem w ten sposób
o 40% taniej niĹź wynosi cena katalogowa, podobnie grzejniki, itp.

Data: 2010-07-18 13:05:55
Autor: mucher
On Jul 18, 4:55 pm, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Sakujami wrote:
> Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się
> loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam.

Widziales jakies linie lotnicze, hotel które akceptują PayPal?

Jet Blue chocby. A i kilka innych moglbym wymienic jakbym
pogooglal.Ciekawostka jest, ze w przypadku linii lotniczych Paypal
jest w stanie generowac numer UATP (Universal Air Travel Plan) - taki
wlasnie jednorazowy numer KK.

mucher

Data: 2010-07-18 19:48:07
Autor: Sakujami
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i1v4kt$ajr$1inews.gazeta.pl...
[...]

"Czy sklep internetowy ma dostęp do danych mojej karty?
Nie. Sklep nie ma dostępu do numerów i innych danych kart płatniczych. Dane kart płatniczych poprzez zabezpieczony formularz, trafiają bezpośrednio na bezpieczny serwer eCard S.A."

Skąd wiadomo gdzie trafiają dane z formularza sklepu?

Data: 2010-07-18 20:23:23
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Sun, 18 Jul 2010 19:48:07 +0200, Sakujami napisał(a):

[...]

To nie jest formularz sklepu. Dane do płatności wypełniasz już na stronie,
w tym wypadku, eCardu, a sklep otrzymuje tylko autoryzację (ewentualnie jej
brak).

AK

Data: 2010-07-18 20:24:57
Autor: Zbynek Ltd.
Sens płacenia karta przez internet?
Sakujami napisał(a) :

Tak zupełnie OT zapytam:
Dlaczego używasz kodowania Base 64, hę?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-18 22:00:47
Autor: Sławomir Szyszło
Sens płacenia karta przez internet?
Dnia Sun, 18 Jul 2010 19:48:07 +0200, "Sakujami" <sakujamiWYT@nij.gmail.to>
wklepał(-a):

[...]

Numery karty NIE WPISUJESZ na stronie sklepu, tylko - w tym przypadku - eCard.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2010-07-19 08:19:46
Autor: Sakujami
Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomości news:i1vtig.390.1slaszyszCIACHTO.list.pl...
Numery karty NIE WPISUJESZ na stronie sklepu, tylko - w tym przypadku -
eCard.

Jeśli chodzi o spamerski serwis http://idownloadunlimited.com/join.asp
To numer karty wpisuje się na ich stronie.

Data: 2010-07-19 21:17:07
Autor: Sławomir Szyszło
Sens płacenia karta przez internet?
Dnia Mon, 19 Jul 2010 08:19:46 +0200, "Sakujami" <sakujamiWYT@nij.gmail.to>
wklepał(-a):

Jeśli chodzi o spamerski serwis http://idownloadunlimited.com/join.asp
To numer karty wpisuje się na ich stronie.

Jak chcesz zaufać nieznanemu serwisowi, to twoja sprawa.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2010-07-19 21:31:40
Autor: Sakujami
Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomości news:i22fck.g0.1slaszyszCIACHTO.list.pl...
[...]

To są spamerzy i naciągacze, ale nigdy nie płaciłem dotąd kartą i zdziwiło mnie że podaje się numer a oni już sobie wyciągają co chcą. Gdy płacę przelewem to najpierw się loguję w bezpiecznym połączeniu podając hasło a potem dla przelewu mam osobny kod jednorazowy (wadą jest długi czas w którym przelew pojawi się u sprzedawcy) a dla karty zażądano ode mnie numeru, to tak jakby znjomość numeru konta w banku umożliwiała nie tylko wpłatę ale i wypłatę.

Data: 2010-07-18 13:00:24
Autor: Sakujami
Użytkownik "Sakujami" <sakujamiWYT@nij.gmail.to> napisał w wiadomości news:i1umpt$ip9$1news.onet.pl...
Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do

Chodzi np. o Visa Electron mBanku

Data: 2010-07-18 13:26:10
Autor: Sławomir Szyszło
Sens płacenia karta przez internet?
Dnia Sun, 18 Jul 2010 12:59:09 +0200, "Sakujami" <sakujamiWYT@nij.gmail.to>
wklepał(-a):

[...]

Gdzie nie wiesz "ile zejdzie"? Jak kupujesz w Polsce? Zejdzie taka kwota jaka
wynika z podanej ceny.
U nas nie stosuje się raczej przechowywania numerów kart, tylko podajesz go
jednorazowo na stronie firmy obsługującej akceptację kart.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2010-07-18 13:58:52
Autor: Piotr Hosowicz
On 18.07.2010 13:26, Sławomir Szyszło wrote:
[...]

Dokładnie. Za czasów jak pracowałem w IT w eCardzie tak było i zapewne jest nadal, z powodów bezpieczeństwa. Jeśli takie dane nie są potrzebne w celu ich archiwizowania to lepiej ich nie mieć po prostu.

Pozdrawiam,

Piotr Hosowicz

--
- Za moich czasów to w sklepach był tylko ocet i denaturat!
- Tato, przestań, że w całym Tesco był tylko ocet i denaturat!

Data: 2010-07-18 20:34:18
Autor: Rezydent
Dnia 18-07-2010 o 13:58:52 Piotr Hosowicz <adresat.nieprawidlowski@op.pl>  napisał(a):

[...]

checkout.google.com archiwizuje nr kart ?

--
Rezydent

Data: 2010-07-18 20:51:22
Autor: crc_error
Sens płacenia karta przez internet?
U nas nie stosuje się raczej przechowywania numerów kart, tylko podajesz go
jednorazowo na stronie firmy obsługującej akceptację kart.

No chyba, ze kupuje sie jakis abonament np. na dostep do jakis platnych serwisow. Wtedy nie poprosza abys drugi raz podal dane w celu odnowienia, tylko sami sobie forse sciagna.

crc

Data: 2010-07-18 13:48:31
Autor: mvoicem
(18.07.2010 12:59), Sakujami wrote:
[...]
A jak płacisz PayPalem to wiesz ile ci rzeczywiście zejdzie z karty?

p. m.

Data: 2010-07-18 14:03:04
Autor: tikiriki
[...]
jak się da i nie ma extra prowizji to pewnie że lepiej płacić paypalem
ale nie wszędzie się da

Data: 2010-07-18 16:08:53
Autor: Papkin
Sens płacenia karta przez internet?

jak się da i nie ma extra prowizji to pewnie że lepiej płacić paypalem
ale nie wszędzie się da

paypal JEST DROGI dla sprzedawcow, stosuja wysokie stawki prowizyjne, ceny mozna negocjowac wylacznie przy b duzym obrocie. To sie nie dziw ze duzo osob woli polskie systemy platnosci a i kasa nie leci do hameryki.

Sens płacenia karta przez internet?