Sens płacenia karta przez internet?

Data: 2010-07-18 09:55:21
Autor: witek
Sens płacenia karta przez internet?
Sakujami wrote:
Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam.

Widziales jakies linie lotnicze, hotel które akceptują PayPal?

A jeśli chodzi o kartę to mam inofmrację ile kosztuje towar, podaję numer karty a nie wiem ile mi w rzeczywistości z niej zejdzie.

Jeśli karta w tej samej walucie co towar to zejdzie tyle ile zaakceptowałeś.
Jeśli w innej to coś koło tego co zaakceptowałeś z dokładnością do różnicy w kursie wymiany z dziś i rozliczenia transakcji, czyli zwykle za 2-3 dni.

Poza tym gdy już podam swój numer i będzie znany to czy nie zostanie wykorzystany ponownie?
moze. od tego sluzy reklamacja w banku.
dlatego uzywanie karty debetowej i blokowanie wlasnej kasy to pomylka.
Wyrob sobie kredytowke.

Data: 2010-07-18 08:12:50
Autor: BK
On 18 Lip, 16:55, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Sakujami wrote:
> [...]

moze. od tego sluzy reklamacja w banku.
dlatego uzywanie karty debetowej i blokowanie wlasnej kasy to pomylka.

+ ew. bonusy z karty: punkty, cashback'i, mile, czajniki etc.

Data: 2010-07-18 08:31:49
Autor: MK
On 18 Lip, 17:12, BK <bkapuscin...@gmail.com> wrote:

+ ew. bonusy z karty: punkty, cashback'i, mile, czajniki etc.

+ dodatkowa prowizja ;)

Ostatnio chcialem dokonac zakupu elektroniki za ok 2000pln. Nagminnie
w sklepach internetowych dodaja prowizje. W jednych dorzucaja do
kocztow dostawy (przelew 79, karta 119 - Agito.pl), w innych pisza
wprost o prowizji (2% - electroworld.pl). Okazalo sie, ze po
podliczeniu wszystkich kosztow drogi Vobis.pl 2098, a tanie Agito.pl
2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).

MK

Data: 2010-07-18 21:45:19
Autor: WAM
On Sun, 18 Jul 2010 08:31:49 -0700 (PDT), MK <macka@interia.pl> wrote:

2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).
Nigdy w zyciu nic z Vobisu nie kupie :) Mialem okazje ogladac ich
komputery w uzytkowaniu.  Masakra.

WAM

Data: 2010-07-19 01:10:25
Autor: BK
On 18 Lip, 17:31, MK <ma...@interia.pl> wrote:
> [...]

2096. W jeszcze tanszych koszty dostawy nawet do 150pln. Oczywiscie
kupilem w Vobisie znajdujacym sie w 2 czy 3 dziesiatce na ceneo.pl :).

A mi sie nie zdarzylo placic eksptra prowizji za KK. Co wiecej
zauwazylem juz znizki za ta platnosc - np. przy OC za samochod.

Data: 2010-07-19 07:35:00
Autor: xbartx
Dnia Sun, 18 Jul 2010 08:31:49 -0700, MK napisał(a):

[...]

No często tak jest, że mimo iż w sklepie internetowym jest taniej, ale jak doliczyć prowizję i koszty transportu, to wychodzi, że można się przejść do sklepu typu właśnie Vobis, Empik, EuroRtvAgd etc. Czasami warto poszukać firmy/osoby na allegro w swoich okolicach, aby móc odebrać osobiście, też może wyjść sporo taniej.

--
xbartx

Data: 2010-07-19 10:05:24
Autor: ikarek
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i20v74$1f5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ja robię jeszcze inaczej: używam wydruków cen ze sklepów
internetowych do negocjowania ceny w zwykłym sklepie.
Przeważnie to działa, choć oczywiście dotyczy raczej droższych
zakupów. Np. piec do ogrzewania domu kupiłem w ten sposób
o 40% taniej niĹź wynosi cena katalogowa, podobnie grzejniki, itp.

Data: 2010-07-18 13:05:55
Autor: mucher
On Jul 18, 4:55 pm, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Sakujami wrote:
> Jaki jest sens płacenia karta przez internet? Gdy płacę przez PayPal do się
> loguję, mam podaną kwotę którą zatwierdzam.

Widziales jakies linie lotnicze, hotel które akceptują PayPal?

Jet Blue chocby. A i kilka innych moglbym wymienic jakbym
pogooglal.Ciekawostka jest, ze w przypadku linii lotniczych Paypal
jest w stanie generowac numer UATP (Universal Air Travel Plan) - taki
wlasnie jednorazowy numer KK.

mucher

Data: 2010-07-18 19:48:07
Autor: Sakujami
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i1v4kt$ajr$1inews.gazeta.pl...
[...]

"Czy sklep internetowy ma dostęp do danych mojej karty?
Nie. Sklep nie ma dostępu do numerów i innych danych kart płatniczych. Dane kart płatniczych poprzez zabezpieczony formularz, trafiają bezpośrednio na bezpieczny serwer eCard S.A."

Skąd wiadomo gdzie trafiają dane z formularza sklepu?

Data: 2010-07-18 20:23:23
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Sun, 18 Jul 2010 19:48:07 +0200, Sakujami napisał(a):

[...]

To nie jest formularz sklepu. Dane do płatności wypełniasz już na stronie,
w tym wypadku, eCardu, a sklep otrzymuje tylko autoryzację (ewentualnie jej
brak).

AK

Data: 2010-07-18 20:24:57
Autor: Zbynek Ltd.
Sens płacenia karta przez internet?
Sakujami napisał(a) :

Tak zupełnie OT zapytam:
Dlaczego używasz kodowania Base 64, hę?

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2010-07-18 22:00:47
Autor: Sławomir Szyszło
Sens płacenia karta przez internet?
Dnia Sun, 18 Jul 2010 19:48:07 +0200, "Sakujami" <sakujamiWYT@nij.gmail.to>
wklepał(-a):

[...]

Numery karty NIE WPISUJESZ na stronie sklepu, tylko - w tym przypadku - eCard.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2010-07-19 08:19:46
Autor: Sakujami
Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomości news:i1vtig.390.1slaszyszCIACHTO.list.pl...
Numery karty NIE WPISUJESZ na stronie sklepu, tylko - w tym przypadku -
eCard.

Jeśli chodzi o spamerski serwis http://idownloadunlimited.com/join.asp
To numer karty wpisuje się na ich stronie.

Data: 2010-07-19 21:17:07
Autor: Sławomir Szyszło
Sens płacenia karta przez internet?
Dnia Mon, 19 Jul 2010 08:19:46 +0200, "Sakujami" <sakujamiWYT@nij.gmail.to>
wklepał(-a):

Jeśli chodzi o spamerski serwis http://idownloadunlimited.com/join.asp
To numer karty wpisuje się na ich stronie.

Jak chcesz zaufać nieznanemu serwisowi, to twoja sprawa.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2010-07-19 21:31:40
Autor: Sakujami
Użytkownik "Sławomir Szyszło" <slaszysz@CIACHTOlist.pl> napisał w wiadomości news:i22fck.g0.1slaszyszCIACHTO.list.pl...
[...]

To są spamerzy i naciągacze, ale nigdy nie płaciłem dotąd kartą i zdziwiło mnie że podaje się numer a oni już sobie wyciągają co chcą. Gdy płacę przelewem to najpierw się loguję w bezpiecznym połączeniu podając hasło a potem dla przelewu mam osobny kod jednorazowy (wadą jest długi czas w którym przelew pojawi się u sprzedawcy) a dla karty zażądano ode mnie numeru, to tak jakby znjomość numeru konta w banku umożliwiała nie tylko wpłatę ale i wypłatę.

Sens płacenia karta przez internet?