Sens ratowania akumulatora

Data: 2012-04-11 12:41:02
Autor: yabba
Sens ratowania akumulatora
Użytkownik "Iglo" <fajnefele@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jm3mo8$b7o$1inews.gazeta.pl...
Miałem wyjąć aku z auta stojącego zimą bez odpalania. Nie wyjąłem,nie miałem
jak. Padł oczywiście. Napięcie w spoczynku po wyjęciu 4V. Podłączyłem go pod
prostownik wczoraj na 10 godzin i po odpięciu prostownika miał 12.6 i po nocy
spadło na 12.2. Oczko kontrolne cały czas czarne. Podłączyłem go dziś rano, i
powolutku napięcie w trakcie ładowania zaczyna rosnąć (teraz 13.3). Gazowania
nie słychać, aku ledwo ciepły. Trzymać go jeszcze? Dioda kontrolna na
prostowniku nie pokazuje naładowania, oko jak wspomniałem czarne. Jest szansa,
że lato przejeździ? Szkoda go, roku nie ma..

Akumulator Centra Futura 47AH

Ładowarka:
http://tiny.pl/hp57w

Ja w podobny sposób zniszczyłem Sznajdera czy Bannera i po naładowaniu wytrzymał jeszcze rok albo półtora roku.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2012-04-11 12:45:47
Autor: PH

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w wiadomości news:jm3n3r$prk$1inews.gazeta.pl...
[...]

a mi sie nie udało uratować aku, więc na dwoje babk wróżyła. no chyba że ktoś opisze jakiś patent...

Sens ratowania akumulatora