Sens wymiany paska rozrz膮du

Data: 2014-10-02 23:04:51
Autor: Radek D
Sens wymiany paska rozrz膮du
Jest sobie taki pe艂noletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju偶 215000km - czyli powoli ju偶 jedzie na z艂om. Za kilka tysi臋cy km czeka mnie wymiana paska rozrz膮du i tak si臋 zastanawiam czy ma to sens ?
Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% warto艣ci ca艂ego samochodu, kt贸ry i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie cho膰by po艂owy okresu do nast臋pnej wymiany. Jak b臋dzie wygl膮da艂a awaria tego paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam si臋 na pobocze i odholuj臋 na z艂om ? Czy wyleci mi w powietrze p贸艂 silnika razem z mask膮 ?

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-10-02 23:22:24
Autor: Tomasz W贸jtowicz
W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
[...]

1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma si臋, a po wymianie rozrz膮du b臋dzie je藕dzi艂 dalej.

Data: 2014-10-03 14:32:54
Autor: Jacek Maciejewski
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz W骿towicz napisa(a):

W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki pe硁oletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km
- czyli powoli ju jedzie na z硂m. Za kilka tysi阠y km czeka mnie
wymiana paska rozrz眃u i tak si zastanawiam czy ma to sens ?
Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% warto禼i ca砮go
samochodu, kt髍y i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie cho鎎y
po硂wy okresu do nast阷nej wymiany. Jak b阣zie wygl眃a砤 awaria tego
paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam si na pobocze i odholuj
na z硂m ? Czy wyleci mi w powietrze p蟪 silnika razem z mask ?

1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma si, a po wymianie rozrz眃u b阣zie je糳zi dalej.

Na marginesie, zapytam jak ustali czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
Kangoo to kolizyjny czy bez?
--
Jacek

Data: 2014-10-03 15:17:18
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-03 14:32, U偶ytkownik Jacek Maciejewski napisa艂:

[...]

Na marginesie, zapytam jak ustali膰 czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
Kangoo to kolizyjny czy bez?

Ja bym sprawdzi艂 w instrukcji serwisowej lub jakim艣 opisie.
W ostateczno艣ci policzy艂 zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
powinno by膰 bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-03 16:10:23
Autor: Jacek Maciejewski
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia Fri, 03 Oct 2014 15:17:18 +0200, RadoslawF napisa(a):

Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakim opisie.
W ostateczno禼i policzy zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
powinno by bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

Hmmm. Mam niezgorsz instrukcj naprawcz silnika ale nic nie znalaz砮m
(nawet przeszukuj眂 dokument pod k眛em s丑w). Tyle 縠 wiem 縠 2 zawory na
garnek :)
--
Jacek

Data: 2014-10-04 14:29:48
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-03 16:10, U偶ytkownik Jacek Maciejewski napisa艂:

Ja bym sprawdzi艂 w instrukcji serwisowej lub jakim艣 opisie.
W ostateczno艣ci policzy艂 zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
powinno by膰 bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

Hmmm. Mam niezgorsz膮 instrukcj臋 naprawcz膮 silnika ale nic nie znalaz艂em
(nawet przeszukuj膮c dokument pod k膮tem s艂贸w). Tyle 偶e wiem 偶e 2 zawory na
garnek :)

Czyli uk艂ad bezkolizyjny.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 14:47:08
Autor: J.F.
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisa(a):
Dnia 2014-10-03 16:10, U縴tkownik Jacek Maciejewski napisa:
Hmmm. Mam niezgorsz instrukcj naprawcz silnika ale nic nie znalaz砮m
(nawet przeszukuj眂 dokument pod k眛em s丑w). Tyle 縠 wiem 縠 2 zawory na
garnek :)

Czyli uk砤d bezkolizyjny.

Tak glebokich wnioskow to bym nie wyciagal.

J.

Data: 2014-10-04 17:23:48
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-04 14:47, U偶ytkownik J.F. napisa艂:

Liczysz 偶e dizel ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 18:06:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2014-10-04 17:23, RadoslawF pisze:
[...]

Masa benzyniak贸w z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc艂aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-10-05 11:57:19
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-04 18:06, U偶ytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisa艂:

[...]

To poprosz臋 o przyk艂ad kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 10:04:03
Autor: kogutek444
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu niedziela, 5 pa糳ziernika 2014 11:57:19 UTC+2 u縴tkownik RadoslawF napisa:
Dnia 2014-10-04 18:06, U縴tkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisa:

> Masa benzyniak體 z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

To poprosz o przyk砤d kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Problem z kolizyjno禼i pojawi si jak producenci przenie秎i wa砮k rozrz眃u do g硂wicy. Jak by w bloku to gi瓿y si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.

Data: 2014-10-06 21:51:09
Autor: Dariusz K. 艁adziak
kogutek444@gmail.com pisze:

Problem z kolizyjno禼i pojawi si jak producenci przenie秎i wa砮k rozrz眃u do g硂wicy. Jak by w bloku to gi瓿y si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.

Kogutku, ty zn體 p... bez sensu.

Problem z kolizyjno禼i zacz背 si pojawia jak zrezygnowano z komory spalania typu L - czyli z silnik體 dolnozaworowych. A zrezygnowano bo spr昕 mia硑 nijaki i sprawno舵 pod zdech硑m psem.

Po硂縠nie samego wa砶a nie ma tu 縜dnego znaczenia - du縴 spr昕 to minimalna przestrze mi阣zy dnem  t硂ka a sklepieniem komory spalania. Dobry wsp蟪czynnik mocy z pojemno禼i silnika to g丑wnie dobre nape硁ianie i opr罂nianie cylindr體 - czyli du縠 wzniosy zawor體. W efekcie dochodzimy do uk砤du kolizyjnego - jak ci rozrz眃 stanie bo si nap阣 rozrz眃u urwa (najcz甓ciej rw si paski, prawie nie rw si 砤馽uchy, te pr阣zej pokryw rozrz眃u obj阾 stref smarowania silnika przetr i do utraty oleju doprowadz, najrzadziej nawala rozrz眃 z wa砶iem kr髄ewskim) to nie ma pomi硊j - wa砮k mo縠 si zatrzyma w takiej pozycji 縠 kt髍y zaw髍 jest maksymalnie otwarty... I niewa縩e - wa砮k g髍ny pchaj眂y zawory bezpo秗ednio czy dolny przez popychacze i klawiatur. Strza w zaw髍 z t硂ka to urwanie grzybka, walenie tym grzybkiem po wn阾rzu cylindra - bo silnik cho nie pali to rozp阣em si jeszcze kr阠i.

--
Darek

Data: 2014-10-08 00:10:29
Autor: Tomasz W骿towicz
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. dziak pisze:
kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Nie tak znowu bez sensu. Wa砮k rozrz眃u w korpusie jest praktycznie r體nie bezawaryjny jak OHC z wa砶iem kr髄ewskim.

Kolizje zawor體 to niestety choroba typowa dla silnik體 z paskiem.

Data: 2014-10-07 22:38:43
Autor: masti
Sens wymiany paska rozrz眃u
Tomasz W骿towicz wrote:

Kolizje zawor體 to niestety choroba typowa dla silnik體 z paskiem.

a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia t硂ka i zawor體?
poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l阫 gruntu! -Chyba wysoko禼i? -Wiem co m體i. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-08 01:27:39
Autor: Tomasz W骿towicz
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze:
Tomasz W骿towicz wrote:

Kolizje zawor體 to niestety choroba typowa dla silnik體 z paskiem.

a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia t硂ka i zawor體?
poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?

Mia砮m na my秎i fakt wyst眕ienia kolizji, a nie to czy silnik jest kolizyjny czy nie.

Data: 2014-10-05 13:08:20
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:

Masa benzyniak贸w z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

To poprosz臋 o przyk艂ad kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Zastawa mia艂a taki motor. Co prawda silnik troch臋 wi臋kszy bo 1.1L ale chyba si臋 kwalifikuje..

Data: 2014-10-05 14:21:55
Autor: depros
W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze:
[...]

Do kt贸rego roku to produkowali i ile konsumowa艂o to paliwa?!

Data: 2014-10-05 19:00:28
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-05 14:21, depros pisze:
[...]

Nie mam poj臋cia kiedy zako艅czono produkcj臋. A 艣rednie zu偶ycie paliwa to jakie艣 7,5 litra/100km. I to nie jest 偶adne "to" a autko znacznie wdzi臋czniejsze w u偶ytkowaniu ni偶 np. Polski Fiat 125 czy Polonez.

Data: 2014-10-05 18:30:30
Autor: Dariusz K. 艁adziak
Trybun pisze:
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:

Masa benzyniak體 z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

To poprosz o przyk砤d kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Zastawa mia砤 taki motor. Co prawda silnik troch wi阫szy bo 1.1L ale
chyba si kwalifikuje..

Znaczy - Fiat 508...

--
Darek

Data: 2014-10-05 19:02:00
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. dziak pisze:
Trybun pisze:
[...]

Fiat 128. W kt髍ym tam roku zwyci陑ca w konkursie "Auto Roku".

Data: 2014-10-06 21:40:25
Autor: Dariusz K. 艁adziak
Trybun pisze:
[...]

Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!

--
Darek

Data: 2014-10-07 22:01:12
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-06 21:40, Dariusz K. dziak pisze:

[...]

Podaj cho przybli縪ne parametry owego silnika FIATa 508.

Data: 2014-10-07 23:34:15
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-07 22:01, U偶ytkownik Trybun napisa艂:

Zastawa mia艂a taki motor. Co prawda silnik troch臋 wi臋kszy bo 1.1L ale
chyba si臋 kwalifikuje..

Znaczy - Fiat 508...

Fiat 128. W kt贸rym艣 tam roku zwyci臋zca w konkursie "Auto Roku".

Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!

Podaj cho膰 przybli偶one parametry owego silnika FIATa 508.

Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopie艅
spr臋偶ania 6,3, ch艂odzony p艂ynem.
Ale pierwsze s艂ysz臋 aby tam by艂 uk艂ad kolizyjny zawor贸w.

"Polski Fiat 508" oznacza 偶e by艂 to Fiat 508 sk艂adany w
Polsce z udzia艂em pewnej liczby komponent贸w wyprodukowanych
u nas.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-08 00:06:40
Autor: Tomasz W贸jtowicz
W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
[...]

Silnik m贸g艂 by膰 dolnozaworowy, a je艣li nawet g贸rnozaworowy to na pewno w uk艂adzie OHV - wa艂ek rozrz膮du w korpusie, p臋dzony przek艂adni膮 z臋bat膮 prosto od wa艂u korbowego. 呕adnego paska rozrz膮du, rozwi膮zanie nie do zdarcia. Wady - wi臋ksza bezw艂adno艣膰 rozrz膮du ogranicza maksymaln膮 pr臋dko艣膰 obrotow膮 silnika.

Data: 2014-10-09 15:28:24
Autor: Trybun
[...]

Czyli w 偶adnym parametrze nawet w przybli偶eniu nie przypomina tego z Zastavy/FIATa128... no poza tym 偶e r贸wnie偶 by艂 ch艂odzony p艂ynem.

Data: 2014-10-09 18:41:37
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-09 15:28, U偶ytkownik Trybun napisa艂:

[...]

Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawa艂em jako przyk艂ad
maj膮ce wi臋ksz膮 pojemno艣膰.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-12 09:48:18
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze:
[...]

Ale Dariusz twierdzi 偶e to ten sam silnik...

Data: 2014-10-12 11:54:41
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-12 09:48, U偶ytkownik Trybun napisa艂:

[...]

Nie takie niedorzeczno艣ci ludzie w usenecie wypisuj膮.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 21:42:43
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-05 13:08, U偶ytkownik Trybun napisa艂:

[...]

Sugerujesz 偶e w膮tkotw贸rca ma w pol贸wce ten silnik od zastawy ?
Ja mimo wszystko poczekam na przyk艂ad litrowego silnika z
tej "masy benzyniak贸w".

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 09:46:24
Autor: depros
W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze:
[...]

Daj mu spok贸j! Ten Pan smar widzia艂 na p贸艂ce w markecie.
Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 10:58:37
Autor: Trybun
[...]

Nic nie sugeruj臋, prosz臋 bez filozofii stosowanej - pyta艂e艣 o przyk艂ad kolizyjnego ma艂ego benzyniaka to Ci poda艂em, i nie jakiegos g贸wna wyczytanego gdzie艣 w necie a przyk艂ad w艂asnego do艣wiadczenia. Czego chcesz jeszcze? Mam szuka膰 we necie innych, cudzych "przyk艂ad贸w" aby Ci臋 zadowoli膰?

Data: 2014-10-05 21:46:41
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m0p3dv$gtf$1node1.news.atman.pl...
[...]

A ile mia艂 zawor贸w na cylinder poldek 1.6l?
Bo po urwaniu paska mia艂em pogi臋te popychacze...

Data: 2014-10-05 23:53:51
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-05 21:46, U偶ytkownik Pszemol napisa艂:

[...]

I wycieraczki te偶. I z tego samego powodu.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 22:03:47
Autor: MadMan
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisa艂(a):

[...]

Ja mam 8v benzyn臋 i kolizyjny. I co teraz? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-10-05 11:55:59
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-04 22:03, U偶ytkownik MadMan napisa艂:

[...]

I teraz musisz dba膰 o terminowe wymiany paska.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 21:48:10
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m0r4j9$l4l$2node1.news.atman.pl...
[...]

A ja mam 艂a艅cuszek, ha! :-)

Data: 2014-10-05 23:52:17
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-05 21:48, U偶ytkownik Pszemol napisa艂:

I liczysz 偶e nie musisz wymienia膰 ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 20:39:29
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m0seia$437$1node1.news.atman.pl...
[...]

.... nie tak cz臋sto jak pasek...
A na dodatek nie urywa si臋 a jedynie naci膮ga.

Data: 2014-10-06 10:56:09
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:

A ja mam 艂a艅cuszek, ha! :-)

W praktyce mo偶e si臋 okaza膰 偶e to 偶adna alternatywa dla paska. Teoretycznie s膮 podobno takie co wytrzymuj膮 i milion km przebiegu, ale najcz臋艣ciej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jaki艣 czas wymiana. Jedyny plus to fakt 偶e zerwanie 艂a艅cucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska.

Data: 2014-10-06 09:26:32
Autor: AZ
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

A ja mam 艂a艅cuszek, ha! :-)

Jedyny plus to fakt 偶e zerwanie 艂a艅cucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska.

Bo?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-10-06 16:17:59
Autor: Trybun
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
A ja mam 艂a艅cuszek, ha! :-)
Jedyny plus to fakt 偶e zerwanie 艂a艅cucha nie zaskoczy kierowcy
tak jak zerwanie paska.

Bo?

Wra偶enia akustyczne - niesprawny 艂a艅cuch informuje d藕wi臋kowo kierowc臋 偶e co艣 jest nie tak.

Data: 2014-10-06 20:49:38
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m0tn88$d5p$1node1.news.atman.pl...
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

A ja mam 艂a艅cuszek, ha! :-)

Jedyny plus to fakt 偶e zerwanie 艂a艅cucha nie zaskoczy kierowcy
tak jak zerwanie paska.

Bo?

Bo si臋 naci膮ga zanim si臋 urywa i to ha艂asuje niemo偶ebnie.

Data: 2014-10-06 22:15:02
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:54325927$0$18094$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Znajd藕 mi prosz臋 jaki jest okres serwisowania takiego 艂a艅cuszka
w silniku mojej ameryka艅skiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej:
http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/

Data: 2014-10-07 22:01:43
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze:
[...]

By膰 mo偶e producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego ba艂aganu, i to nie tylko z 艂a艅cuchami rozrz膮du, ale nawet w kwestii wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w ksi膮偶kach obs艂ugi Forda Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk 偶e nie podlega wymianie, a serwis jest zupe艂nie innego zdania.

Data: 2014-10-07 23:30:37
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:543446a2$0$3174$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A serwis robi t膮 napraw臋 gratis czy jednak widzisz konflikt interes贸w?

Data: 2014-10-09 15:28:36
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:

[...]

Nie robi za darmo - konflikt interes贸w, czyli "platanie si臋 w zeznaniach"...

Data: 2014-10-06 21:58:47
Autor: Dariusz K. 艁adziak
Sens wymiany paska rozrz膮du
Pszemol pisze:
U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomo禼i
Dnia 2014-10-04 22:03, U縴tkownik MadMan napisa:

[...]

Ja mam 8v benzyn i kolizyjny. I co teraz? :)

I teraz musisz dba o terminowe wymiany paska.  :-)

A ja mam 砤馽uszek, ha! :-)

Te trzeba wymienia - bo ci pokryw przek砤dni rozrz眃u przepi硊je, olej wycieknie i silnik si zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczaj眂o szybko). Tyle 縠 zu縴ty 砤馽uch s硑cha du縪 wcze秐iej ni pokryw pi硂wa zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia.

Silniki projektowane na d硊gowieczno舵 (wi阫szo舵 du縴ch diesli - du縠 ci昕ar體ki, lokomotywy) maj przek砤dni rozrz眃u z阞at - w silnikach wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na ko砤ch walcowych, w szybszych (ci昕ar體ki) cz阺to z wa砶iem kr髄ewskim. To si praktycznie nie ma jak popsu - wyj眛kiem by silnik Zaporo縞a, w kt髍ym zastosowano ko砤 walcowe ale ze wzgl阣u na zakres obrot體 wi阫sze z k蟪 nie by硂 stalowe tylko z jakiego cuda na kszta硉 tekstolitu - trwa砮 to raczej nie by硂.

--
Darek

Data: 2014-10-03 16:11:46
Autor: Tomasz W骿towicz
Sens wymiany paska rozrz眃u
[...]

Diesle chyba zawsze s kolizyjne, w ko馽u z czego si musi wzi辨 ten du縴 stopie spr昕ania.

Data: 2014-10-03 20:20:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sens wymiany paska rozrz眃u
[...]

Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP t硂ka jest jak 縴letka.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc砤w, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-10-03 20:28:53
Autor: Jacek Maciejewski
Sens wymiany paska rozrz眃u
Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP t硂ka jest jak 縴letka.

Ja si nie znam na tym wystarczaj眂o. Ale t硂ki w tym silniku maj spore
podci阠ia pod zawory. No wi阠 pr骲uj dociec prawdy :)
--
Jacek

Data: 2014-10-06 11:29:01
Autor: Kamil 'Model'
Sens wymiany paska rozrz眃u
[...]

1,9TD od VW ma kolizyjny rozrz眃. Wiem to z autopsji...

Data: 2014-10-06 22:03:21
Autor: Dariusz K. 艁adziak
Kamil 'Model' pisze:
[...]

A przynajmniej naprawialny?  z nowych silnik體 VW jest oficjalnie nierozbieralna w pewnych w陑砤ch - np. producent nie gwarantuje mo縧iwo禼i wymontowania wa硊 korbowego z bloku... Podejrzewam 縠 da si da - tylko nie nale縴 si dziwi jak oszcz阣nie zaprojektowane gwinty wylez z kup materia硊 bloku i wi阫szo舵 trzeba b阣zie helicoilami ratowa.

Ksi阦owy g丑wnym konstruktorem.

--
Darek

Data: 2014-10-07 10:36:36
Autor: Kamil 'Model'
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. dziak pisze:
Kamil 'Model' pisze:
[...]

Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowa砤 mnie 3300PLN - konkretnie to 禼i瓿o klin na wale (taka wada tych silnik體) i rozrz眃 poszed na spacer. A 縠 sta硂 to si na autostradzie przy pr阣ko禼i ok. 160km/h to dodatkowo p阫 blok silnika mi阣zy 2 a 3 cylindrem. Tulejowanie bloku, wymiana wa硊 z ko砤mi, nowe korby, t硂ki, regeneracja g硂wicy... Silnik po tym chodzi jak n體ka sztuka...

Data: 2014-10-07 10:44:47
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz眃u
Kamil 'Model' pisze:
[...]

Czy ten klin na wale prawdziwi specjali禼i opieraj眂y si na z硑ch do秝iadczeniach klient體 proponuj r體nie wymienia?
W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 by taki klin zu縴waj眂y si ale na wa砶u rozrz眃u, pami阾am jak zmienia砮m rozrz眃 i Spec nakaza bezwzgl阣n wymian. Stary klin w stosunku do nowego wygl眃a na bardzo mocno zm阠zony.

Data: 2014-10-07 10:54:38
Autor: Kamil 'Model'
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-07 10:44, depros pisze:

[...]

Najlepszym rozwi眤aniem jest wymiana wa硊 z ko砮m na taki od silnika 1,9TDI 1Z. Pasuje idealnie ale klin ma inny kszta硉 i jest du縪 bardziej trwa砮.
A inni robi frezowanie czopa wa硊, daj nowy klin, nowe ko硂 i heja.
Po jakim czasie problem powraca i od nowa robota...

Niestety wtedy by砮m 秝ie縴m u縴tkownikiem takiego silnika i dopiero po awarii si dowiedzia砮m jakie jest wyj禼ie z tego problemu...

Data: 2014-10-03 01:34:04
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
"Radek D" wyduma艂(a) w wiadomo艣ci ID news:542dbdee$0$12624$65785112news.neostrada.pl
[...]

HONOR, kolego, honor! :)

--
Michael________
______/) /\ | /\

Data: 2014-10-03 02:29:58
Autor: megrimsES
W dniu 2014-10-03 o 01:34, MichaelData庐 pisze:
[...]

Wylec膮 dekle, potem wyjd膮 korby i zrobi膮 dziury w bloku.
Olej poleci na wydech i masz po偶ar.

Data: 2014-10-03 07:03:06
Autor: cef
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki pe艂noletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju偶
215000km - czyli powoli ju偶 jedzie na z艂om.

A co z nim jest nie tak, 縠 mia砨y i舵 na z硂m?

Data: 2014-10-05 21:49:58
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz眃u
U縴tkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisa w wiadomo禼i news:542e2e0a$0$18073$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-10-02 o 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki pe艂noletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju偶
215000km - czyli powoli ju偶 jedzie na z艂om.

A co z nim jest nie tak, 縠 mia砨y i舵 na z硂m?

Dlatego widzisz od Polaka kupi auto z 200k km to strach, bo
od 5 lat pewnie 縜dna obs硊ga nie robiona, nawet oleju nie wymienia
bo "przecie na z硂m"...
A od Niemca kupujesz auto zadbane z 300k km i jeszcze potem 200k km robisz sam.

Data: 2014-10-05 23:54:40
Autor: RadoslawF
Sens wymiany paska rozrz膮du
Dnia 2014-10-05 21:49, U偶ytkownik Pszemol napisa艂:

Jest sobie taki pe墓聜noletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju墓藕
215000km - czyli powoli ju墓藕 jedzie na z墓聜om.

A co z nim jest nie tak, 偶e mia艂by i艣膰 na z艂om?

Dlatego widzisz od Polaka kupi膰 auto z 200k km to strach, bo
od 5 lat pewnie 偶adna obs艂uga nie robiona, nawet oleju nie wymienia
bo "przecie偶 na z艂om"...
A od Niemca kupujesz auto zadbane z 300k km i jeszcze potem 200k km
robisz sam.

To ile aut kupi艂e艣 od Niemca ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 20:50:48
Autor: Pszemol
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:m0semp$437$3node1.news.atman.pl...
[...]

Zero :-) Takie mam wyobra偶enie na temat "Ordnung must sein" :-)

Data: 2014-10-06 10:14:25
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-05 21:49, Pszemol pisze:
[...]

Dalej jad a przekroczy硑 300 000

http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/197563889.html

http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/199926956.html
430 000;]

http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/198270784.html

http://www.mobile.de/pl/marka/vw/model/polo/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:10,srt:mileage,sro:desc,mke:vw,mdl:polo,frn:1993-01,frx:1999-12,ful:petrol,mln:150000/pg:vipcar/199450082.html

https://www.youtube.com/watch?v=95LWY0n26BE
500 000 i dalej jedzie

https://www.youtube.com/watch?v=LVvCk9BdYSY
750 000 i dalej jedzie;]
Najlepsze jest lista usterek. W Polsce ju by by硑 p砤cze ze 3 razy musia zmienia pompo wtryski bo tankowa na stacji "Turbo" a olej zmienia co 2 lata na niespe硁iaj眂y normy 505.01

Data: 2014-10-03 13:36:16
Autor: Trybun
[...]

Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat? Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕 przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz. W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.

Data: 2014-10-03 13:47:02
Autor: J.F.
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80.

W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.

Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ...

J.

Data: 2014-10-03 14:41:11
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze:
[...]

Wa偶ny jest podwykonawca zaopatruj膮cy producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawia艂a podzespo艂贸w w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - mia艂o by膰 tanio.

[...]

W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadzi艂em operacj臋 wymiany bez wi臋kszych problem贸w. Wymieniali艣my samodzielnie pasek r贸wnie偶 w brata Passacie... Ale oczywi艣cie w owym Polo to nie musi by膰 przys艂owiowa "bu艂ka z mas艂em".. By膰 mo偶e nawet p臋kni臋cie paska spowoduje powa偶n膮 awari臋 silnika po kt贸rej albo inny silnik albo auto na z艂om. Ale jak wida膰 tu w tym przypadku Radek wiele nie ryzykuje.

Data: 2014-10-03 14:58:19
Autor: J.F.
[...]

Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic.  To duzy koncern byl.

Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy bardzo podobnym przebiegu.
Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl.
Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze.
Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre.

Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm, wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

[...]

Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco mniejszy :-)
Pomijajac mozliwe niespodzianki.
Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko.
Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu.

J.

Data: 2014-10-03 23:21:30
Autor: depros
W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze:
[...]

呕eby samemu co kol wiek zrobi膰 trzeba mi臋膰 mn贸stwo wiedzy popartej praktyk膮 np robi膰 co艣 pierwszy raz z kim艣 kto ju偶 popsu艂 wiele rzeczy i ju偶 wie jak robi膰 dobrze 偶eby dzia艂a艂o albo kosztowniejsze napsu膰 samemu. Niekt贸rych rzeczy bez treningu z profesjonalist膮 nie ma mo偶liwo艣ci zrobi膰. Druga rzecz to narz臋dzia przekraczaj膮ce warto艣膰 us艂ugi od chod藕 by w艂a艣ciwy klucz dynamometryczny.
Kolejna rzecz miejsce do pracy. Je偶eli jest to pod chmurk膮 to w Polsce w艂a艣ciwie s膮 an to 3 miesi膮ce p贸藕niej jest za ch艂odno i mn贸stwo element贸w z przedmiot贸w z tworzyw sztucznych w niskiej temperaturze si臋 艂amie.
Naprawiam sam jest tak pisane 偶e zwyk艂y 艣wie偶ak nic nie zrobi, do tej literatury ju偶 trzeba mie膰 bardzo solidne podstawy chod藕 by zabezpieczanie auta po odkr臋ceniu k贸艂. Bez solidnych podstaw niestety s艂yszy si臋 o wielu przypadkach przygniecenia przez auto;/

Data: 2014-10-04 12:17:04
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-03 23:21, depros pisze:

[...]

My艣l臋 偶e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksi膮偶ka obs艂ugi, i par臋 podstawowych narz臋dzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na cho膰by wymieniany - klucz dynamometryczny.

Data: 2014-10-04 17:21:46
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du

My艣l臋 偶e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksi膮偶ka obs艂ugi, i
par臋 podstawowych narz臋dzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na cho膰by
wymieniany - klucz dynamometryczny.

Mia艂em takich m膮drych inaczej koleg贸w co si臋 艣miali z go艣cia kt贸ry nie mia艂 poj臋cia i nawet nie zd膮偶yli zareagowa膰, jak ch艂op na w艂膮czonym silniku chcia艂 naci膮gn膮膰 pasek alternatora i mu dwa palce obci臋艂o ;/

Wpisz takie has艂o w google : "przygnieciony przez samoch贸d" i zobacz ile jest takich przypadk贸w.

Data: 2014-10-05 11:03:16
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-04 17:21, depros pisze:

[...]

Ja nadal znam sporo takich co to dla napicia si臋 piwa chc膮 kupowa膰 browar.

Data: 2014-10-04 12:16:41
Autor: Trybun
[...]

W膮tpliwe, ale oczywi艣cie nie mo偶na wykluczy膰 tego 偶e to Daewoo samo produkowa艂o paski do swoich pojazd贸w. Ale wbrew temu co piszesz nie by艂y one jakiej艣 dobrej jako艣ci, skoro nie wytrzymywa艂y nawet tego co by艂 gwarantowane..

Jeden przyk艂ad - Passat s膮siada, 22 lata, s膮siad ma go od 15 lat, ani razu paska nie wymienia艂. 2 razy wymieni艂 olej w silniku, z tym 偶e nieomal przemoc膮 ja mu ten drugi raz olej zmienia艂em,. Jak wida膰 tak te偶 mo偶na je藕dzi膰 autem.
Nie, nie propaguje tutaj jakiej艣 mody na niewymienianie paska czy oleju w silniku, ale jak wida膰 po powy偶szym zalecania producent贸w to raczej dmuchanie na zimne, ni偶 rzeczywista konieczno艣膰.

[...]

Polo pewnie go艂e w przedziale silnikowym - w Passacie i Vectrze dochodz膮 klima i gaz.

Data: 2014-10-04 17:17:32
Autor: depros
[...]

Ja widzia艂em 2 lata nie zmieniany olej w Peugote na ma艂ych przebiegach Pancia w艂a艣cicielka m贸wi艂a 偶e nie przejecha艂a przez ten okres przecie偶 10 000 km, pod pokryw膮 zawor贸w by艂 pe艂en gn贸j co艣 ala czarna piaskownica. Odt膮d wiem 偶e za wszelkie doniesienia 偶e oleju zmienia膰 nie trzeba wypowiada cza takich bredni najlepiej la膰 w ryj. Da si臋 nie zmienia膰 ale wtedy taki samoch贸d wi臋cej stoi zepsuty ni偶 je藕dzi. Ja ju偶 si臋 g贸wien dor偶ni臋tych na mia艂em i na rozbiera艂em. Jak co艣 jest g贸wniano traktowane to si臋 szybciej zu偶ywa.
Ta Corsa to Panna pewnie my艣la艂a w kategoriach odsprzeda偶y auta 偶e je doinwestuje a b臋dzie mniej warte ni偶 inwestycja. Kupi kolejny "nowszy" dor偶ni臋ty z艂om po okazyjnej cenie i za jaki艣 czas zn贸w si臋 b臋dzie zastanawia膰 czy si臋 op艂aca co ko lwiek zrobi膰 bo nie przechodzi przegl膮du.

Data: 2014-10-05 11:03:36
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-04 17:17, depros pisze:

[...]

No i zmieniaj co tysi膮c kilometr贸w, nikt przecie偶 ci nie zabrania. A nie zaraz w ryj sceptykom co do takiej asekuranckiej postawy.

Data: 2014-10-03 14:24:42
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
Trybun wyduma艂(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕 przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz.

Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>

"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"

http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artykul

Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.

--
Michael________鈩
______/) /\ | /\

Data: 2014-10-03 14:42:08
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelData庐 pisze:
[...]

Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a  moja praktyczna,  a wiec polemika na ten temat z Tob膮 jest zupe艂nie bez sensu.

Data: 2014-10-03 22:07:32
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
Trybun wyduma艂(a) w news:542e9994$0$18085$65785112news.neostrada.pl :
[...]

Ju偶 przeczyta艂em sporo na temat twojej "wiedzy" :) Rzeczywi艣cie, powala. Jeszcze szukasz czego艣 w 艣wiecach 偶arowych czy pompowtryskach? :)

--
Michael________鈩
______/) /\ | /\

Data: 2014-10-04 12:19:52
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-03 22:07, MichaelData庐 pisze:
[...]

Nie robi臋 m膮drych min w sprawie 偶arnik贸w czy wtryskach, bo w dieslu nie mam najmniejszego nawet do艣wiadczenia. Ale z drugiej strony gdy pisz臋 o benzynie to zupe艂nie mnie nie interesuje cytowanie kogo艣 z internetu, sam si臋 na tym troch臋 znam i tylko w takim zakresie wyra偶am swoje zdanie. Zdaje si臋 jest to zupe艂na odwrotno艣膰 twojego stylu prezentowanego w usenecie..

Data: 2014-10-03 19:20:10
Autor: nadir
W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelData庐 pisze:
[...]

Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrz膮du niczym nie grozi. Osobi艣cie prze偶y艂em awari臋 w takim silniku i nic poza samym paskiem si臋 nie uszkodzi艂o.
Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie mo偶na narobi膰 sobie bigosu.

Data: 2014-10-03 22:05:18
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
nadir wyduma艂(a) w news:542edaeb$0$18077$65785112news.neostrada.pl :
[...]

....a o jakim modelu silnika rozmawiamy? Mo偶e doczytasz?
--
Michael________鈩
______/) /\ | /\

Data: 2014-10-03 21:15:21
Autor: m4rkiz
"MichaelData庐" <spam@ognik.com> wrote in message news:m0m5o4$72f$1mx1.internetia.pl...
[...]

to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda
artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego
jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie nieuzasadnione

uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej
jeszcze dziesiatki tysiecy km

wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa,
nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po maksimum
10 latach

Data: 2014-10-03 23:11:28
Autor: depros
W dniu 2014-10-03 22:15, m4rkiz pisze:
[...]

Te zawory 偶eby wymieni膰 to trzeba by艂o zdj膮膰 g艂owice, tak? Potem
sprawdzenie g艂owicy na ewentualno艣膰 p臋kni臋cia
zakup zawor贸w
uszczelka g艂owicy
planowanie
docieranie zawor贸w
uszczelniacze
nowe p艂yny
kompletny rozrz膮d z pomp膮 wody

to du偶o wi臋cej ni偶 wymiana samego rozrz膮du z pomp膮 cieczy ch艂odz膮cej!

[...]

Zale偶y gdzie stanie w贸z. Og贸lnie rzecz bior膮c zatrzymanie pojazdu nie tam gdzie chce kierowca a gdzie zatrzymuje si臋 w贸z niestety grozi 艣mierci膮 kierowcy;/
https://www.youtube.com/watch?v=N6bVLl2cwYM

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/index.php/informacje,news,zmienial-kolo-wjechal-w-niego-tir,90115.html

Data: 2014-10-04 06:47:48
Autor: m4rkiz
"depros" <depros@gmail.com> wrote in message news:542f10fc$0$12622$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ja pisze o wersji 'ekonomicznej' w ktorej glowica nie peka, zostaje zdjeta
wymienione zawory i zalozona

na nowej uszczelce i uszczelniaczach bez planowania i docierania

wbrew obiegowym opiniom - auta dalej dzialaja bez problemow

oczywiscie mozna wydawac 'nieco' wiecej i robic wszystko co i kiedy
producent zaleca zyskujac wieksza szanse ze samochod bedzie dzialal
bez niespodzianek, tylko z tego co widze jest to bardzo malo popularne
podejscie - podejrzewam ze pelnoletnie samochody zdecydowanej wiekszosci
ludzi widza warsztat jedynie kiedy cos juz sie zepsuje

nie bronie tego podejscia, nie namawiam, poprostu widze to na codzien

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-10-04 17:28:09
Autor: depros
W dniu 2014-10-04 07:47, m4rkiz pisze:
[...]

a i jeszcze zapomnia艂em o nowych 艣rubach g艂owicy co by nic nie p臋k艂o i trzeba by艂o od pocz膮tku robi膰.

Ekonomicznej? Na debila. I艣膰 w koszta na mo偶e si臋 uda a mo偶e nie. Na choler臋 zdejmowa膰 g艂owic臋 i jej nawet nie sprawdzi膰 i nie splanowa膰?
To s膮 dopiero pieni膮dze w kube艂. Ile te twoje auta dzia艂aj膮?

Ma艂o popularne a p贸藕niej p艂acze 偶e samoch贸d nie pali, ci膮gle si臋 psuje. Jeden z艂om pada, sprzedaje si臋 i szuka kolejnej okazji. Gorzej jak takich cwaniak贸w jest du偶o i zaczynaj膮 z艂omy mi臋dzy sob膮 sprzedawa膰 i odkupywa膰 a p贸藕niej pe艂na frustracja.

Data: 2014-10-03 23:21:46
Autor: John Ko艂alsky
Sens wymiany paska rozrz膮du

U偶ytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

[...]

By艂 taki jeden co mia艂 mi silnik naprawi膰 za 2000 a ostatecznie zap艂aci艂em mu 2700 po czym okaza艂o si臋, 偶e musz臋 samoch贸d odda膰 jeszcze innemu by mi doprowadzi艂 go do sprawno艣ci. U Ciebie te偶 tak bajecznie tanio ?

[...]

To jak si臋 chce do ko艣cio艂a je藕dzi膰. Jak chcesz zrobi膰 np kolejne 100 tysi臋cy to wymiana paska jest oczywisto艣ci膮.

Data: 2014-10-03 14:30:38
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Sens wymiany paska rozrz膮du
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

ROTFL

Data: 2014-10-03 14:45:20
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-03 14:30, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

ROTFL

Ciesz臋 si臋 偶e si臋 zgadzasz. S膮 przecie 15 letnie auta w kt贸rych nigdy nie wymieniano paska.

Data: 2014-10-03 18:26:37
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Sens wymiany paska rozrz膮du
ROTFL

Ciesz臋 si臋 偶e si臋 zgadzasz. S膮 przecie 15 letnie auta w kt贸rych nigdy nie wymieniano paska.

Nie w膮tpi臋 :)

Data: 2014-10-03 21:44:58
Autor: John Ko艂alsky
[...]

Kto da wi臋cej ?

M贸j pasek zerwa艂 si臋 jak mia艂 nieco mniej ni偶 gwarantowane.

Data: 2014-10-04 17:46:51
Autor: dddddddd
W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze:

[...]

艣ci膮ga艂em ostatnio koleg臋 spod Brna - markowy pasek wytrzyma艂 4lata i 35.000km.... (wymieniany za jego kadencji razem z rolkami)
Nie wytrzyma艂 powrotu z Czarnog贸ry.

艁ukasz

Data: 2014-10-04 21:58:43
Autor: depros
W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze:
[...]

Jakie auto, silnik, czy pompa p艂ynu i rolki zosta艂y zmienione i kto zmienia艂?
Profesjonalnie widzia艂em ze powinno si臋 napi臋cie takiego paska ustawia膰 miernikiem SEM http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1617992.html ale ilu fachman贸w to stosuje jak tu s艂ysz臋 偶e bez klucza dynamometrycznego mo偶na robi膰 przy silniku?!
Druga sprawa to oryginalno艣膰 cz臋艣ci bo w to 偶e na rynku nie ma podr贸bek to chyba nikt przy zdrowych zmys艂ach nie napisze?

Data: 2014-10-05 11:04:54
Autor: Trybun
[...]

Przyczyn tej awarii mo偶e by膰 du偶o. I wcale niekoniecznie win臋 ponosi czas czy przebieg.

Data: 2014-10-04 07:41:49
Autor: PiteR
Sens wymiany paska rozrz眃u
na  ** p.m.s **  Radek D pisze tak:

[...]

Ostatnim razem jak by砮m na przegl眃zie, wracam z biura weso硑, chowam dokumenty a tu jaka dziewucha na mnie zerka, dosy 砤dna ale chyba patola. Idzie za mn, my秎 縠braczka.

- Przepraszam mo縠 jedzie pan na .... ? Bo samoch骴 mi nie przeszed przegl眃u i chce wr骳i do domu.

- tak jad

Ledwo centralny stukn背 a ta ju pcha si do auta. My秎 z硂dziejka jaka. No ale nic obmaca砮m si gdzie portfel i gdzie kom髍ka.

Jedziemy. no i zaczyna 縠 przegladu nie przeszed i ona nie wie co robi. Stara Corsa ca硑 czas mocno dymi na bia硂. No to jej m體i 縠 prawdopodobnie uszczelka pod g硂wica pad砤 ~300z.

I teraz gw蠹d programu. M體i a to ja chyba nie b阣 naprawia bo si nie op砤ca tylko oddam na z硂m.

Z trudno禼i utrzyma砮m tor jazdy wewn眛rz pasa. O ma硂 nie przytar砮m kraw昕nika lewym ko砮m. Po powrocie na baz lali秏y z kolezkami do rozpuku.

--
Piter

golf - 350 ty km, nic nie p髃a nic nie st髃a
Niemiec pod kocem trzyma. P砤ka jak sprzedawa.

Data: 2014-10-04 12:20:49
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-04 07:41, PiteR pisze:

[...]

No ale co Ci tak rozbawi硂, deklaracja 縠 babka nie wpompuje w rozpadaj眂ego si grata 300z bo to kasa wyrzucona w b硂to?

Data: 2014-10-04 13:47:41
Autor: PiteR
Sens wymiany paska rozrz眃u
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

No ale co Ci tak rozbawi硂, deklaracja 縠 babka nie wpompuje w rozpadaj眂ego si grata 300z bo to kasa wyrzucona w b硂to?

To jakie podej禼ie maj teraz dzieci Androida. Nie wydam 300z na dupow罂, kt髍y jak wygl眃a tak wygl眃a ale chroni mnie przed deszczem, zimnem i zawiezie mnie do celu za to p骿de i 硊pn now szmat w galerii za 100z albo smarkfona za 1000z na raty.

A w ogole to niech szybciej ju buduj te tranwaje bo ja nie chc samochodu, nie chc prawa jazdy i nie che p砤ci za OC :)

Data: 2014-10-05 11:05:16
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz眃u
W dniu 2014-10-04 13:47, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Trybun pisze tak:

[...]

No c罂, mo縠 i kierowc jeste dobrym, ale ekonomista z ciebie 縜den.. Pozostaje tylko mie nadziej 縠 w domu kas rz眃zi 縪na b眃 kto inny z domownik體 ni Ty... ;-)

Data: 2014-10-04 12:53:13
Autor: X-Man
"Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> wrote in message news:542dbdee$0$12624$65785112news.neostrada.pl...
[...]

nic ci nie wyleci najwy偶ej si臋 zawory pogn膮 a jest du偶a szansa ze to bezkolizyjny silnik... jak i tak szykujesz go na z艂om to bym je藕dzi艂 i si臋 nie przejmowa艂...

Pzdr
Piotr

Data: 2014-10-04 17:08:52
Autor: depros
W dniu 2014-10-04 13:53, X-Man pisze:
[...]

Jak zawory si臋 pogn膮 to trzeba 艣ci膮ga膰 g艂owic臋?;]

Data: 2014-10-04 17:52:54
Autor: Dariusz K. 艁adziak
depros pisze:
[...]

nic ci nie wyleci najwy縠j si zawory pogn a jest du縜 szansa ze to
bezkolizyjny silnik... jak i tak szykujesz go na z硂m to bym je糳zi i
si nie przejmowa...

Pzdr
Piotr
Jak zawory si pogn to trzeba 禼i眊a g硂wic?;]

Mechanik - amator, z zawodu ginekolog...

Przez wydech zawory wymieni.

--
Darek

Data: 2014-10-06 10:03:28
Autor: yabba
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "Radek D" <radek997@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:542dbdee$0$12624$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Je艣li to Tw贸j silnik to jest kolizyjny:
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?t=11636&p=94184

Ja bym wymienia艂 pasek. Zaoszcz臋dzisz 300 z艂, a zepsujesz samoch贸d za 3000.
Je艣li pasek strzeli Ci podczas wyprzedzania TIR-a albo podczas skr臋tu w lewo na ruchliwym skrzy偶owaniu to jeszcze wpakujesz si臋 w niebezpieczn膮 sytuacj臋.

--
Pozdrawiam,

yabba

Sens wymiany paska rozrz膮du