Data: 2014-10-02 23:22:24 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km 1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma się, a po wymianie rozrządu będzie jeździł dalej. |
|
Data: 2014-10-03 14:32:54 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a):
W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze: Na marginesie, zapytam jak ustali czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault Kangoo to kolizyjny czy bez? -- Jacek |
|
Data: 2014-10-03 15:17:18 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-03 14:32, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-03 16:10:23 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia Fri, 03 Oct 2014 15:17:18 +0200, RadoslawF napisa(a):
Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakim opisie. Hmmm. Mam niezgorsz instrukcj naprawcz silnika ale nic nie znalazem (nawet przeszukujc dokument pod ktem sw). Tyle e wiem e 2 zawory na garnek :) -- Jacek |
|
Data: 2014-10-04 14:29:48 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-03 16:10, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-04 14:47:08 | |
Autor: J.F. | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisa(a):
Dnia 2014-10-03 16:10, Uytkownik Jacek Maciejewski napisa: Tak glebokich wnioskow to bym nie wyciagal. J. |
|
Data: 2014-10-04 17:23:48 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał:
Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie znalazłemCzyli układ bezkolizyjny. Liczysz że dizel ? Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-04 18:06:44 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-04 17:23, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał: Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-10-05 11:57:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-04 18:06, Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:
To poproszę o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem.Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nieCzyli układ bezkolizyjny. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-05 10:04:03 | |
Autor: kogutek444 | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu niedziela, 5 padziernika 2014 11:57:19 UTC+2 uytkownik RadoslawF napisa:
Dnia 2014-10-04 18:06, Uytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisa: Problem z kolizyjnoci pojawi si jak producenci przenieli waek rozrzdu do gowicy. Jak by w bloku to giy si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania. |
|
Data: 2014-10-06 21:51:09 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
kogutek444@gmail.com pisze:
Problem z kolizyjnoci pojawi si jak producenci przenieli waek rozrzdu do gowicy. Jak by w bloku to giy si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania. Kogutku, ty znw p... bez sensu. Problem z kolizyjnoci zacz si pojawia jak zrezygnowano z komory spalania typu L - czyli z silnikw dolnozaworowych. A zrezygnowano bo spr miay nijaki i sprawno pod zdechym psem. Pooenie samego waka nie ma tu adnego znaczenia - duy spr to minimalna przestrze midzy dnem toka a sklepieniem komory spalania. Dobry wspczynnik mocy z pojemnoci silnika to gwnie dobre napenianie i oprnianie cylindrw - czyli due wzniosy zaworw. W efekcie dochodzimy do ukadu kolizyjnego - jak ci rozrzd stanie bo si napd rozrzdu urwa (najczciej rw si paski, prawie nie rw si acuchy, te prdzej pokryw rozrzdu objt stref smarowania silnika przetr i do utraty oleju doprowadz, najrzadziej nawala rozrzd z wakiem krlewskim) to nie ma pomiuj - waek moe si zatrzyma w takiej pozycji e ktry zawr jest maksymalnie otwarty... I niewane - waek grny pchajcy zawory bezporednio czy dolny przez popychacze i klawiatur. Strza w zawr z toka to urwanie grzybka, walenie tym grzybkiem po wntrzu cylindra - bo silnik cho nie pali to rozpdem si jeszcze krci. -- Darek |
|
Data: 2014-10-08 00:10:29 | |
Autor: Tomasz Wjtowicz | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. adziak pisze:
kogutek444@gmail.com pisze: Nie tak znowu bez sensu. Waek rozrzdu w korpusie jest praktycznie rwnie bezawaryjny jak OHC z wakiem krlewskim. Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem. |
|
Data: 2014-10-07 22:38:43 | |
Autor: masti | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
Tomasz Wjtowicz wrote:
Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem. a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia toka i zaworw? poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-08 01:27:39 | |
Autor: Tomasz Wjtowicz | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze:
Tomasz Wjtowicz wrote: Miaem na myli fakt wystpienia kolizji, a nie to czy silnik jest kolizyjny czy nie. |
|
Data: 2014-10-05 13:08:20 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:
Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale chyba się kwalifikuje.. |
|
Data: 2014-10-05 14:21:55 | |
Autor: depros | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze:
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze: Do którego roku to produkowali i ile konsumowało to paliwa?! |
|
Data: 2014-10-05 19:00:28 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-05 14:21, depros pisze:
W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze: Nie mam pojęcia kiedy zakończono produkcję. A średnie zużycie paliwa to jakieś 7,5 litra/100km. I to nie jest żadne "to" a autko znacznie wdzięczniejsze w użytkowaniu niż np. Polski Fiat 125 czy Polonez. |
|
Data: 2014-10-05 18:30:30 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Trybun pisze:
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze: Znaczy - Fiat 508... -- Darek |
|
Data: 2014-10-05 19:02:00 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. adziak pisze:
Trybun pisze: Fiat 128. W ktrym tam roku zwycizca w konkursie "Auto Roku". |
|
Data: 2014-10-06 21:40:25 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Trybun pisze:
W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. adziak pisze: Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik! -- Darek |
|
Data: 2014-10-07 22:01:12 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-06 21:40, Dariusz K. adziak pisze:
Podaj cho przyblione parametry owego silnika FIATa 508. |
|
Data: 2014-10-07 23:34:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:
Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień sprężania 6,3, chłodzony płynem. Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów. "Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych u nas. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-08 00:06:40 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał: Silnik mógł być dolnozaworowy, a jeśli nawet górnozaworowy to na pewno w układzie OHV - wałek rozrządu w korpusie, pędzony przekładnią zębatą prosto od wału korbowego. Żadnego paska rozrządu, rozwiązanie nie do zdarcia. Wady - większa bezwładność rozrządu ogranicza maksymalną prędkość obrotową silnika. |
|
Data: 2014-10-09 15:28:24 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał: Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem. |
|
Data: 2014-10-09 18:41:37 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał:
Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego zFiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład mające większą pojemność. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-12 09:48:18 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał: Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik... |
|
Data: 2014-10-12 11:54:41 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-12 09:48, Użytkownik Trybun napisał:
Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopieńCzyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z Nie takie niedorzeczności ludzie w usenecie wypisują. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-05 21:42:43 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał:
Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.To poproszę o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem. Sugerujesz że wątkotwórca ma w polówce ten silnik od zastawy ? Ja mimo wszystko poczekam na przykład litrowego silnika z tej "masy benzyniaków". Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-06 09:46:24 | |
Autor: depros | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał: Daj mu spokój! Ten Pan smar widział na półce w markecie. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-06 10:58:37 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał: Nic nie sugeruję, proszę bez filozofii stosowanej - pytałeś o przykład kolizyjnego małego benzyniaka to Ci podałem, i nie jakiegos gówna wyczytanego gdzieś w necie a przykład własnego doświadczenia. Czego chcesz jeszcze? Mam szukać we necie innych, cudzych "przykładów" aby Cię zadowolić? |
|
Data: 2014-10-05 21:46:41 | |
Autor: Pszemol | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m0p3dv$gtf$1node1.news.atman.pl...
Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał: A ile miał zaworów na cylinder poldek 1.6l? Bo po urwaniu paska miałem pogięte popychacze... |
|
Data: 2014-10-05 23:53:51 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-05 21:46, Użytkownik Pszemol napisał:
Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nieCzyli układ bezkolizyjny. I wycieraczki też. I z tego samego powodu. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-04 22:03:47 | |
Autor: MadMan | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisał(a):
Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Ja mam 8v benzynę i kolizyjny. I co teraz? :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2014-10-05 11:55:59 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał:
I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-05 21:48:10 | |
Autor: Pszemol | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m0r4j9$l4l$2node1.news.atman.pl...
Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał: A ja mam łańcuszek, ha! :-) |
|
Data: 2014-10-05 23:52:17 | |
Autor: RadoslawF | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Dnia 2014-10-05 21:48, Użytkownik Pszemol napisał:
I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska. :-)Czyli układ bezkolizyjny.Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie. I liczysz że nie musisz wymieniać ? Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-06 20:39:29 | |
Autor: Pszemol | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m0seia$437$1node1.news.atman.pl...
Dnia 2014-10-05 21:48, Użytkownik Pszemol napisał: .... nie tak często jak pasek... A na dodatek nie urywa się a jedynie naciąga. |
|
Data: 2014-10-06 10:56:09 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:
W praktyce może się okazać że to żadna alternatywa dla paska. Teoretycznie są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu, ale najczęściej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiś czas wymiana. Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska. |
|
Data: 2014-10-06 09:26:32 | |
Autor: AZ | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
Bo? -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-10-06 16:17:59 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-06 11:26, AZ pisze:
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Wrażenia akustyczne - niesprawny łańcuch informuje dźwiękowo kierowcę że coś jest nie tak. |
|
Data: 2014-10-06 20:49:38 | |
Autor: Pszemol | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:m0tn88$d5p$1node1.news.atman.pl...
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote: Bo się naciąga zanim się urywa i to hałasuje niemożebnie. |
|
Data: 2014-10-06 22:15:02 | |
Autor: Pszemol | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:54325927$0$18094$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze: Znajdź mi proszę jaki jest okres serwisowania takiego łańcuszka w silniku mojej amerykańskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej: http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/ |
|
Data: 2014-10-07 22:01:43 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze:
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:54325927$0$18094$65785112news.neostrada.pl... Być może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego bałaganu, i to nie tylko z łańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w książkach obsługi Forda Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie, a serwis jest zupełnie innego zdania. |
|
Data: 2014-10-07 23:30:37 | |
Autor: Pszemol | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:543446a2$0$3174$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze: A serwis robi tą naprawę gratis czy jednak widzisz konflikt interesów? |
|
Data: 2014-10-09 15:28:36 | |
Autor: Trybun | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:
Nie robi za darmo - konflikt interesów, czyli "platanie się w zeznaniach"... |
|
Data: 2014-10-06 21:58:47 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Pszemol pisze:
Uytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomoci Te trzeba wymienia - bo ci pokryw przekadni rozrzdu przepiuje, olej wycieknie i silnik si zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczajco szybko). Tyle e zuyty acuch sycha duo wczeniej ni pokryw piowa zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia. Silniki projektowane na dugowieczno (wikszo duych diesli - due ciarwki, lokomotywy) maj przekadni rozrzdu zbat - w silnikach wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na koach walcowych, w szybszych (ciarwki) czsto z wakiem krlewskim. To si praktycznie nie ma jak popsu - wyjtkiem by silnik Zaporoca, w ktrym zastosowano koa walcowe ale ze wzgldu na zakres obrotw wiksze z k nie byo stalowe tylko z jakiego cuda na ksztat tekstolitu - trwae to raczej nie byo. -- Darek |
|
Data: 2014-10-03 16:11:46 | |
Autor: Tomasz Wjtowicz | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-03 14:32, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a):Diesle chyba zawsze s kolizyjne, w kocu z czego si musi wzi ten duy stopie sprania. |
|
Data: 2014-10-03 20:20:17 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-03 14:32, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a): Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP toka jest jak yletka. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj." |
|
Data: 2014-10-03 20:28:53 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):
Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP toka jest jak yletka. Ja si nie znam na tym wystarczajco. Ale toki w tym silniku maj spore podcicia pod zawory. No wic prbuj dociec prawdy :) -- Jacek |
|
Data: 2014-10-06 11:29:01 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):1,9TD od VW ma kolizyjny rozrzd. Wiem to z autopsji... |
|
Data: 2014-10-06 22:03:21 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Sens wymiany paska rozrządu | |
Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2014-10-03 20:28, Jacek Maciejewski pisze: A przynajmniej naprawialny? z nowych silnikw VW jest oficjalnie nierozbieralna w pewnych wzach - np. producent nie gwarantuje moliwoci wymontowania wau korbowego z bloku... Podejrzewam e da si da - tylko nie naley si dziwi jak oszczdnie zaprojektowane gwinty wylez z kup materiau bloku i wikszo trzeba bdzie helicoilami ratowa. Ksigowy gwnym konstruktorem. -- Darek |
|
Data: 2014-10-07 10:36:36 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. adziak pisze:
Kamil 'Model' pisze:Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowaa mnie 3300PLN - konkretnie to cio klin na wale (taka wada tych silnikw) i rozrzd poszed na spacer. A e stao to si na autostradzie przy prdkoci ok. 160km/h to dodatkowo pk blok silnika midzy 2 a 3 cylindrem. Tulejowanie bloku, wymiana wau z koami, nowe korby, toki, regeneracja gowicy... Silnik po tym chodzi jak nwka sztuka... |
|
Data: 2014-10-07 10:44:47 | |
Autor: depros | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-07 10:36, Kamil 'Model' pisze:
W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. adziak pisze: Czy ten klin na wale prawdziwi specjalici opierajcy si na zych dowiadczeniach klientw proponuj rwnie wymienia? W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 by taki klin zuywajcy si ale na waku rozrzdu, pamitam jak zmieniaem rozrzd i Spec nakaza bezwzgldn wymian. Stary klin w stosunku do nowego wyglda na bardzo mocno zmczony. |
|
Data: 2014-10-07 10:54:38 | |
Autor: Kamil 'Model' | |
Sens wymiany paska rozrzdu | |
W dniu 2014-10-07 10:44, depros pisze:
Najlepszym rozwizaniem jest wymiana wau z koem na taki od silnika 1,9TDI 1Z. Pasuje idealnie ale klin ma inny ksztat i jest duo bardziej trwae. A inni robi frezowanie czopa wau, daj nowy klin, nowe koo i heja. Po jakim czasie problem powraca i od nowa robota... Niestety wtedy byem wieym uytkownikiem takiego silnika i dopiero po awarii si dowiedziaem jakie jest wyjcie z tego problemu... |
|