Sens wymiany paska rozrządu

Data: 2014-10-02 23:22:24
Autor: Tomasz Wójtowicz
Sens wymiany paska rozrządu
W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki pełnoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku już 215000km
- czyli powoli już jedzie na złom. Za kilka tysięcy km czeka mnie
wymiana paska rozrządu i tak się zastanawiam czy ma to sens ?
Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartości całego
samochodu, który i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choćby
połowy okresu do następnej wymiany. Jak będzie wyglądała awaria tego
paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam się na pobocze i odholuję
na złom ? Czy wyleci mi w powietrze pół silnika razem z maską ?

1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma się, a po wymianie rozrządu będzie jeździł dalej.

Data: 2014-10-03 14:32:54
Autor: Jacek Maciejewski
Sens wymiany paska rozrządu
Dnia Thu, 02 Oct 2014 23:22:24 +0200, Tomasz Wjtowicz napisa(a):

W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki penoletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju 215000km
- czyli powoli ju jedzie na zom. Za kilka tysicy km czeka mnie
wymiana paska rozrzdu i tak si zastanawiam czy ma to sens ?
Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% wartoci caego
samochodu, ktry i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie choby
poowy okresu do nastpnej wymiany. Jak bdzie wygldaa awaria tego
paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam si na pobocze i odholuj
na zom ? Czy wyleci mi w powietrze p silnika razem z mask ?

1.0 to chyba silnik bezkolizyjny. W razie zerwania zatrzyma si, a po wymianie rozrzdu bdzie jedzi dalej.

Na marginesie, zapytam jak ustali czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
Kangoo to kolizyjny czy bez?
--
Jacek

Data: 2014-10-03 15:17:18
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-03 14:32, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

[...]

Na marginesie, zapytam jak ustalić czy silnik 1,5 DCI 48kW K9K z Renault
Kangoo to kolizyjny czy bez?

Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-03 16:10:23
Autor: Jacek Maciejewski
Sens wymiany paska rozrządu
Dnia Fri, 03 Oct 2014 15:17:18 +0200, RadoslawF napisa(a):

Ja bym sprawdzi w instrukcji serwisowej lub jakim opisie.
W ostatecznoci policzy zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
powinno by bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

Hmmm. Mam niezgorsz instrukcj naprawcz silnika ale nic nie znalazem
(nawet przeszukujc dokument pod ktem sw). Tyle e wiem e 2 zawory na
garnek :)
--
Jacek

Data: 2014-10-04 14:29:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-03 16:10, Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Ja bym sprawdził w instrukcji serwisowej lub jakimś opisie.
W ostateczności policzył zawory, jak tylko dwa (na cylinder) to
powinno być bezkolizyjne, jak cztery to to kolizyjne.

Hmmm. Mam niezgorszą instrukcję naprawczą silnika ale nic nie znalazłem
(nawet przeszukując dokument pod kątem słów). Tyle że wiem że 2 zawory na
garnek :)

Czyli układ bezkolizyjny.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 14:47:08
Autor: J.F.
Sens wymiany paska rozrządu
Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisa(a):
Dnia 2014-10-03 16:10, Uytkownik Jacek Maciejewski napisa:
Hmmm. Mam niezgorsz instrukcj naprawcz silnika ale nic nie znalazem
(nawet przeszukujc dokument pod ktem sw). Tyle e wiem e 2 zawory na
garnek :)

Czyli ukad bezkolizyjny.

Tak glebokich wnioskow to bym nie wyciagal.

J.

Data: 2014-10-04 17:23:48
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-04 14:47, Użytkownik J.F. napisał:

[...]

Liczysz że dizel ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 18:06:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2014-10-04 17:23, RadoslawF pisze:
[...]

Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-10-05 11:57:19
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-04 18:06, Użytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisał:

[...]

To poproszę o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 10:04:03
Autor: kogutek444
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu niedziela, 5 padziernika 2014 11:57:19 UTC+2 uytkownik RadoslawF napisa:
Dnia 2014-10-04 18:06, Uytkownik Marcin "Kenickie" Mydlak napisa:

> Masa benzyniakw z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

To poprosz o przykad kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Problem z kolizyjnoci pojawi si jak producenci przenieli waek rozrzdu do gowicy. Jak by w bloku to giy si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.

Data: 2014-10-06 21:51:09
Autor: Dariusz K. Ładziak
kogutek444@gmail.com pisze:

Problem z kolizyjnoci pojawi si jak producenci przenieli waek rozrzdu do gowicy. Jak by w bloku to giy si laski popychaczy. Naprawa prosta i tania.

Kogutku, ty znw p... bez sensu.

Problem z kolizyjnoci zacz si pojawia jak zrezygnowano z komory spalania typu L - czyli z silnikw dolnozaworowych. A zrezygnowano bo spr miay nijaki i sprawno pod zdechym psem.

Pooenie samego waka nie ma tu adnego znaczenia - duy spr to minimalna przestrze midzy dnem  toka a sklepieniem komory spalania. Dobry wspczynnik mocy z pojemnoci silnika to gwnie dobre napenianie i oprnianie cylindrw - czyli due wzniosy zaworw. W efekcie dochodzimy do ukadu kolizyjnego - jak ci rozrzd stanie bo si napd rozrzdu urwa (najczciej rw si paski, prawie nie rw si acuchy, te prdzej pokryw rozrzdu objt stref smarowania silnika przetr i do utraty oleju doprowadz, najrzadziej nawala rozrzd z wakiem krlewskim) to nie ma pomiuj - waek moe si zatrzyma w takiej pozycji e ktry zawr jest maksymalnie otwarty... I niewane - waek grny pchajcy zawory bezporednio czy dolny przez popychacze i klawiatur. Strza w zawr z toka to urwanie grzybka, walenie tym grzybkiem po wntrzu cylindra - bo silnik cho nie pali to rozpdem si jeszcze krci.

--
Darek

Data: 2014-10-08 00:10:29
Autor: Tomasz Wjtowicz
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu 2014-10-06 21:51, Dariusz K. adziak pisze:
kogutek444@gmail.com pisze:

[...]

Nie tak znowu bez sensu. Waek rozrzdu w korpusie jest praktycznie rwnie bezawaryjny jak OHC z wakiem krlewskim.

Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem.

Data: 2014-10-07 22:38:43
Autor: masti
Sens wymiany paska rozrzdu
Tomasz Wjtowicz wrote:

Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem.

a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia toka i zaworw?
poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co mwi. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-08 01:27:39
Autor: Tomasz Wjtowicz
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu 2014-10-08 00:38, masti pisze:
Tomasz Wjtowicz wrote:

Kolizje zaworw to niestety choroba typowa dla silnikw z paskiem.

a co ma pasek do wzajemnego zachodzenia toka i zaworw?
poza trudniejszym pozostawieniem zaworu w pozycji otwartej?

Miaem na myli fakt wystpienia kolizji, a nie to czy silnik jest kolizyjny czy nie.

Data: 2014-10-05 13:08:20
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:

Masa benzyniaków z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

To poproszę o przykład kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale chyba się kwalifikuje..

Data: 2014-10-05 14:21:55
Autor: depros
W dniu 2014-10-05 13:08, Trybun pisze:
[...]

Do którego roku to produkowali i ile konsumowało to paliwa?!

Data: 2014-10-05 19:00:28
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-05 14:21, depros pisze:
[...]

Nie mam pojęcia kiedy zakończono produkcję. A średnie zużycie paliwa to jakieś 7,5 litra/100km. I to nie jest żadne "to" a autko znacznie wdzięczniejsze w użytkowaniu niż np. Polski Fiat 125 czy Polonez.

Data: 2014-10-05 18:30:30
Autor: Dariusz K. Ładziak
Trybun pisze:
W dniu 2014-10-05 11:57, RadoslawF pisze:

Masa benzyniakw z 2-ma zaworami na cylinder jest kolizyjna.

To poprosz o przykad kolizyjnego z litrowym silnikiem.

Pozdrawiam

Zastawa miaa taki motor. Co prawda silnik troch wikszy bo 1.1L ale
chyba si kwalifikuje..

Znaczy - Fiat 508...

--
Darek

Data: 2014-10-05 19:02:00
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu 2014-10-05 18:30, Dariusz K. adziak pisze:
Trybun pisze:
[...]

Fiat 128. W ktrym tam roku zwycizca w konkursie "Auto Roku".

Data: 2014-10-06 21:40:25
Autor: Dariusz K. Ładziak
Trybun pisze:
[...]

Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!

--
Darek

Data: 2014-10-07 22:01:12
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu 2014-10-06 21:40, Dariusz K. adziak pisze:

[...]

Podaj cho przyblione parametry owego silnika FIATa 508.

Data: 2014-10-07 23:34:15
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-07 22:01, Użytkownik Trybun napisał:

Zastawa miała taki motor. Co prawda silnik trochę większy bo 1.1L ale
chyba się kwalifikuje..

Znaczy - Fiat 508...

Fiat 128. W którymś tam roku zwycięzca w konkursie "Auto Roku".

Nie. Fiat 508, Polski Fiat 508... To ten silnik!

Podaj choć przybliżone parametry owego silnika FIATa 508.

Czterocylindrowy, dolnozaworowy, 995cm3 o mocy 24KMz,stopień
sprężania 6,3, chłodzony płynem.
Ale pierwsze słyszę aby tam był układ kolizyjny zaworów.

"Polski Fiat 508" oznacza że był to Fiat 508 składany w
Polsce z udziałem pewnej liczby komponentów wyprodukowanych
u nas.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-08 00:06:40
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2014-10-07 23:34, RadoslawF pisze:
[...]

Silnik mógł być dolnozaworowy, a jeśli nawet górnozaworowy to na pewno w układzie OHV - wałek rozrządu w korpusie, pędzony przekładnią zębatą prosto od wału korbowego. Żadnego paska rozrządu, rozwiązanie nie do zdarcia. Wady - większa bezwładność rozrządu ogranicza maksymalną prędkość obrotową silnika.

Data: 2014-10-09 15:28:24
Autor: Trybun
[...]

Czyli w żadnym parametrze nawet w przybliżeniu nie przypomina tego z Zastavy/FIATa128... no poza tym że również był chłodzony płynem.

Data: 2014-10-09 18:41:37
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-09 15:28, Użytkownik Trybun napisał:

[...]

Nie ja w dyskusji o silnikach litrowych podawałem jako przykład
mające większą pojemność.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-12 09:48:18
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-09 18:41, RadoslawF pisze:
[...]

Ale Dariusz twierdzi że to ten sam silnik...

Data: 2014-10-12 11:54:41
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-12 09:48, Użytkownik Trybun napisał:

[...]

Nie takie niedorzeczności ludzie w usenecie wypisują.

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 21:42:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-05 13:08, Użytkownik Trybun napisał:

[...]

Sugerujesz że wątkotwórca ma w polówce ten silnik od zastawy ?
Ja mimo wszystko poczekam na przykład litrowego silnika z
tej "masy benzyniaków".

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 09:46:24
Autor: depros
W dniu 2014-10-05 21:42, RadoslawF pisze:
[...]

Daj mu spokój! Ten Pan smar widział na półce w markecie.
Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 10:58:37
Autor: Trybun
[...]

Nic nie sugeruję, proszę bez filozofii stosowanej - pytałeś o przykład kolizyjnego małego benzyniaka to Ci podałem, i nie jakiegos gówna wyczytanego gdzieś w necie a przykład własnego doświadczenia. Czego chcesz jeszcze? Mam szukać we necie innych, cudzych "przykładów" aby Cię zadowolić?

Data: 2014-10-05 21:46:41
Autor: Pszemol
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m0p3dv$gtf$1node1.news.atman.pl...
[...]

A ile miał zaworów na cylinder poldek 1.6l?
Bo po urwaniu paska miałem pogięte popychacze...

Data: 2014-10-05 23:53:51
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-05 21:46, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

I wycieraczki też. I z tego samego powodu.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-04 22:03:47
Autor: MadMan
Dnia Sat, 04 Oct 2014 14:29:48 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

Ja mam 8v benzynę i kolizyjny. I co teraz? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-10-05 11:55:59
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-04 22:03, Użytkownik MadMan napisał:

[...]

I teraz musisz dbać o terminowe wymiany paska.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-10-05 21:48:10
Autor: Pszemol
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m0r4j9$l4l$2node1.news.atman.pl...
[...]

A ja mam łańcuszek, ha! :-)

Data: 2014-10-05 23:52:17
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-10-05 21:48, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

I liczysz że nie musisz wymieniać ?

Pozdrawiam

Data: 2014-10-06 20:39:29
Autor: Pszemol
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:m0seia$437$1node1.news.atman.pl...
[...]

.... nie tak często jak pasek...
A na dodatek nie urywa się a jedynie naciąga.

Data: 2014-10-06 10:56:09
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrządu
W dniu 2014-10-05 21:48, Pszemol pisze:

A ja mam łańcuszek, ha! :-)

W praktyce może się okazać że to żadna alternatywa dla paska. Teoretycznie są podobno takie co wytrzymują i milion km przebiegu, ale najczęściej tak samo jak w przypadku paska potrzebna jest co jakiś czas wymiana. Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska.

Data: 2014-10-06 09:26:32
Autor: AZ
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

A ja mam łańcuszek, ha! :-)

Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy tak jak zerwanie paska.

Bo?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-10-06 16:17:59
Autor: Trybun
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:
A ja mam łańcuszek, ha! :-)
Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
tak jak zerwanie paska.

Bo?

Wrażenia akustyczne - niesprawny łańcuch informuje dźwiękowo kierowcę że coś jest nie tak.

Data: 2014-10-06 20:49:38
Autor: Pszemol
On 2014-10-06, Trybun <Ilich@jahu.com> wrote:

A ja mam łańcuszek, ha! :-)

Jedyny plus to fakt że zerwanie łańcucha nie zaskoczy kierowcy
tak jak zerwanie paska.

Bo?

Bo się naciąga zanim się urywa i to hałasuje niemożebnie.

Data: 2014-10-06 22:15:02
Autor: Pszemol
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:54325927$0$18094$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Znajdź mi proszę jaki jest okres serwisowania takiego łańcuszka
w silniku mojej amerykańskiej hondy accord 2004, 4 cylindrowej:
http://www.edmunds.com/honda/accord/2004/

Data: 2014-10-07 22:01:43
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-06 22:15, Pszemol pisze:
[...]

Być może producent nie przewiduje wymiany. Jest sporo takiego bałaganu, i to nie tylko z łańcuchami rozrządu, ale nawet w kwestii wymiany oleju w skrzyniach biegu. Np. w książkach obsługi Forda Sierry, czy Volkswagena Passata stoi jak byk że nie podlega wymianie, a serwis jest zupełnie innego zdania.

Data: 2014-10-07 23:30:37
Autor: Pszemol
Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com> napisał w wiadomości news:543446a2$0$3174$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A serwis robi tą naprawę gratis czy jednak widzisz konflikt interesów?

Data: 2014-10-09 15:28:36
Autor: Trybun
W dniu 2014-10-07 23:30, Pszemol pisze:

[...]

Nie robi za darmo - konflikt interesów, czyli "platanie się w zeznaniach"...

Data: 2014-10-06 21:58:47
Autor: Dariusz K. Ładziak
Sens wymiany paska rozrządu
Pszemol pisze:
Uytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomoci
Dnia 2014-10-04 22:03, Uytkownik MadMan napisa:

[...]

Ja mam 8v benzyn i kolizyjny. I co teraz? :)

I teraz musisz dba o terminowe wymiany paska.  :-)

A ja mam acuszek, ha! :-)

Te trzeba wymienia - bo ci pokryw przekadni rozrzdu przepiuje, olej wycieknie i silnik si zatrze (jak nie zatrzymasz go wystarczajco szybko). Tyle e zuyty acuch sycha duo wczeniej ni pokryw piowa zacznie - a pasek strzela bez uprzedzenia.

Silniki projektowane na dugowieczno (wikszo duych diesli - due ciarwki, lokomotywy) maj przekadni rozrzdu zbat - w silnikach wolnoobrotowych (tak od lokomotywy po transatlantyk) na koach walcowych, w szybszych (ciarwki) czsto z wakiem krlewskim. To si praktycznie nie ma jak popsu - wyjtkiem by silnik Zaporoca, w ktrym zastosowano koa walcowe ale ze wzgldu na zakres obrotw wiksze z k nie byo stalowe tylko z jakiego cuda na ksztat tekstolitu - trwae to raczej nie byo.

--
Darek

Data: 2014-10-03 16:11:46
Autor: Tomasz Wjtowicz
Sens wymiany paska rozrzdu
[...]

Diesle chyba zawsze s kolizyjne, w kocu z czego si musi wzi ten duy stopie sprania.

Data: 2014-10-03 20:20:17
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sens wymiany paska rozrzdu
[...]

Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP toka jest jak yletka.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2014-10-03 20:28:53
Autor: Jacek Maciejewski
Sens wymiany paska rozrzdu
Dnia Fri, 03 Oct 2014 20:20:17 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Bezkolizyjny diesel? Przecie tam komora spalania przy GMP toka jest jak yletka.

Ja si nie znam na tym wystarczajco. Ale toki w tym silniku maj spore
podcicia pod zawory. No wic prbuj dociec prawdy :)
--
Jacek

Data: 2014-10-06 11:29:01
Autor: Kamil 'Model'
Sens wymiany paska rozrzdu
[...]

1,9TD od VW ma kolizyjny rozrzd. Wiem to z autopsji...

Data: 2014-10-06 22:03:21
Autor: Dariusz K. Ładziak
Kamil 'Model' pisze:
[...]

A przynajmniej naprawialny?  z nowych silnikw VW jest oficjalnie nierozbieralna w pewnych wzach - np. producent nie gwarantuje moliwoci wymontowania wau korbowego z bloku... Podejrzewam e da si da - tylko nie naley si dziwi jak oszczdnie zaprojektowane gwinty wylez z kup materiau bloku i wikszo trzeba bdzie helicoilami ratowa.

Ksigowy gwnym konstruktorem.

--
Darek

Data: 2014-10-07 10:36:36
Autor: Kamil 'Model'
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu 2014-10-06 22:03, Dariusz K. adziak pisze:
Kamil 'Model' pisze:
[...]

Naprawialny, 5 lat temu taka naprawa kosztowaa mnie 3300PLN - konkretnie to cio klin na wale (taka wada tych silnikw) i rozrzd poszed na spacer. A e stao to si na autostradzie przy prdkoci ok. 160km/h to dodatkowo pk blok silnika midzy 2 a 3 cylindrem. Tulejowanie bloku, wymiana wau z koami, nowe korby, toki, regeneracja gowicy... Silnik po tym chodzi jak nwka sztuka...

Data: 2014-10-07 10:44:47
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrzdu
Kamil 'Model' pisze:
[...]

Czy ten klin na wale prawdziwi specjalici opierajcy si na zych dowiadczeniach klientw proponuj rwnie wymienia?
W Fordowskim 1,8 D 1990-2000 by taki klin zuywajcy si ale na waku rozrzdu, pamitam jak zmieniaem rozrzd i Spec nakaza bezwzgldn wymian. Stary klin w stosunku do nowego wyglda na bardzo mocno zmczony.

Data: 2014-10-07 10:54:38
Autor: Kamil 'Model'
Sens wymiany paska rozrzdu
W dniu 2014-10-07 10:44, depros pisze:

[...]

Najlepszym rozwizaniem jest wymiana wau z koem na taki od silnika 1,9TDI 1Z. Pasuje idealnie ale klin ma inny ksztat i jest duo bardziej trwae.
A inni robi frezowanie czopa wau, daj nowy klin, nowe koo i heja.
Po jakim czasie problem powraca i od nowa robota...

Niestety wtedy byem wieym uytkownikiem takiego silnika i dopiero po awarii si dowiedziaem jakie jest wyjcie z tego problemu...

Sens wymiany paska rozrządu