Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Sens wymiany paska rozrz膮du

Sens wymiany paska rozrz膮du

Data: 2014-10-03 13:36:16
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-02 23:04, Radek D pisze:
Jest sobie taki pe艂noletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju偶 215000km - czyli powoli ju偶 jedzie na z艂om. Za kilka tysi臋cy km czeka mnie wymiana paska rozrz膮du i tak si臋 zastanawiam czy ma to sens ?
Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% warto艣ci ca艂ego samochodu, kt贸ry i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie cho膰by po艂owy okresu do nast臋pnej wymiany. Jak b臋dzie wygl膮da艂a awaria tego paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam si臋 na pobocze i odholuj臋 na z艂om ? Czy wyleci mi w powietrze p贸艂 silnika razem z mask膮 ?



Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat? Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta. Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕 przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz. W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.

Data: 2014-10-03 13:47:02
Autor: J.F.
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat? Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80.

W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.

Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ...

J.

Data: 2014-10-03 14:41:11
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze:
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat? Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80.

Wa偶ny jest podwykonawca zaopatruj膮cy producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawia艂a podzespo艂贸w w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - mia艂o by膰 tanio.


W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.

Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ...

J.


W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadzi艂em operacj臋 wymiany bez wi臋kszych problem贸w. Wymieniali艣my samodzielnie pasek r贸wnie偶 w brata Passacie... Ale oczywi艣cie w owym Polo to nie musi by膰 przys艂owiowa "bu艂ka z mas艂em".. By膰 mo偶e nawet p臋kni臋cie paska spowoduje powa偶n膮 awari臋 silnika po kt贸rej albo inny silnik albo auto na z艂om. Ale jak wida膰 tu w tym przypadku Radek wiele nie ryzykuje.

Data: 2014-10-03 14:58:19
Autor: J.F.
Sens wymiany paska rozrz膮du
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze:
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.
Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80.

Wa偶ny jest podwykonawca zaopatruj膮cy producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawia艂a podzespo艂贸w w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - mia艂o by膰 tanio.

Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic.  To duzy koncern byl.

Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy bardzo podobnym przebiegu.
Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl.
Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze.
Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre.

Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm, wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.
Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ...
W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadzi艂em operacj臋 wymiany bez wi臋kszych problem贸w. Wymieniali艣my samodzielnie pasek r贸wnie偶 w brata Passacie... Ale oczywi艣cie w owym Polo to nie musi by膰 przys艂owiowa "bu艂ka z mas艂em"..

Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco mniejszy :-)
Pomijajac mozliwe niespodzianki.
Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko.
Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu.

J.

Data: 2014-10-03 23:21:30
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze:
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze:
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie
wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje
producent auta.
Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90,
dojezdzaly do 80.

Wa偶ny jest podwykonawca zaopatruj膮cy producenta w owe paski. Daewoo
Polska raczej nie zamawia艂a podzespo艂贸w w firmach typu Contitech, a u
byle kogo, warunek - mia艂o by膰 tanio.

Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic.  To duzy koncern byl.

Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy
bardzo podobnym przebiegu.
Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl.
Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze.
Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre.

Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm,
wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣
nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.
Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie
ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory,
a czesciowo przez kolo ...
W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadzi艂em operacj臋 wymiany
bez wi臋kszych problem贸w. Wymieniali艣my samodzielnie pasek r贸wnie偶 w
brata Passacie... Ale oczywi艣cie w owym Polo to nie musi by膰
przys艂owiowa "bu艂ka z mas艂em"..

Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco
mniejszy :-)
Pomijajac mozliwe niespodzianki.
Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko.
Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba
chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu.

J.



呕eby samemu co kol wiek zrobi膰 trzeba mi臋膰 mn贸stwo wiedzy popartej praktyk膮 np robi膰 co艣 pierwszy raz z kim艣 kto ju偶 popsu艂 wiele rzeczy i ju偶 wie jak robi膰 dobrze 偶eby dzia艂a艂o albo kosztowniejsze napsu膰 samemu. Niekt贸rych rzeczy bez treningu z profesjonalist膮 nie ma mo偶liwo艣ci zrobi膰. Druga rzecz to narz臋dzia przekraczaj膮ce warto艣膰 us艂ugi od chod藕 by w艂a艣ciwy klucz dynamometryczny.
Kolejna rzecz miejsce do pracy. Je偶eli jest to pod chmurk膮 to w Polsce w艂a艣ciwie s膮 an to 3 miesi膮ce p贸藕niej jest za ch艂odno i mn贸stwo element贸w z przedmiot贸w z tworzyw sztucznych w niskiej temperaturze si臋 艂amie.
Naprawiam sam jest tak pisane 偶e zwyk艂y 艣wie偶ak nic nie zrobi, do tej literatury ju偶 trzeba mie膰 bardzo solidne podstawy chod藕 by zabezpieczanie auta po odkr臋ceniu k贸艂. Bez solidnych podstaw niestety s艂yszy si臋 o wielu przypadkach przygniecenia przez auto;/

Data: 2014-10-04 12:17:04
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 23:21, depros pisze:

呕eby samemu co kol wiek zrobi膰 trzeba mi臋膰 mn贸stwo wiedzy popartej praktyk膮 np robi膰 co艣 pierwszy raz z kim艣 kto ju偶 popsu艂 wiele rzeczy i ju偶 wie jak robi膰 dobrze 偶eby dzia艂a艂o albo kosztowniejsze napsu膰 samemu. Niekt贸rych rzeczy bez treningu z profesjonalist膮 nie ma mo偶liwo艣ci zrobi膰. Druga rzecz to narz臋dzia przekraczaj膮ce warto艣膰 us艂ugi od chod藕 by w艂a艣ciwy klucz dynamometryczny.
Kolejna rzecz miejsce do pracy. Je偶eli jest to pod chmurk膮 to w Polsce w艂a艣ciwie s膮 an to 3 miesi膮ce p贸藕niej jest za ch艂odno i mn贸stwo element贸w z przedmiot贸w z tworzyw sztucznych w niskiej temperaturze si臋 艂amie.
Naprawiam sam jest tak pisane 偶e zwyk艂y 艣wie偶ak nic nie zrobi, do tej literatury ju偶 trzeba mie膰 bardzo solidne podstawy chod藕 by zabezpieczanie auta po odkr臋ceniu k贸艂. Bez solidnych podstaw niestety s艂yszy si臋 o wielu przypadkach przygniecenia przez auto;/

My艣l臋 偶e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksi膮偶ka obs艂ugi, i par臋 podstawowych narz臋dzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na cho膰by wymieniany - klucz dynamometryczny.

Data: 2014-10-04 17:21:46
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du

My艣l臋 偶e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksi膮偶ka obs艂ugi, i
par臋 podstawowych narz臋dzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na cho膰by
wymieniany - klucz dynamometryczny.

Mia艂em takich m膮drych inaczej koleg贸w co si臋 艣miali z go艣cia kt贸ry nie mia艂 poj臋cia i nawet nie zd膮偶yli zareagowa膰, jak ch艂op na w艂膮czonym silniku chcia艂 naci膮gn膮膰 pasek alternatora i mu dwa palce obci臋艂o ;/

Wpisz takie has艂o w google : "przygnieciony przez samoch贸d" i zobacz ile jest takich przypadk贸w.

Data: 2014-10-05 11:03:16
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-04 17:21, depros pisze:

My艣l臋 偶e do wymiany paska w starym Polo wystarczy ksi膮偶ka obs艂ugi, i
par臋 podstawowych narz臋dzi. Absolutnie nie ma zapotrzebowania na cho膰by
wymieniany - klucz dynamometryczny.

Mia艂em takich m膮drych inaczej koleg贸w co si臋 艣miali z go艣cia kt贸ry nie mia艂 poj臋cia i nawet nie zd膮偶yli zareagowa膰, jak ch艂op na w艂膮czonym silniku chcia艂 naci膮gn膮膰 pasek alternatora i mu dwa palce obci臋艂o ;/

Wpisz takie has艂o w google : "przygnieciony przez samoch贸d" i zobacz ile jest takich przypadk贸w.


Ja nadal znam sporo takich co to dla napicia si臋 piwa chc膮 kupowa膰 browar.

Data: 2014-10-04 12:16:41
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 14:58, J.F. pisze:
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci
W dniu 2014-10-03 13:47, J.F. pisze:
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.
Zglaszam ze cztery nubiry, ktore nie dojechaly nawet do jednokrotnej.
Opel w podobnych silnikach wymienial co 60kkm, Daewoo chcialo co 90, dojezdzaly do 80.

Wa偶ny jest podwykonawca zaopatruj膮cy producenta w owe paski. Daewoo Polska raczej nie zamawia艂a podzespo艂贸w w firmach typu Contitech, a u byle kogo, warunek - mia艂o by膰 tanio.

Daewoo ? Podejrzewam ze nawet sam mogl robic.  To duzy koncern byl.

Moglbym nawet rzec, ze paski byly wysokiej jakosci, skoro pekly przy bardzo podobnym przebiegu.
Tylko po prostu ktos ten przebieg zawyzyl.
Ewentualnie przetestowal jedne paski, a zamowil tansze.
Silnik byl w dodatku GM/Holden, wiec tu wiecej nieporozumien wchodzi w gre.

Tak czy inaczej - raczej nie slyszalem o paskach na mniej niz 60kkm, wiec te nie wytrzymaly nawet 1.5x wiecej.

W膮tpliwe, ale oczywi艣cie nie mo偶na wykluczy膰 tego 偶e to Daewoo samo produkowa艂o paski do swoich pojazd贸w. Ale wbrew temu co piszesz nie by艂y one jakiej艣 dobrej jako艣ci, skoro nie wytrzymywa艂y nawet tego co by艂 gwarantowane..

Jeden przyk艂ad - Passat s膮siada, 22 lata, s膮siad ma go od 15 lat, ani razu paska nie wymienia艂. 2 razy wymieni艂 olej w silniku, z tym 偶e nieomal przemoc膮 ja mu ten drugi raz olej zmienia艂em,. Jak wida膰 tak te偶 mo偶na je藕dzi膰 autem.
Nie, nie propaguje tutaj jakiej艣 mody na niewymienianie paska czy oleju w silniku, ale jak wida膰 po powy偶szym zalecania producent贸w to raczej dmuchanie na zimne, ni偶 rzeczywista konieczno艣膰.



W VW, benzynie wymiana nie jest a偶 tak bardzo skomplikowana 偶eby艣 nie m贸g艂 si臋 pokusi膰 o wymian臋 w w艂asnym zakresie.
Sprobowac mozna, ale chyba w kazdym samochodzie z poprzecznie ustawionym silnikiem miejsca diablo malo, i trzeba czeciowo od gory, a czesciowo przez kolo ...
W benzynowej Vectrze nawet ja laik przeprowadzi艂em operacj臋 wymiany bez wi臋kszych problem贸w. Wymieniali艣my samodzielnie pasek r贸wnie偶 w brata Passacie... Ale oczywi艣cie w owym Polo to nie musi by膰 przys艂owiowa "bu艂ka z mas艂em"..

Polo wezsze, to i miejsca z boku mniej, choc zapewne ma i silnik nieco mniejszy :-)
Pomijajac mozliwe niespodzianki.
Wiem jak sie robi w kadecie, i to jest sporo zabawy, bez podnosnika ciezko.
Widzialem tez nissan patrol - tam silnik wzdluznie, ale najpierw trzeba chlodnice wyjac ... no ale to sie przynajmniej daje zrobic samemu.

J.



Polo pewnie go艂e w przedziale silnikowym - w Passacie i Vectrze dochodz膮 klima i gaz.

Data: 2014-10-04 17:17:32
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du

Jeden przyk艂ad - Passat s膮siada, 22 lata, s膮siad ma go od 15 lat, ani
razu paska nie wymienia艂. 2 razy wymieni艂 olej w silniku, z tym 偶e
nieomal przemoc膮 ja mu ten drugi raz olej zmienia艂em,. Jak wida膰 tak te偶
mo偶na je藕dzi膰 autem.
Nie, nie propaguje tutaj jakiej艣 mody na niewymienianie paska czy oleju
w silniku, ale jak wida膰 po powy偶szym zalecania producent贸w to raczej
dmuchanie na zimne, ni偶 rzeczywista konieczno艣膰.

Ja widzia艂em 2 lata nie zmieniany olej w Peugote na ma艂ych przebiegach Pancia w艂a艣cicielka m贸wi艂a 偶e nie przejecha艂a przez ten okres przecie偶 10 000 km, pod pokryw膮 zawor贸w by艂 pe艂en gn贸j co艣 ala czarna piaskownica. Odt膮d wiem 偶e za wszelkie doniesienia 偶e oleju zmienia膰 nie trzeba wypowiada cza takich bredni najlepiej la膰 w ryj. Da si臋 nie zmienia膰 ale wtedy taki samoch贸d wi臋cej stoi zepsuty ni偶 je藕dzi. Ja ju偶 si臋 g贸wien dor偶ni臋tych na mia艂em i na rozbiera艂em. Jak co艣 jest g贸wniano traktowane to si臋 szybciej zu偶ywa.
Ta Corsa to Panna pewnie my艣la艂a w kategoriach odsprzeda偶y auta 偶e je doinwestuje a b臋dzie mniej warte ni偶 inwestycja. Kupi kolejny "nowszy" dor偶ni臋ty z艂om po okazyjnej cenie i za jaki艣 czas zn贸w si臋 b臋dzie zastanawia膰 czy si臋 op艂aca co ko lwiek zrobi膰 bo nie przechodzi przegl膮du.

Data: 2014-10-05 11:03:36
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-04 17:17, depros pisze:

Jeden przyk艂ad - Passat s膮siada, 22 lata, s膮siad ma go od 15 lat, ani
razu paska nie wymienia艂. 2 razy wymieni艂 olej w silniku, z tym 偶e
nieomal przemoc膮 ja mu ten drugi raz olej zmienia艂em,. Jak wida膰 tak te偶
mo偶na je藕dzi膰 autem.
Nie, nie propaguje tutaj jakiej艣 mody na niewymienianie paska czy oleju
w silniku, ale jak wida膰 po powy偶szym zalecania producent贸w to raczej
dmuchanie na zimne, ni偶 rzeczywista konieczno艣膰.

Ja widzia艂em 2 lata nie zmieniany olej w Peugote na ma艂ych przebiegach Pancia w艂a艣cicielka m贸wi艂a 偶e nie przejecha艂a przez ten okres przecie偶 10 000 km, pod pokryw膮 zawor贸w by艂 pe艂en gn贸j co艣 ala czarna piaskownica. Odt膮d wiem 偶e za wszelkie doniesienia 偶e oleju zmienia膰 nie trzeba wypowiada cza takich bredni najlepiej la膰 w ryj. Da si臋 nie zmienia膰 ale wtedy taki samoch贸d wi臋cej stoi zepsuty ni偶 je藕dzi. Ja ju偶 si臋 g贸wien dor偶ni臋tych na mia艂em i na rozbiera艂em. Jak co艣 jest g贸wniano traktowane to si臋 szybciej zu偶ywa.
Ta Corsa to Panna pewnie my艣la艂a w kategoriach odsprzeda偶y auta 偶e je doinwestuje a b臋dzie mniej warte ni偶 inwestycja. Kupi kolejny "nowszy" dor偶ni臋ty z艂om po okazyjnej cenie i za jaki艣 czas zn贸w si臋 b臋dzie zastanawia膰 czy si臋 op艂aca co ko lwiek zrobi膰 bo nie przechodzi przegl膮du.

No i zmieniaj co tysi膮c kilometr贸w, nikt przecie偶 ci nie zabrania. A nie zaraz w ryj sceptykom co do takiej asekuranckiej postawy.

Data: 2014-10-03 14:24:42
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
Trybun wyduma艂(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕 przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz.

Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>

"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"

http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artykul

Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.

--
Michael________鈩
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)鈧

Data: 2014-10-03 14:42:08
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelData庐 pisze:
Trybun wyduma艂(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕 przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz.

Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>

"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"

http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artykul Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.


Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a  moja praktyczna,  a wiec polemika na ten temat z Tob膮 jest zupe艂nie bez sensu.

Data: 2014-10-03 22:07:32
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
Trybun wyduma艂(a) w news:542e9994$0$18085$65785112news.neostrada.pl :
W dniu 2014-10-03 14:24, MichaelData庐 pisze:
Trybun wyduma艂(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕 przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz.
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>
"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"
http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/art
ykul  Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.
Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a  moja praktyczna,  a wiec polemika na ten temat z Tob膮 jest zupe艂nie bez sensu.

Ju偶 przeczyta艂em sporo na temat twojej "wiedzy" :) Rzeczywi艣cie, powala. Jeszcze szukasz czego艣 w 艣wiecach 偶arowych czy pompowtryskach? :)

--
Michael________鈩
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)鈧

Data: 2014-10-04 12:19:52
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 22:07, MichaelData庐 pisze:
Twoja wiedza jest czysto teoretyczna, a  moja praktyczna,  a wiec polemika na ten temat z Tob膮 jest zupe艂nie bez sensu.

Ju偶 przeczyta艂em sporo na temat twojej "wiedzy" :) Rzeczywi艣cie, powala. Jeszcze szukasz czego艣 w 艣wiecach 偶arowych czy pompowtryskach? :)


Nie robi臋 m膮drych min w sprawie 偶arnik贸w czy wtryskach, bo w dieslu nie mam najmniejszego nawet do艣wiadczenia. Ale z drugiej strony gdy pisz臋 o benzynie to zupe艂nie mnie nie interesuje cytowanie kogo艣 z internetu, sam si臋 na tym troch臋 znam i tylko w takim zakresie wyra偶am swoje zdanie. Zdaje si臋 jest to zupe艂na odwrotno艣膰 twojego stylu prezentowanego w usenecie..

Data: 2014-10-03 19:20:10
Autor: nadir
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelData庐 pisze:
Trybun wyduma艂(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕
przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek
za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz.

Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>

"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To
dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"

http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artykul


Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.

Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrz膮du niczym nie grozi. Osobi艣cie prze偶y艂em awari臋 w takim silniku i nic poza samym paskiem si臋 nie uszkodzi艂o.
Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie mo偶na narobi膰 sobie bigosu.

Data: 2014-10-03 22:05:18
Autor: MichaelData庐
Sens wymiany paska rozrz膮du
nadir wyduma艂(a) w news:542edaeb$0$18077$65785112news.neostrada.pl :
W dniu 2014-10-03 o 14:24, MichaelData庐 pisze:
Trybun wyduma艂(a) w news:542e8a24$0$18076$65785112news.neostrada.pl :
[...]
Druga sprawa - gdyby ju偶 faktycznie dosz艂o do zerwania b膮d藕
przeskoczenia to dlaczego zaraz na z艂om, po prostu kupujesz nowy pasek
za 1xxz艂 zak艂adasz i jedziesz.
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>
"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To
dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"
http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/art
ykul Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.
Jak silnik jest bezkolizyjny, to zerwanie paska rozrz膮du niczym nie grozi. Osobi艣cie prze偶y艂em awari臋 w takim silniku i nic poza samym paskiem si臋 nie uszkodzi艂o.
Natomiast w silnikach kolizyjnych faktycznie mo偶na narobi膰 sobie bigosu.

....a o jakim modelu silnika rozmawiamy? Mo偶e doczytasz?
--
Michael________鈩
______/) /\ | /\
 "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)鈧

Data: 2014-10-03 21:15:21
Autor: m4rkiz
Sens wymiany paska rozrz膮du
"MichaelData庐" <spam@ognik.com> wrote in message news:m0m5o4$72f$1mx1.internetia.pl...
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>
"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"
http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artyku
Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.

to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda
artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego
jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie nieuzasadnione

uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej
jeszcze dziesiatki tysiecy km

wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa,
nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po maksimum
10 latach

Data: 2014-10-03 23:11:28
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 22:15, m4rkiz pisze:
"MichaelData庐" <spam@ognik.com> wrote in message
news:m0m5o4$72f$1mx1.internetia.pl...
Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>
"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To
dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"
http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artyku

Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.

to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda
artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego
jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie
nieuzasadnione

uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej
jeszcze dziesiatki tysiecy km

Te zawory 偶eby wymieni膰 to trzeba by艂o zdj膮膰 g艂owice, tak? Potem
sprawdzenie g艂owicy na ewentualno艣膰 p臋kni臋cia
zakup zawor贸w
uszczelka g艂owicy
planowanie
docieranie zawor贸w
uszczelniacze
nowe p艂yny
kompletny rozrz膮d z pomp膮 wody

to du偶o wi臋cej ni偶 wymiana samego rozrz膮du z pomp膮 cieczy ch艂odz膮cej!

wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa,
nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po
maksimum
10 latach

Zale偶y gdzie stanie w贸z. Og贸lnie rzecz bior膮c zatrzymanie pojazdu nie tam gdzie chce kierowca a gdzie zatrzymuje si臋 w贸z niestety grozi 艣mierci膮 kierowcy;/
https://www.youtube.com/watch?v=N6bVLl2cwYM

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3589073,smiertelny-wypadek-na-autostradzie-a4-droga-byla-zablokowana-w-dwoch-kierunkach-zdjecia,id,t.html

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/index.php/informacje,news,zmienial-kolo-wjechal-w-niego-tir,90115.html

Data: 2014-10-04 06:47:48
Autor: m4rkiz
Sens wymiany paska rozrz膮du
"depros" <depros@gmail.com> wrote in message news:542f10fc$0$12622$65785112news.neostrada.pl...
uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej
jeszcze dziesiatki tysiecy km
Te zawory 偶eby wymieni膰 to trzeba by艂o zdj膮膰 g艂owice, tak? Potem
sprawdzenie g艂owicy na ewentualno艣膰 p臋kni臋cia
zakup zawor贸w
uszczelka g艂owicy
planowanie
docieranie zawor贸w
uszczelniacze
nowe p艂yny
kompletny rozrz膮d z pomp膮 wody
to du偶o wi臋cej ni偶 wymiana samego rozrz膮du z pomp膮 cieczy ch艂odz膮cej!

ja pisze o wersji 'ekonomicznej' w ktorej glowica nie peka, zostaje zdjeta
wymienione zawory i zalozona

na nowej uszczelce i uszczelniaczach bez planowania i docierania

wbrew obiegowym opiniom - auta dalej dzialaja bez problemow

oczywiscie mozna wydawac 'nieco' wiecej i robic wszystko co i kiedy
producent zaleca zyskujac wieksza szanse ze samochod bedzie dzialal
bez niespodzianek, tylko z tego co widze jest to bardzo malo popularne
podejscie - podejrzewam ze pelnoletnie samochody zdecydowanej wiekszosci
ludzi widza warsztat jedynie kiedy cos juz sie zepsuje

nie bronie tego podejscia, nie namawiam, poprostu widze to na codzien

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-10-04 17:28:09
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-04 07:47, m4rkiz pisze:
"depros" <depros@gmail.com> wrote in message
news:542f10fc$0$12622$65785112news.neostrada.pl...
uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily
pozniej
jeszcze dziesiatki tysiecy km
Te zawory 偶eby wymieni膰 to trzeba by艂o zdj膮膰 g艂owice, tak? Potem
sprawdzenie g艂owicy na ewentualno艣膰 p臋kni臋cia
zakup zawor贸w
uszczelka g艂owicy
planowanie
docieranie zawor贸w
uszczelniacze
nowe p艂yny
kompletny rozrz膮d z pomp膮 wody
to du偶o wi臋cej ni偶 wymiana samego rozrz膮du z pomp膮 cieczy ch艂odz膮cej!

ja pisze o wersji 'ekonomicznej' w ktorej glowica nie peka, zostaje zdjeta
wymienione zawory i zalozona

na nowej uszczelce i uszczelniaczach bez planowania i docierania

wbrew obiegowym opiniom - auta dalej dzialaja bez problemow

oczywiscie mozna wydawac 'nieco' wiecej i robic wszystko co i kiedy
producent zaleca zyskujac wieksza szanse ze samochod bedzie dzialal
bez niespodzianek, tylko z tego co widze jest to bardzo malo popularne
podejscie - podejrzewam ze pelnoletnie samochody zdecydowanej wiekszosci
ludzi widza warsztat jedynie kiedy cos juz sie zepsuje

nie bronie tego podejscia, nie namawiam, poprostu widze to na codzien


a i jeszcze zapomnia艂em o nowych 艣rubach g艂owicy co by nic nie p臋k艂o i trzeba by艂o od pocz膮tku robi膰.

Ekonomicznej? Na debila. I艣膰 w koszta na mo偶e si臋 uda a mo偶e nie. Na choler臋 zdejmowa膰 g艂owic臋 i jej nawet nie sprawdzi膰 i nie splanowa膰?
To s膮 dopiero pieni膮dze w kube艂. Ile te twoje auta dzia艂aj膮?

Ma艂o popularne a p贸藕niej p艂acze 偶e samoch贸d nie pali, ci膮gle si臋 psuje. Jeden z艂om pada, sprzedaje si臋 i szuka kolejnej okazji. Gorzej jak takich cwaniak贸w jest du偶o i zaczynaj膮 z艂omy mi臋dzy sob膮 sprzedawa膰 i odkupywa膰 a p贸藕niej pe艂na frustracja.

Data: 2014-10-03 23:21:46
Autor: John Ko艂alsky
Sens wymiany paska rozrz膮du

U偶ytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

Nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktos w to uwierzy :>
"Zerwanie paska rozrz膮du z regu艂y ko艅czy si臋 zniszczeniem silnika. To dlatego nale偶y przestrzega膰 zalecanych interwa艂贸w jego wymiany"
http://www.jak-naprawic.info/pasek-rozrzadu-zrywa-sie-bez-ostrzezenia/artyku
Polecam ci to przeczyta膰 ale nie mam pewno艣ci czy to ogarniesz.

to ze ktos cos pisze jeszcze wcale nie oznacza ze jest to prawda
artykul 'sponsorowany', proponuja w nim profilaktyczna wymiane wszystkiego
jak leci, w starszych samochodach jest to czesto ekonomicznie nieuzasadnione

uczestniczylem juz w naprawach kolizyjnych silnikow po peknieciu paska,
niejednokrotnie wystarczylo wymienic zawory na nie pogiete i robily pozniej
jeszcze dziesiatki tysiecy km

By艂 taki jeden co mia艂 mi silnik naprawi膰 za 2000 a ostatecznie zap艂aci艂em mu 2700 po czym okaza艂o si臋, 偶e musz臋 samoch贸d odda膰 jeszcze innemu by mi doprowadzi艂 go do sprawno艣ci. U Ciebie te偶 tak bajecznie tanio ?


wiec dmuchanie na zimne w przypadku samochodu za tysiac zlotych (moze dwa,
nie chce mi sie szukac) raczej mija sie z celem - przestrzeganie zalecen
producenta co do wymian i serwisow raczej traci sens ekonomiczny po maksimum
10 latach

To jak si臋 chce do ko艣cio艂a je藕dzi膰. Jak chcesz zrobi膰 np kolejne 100 tysi臋cy to wymiana paska jest oczywisto艣ci膮.

Data: 2014-10-03 14:30:38
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Sens wymiany paska rozrz膮du
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

ROTFL

Data: 2014-10-03 14:45:20
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 14:30, Czes艂aw Wi艣niak pisze:
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

ROTFL

Ciesz臋 si臋 偶e si臋 zgadzasz. S膮 przecie 15 letnie auta w kt贸rych nigdy nie wymieniano paska.

Data: 2014-10-03 18:26:37
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
Sens wymiany paska rozrz膮du
ROTFL

Ciesz臋 si臋 偶e si臋 zgadzasz. S膮 przecie 15 letnie auta w kt贸rych nigdy nie wymieniano paska.

Nie w膮tpi臋 :)

Data: 2014-10-03 21:44:58
Autor: John Ko艂alsky
Sens wymiany paska rozrz膮du

U偶ytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Jest sobie taki pe艂noletni VW Polo 6N 1.0 45KM. Na liczniku ju偶 215000km - czyli powoli ju偶 jedzie na z艂om. Za kilka tysi臋cy km czeka mnie wymiana paska rozrz膮du i tak si臋 zastanawiam czy ma to sens ?
Nawet najmniejszym kosztem to taka operacja to 15-20% warto艣ci ca艂ego samochodu, kt贸ry i tak nie ma zbytnio szansy na przejechanie cho膰by po艂owy okresu do nast臋pnej wymiany. Jak b臋dzie wygl膮da艂a awaria tego paska ? Czy po prostu silnik "stanie" doturlam si臋 na pobocze i odholuj臋 na z艂om ? Czy wyleci mi w powietrze p贸艂 silnika razem z mask膮 ?

Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat? Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje producent auta.

Kto da wi臋cej ?

M贸j pasek zerwa艂 si臋 jak mia艂 nieco mniej ni偶 gwarantowane.

Data: 2014-10-04 17:46:51
Autor: dddddddd
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze:


Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za
kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym
dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat?
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie
wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje
producent auta.

艣ci膮ga艂em ostatnio koleg臋 spod Brna - markowy pasek wytrzyma艂 4lata i 35.000km.... (wymieniany za jego kadencji razem z rolkami)
Nie wytrzyma艂 powrotu z Czarnog贸ry.

--
Pozdrawiam
艁ukasz

Data: 2014-10-04 21:58:43
Autor: depros
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze:
W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze:


Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za
kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym
dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat?
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie
wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje
producent auta.

艣ci膮ga艂em ostatnio koleg臋 spod Brna - markowy pasek wytrzyma艂 4lata i
35.000km.... (wymieniany za jego kadencji razem z rolkami)
Nie wytrzyma艂 powrotu z Czarnog贸ry.


Jakie auto, silnik, czy pompa p艂ynu i rolki zosta艂y zmienione i kto zmienia艂?
Profesjonalnie widzia艂em ze powinno si臋 napi臋cie takiego paska ustawia膰 miernikiem SEM http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1617992.html ale ilu fachman贸w to stosuje jak tu s艂ysz臋 偶e bez klucza dynamometrycznego mo偶na robi膰 przy silniku?!
Druga sprawa to oryginalno艣膰 cz臋艣ci bo w to 偶e na rynku nie ma podr贸bek to chyba nikt przy zdrowych zmys艂ach nie napisze?

Data: 2014-10-05 11:04:54
Autor: Trybun
Sens wymiany paska rozrz膮du
W dniu 2014-10-04 17:46, dddddddd pisze:
W dniu 2014-10-03 13:36, Trybun pisze:


Spokojnie mo偶esz je藕dzi膰 dalej bez wymiany. Bo niby co znaczy to 偶e za
kilka tysi臋cy km czeka Ci臋 wymiana? Pwewnie sie sugerujesz tym
dmuchaniem na zimne - czyli co艣 w stylu 60 tys przebiegu b膮d藕 5 lat?
Markowy pasek je偶eli nie ma jakich艣 wyciek贸w powinien spokojnie
wytrzyma膰 dwukrotne, a nawet trzykrotne wartosci tego co podaje
producent auta.

艣ci膮ga艂em ostatnio koleg臋 spod Brna - markowy pasek wytrzyma艂 4lata i 35.000km.... (wymieniany za jego kadencji razem z rolkami)
Nie wytrzyma艂 powrotu z Czarnog贸ry.


Przyczyn tej awarii mo偶e by膰 du偶o. I wcale niekoniecznie win臋 ponosi czas czy przebieg.

Sens wymiany paska rozrz膮du

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona