Sens zaświadczenia o niekaralności

Data: 2010-09-01 22:42:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Sens zaświadczenia o niekaralności
Witam,

właśnie popłynąłem 100zł na zaświadczenia o niekaralności i zastanawiam
się, jaki to ma sens? Jak mnie za pół roku ukarzą, to i tak to się
zdezaktualizuje.

Nie sensowniej byłoby, jakby pracodawca miał wgląd w taki rejestr, a nie
latać i płacić kupę kasy? Dzisiaj cała kolejka tam stała pod rejestrem
karnym, a portier to nawet pełne instrukcje dawał uśmiechnięty, że
kolejny biedak ciśnie po durne zaświadczenia.

Co o tym myślicie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-01 23:31:41
Autor: Arturro
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:i5mdr6$8ls$1news.onet.pl...
Witam,

właśnie popłynąłem 100zł na zaświadczenia o niekaralności i zastanawiam
się, jaki to ma sens? Jak mnie za pół roku ukarzą, to i tak to się
zdezaktualizuje.

Zaświadczenie o zatrudnieniu też by nie miało sensu gdyby nie okres miesiąca od wystawienia?
Może zmień prace?

Data: 2010-09-01 23:31:47
Autor: Robert Tomasik
[...]

Moim zdaniem, skoro wyroki nie są tajne, to powinna być wyszukiwarka i po podstawowych danych powinno się dawać radę wyszukiwać. Załóżmy imię, nazwisko, imię ojca, data urodzenia. W odpowiedzi rok skazania i z jakiego artykułu oraz sygnatura akt.

Data: 2010-09-02 07:54:21
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 01.09.2010 23:31, Robert Tomasik pisze:

Co o tym myślicie?

Moim zdaniem, skoro wyroki nie są tajne, to powinna być wyszukiwarka i
po podstawowych danych powinno się dawać radę wyszukiwać. Załóżmy imię,
nazwisko, imiÄ™ ojca, data urodzenia. W odpowiedzi rok skazania i z
jakiego artykułu oraz sygnatura akt.

Plus filtr na zatarcie skazania - wyroki zostają, a karalność znika ;)

Data: 2010-09-02 22:16:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4c7f3c0d$1news.home.net.pl...
[...]

 To oczywiste. Z tym, że i wyroki bym wówczas usuwaÅ‚, bo po co?

Data: 2010-09-03 07:56:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 02.09.2010 22:16, Robert Tomasik pisze:

Plus filtr na zatarcie skazania - wyroki zostają, a karalność znika ;)

To oczywiste. Z tym, że i wyroki bym wówczas usuwał, bo po co?

Bo z wyroków karnych mogą wynikać roszczenia cywilne, które się
przedawniają niż zaciera się wyrok karny.

Poza tym np. ktoś może chcieć po latach rehabilitacji i kasacji wyroku,
a nie tylko zatarcia.

Chyba że masz na myśli tylko "usunięcie" z publicznej dostępności.

Data: 2010-09-02 08:41:40
Autor: SQLwiel
Robert Tomasik pisze:
[...]

Nie przejdzie. Co najwyżej T/N (karany/niekarany). I w takiej formie
powinno być dostępne. Wymagane dane uzupełniłbym jeszcze o co najmniej
PESEL, aby maksymalnie ograniczyć grono osób mających wgląd do osób
wglądających z upoważnienia badanego. Ale - to sobie możemy pomarzyć.
Odpowiednie "służby" i tak będą zawsze miały wgląd we wszystkie dane.

A co do zatarcia - na tym polega instytucja zatarcia, że obiekt staje
siÄ™ niekaranym. Trudno.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-02 09:52:21
Autor: Alek
Sens zaświadczenia o niekaralności
Użytkownik "SQLwiel" <null@onet.pl> napisał

[...]

===
To za mało. Zależnie od charakteru pracy o jaką dana osoba sie ubiega jedne przestępstwa są dyskwalifikujące a inne nie.
Zresztą Robert powołał się na jawność. Już na wokandzie wywieszonej przed salą (to może czytac każdy, nawet niezainteresowany) masz podany m.in. artykuł. A w treści wyroku i ustnym uzasadnieniu, czego zwykle publiczność może wysłuchać, jest jeszcze więcej szczegółów.

Data: 2010-09-04 19:07:31
Autor: P_ablo
Sens za¶wiadczenia o niekaralno¶ci
U¿ytkownik "SQLwiel" <null@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i5ngva$f25$1news.onet.pl...

A co do zatarcia - na tym polega instytucja zatarcia, ¿e obiekt staje
siê niekaranym. Trudno.

Dlaczego trudno?
Czy np sklepowa kradziez ma ciagnac sie cale zycie za skazanym i utrudniac mu podjecie normalnej pracy?

--
Picasso

Data: 2010-09-04 20:35:11
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-04 19:07, P_ablo pisze:
[...]

A ludzie, którzy nigdy nie weszli w konflikt z prawem chc± siê w jaki¶ sposób odró¿niaæ od tych pozosta³ych. Dlaczego chcesz ich tego "¶wiadectwa prawdy" pozbawiaæ?

--
Dziêkujê.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-04 20:57:43
Autor: spp
W dniu 2010-09-04 20:35, SQLwiel pisze:

A ludzie, którzy nigdy nie weszli w konflikt z prawem chc± siê w jaki¶
sposób odró¿niaæ od tych pozosta³ych.

A s± tacy?
S± co najwy¿ej niez³apani. ;)

--
spp

Data: 2010-09-04 21:05:54
Autor: Jotte
W wiadomo¶ci news:i5u4r8$5ih$1news.onet.pl spp <spp@op.pl> pisze:

A ludzie, którzy nigdy nie weszli w konflikt z prawem chc± siê w jaki¶
sposób odró¿niaæ od tych pozosta³ych.
A s± tacy?
S± co najwy¿ej niez³apani. ;)
To nie jest wa¿ne czy tacy s±.
Przecie¿ on pisze kompletne g³upoty.
Konflikt z prawem to tak¿e np. mandat za przej¶cie na czerwonym ¶wietle, kara administracyjna za nieop³acone parkowanie w p³atnej strefie itp.
Do centralnego rejestru z nimi i nie zacieraæ, bo kto¶ tam ma atak i chce siê od nich odró¿niaæ. :)

--
Jotte

Data: 2010-09-07 08:46:34
Autor: niusy.pl
Sens za¶wiadczenia o niekaralno¶ci

U¿ytkownik "SQLwiel" <null@com.pl>

[...]

To rodzaj przedawnienia. Fakt karalno¶ci w przesz³o¶ci przez jaki¶ czas ma znaczenie formalne a potem ju¿ tylko uznaniowe.

Data: 2010-09-03 12:00:15
Autor: niusy.pl
Sens zaświadczenia o niekaralności

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

No to oni mają taką wyszukiwarkę. I Ty też możesz ją mieć a płacić za korzystanie z niej.

Data: 2010-09-03 15:53:54
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:i5qgvg$23g$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

A tak jaśniej, co miałeś na myśli? Bo jakoś nie za bardzo zrozumiałem.

Data: 2010-09-03 16:01:23
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-03 15:53, Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem, skoro wyroki nie są tajne, to powinna być wyszukiwarka
i po podstawowych danych powinno się dawać radę wyszukiwać. Załóżmy
imiÄ™, nazwisko, imiÄ™ ojca, data urodzenia. W odpowiedzi rok skazania
i z jakiego artykułu oraz sygnatura akt.

No to oni mają taką wyszukiwarkę. I Ty też możesz ją mieć a płacić za
korzystanie z niej.

A tak jaśniej, co miałeś na myśli? Bo jakoś nie za bardzo zrozumiałem.

Pewnie to, że każdy urząd opłacany w całości z naszych podatków winszuje sobie pół ponad-średniej dniówki za czynność zajmującą 30 sekund + wydruk A4 za 10 groszy.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-03 22:35:57
Autor: niusy.pl
[...]

Że wyszukiwarka nie jest darmowa. Musiałoby państwo ją finansować albo ... byłaby płatna, być może tyle ile teraz ten dokument

Data: 2010-09-04 10:24:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-09-03 22:35, niusy.pl pisze:
Że wyszukiwarka nie jest darmowa. Musiałoby państwo ją finansować albo
... byłaby płatna, być może tyle ile teraz ten dokument

Myślę, że spokojnie się da znaleźć dostawcę, który zrobi to taniej niż
za 50zł od jednego zapytania do bazy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-04 11:54:08
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:i5svoe$e9k$1news.onet.pl...
[...]

Ba! Przecież baza istnieje, bo nikt ręcznie nie sprawdza tego ręcznie obecnie. To raczej kwestia rozwiązania informatycznego. Sądzę, że skoro istnieje baza danych, to na poziomie szkoły średniej.

Data: 2010-09-04 16:37:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-09-04 11:54, Robert Tomasik pisze:
Ba! Przecież baza istnieje, bo nikt ręcznie nie sprawdza tego ręcznie
obecnie. To raczej kwestia rozwiązania informatycznego. Sądzę, że skoro
istnieje baza danych, to na poziomie szkoły średniej.

No więc temu mówię, że można spokojnie znaleźć dostawcę wyszukiwarki,
który zrobi to zdecydowanie taniej niż 50zł za zapytanie, za które
trzeba teraz utrzymać sądową biurwę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-09-05 18:26:48
Autor: mi
Sens zaświadczenia o niekaralności [O T]
Robert Tomasik wrote:
Ba! Przecież baza istnieje, bo nikt ręcznie nie sprawdza tego ręcznie obecnie. To raczej kwestia rozwiązania informatycznego. Sądzę, że skoro istnieje baza danych, to na poziomie szkoły średniej.

Znając nasz podołek ujmę to tak: jest to zadanie ponad możliwości większości absolwentów państwowych informatycznych za to w zasięgu co bystrzejszego i zafascynowanego gimnazjalisty w czasie jednych ferii zimowych. Znajomy królika w przetargu za realizację skosi coś około 150 tys. netto.

Niech pochwalony będzie nasz grajdołek.

mi

Data: 2010-09-02 05:30:13
Autor: Big Jack
Sens za¶wiadczenia o niekaralno¶ci
W wiadomo¶ci
*Przemys³aw Adam ¦miejek* napisa³(-a):

w³a¶nie pop³yn±³em 100z³ na za¶wiadczenia o niekaralno¶ci

Wprawdzie za³atwia³em to jakies 2 m-ce temu, ale wtedy to kosztowa³o 50z³. Dwa razy to za³atwia³e¶? Jak potrzebowa³em dwa, to za³atwia³em 1 i robi³em kopiê kserokopiê u notariusza za kilka z³otych  :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-02 08:44:31
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 2010-09-02 05:30, Big Jack pisze:
Wprawdzie za³atwia³em to jakies 2 m-ce temu, ale wtedy to kosztowa³o
50z³. Dwa razy to za³atwia³e¶?

Ta, bo dla siebie i ¿ony.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-02 07:59:37
Autor: Cezar
Sens za¶wiadczenia o niekaralno¶ci
w³a¶nie pop³yn±³em 100z³ na za¶wiadczenia o niekaralno¶ci i zastanawiam
siê, jaki to ma sens?

Zdro¿a³o ? Pó³ roku temu p³aci³em 50 zeta...

Cezar

Data: 2010-09-02 08:29:59
Autor: zly
Sens zaświadczenia o niekaralności
Dnia Wed, 01 Sep 2010 22:42:10 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

p³aciæ kupê kasy?

o to to

--
marcin

Data: 2010-09-02 10:24:51
Autor: Olgierd
Sens za¶wiadczenia o niekaralno¶ci
Dnia Wed, 01 Sep 2010 22:42:10 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³(a):

w³a¶nie pop³yn±³em 100z³ na za¶wiadczenia o niekaralno¶ci i
(...)
Nie sensowniej by³oby, jakby pracodawca mia³ wgl±d w taki rejestr, a nie
lataæ i p³aciæ kupê kasy?

Ale dlaczego Ty pop³yn±³e¶, skoro za¶wiadczenie chcia³ pracodawca? No i -- czy aby nie powiniene¶ zacz±æ od tego, ¿e byæ mo¿e Twój chlebodawca wyskoczy³ z samowolk± troszkê?

--
:-) Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2010-09-02 13:02:48
Autor: Jotte
Sens za¶wiadczenia o niekaralno¶ci
W wiadomo¶ci news:pan.2010.09.02.10.24.50rudak.org Olgierd
<no.email.no.spam@no.problem> pisze:

[...]
¦miejek to belfrzyna (przynajmniej czas jaki¶ temu jeszcze by³, mo¿e wywalili?).
Belfer przyjmuj±cy siê do pracy musi sam takie za¶wiadczenie w zêbach dostarczyæ - takie prawo.
W niektórych zawodach tak jest.

--
Jotte

Data: 2010-09-02 22:06:58
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 2010-09-02 12:24, Olgierd pisze:
> Dnia Wed, 01 Sep 2010 22:42:10 +0200, Przemys³aw Adam ¦miejek
napisa³(a):

> (...)
>
> Ale dlaczego Ty pop³yn±³e¶, skoro za¶wiadczenie chcia³ pracodawca?

W sumie to nie pomy¶la³em, ¿eby wzi±æ fakturê. :D Choæ i tak by nie
przesz³a pewnie, bo ludzie w Internecie

> No i
> -- czy aby nie powiniene¶ zacz±æ od tego, ¿e byæ mo¿e Twój chlebodawca
> wyskoczy³ z samowolk± troszkê?

Dlaczego? By³a niestety nowelizacja KN w tym zakresie. Art. 10.8a czy
jak to tam siê numeruje.

Inna sprawa, ¿e ¿ona jest pracownikiem administracyjnym, wiêc ona nie na
mocy KN. Wiêc mo¿e w jej przypadku niepotrzebnie to brali¶my.

--

Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2010-09-02 10:31:39
Autor: Andrzej K³os
Przemys³aw Adam ¦miejek pisze:
w³a¶nie pop³yn±³em 100z³ na za¶wiadczenia o niekaralno¶ci i zastanawiam
siê, jaki to ma sens?

"jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o..."

andy_nek

Sens zaświadczenia o niekaralności