Sensowny u-lock

Data: 2015-07-16 09:28:30
Autor: Nuel
Sensowny u-lock
Idąc za ciosem i uzupełniając skradzione manele postanowiłem w koncu zakupic zapiecie lepszej klasy.
Byłem wczoraj w sklepie, jednak wybór niewielki i rozeznania większego nie zrobiłem.

Poradzcie co kupic, bo firm i modeli sporo.
Waga nie gra wiekszej roli, bo w razie potrzeby będzie przewożony w torbie na bagazniku "sztycowym". Cena gra rolę, ale nie główną - moge dołożyc do czegoś bardziej bezpiecznego.

Wszystkie ulocki maja pałaki powleczona gumą, czy tylko te które spotkałem w sklepie? Firma mi nieznana, bo znam tylko Kryptonite i Abus.

Co macie i jakie doświadczenia?

Pozdrówka
Nuel

Data: 2015-07-16 09:38:30
Autor: Andrzej Ozieblo
Sensowny u-lock
W dniu 2015-07-16 o 09:28, Nuel pisze:

[...]

Uzywam od lat porzadnego Kryptonite. BTW z takim wadliwym zamkiem barylkowym, ktory ponoc mozna rozpiac dlugopisem. Jakos nikt nigdy nie probowal go przeciac. Jakis przyzwoity Kryptonite wydaje sie dobrym rozwiazaniem.

Kupilem tez do mojego nowego skladaczka 20" zapiecie Trelock, taki skladany..., no wlasnie jak go okreslic, skladana szekla? Ok. 150 zl. Nie uzywam, ale wyglada interesujaco i wydaje sie trudny do sforsowania, a wygodniejszy w transporcie od u-locka.

Data: 2015-07-16 10:47:21
Autor: __Maciek
Sensowny u-lock
Thu, 16 Jul 2015 09:38:30 +0200 Andrzej Ozieblo
<ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisa³:

Uzywam od lat porzadnego Kryptonite. BTW z takim wadliwym zamkiem barylkowym, ktory ponoc mozna rozpiac dlugopisem. Jakos nikt nigdy nie probowal go przeciac.

Nikt nie próbowa³ go przeci±æ, bo otwieraj± go sobie d³ugopisem,
je¿d¿± na Twoim rowerze i odstawiaj± go na miejsce zanim zauwa¿ysz ;-)

Data: 2015-07-16 14:25:48
Autor: cytawa
Sensowny u-lock
Andrzej Ozieblo pisze:

[...]

Dziwne sa zlodziei rozumowania. Moj kolega np. trzymal pod domem samochod niezamkniety, by ewentualny amator jego radia nie bil szyby. Poza tym nic tam nie mial.
I kiedys wychodzi z domu widzi szyba rozbita, radio zmasakrowane, bo latwo nie chcialo wyjsc.

I co ty na to?

Jan Cytawa

Data: 2015-07-16 14:52:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Sensowny u-lock
W dniu 2015-07-16 o 14:25, cytawa pisze:

[...]

Niezle. :) Przypominaja mi sie moje francuskie wypady weekendowe. Jechalismy rodzinnie, rowery na bagazniku, gdzies w ladny lasek, np. Fontainebleau. Zostawialismy samochod gdzies na lesnym parkingu i na caly dzien ruszalismy na wycieczke. Po pierwszej z nich zauwazylem, ze drzwi sa otwarte, ale w srodku zadnych sladow kradziezy, bo tez niewiele bylo do ukradzenia. Poprawilem zamek (Ford Sierra) by utrudnic zycie ew. zlodziejowi. Efekt? Tez otwarte drzwi, tez nic nie zginelo, ale tym razem uszkodzony srubokretem zamek. Od tej pory zostawialem niezamkniete drzwi. I czesto obserwowalem slady bytnosci w postaci sladu butow na siedzeniach (by dostac sie do bagaznika od srodka, musial stanac na siedzeniu).

Pytalem znajmych o co tu chodzi. Czego szukaja, przeciez nikt pieniedzy nie zostawia? Papierow, czyli odpowiednika naszych dow. osobistych, prawa jazdy, itp. - odpowiedzieli. Ludzie, zwlaszcza ci z bagaznikiem rowerowym, zostawiaja samochod i by sie nie obciazac zostawiaja w nim rozne rzeczy. Banalne.

Data: 2015-07-16 22:59:47
Autor: Leszek Karlik
Sensowny u-lock
On Thu, 16 Jul 2015 09:38:30 +0200, Andrzej Ozieblo  <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> wrote:

[...]
[...]

Używałem składanego Trelocka Trigo, ale oddałem dziecku do jego roweru a
sobie kupiłem u-locka Pitbull Mini On-Guarda, w sumie trochę tańszego
od Trelocka, ale jest zdecydowanie solidniejszy i wygodniejszy w
zapinaniu - do przypięcia do rury, słupa od znaku czy stojaka
u-lock jest szybszy w obsłudze.

Ogólnie to jestem dość zadowolony z tego pitbulla mini, mały, solidny,
podwójnie ryglowany, zamek wygląda porządne, ciężkie to bydlę ale
wydaje się być solidne.

Wcześniej miałem u-locka firmy Masterlock, ale zgubiłem kluczyk na plaży
jak byłem nad morzem, a rower był przypięty do znaku. Więc wziąłem i
zacząłem szarpać za rower z całej siły, a że było miejsce żeby go rozpędzić
zanim walnął w poprzeczkę ulocka, to działał jak taki duży młotek. I
po paru minutach takiego traktowania poprzeczkę rozwaliłem i ulock do
wyrzucenia, ale rower wolny. :-) Od tej pory starannie siÄ™ przyglÄ…dam
kupowanym ulockom, pitbulla bym w taki sposób raczej nie rozwalił,
bo jest ryglowany czterema solidnymi stalowymi prętami, a nie kawałkiem
blachy jak ten masterlock.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2015-07-18 07:55:07
Autor: zbrochaty
Sensowny u-lock
do przypiêcia do rury, s³upa od znaku czy stojaka
u-lock jest szybszy w obs³udze.

Zabezpieczenie jest tak dobre, jak najslabsze ogniwo...
Nawet nie wiesz jak ³atwo i szybko mo¿na odkrêciæ sruby mocuj±ce znak drogowy do rury, a w zasadzie wystarczy je poluzowaæ i odczepic znak od rury. Potem kijem od szczotki unosisz rower 1,5m (poza wierzcho³ek rury), a nastêpnie go ³apiesz...
Ca³o¶æ zajmuje kilkadziesi±t sekund i z³odziej odje¿dza z u-lock'iem przy ramie, albo odchodzi z rowerem pod pach± (gdy u-lock zapina rownie¿ ko³o)
Z.

https://www.google.pl/search?q=mocowanie+znaku+drogowego&safe=off&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIyfTr0fTkxgIVyf1yCh33IgMX#imgrc=LhFXUbYOPJLy3M%3A

Data: 2015-07-19 16:26:40
Autor: Leszek Karlik
Sensowny u-lock
On Sat, 18 Jul 2015 16:55:07 +0200, <zbrochaty@gmail.com> wrote:

[...]
Zabezpieczenie jest tak dobre, jak najslabsze ogniwo...
Nawet nie wiesz jak Å‚atwo i szybko można odkrÄ™cić sruby mocujÄ…ce znak  drogowy do rury, a w zasadzie wystarczy je poluzować i odczepic znak od  rury. Potem kijem od szczotki unosisz rower 1,5m (poza wierzchoÅ‚ek  rury), a nastÄ™pnie go Å‚apiesz...
CaÅ‚ość zajmuje kilkadziesiÄ…t sekund i zÅ‚odziej odjeżdza z u-lock'iem  przy ramie, albo odchodzi z rowerem pod pachÄ… (gdy u-lock zapina rownież  koÅ‚o)

Jestem w pełni świadom tego, że znak można zdjąć i rower wyjąć górą, ale
śmiem wątpić, żeby złodziej był w stanie to zrobić "w kilkadziesiąt sekund"
nie zwracając na siebie uwagi na ruchliwej ulicy przed sklepem, w którym
robiÄ™ zakupy :-))

Na noc bym tak roweru nie zostawiÅ‚, fakt. Za to motocykl zostawiam  przypiÄ™ty
łańcuchem do znaku drogowego, chętnie zobaczę jak złodziej podnosi go kijem
od szczotki ;->

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2015-07-17 11:46:11
Autor: coaster
Sensowny u-lock
W dniu 2015-07-16 o 09:38, Andrzej Ozieblo pisze:
Kupilem tez do mojego nowego skladaczka 20" zapiecie Trelock [...]Nie uzywam, ale wyglada interesujaco [...]

Tak trzymac! ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2015-08-08 01:16:26
Autor: Titus Atomicus
Sensowny u-lock
In article <mo7n23$63k$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>,
[...]

:-)
A gdzie kupiles za taka cene? Wydawalo mi sie ze one drozsze sa?
--
TA

Data: 2015-08-10 15:31:38
Autor: Andrzej Ozieblo
Sensowny u-lock
W dniu 2015-08-08 o 02:16, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Dokladnie 158.99 zl. W Conrad. Internetowo. Ale zdaje sie, ze podrozalo wraz z lekka modyfikacja modelu.

Data: 2015-08-10 15:36:46
Autor: Liwiusz
Sensowny u-lock
W dniu 2015-08-10 o 15:31, Andrzej Ozieblo pisze:
[...]

Ostatnio koleżanka kupiła takiego "składanego ulocka". Po paru dniach
stwierdziła, że jest niewygodny (czego się spodziewałem od początku) -
cóż, pewnie przeżyje jej kilka rowerów ;)

Po pierwsze - operowanie takim składanym ulokiem wcale nie jest takie
wygodne. Po drugie - póki pałąk do trzymania na rowerze działa, jest ok.
Ale jak pałąk pójdzie (a pójdzie na pewno), to już tak łatwo nie będzie
się go wozić, tymczasem U-locka standardowego zawsze można gdzieś
"gołego" przez ramę przewiesić.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 10:49:55
Autor: __Maciek
Sensowny u-lock
Thu, 16 Jul 2015 09:28:30 +0200 Nuel <2ciecie@gazeta.pl> napisa³:

Co macie i jakie do¶wiadczenia?

Mam Kryptonite Evolution 4. Polecam.
Kosztowa³ ok. 250z³, ale warto by³o tyle daæ.

Data: 2015-07-16 11:16:28
Autor: Liwiusz
Sensowny u-lock
W dniu 2015-07-16 o 10:49, __Maciek pisze:
Thu, 16 Jul 2015 09:28:30 +0200 Nuel <2ciecie@gazeta.pl> napisał:

Co macie i jakie doświadczenia?

Mam Kryptonite Evolution 4. Polecam.
Kosztował ok. 250zł, ale warto było tyle dać.

Co to znaczy "warto"? Ja mam LOXa za 100zł, też mi roweru nie ukradli od
5 lat, czy to znaczy, że "warto byłoby" abym dołożył 150zł?

Akurat z ulokami jest jak z ubezpieczeniem - nie sposób powiedzieć "czy
produkt jest dobry" dopóki nie wystąpi szkoda (czyli w przypadku uloka -
nieudana próba kradzieży).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-16 23:00:18
Autor: Chocobo
Sensowny u-lock
W dniu 2015-07-16 o 11:16, Liwiusz pisze:

Akurat z ulokami jest jak z ubezpieczeniem - nie sposób powiedzieæ "czy
produkt jest dobry" dopóki nie wyst±pi szkoda (czyli w przypadku uloka -
nieudana próba kradzie¿y).

Na moim Evolution(stary w wersji long, wersja zaraz po cylindrowych) s± ¶lady. Naciêta guma. Poza tym jest te¿ efekt psychologiczny. Z³odziej widz±c takizamek, zw³aszcza w towarzystwie innych wybierze prostsze.
Wielokrotnie zostawia³êm na mie¶cie rower czêsto na kilkana¶cie godzin, równie¿ w nocy (a rower do najtañszych nie nale¿y)

marcin

Data: 2015-07-17 18:55:51
Autor: Prot Ogenes
Sensowny u-lock
On 2015-07-16 10:49, __Maciek wrote:
Thu, 16 Jul 2015 09:28:30 +0200 Nuel <2ciecie@gazeta.pl> napisa³:

Co macie i jakie do¶wiadczenia?

Mam Kryptonite Evolution 4. Polecam.
Kosztowa³ ok. 250z³, ale warto by³o tyle daæ.

Widzielismy tego Ulocka na baga¿niku.
Chyba przewy¿sza warto¶æ roweru.

pozdr
Prot

Data: 2015-07-20 12:34:39
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Sensowny u-lock
W dniu 17.07.2015 o 18:55, Prot Ogenes pisze:
On 2015-07-16 10:49, __Maciek wrote:
[...]

To ju¿ jaki¶ plus. Bêdziesz siê bardziej martwi³ o to, czy nie ukradn± Ci u-lock, ni¿ rower ;-)

Data: 2015-07-20 22:38:13
Autor: __Maciek
Sensowny u-lock
Fri, 17 Jul 2015 18:55:51 +0200 Prot Ogenes
<protogenes@poczta.onet.pl> napisa³:

Widzielismy tego Ulocka na baga¿niku.
Chyba przewy¿sza warto¶æ roweru.

Ju¿? Ul¿y³e¶ sobie? :-)

Data: 2015-07-19 00:19:32
Autor: altar
Sensowny u-lock
Cze... yyy... witam :-)

Czytacz jestem. Tylko. I ledwo co je¿d¿acz.
Tak zobie pomy¶la³em, ¿e siê pochwalê, jakie ³adne pomys³y na zabezpieczenia znalaz³em na TyRuro
https://youtu.be/IBnfA_Sj5yo
(a³a, ju¿ boli ochrzan, ¿e gugla to wszyscy maj± :-D )
No to do kolekcji jeszcze parê fajnych inwencji https://youtu.be/5GBAekgjSgU https://youtu.be/uTeK0B2AGlM https://youtu.be/kaqXdGIpGiw
CUOR (mo¿e :-) )

U¿ytkownik "Nuel" <2ciecie@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mo7meu$l2$1node1.news.atman.pl...
Id±c za ciosem i uzupe³niaj±c skradzione manele postanowi³em w koncu zakupic zapiecie lepszej klasy.
By³em wczoraj w sklepie, jednak wybór niewielki i rozeznania wiêkszego nie zrobi³em.

Poradzcie co kupic, bo firm i modeli sporo.
Waga nie gra wiekszej roli, bo w razie potrzeby bêdzie przewo¿ony w torbie na bagazniku "sztycowym". Cena gra rolê, ale nie g³ówn± - moge do³o¿yc do czego¶ bardziej bezpiecznego.

Wszystkie ulocki maja pa³aki powleczona gum±, czy tylko te które spotka³em w sklepie? Firma mi nieznana, bo znam tylko Kryptonite i Abus.

Data: 2015-08-08 01:15:20
Autor: Titus Atomicus
Sensowny u-lock
In article <mo7meu$l2$1@node1.news.atman.pl>, Nuel <2ciecie@gazeta.pl> wrote:

[...]

Ja po malo udanych eksperymentach z 'mocnymi linkami' kupilem sobie Abusa Granit X-Plusa. Bylo to 15 lat temu chyba i uwazam to za udana inwestycje.
Do miejskiego holendra uzywam lancucha Citadel (tez w sumie Abus). Wyglada na lepszy niz jest w rzeczywistosci.

Moim zdaniem kupuj najdrozszy na jaki cie stac.
Bylo juz wielu tutaj takich ktorzy chceli zaoszczedzic...
--
TA

Sensowny u-lock