Sepa w mBank i bic/swift

Data: 2009-07-17 23:31:07
Autor: Krzysztof Drewicz
Sepa w mBank i bic/swift
Problem z pozoru blachy:

Dostałem info od kontrahenta, wypełniam rubryczki, mam Euro na Emax w Euro, i na polu BIC porażka: nie ma takiego BIC. Pani na party line z łaską
(tak, tak, teraz łaskę robią że przyjmą reklamację a i to ewentualnie, a
jak podaje IBAN i nazwę banku to Pani to khem, uznaje za nieistotne).

Wpisuje BIC: GENODED1PAF no i 'nie ma takiego kodu BIC'. Ale nauczony
doświadczeniem i mając trochę internetu wyklikałem stronę banku
(http://www.vrbankgl.de/service/impressum_mehrfachvermittler.html), i
mam:
 S.W.I.F.T.-Code: GENO DE DD
BIC: GENODED1PAF

Wpisuję SWIFTCODE w polu BIC, usunąwszy wcześniej spacje i ta-da,
działa. Oczywiście nie pomogła w tym Pani w mBanku.

Teraz pytanie: czym się różni swiftcode od BIC, czemu mBank woli abym
wpisał SWIFT w polu BIC (robię sobie SEPA a nie przelew SWIFT). No i
druga sprawa: człowiek w zaprzyjaźnionym kraju twierdzi że inni ludzie
wpisywali BIC i im udało się wysłać do niego środki.

kd,

ps.
a tak, kontrahent nazwał ten bank 'Paffrather Raiffeisenbank'.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

Data: 2009-07-18 09:41:51
Autor: Adam S.
Sepa w mBank i bic/swift

S.W.I.F.T.-Code: GENO DE DD
BIC: GENODED1PAF

Nie jestem specem ale wg mnie wyjaśnienie sytuacji jest takie.
BIC GENODED1PAF wg bazy Swiftowej http://www.swift.com/bsl/search.do nie może być użyty w nagłówku wiadomości SWIFT. Mbank czy ogolnie BRE wyciął go ze swojej bazy i nie dopuszcza do wpisania.
Inne banki przyjmują  GENODED1PAF i automatycznie dodają/ tłumaczą na GENODEDD który pewnie jest kodem centrali, banku zrzeszającego czy jakiegoś banku pośrednika który rozlicza bank oznaczony GENODED1PAF . Po prostu jedne banki są bardziej user friendly inne mniej

pozd as

Data: 2009-07-19 12:01:40
Autor: Krzysztof Drewicz
Sepa w mBank i bic/swift
On 2009-07-18, Adam S. <drakan@poczta.onet.pl> wrote:

S.W.I.F.T.-Code: GENO DE DD
BIC: GENODED1PAF

[..] . Po prostu jedne banki są bardziej user friendly inne mniej

Dzięki za info, tylko czemu mnie nie dziwi że mBank częściej
klasyfikowany jest jako ten 'mniej' niż 'bardziej' friendly?

kd,