Seremet sypie... Tusk, Belka i Bondaryk w panice

Data: 2016-12-09 22:04:36
Autor: u2
Seremet sypie... Tusk, Belka i Bondaryk w panice
http://wpolityce.pl/polityka/318578-seremet-sypie-nazwiskami-przed-komisja-amber-gold-tusk-belka-i-bondaryk-w-panice

Dzisiejsze przesłuchania Andrzeja Seremeta przed komisją śledczą ws. Amber Gold zapewne nie będzie dawało spokoju najważniejszym ludziom w państwie rządzonym przez 8 lat przez Platformę Obywatelską. Seremet sypał dziś ważnymi nazwiskami, wśród których znaleźli się były premier Donald Tusk, ówczesny prezes NBP Marek Belka oraz Krzysztof Bondaryk, który w czasie afery Amber Gold szefowa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Kiedy posłanka Małgorzata Wassermann zarzuciła dziś poprzedniej władzy, że ta właściwie ubezwłasnowolniła prokuraturę i zrobiła z niej ,,chłopca do bicia" było pewne, że na sali padną najważniejsze nazwiska ludzi poprzedniej władzy.

CZYTAJ TAKŻE:Wassermann o zeznaniach Seremeta: Ustawa PO stworzyła chłopca do bicia. ,,On był formalnym przełożonym bez żadnych uprawnień i kompetencji"

Tak też się stało. Już w pierwszej części przesłuchania, posłowie pytali Andrzeja Seremeta o fałszywe notatki rzekomo z Amber Gold, którymi ,,legitymował" się Marcin P.

Późną wiosną 2012 mówił mi o tym generał Bondaryk. Nie pamiętam okoliczności, ale sprawa była opisywana w mediach.
- mówił Andrzej Seremet.

Posłowie szli jednak tropem polityków, których nazwiska kojarzone są z afera Amber Gold. Małgorzata Wassermann dopytywała Seremeta o jego kontakty z wierchuszką rządową z czasów wybuchu afery.

>Z kim jeszcze oprócz przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego rozmawiał pan o Amber Gold?
- pytała posłanka Wassermann.

Rozmawiałem z Donaldem Tuskiem tuż po wybuchu afery
- odpowiedział Seremet.

Były Prokurator Generalny opisał też szczegóły rozmowy. Przyznał, że nie miała ona charakteru przyjemnej pogawędki.

Trzy razy rozmawiałem z Donaldem Tuskiem o sprawie Amber Gold. Premier był mocno poirytowany tym. Krytycznie mówił o działaniu służb.

CZYTAJ RÓWNIEŻ;Tusk histerycznie o komisji śledczej: Kiedy byłem premierem, afera Amber Gold została dokładnie prześwietlona

Seremet przyznał też, że Tusk nie szczędził także jemu ostrych słów.

Pamiętam, że Donald Tusk krytykował szefową UOKiK-u. Mnie też oczywiście krytykował.
-przyznał przed komisją śledczą.

Z kolei  poseł Pięta pytał ile trwała narada dotycząca Amber Gold z Donaldem Tuskiem i kto w niej uczestniczył.

Uczestniczyła w nich kadłubowa część Rządu, m.in. Minister Finansów, MSW, a także szef KNF, szefowa UOKiK. Trwała długo, na pewno powyżej dwóch godzin.
- zeznał Andrzej Seremet.

CZYTAJ TAKŻE:To było do przewidzenia... Seremet wybiela się przed komisją ds. Amber Gold: ,,Nie miałem narzędzi kontrolnych i byłem atakowany"

Poseł Marek Suski przywołał też słynną rozmowę Marka Belki z afery taśmowej.

Belka mówił wtedy o piramidzie finansowej Amber Gold i nawiązywał do zatrudnienia syna Donalda Tuska w firmie OLT Express.
- przypomniał poseł Suski.

Słowa o najważniejszych ludziach wyraźnie zirytowały posła Brejzę, który mocno zaatakował Seremeta, a w swoich pytaniach wyraźnie sugerował, że to Seremet, a nie inni ważni ludzie w państwie PO, odpowiada za zaniedbania w sprawie Amber Gold. Najwyraźniej poseł Brejza wziął sobie do serca polecenie szefostwa partii, by trzymać Tuska i innych polityków PO z dala od afery.

WB

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-12-09 22:45:03
Autor: Senko
Seremet ... zero konkretów, same ogólniki.

Data: 2016-12-09 22:50:01
Autor: u2
W dniu 2016-12-09 o 22:45, Senko pisze:

zero konkretów, same ogólniki.

nie panikuj tuskoidzie:)

Data: 2016-12-10 09:40:00
Autor: Pajdak

Użytkownik "Senko" <jukalore@wp.pl> napisał w wiadomości news:o2f8l7$35p$1news.mixmin.net...

Dzisiejsze przesłuchania Andrzeja Seremeta przed komisją śledczą ws.
WB

zero konkretów, same ogólniki.

Panienka od wanien broni jak się da ulubieńca Lecha Kaczyńskiego. Prokurator generalny a taka niezdara! Biedaczek nic nie mógł zrobić. Taki był wystraszony.

--
Lepudruk

Seremet sypie... Tusk, Belka i Bondaryk w panice